Thursday, July 11, 2013

Surau Aku Tak Mandom

Madu tualang power! Click here
Masih terpacak tegang. Tara mandom!

Pergi main jauh-jauh Harussanasini. Dari celah gunung berapi mana dikutipnya tak payah bertazkirah kerana ianya boleh merosakkan kualiti tarawikh tak dibagi tahu. 

Tazkirah itu sessi ilmu. Bahkan bicara khasiat tamar dlm sessi tazkirah pun ilmu. Bicara meletupkan orang dengan C4 juga ilu. Bicara rodok lubang ekzos dengan beg plastik pun ilmu. Bicara UMNO bangang juga ilmu yg boleh diagih-agihkan sesama kita.

Seperti tahun-tahun lepas, surau di tempat aku tetap mengadakan sessi tazkirah selepas solat witir. Tak lama mana pun, peruntukan masa cuma 20 minit. Itu pun ramai yg blah selepas witir sebab nak habiskan makanan baki berbuka tadi.

Malam pertama Ramadhan, tazkirah disampaikan oleh penazkirah undangan dari Taman Melati. Tok Imam Masjid Salahuddin al Ayubi. Orangnya rendah kecik. Seperti Harussanasini, Tok Imam ini juga berasal dari Perak. Tajuk tazkirahnya simple, "tazkirah".

Dalam tazkirahnya, Tok Imam ada menyebut, 'janganlah kamu mengatakan tazkirah itu tidak boleh dilakukan semata-mata kerana kamu mengintai habuan tanah dari negeri Pahang'

Kah kah kahkahka kah!!! Yang itu aku tokok tambah.

1 comment:

  1. cari bonus utk hari raya.....
    mufti bahalol........
    kenali syaitan yg tidak dirantai.....
    kah...kah...kah.....

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.