Thursday, July 18, 2013

Cukup Rajin Kutip Zakat

Madu tualang power! Click here
Zakat fitrah itu wajib. Kadarnya di Kuala Lumpur RM7 satu kepala. 

Zakat dikutip oleh amil. Nak bayar kat pejabat agama pun boleh kot?

Cumanya aku seronok tengok pak-pak lebai mengutip zakat. Sampaikan time sembahyang terawikh pun vest 'Amil MAIWP', tak bukak-bukak. Bukak la... rimas aku tengoklah! Tak reti basa panas ke? Punya la dia nak promo kepada makmum bahawa dia pengutip zakat yg sah. Kih kih kih!

Berapa komisyen kutip zakat? Aku pun tak tau tapi aku pernah terdengar bualan para pengutip, " si anu tu tahun lepas beli motor, cash! Hasil kutip zakat"

Kita cukup efisyen dalam bab mengutip zakat. Di seluruh Tanah Melayu ini, ada beratus ribu billboard bertanyakan 'Sudahkah anda membayar zakat?'

Wajib bagi kita membayar zakat. Akan tetapi dimanakah kewajiban pengelola pungutan zakat? Puak-puak ni yg cilaka.

Zakat dikutip bertimbun berlori-lori, namun yg tidur bawah jambatan dan yg tercicir persekolahan mana peruntukannya?

Sebab itulah selari dengan 'Dimana UMNO kuat di situ Melayu merempat', bab zakat pula 'Dimana zakat berlipat-lipat, di situ Melayu miskin terkulat-kulat'.  

Cukup efisyen! 
Gambar dicedok dari blog cipantapirtenuk

Kes dakwaan Jamil Khir mencelupkan tangannya ke dalam tabung zakat apa cerita woi?!? Kah kah kah kah!!!

Kediaman serba-serbi kekurangan milik Jamil Khir.

2 comments:

  1. si ketot yg celaka......

    ReplyDelete
  2. haaa..dah orang melayu bagi Lembaga yg pungut Zakat..dia punguuuuuut la!
    Nama pun Pungutan Zakat..bukan Pungut dan Agihan Zakat!
    Bodoh bengong punya orang Melayu! dah kena tipu seumur hidup..punnnn tak serik!

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.