Saturday, May 25, 2013

Kasihnya Mereka Kepada TT

Madu tualang power! Click here
Berikut adalah beberapa komen pembaca susulan tajuk Mana Tukar Tiub Ni?

Jika ada lagi komen-komen selepas ini, ianya akan disiarkan waktu akan datang.

Terima kasih para pembaca atas pendapat.





Friday, May 24, 2013

Mana Tukar Tiub Ni?

Madu tualang power! Click here
Di bawah ialah keratan blog Tukar Tiub bertarikh 18/5/2013


Itu lah paparan terakhir di blog Tukar Tiub. Belum lagi dikemas kini hingga ke hari ini.

Bagi aku dan ramai lagi junkie Tukar Tiub yg saban hari berbelas-belas kali menjenguk Tukar Tiub, sudah tentu kami hairan. 

Apa dah jadi dgn Tukar Tiub/Hisham Rais?

Dah lari ke Belgium? 

Dah ke dalam?

Thursday, May 23, 2013

Jangan Sibuk Tangkap IKANG!

Madu tualang power! Click here

Masih tiada bunyi dari Tamrin Ghaffar dan Tian Chua.

Juga tiada dari TG Hadi Awang.

Berok Dapat Bunga

Madu tualang power! Click here
Beruk ini baru dapat spek hitam



Saya pantau setiap ayat Malaysiakini

Beruk Subsidi

Madu tualang power! Click here
Kalau tak setuju keluar dari Malaysia!!

Yang heboh sangat pasal gaji Ketua Menteri Sarawak kenapa? Memang dia berhak dapat RM 39 000.00 sebulan

Dia berhak dapat segala percuma, kereta, tol, rumah, org gaji, melancong, kenduri, minyak, makan dan siap berhak rembat harta negeri.

Korang rakyat jelata...RM900.00 - RM2 000.00 sebulan, padan la. Cukup la. Bukan reti pakai duit.

Pandai-pandai la bayar GST, AES, rumah, kereta, minyak, anak sekolah, saman, ubat. Nak jimat lagi, jangan jatuh sakit! Kah kah kah kah!!!

Apa lagi yang rakyat mahu?

Kalau tak setuju keluar Malaysia!

Nak apa lagi? Subsidi beruk nak?? Kah kah kah kah!!!!!

Wednesday, May 22, 2013

Beruk Bagan Datoh

Madu tualang power! Click here

5 tahun aku menetap di Teluk Intan. Lanskap Teluk Intan dan Bagan Datoh tidak banyak beza.

Sebut saja Bagan Datoh, terbayang dalam kepala aku ladang kelapa sawit, sawah padi, pokok kelapa, beruk dan Zahid Hamidi. 

Ahli Parlimen Bagan Datoh

Perangai beruk ini memang satu macam punya barua. Kalau kita tak ambik pot, dia akan duduk diam mengangkang sambil cari kutu di celah kangkang.

Cuba kita agah-agah sikit, seolah-olah nak mengacau. Mak ai kau!!!

Bagai nak luruh semua daun pokok mempelam tempat dia kena tambat! Mata naik merah, ponggong naik merah menyala. Punya la marah macam anytime rantai penambat akan putus!

Macam tu jugak kita deal dengan manusia. Terutama jenis 'bagai beruk dapat cincin'. Kalau manusia, jenis yg baru dapat atau naik pangkat.

Kita agah-agah sikit, kemudian buat tak ambik pot, agah-agah sikit, kemudian kita buat dek. Seronok melayan beruk dapat cincin ni.

Kah kah kah kah kah!!, buat apa layan beruk lama-lama. Beruk kan tu? Muka pun dah rupa beruk.

Lama-lama letih la dia. Ala.. beruk bukan ke bodoh? Kah kah kah

Serupa lembu, kena tambat mengikut cakap tuannya.

Tuesday, May 21, 2013

Terbaek Dari Facebook: Kena Lutu 13 Kali

Madu tualang power! Click here


Idea berasal dari status facebook Anwar Jutawan Muda.

Aku ubahsuai sikit dan tambah ajinomoto untuk bagi lagi pedas, sinis, menghina dan menghasut mengikut selera tekak dan tembolok aku.

Ada masalah? Kalau tak ada masalah boleh teruskan membaca.

Kisah Kena Lutu 13 Kali

Hinggalah ke hari ini, seorang gadis diminta terus tinggal serumah dgn saudara kandungnya walaupun telah dilutu sebanyak 13 kali.

Anehnya, semua ahli keluarga dan masyarakat setempat bagaikan sepakat meminta gadis itu bersabar dan menerima hakikat dia telah dilutu untuk sekian kali dan dia tidak boleh buat apa-apa untuk mendapatkan keadilan bagi bagi dirinya sebagai pihak yg dilutu.

Alang-alang telah dilutu sebanyak itu, tunggulah dan bersedialah untuk dilutu buat kali ke-14. Nescaya, kali ke-14 akan ada sinar keadilan baginya.

Nampak macam mudah. Tapi hakikatnya haramjadah punya payah, walaupun nampak ada jalan untuk si gadis meloloskan diri. Tapi dah asyik kena lutu, kepala otak pun dah buntu. Pintu dah ternganga pun masih tak mau lari.

