Thursday, June 20, 2013

Mat Nuar Tak Main King's Gambit

Madu tualang power! Click here

Antara dam dan catur, aku pilih catur. Pernah jadi champion kecil-kecilan. Pendekkan cerita, ada la medal champion dalam kotak nak buat modal riak. Kah kahkah!

Masa aku kat sekolah dulu, bukaan King's Gambit ialah favourite aku. Kalau aku main buah putih, dah kompom aku offer King's Gambit. Modalnya, bagi umpan pawn sebijjik  Kalau mamat tu makan pawn aku, siap la dia. Lepas satu, satu, buah2 besar dia aku tibai. Ianya cepat, kejam dan aku kompom menang.  Sampai la aku habis sekolah, member2 aku masih memendam rasa tak jumpa ubatnya. 


Tapi bila start masuk tournament, lawan dgn orang bagus-bagus, aku pulak menjawap. Sebab lawan-lawan baru aku semuanya jenis baca buku catur. Jadi geng-geng ini aku tak boleh buli.

Di peringkat dunia pun, King's Gambit dah jarang sangat diguna pakai. Terlalu berisiko untuk kedua-dua belah pihak. Orang yg offer King's Gambit ini, samada telur dia ya amat besar atau dia bodo.

Perbuatan Najib mengajak Mat Nuar dating di Jakarta itu bolehlah kita samakan dengan King's Gambit.

Umpannya, Mat Nuar jadi TPM dan 4 ketui barua dari PKR jadi menteri. (bab ni kompom Azmin meloncat-loncat nih! Kah ka kah)

Mat Nuar menolak King's Gambit Najib. Di sini kita nampak Mat Nuar sudah tahu auta Najib, tidak mahu mengambil risiko dan dia pun ada rancangannya yg lagi power rangers!

Najib tentu tengah sangap. Apa lagi Mat Nuar mau? Apa nak diumpan Si Mat Nuar ni?

Tapi takkan Mat Nuar nak makan umpan anak badak kot? Giloko po??

Kahkah kah kah!!!

No comments:

Post a Comment

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.