Friday, June 14, 2013

Gurkha Pun Ada Nafsu

Madu tualang power! Click here
Artikel Din Merican

Duduk goyang kaki atas singgahsana, tapi mintak macam-macam. Macam-macam kemahuan....


Teringat aku kepada seorang pak cik di Hulu Kelang. Dah arwah pun pak cik tersebut. Arwah popular di kawasan flat kami kerana mulutnya celupar. Salah tune sikit, menyembur memaki.

Kebetulan flat sewaan aku ngam-ngam bertentangan dgn rumah setinggannya, maka kerap lah kami anak-anak bujang ketawa pecah perut bila arwah memaki hamun anak-anaknya.

Ayat-ayat yg masyhur yg masih aku ingat ialah;

"Buat kerja pemalaih! Duit hampa mau! BABI hampa!!!

3 comments:

  1. Salam Yob

    Yong baca dalam buku sejarah gurkha kat Tanah Melayu bunuh orang Melayu. Kat Sabah dan Sarawak tatau.

    ReplyDelete
  2. biar kan lah GURKHA dgn gurkha nya..
    biar..biar..biar politikus2 buaya dgn bangkai2nya..
    biar kan jerr pak2 lebai PERASAN dgn suci/waraknya..

    inilah warna WARNI kehidupan..
    inilah isi trsurat/trSIRAT ulangan/putaran al-Quran..
    inilah gambaran2 watak Firaun Haman & Qarun..
    gmbaran2 agamawan2 'suci' ahlilkitab Yahudi/nsrani..
    agamawan2 'warakSUCI' iblis yg pntingkan diri..
    ulangan2 "TRICK"..tipu KHIANAT samar & keliru..

    smoga CAHAYA terang nabi2(UNVERSAL) itu brmula..
    sbnar2 CAHAYA..sbnar2 KBNARAN ygHAKIKI mnjelma..
    CAHAYA itu mnjelma dikalangan kita..ummat/RKYAT..
    krn kita(umat/rykat) TAKde pnting diri..TAKde apa2..

    CAHAYA itu mnyuloh diri mu & diriku
    tiada lagi yg SAMAR mahu pon KELIRU..

    ReplyDelete
  3. nafsu ada....
    tapi tak pancut2..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.