Tuesday, May 21, 2013

Terbaek Dari Facebook: Kena Lutu 13 Kali

Madu tualang power! Click here


Idea berasal dari status facebook Anwar Jutawan Muda.

Aku ubahsuai sikit dan tambah ajinomoto untuk bagi lagi pedas, sinis, menghina dan menghasut mengikut selera tekak dan tembolok aku.

Ada masalah? Kalau tak ada masalah boleh teruskan membaca.

Kisah Kena Lutu 13 Kali

Hinggalah ke hari ini, seorang gadis diminta terus tinggal serumah dgn saudara kandungnya walaupun telah dilutu sebanyak 13 kali.

Anehnya, semua ahli keluarga dan masyarakat setempat bagaikan sepakat meminta gadis itu bersabar dan menerima hakikat dia telah dilutu untuk sekian kali dan dia tidak boleh buat apa-apa untuk mendapatkan keadilan bagi bagi dirinya sebagai pihak yg dilutu.

Alang-alang telah dilutu sebanyak itu, tunggulah dan bersedialah untuk dilutu buat kali ke-14. Nescaya, kali ke-14 akan ada sinar keadilan baginya.

Nampak macam mudah. Tapi hakikatnya haramjadah punya payah, walaupun nampak ada jalan untuk si gadis meloloskan diri. Tapi dah asyik kena lutu, kepala otak pun dah buntu. Pintu dah ternganga pun masih tak mau lari.

Orang dah sedap melutu tak akan lepaskan mangsanya mudah-mudah. Macam-macam cara dibuat untuk memujuk mangsa lutu. Bagi duit RM500.00. Kemudian bagi lagi RM1000.00. Offer lagi beli smart-phone berdiskaun RM200.00.

Yg peliknya si mangsa lutu boleh jadi cair dgn duit RM500.00, RM1000.00 dan diskaun smart-phone. Walhal dirinya dah kematu dilutu dia tak sedar-sedar.

Setelah dilutu buat kali ke 13 baru-baru ini, scenarionya lagi haru. Saudara kandungnya melutu bawak geng.

Geng itu ialah geng CIMB. Bukan staff bank CIMB, tapi makhluk dari Cambodia, Indonesia, Myanmar dan Bangla!

Tak cukup dengan bawak geng, saudaranya juga telah membuat aturan, aturan sebelum melutu jari mesti dicalit dengan dakwat hitam. Itu tanda dah dapat melutu sekali. Kah kah kah!

Haramjadah dakwat sotong yg dicalit. Celup dalam air longkang pun dah padam. Calit la dgn sirap ros, lagi tahan lama. Kah kah kah! Berulang-alik CIMB melutu!

Tunjuk perasaan dianjurkan oleh Pak Syeikh untuk membela mangsa lutu.

Ramai turun membawa sepanduk, 'Oi! Melutu sekali dah la!', 'Cukuplah Melutu 55 Tahun!', 'Tegang Diutamakan, Si anu Dilutukan!'

Pak Seikh masih bersemangat.

Tapi ada yg potong stim,  "terimalah hakikat awak dah dilutu pun..jangan buat huru hara dan cuba cetuskan suasana tak aman dengan hasut semua orang lain!"

Para lebai pun begitu jua, redha lah, kita tunggu kali ke-14 ini macam mana lutunya. Kah kah kah kah!!!!

5 comments:

  1. Bravo Yeop...teman harap kamu tulis lagi satira pedas begini. ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. idea tu ntah bila datangnya weh ha ha

      Delete
  2. bro,

    1 pencerahan bagi yang masih mengaku ada 'otak'. yang takde 'otak', tak dapek la den nak nolong eh....

    ReplyDelete
  3. Bhai LL...

    Pergh... sarkastik yang menarik.... hahaha

    ReplyDelete
  4. sempoi............
    ini unuk hj hadi dan nik Abdul.....
    dua kepala peliaq UG..........
    kah...kah...kah.....

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.