Friday, June 28, 2013

Mari Berasa Dengki Dengan Rakyat Australia

Madu tualang power! Click here
Setakat yang aku tahu, sudah 3 orang rakan sepersekolahan telah berhijrah ke Australia.

Alasan utama mereka, 'di sana suasananya lebih bagus untuk membesarkan anak-anak'.

Aku yg masih dibawah tempurung Malaya ini, tetap tegap dengan pendirian 'Hujan emas negeri orang, hujan air kuning gatal pedih negeri sendiri. Marveles lagi negeri sendiri'.

Mengikut artikel Daily Chili, Australia melalui satu kajian telah 3 tahun berturut-turut di tempat teratas senarai negara yg penduduknya sentiasa berasa gembira.

For the third consecutive year, Australia has won the title of world's happiest industralised country, followed by Sweden and Canada. Australia earned top honours thanks to the strength of its economy as well as health, safety and housing standards, according to the Organisation for Economic Cooperation and Development's new Better Life Index.

Semuanya negara kapir. Lagi pun yg buat kajian, orang kapir. (alasan) Kah kah kah kah!!!!!






3 comments:

  1. Betul bro, itu negara kapir yang diasakan oleh para2 banduan dan bekas tahanan. tapi negara itu dibangunkan oleh orang2 yang hendak melihat kebaikan dan keharmonian sejagat.

    Tak percaya?? Cuba pergi melancong ke sana, lihat dan rasai lah sendiri betapa rakyat Australia hidup dalam keadaan yang baik dan harmoni.

    ReplyDelete
  2. aku pernah lihat 3 kali proses mengundi.......
    free media.....
    muslim disana mengundi utk keadilan.....

    ReplyDelete
  3. macam sama dengan saya je. hampir semua sahabat saya telah berhijrah samada ke australia, new zealand dan kanada. belanda pun ada. yang di uk dah tak nak balik. tapi us mereka kata jangan pegi.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.