Orang dah sedap melutu tak akan lepaskan mangsanya mudah-mudah. Macam-macam cara dibuat untuk memujuk mangsa lutu. Bagi duit RM500.00. Kemudian bagi lagi RM1000.00. Offer lagi beli smart-phone berdiskaun RM200.00.

Yg peliknya si mangsa lutu boleh jadi cair dgn duit RM500.00, RM1000.00 dan diskaun smart-phone. Walhal dirinya dah kematu dilutu dia tak sedar-sedar.

Setelah dilutu buat kali ke 13 baru-baru ini, scenarionya lagi haru. Saudara kandungnya melutu bawak geng.

Geng itu ialah geng CIMB. Bukan staff bank CIMB, tapi makhluk dari Cambodia, Indonesia, Myanmar dan Bangla!

Tak cukup dengan bawak geng, saudaranya juga telah membuat aturan, aturan sebelum melutu jari mesti dicalit dengan dakwat hitam. Itu tanda dah dapat melutu sekali. Kah kah kah!

Haramjadah dakwat sotong yg dicalit. Celup dalam air longkang pun dah padam. Calit la dgn sirap ros, lagi tahan lama. Kah kah kah! Berulang-alik CIMB melutu!

Tunjuk perasaan dianjurkan oleh Pak Syeikh untuk membela mangsa lutu.

Ramai turun membawa sepanduk, 'Oi! Melutu sekali dah la!', 'Cukuplah Melutu 55 Tahun!', 'Tegang Diutamakan, Si anu Dilutukan!'

Pak Seikh masih bersemangat.

Tapi ada yg potong stim,  "terimalah hakikat awak dah dilutu pun..jangan buat huru hara dan cuba cetuskan suasana tak aman dengan hasut semua orang lain!"

Para lebai pun begitu jua, redha lah, kita tunggu kali ke-14 ini macam mana lutunya. Kah kah kah kah!!!!

Monday, May 20, 2013

Jamban Pam Minyak Terbaik: Jamban PETRON

Madu tualang power! Click here

Aku amat cerewet dalam hal melibatkan berak kencing. Aku mahukan jamban yg selesa, kering, bersih dan nyaman sepoi-sepoi bahasa.

Bukan sebarang jamban layak untuk berak dan kencing aku. Puas aku mencari seantero Malaya. Aku amat memilih.

Tapi kini dah jumpa!

Jamban PETROooooooooooN!!!!!!!


Singgahlah ke jamban Petron. Anda akan dijamu kopi seusai melepas hajat.


Tapi ingat. Hanya jambannya saja yg berguna. Petrolnya tak payah.

Untuk petrol, isi di pam Petronas. Sokong syarikat tempatan.

Sunday, May 12, 2013

Terbaek Dari Facebook: Mat Nuar Punya Penumbuk

Madu tualang power! Click here

Inilah aku rasa ilustrasi yg paling tepat. Paling mustajab.

Kalau ditengok gambar diatas, spek Mat Nuar herot pun tidak.

Terima kasih kepada Chandra Lawan Tetap Lawan yg telah mengongsikan gambar ini di wall facebooknya.


Saturday, May 4, 2013

Pancutan Terakhir!

Madu tualang power! Click here
Ooooooops...

PECUTAN terakhir!

Tomorrow, new government!





Faktor Parut BCG Dalam PRU13

Madu tualang power! Click here
Orang Malaysia ada parut BCG. Mamat Bangla tak ada. Clear? Jelas?

Petua mengenal mamat Bangla Ori boleh didapati di blog yongsukakuning. Detail penjelasannya.

Info ini amat berguna untuk mengelakkan kejadian salah 'terkelepuk' nanti.


Berita baru masuk, sah dan kompom la rumah timbalan orang kuat polis se Malaya haram tak ada internet.

Sekarang kita tau lah, internet pun haram dia tak reti nak bukak. Usahkan Facebook. Usahkan Twitter. Usahkan e-mail.

Kompom lah bahan bacaannya, Utusan Meloya dan Berita Hairan.

Santapan jasmaninya dari pagi membawak ke malam ialah TV3, sampai berlemak keliling buah pinggang.


Dia dah lama hidup. Tak apalah, biar dia duduk dalam lubang makan cacing kerawit. Kah kah kah!!!

bangla beratur menunggu lauk

Yong Kamilia Kuale Punya Penangan

Madu tualang power! Click here

"Soh".

Dalam loghat Kuala Kangsor, Perak, soh bermakna tak berbunyi. Diam. Sunyi. Tak bergerak. Satu apa pun tarak. Elek!


Sedangkan sayap inilah yg menjadi tulang belakang UMNO. Mintak maap, tulang belakang UMNO bukan tulang belakang Mahafiraun.

Tulang belakang Mahafiraun dah herot!

Di kampung aku, dah tak ada lagi mak aji-mak aji, mak cik-makcik pakai selendang merah menjaja UMNO dari rumah ke rumah. Aku doakan diseluruh Malaya begitu juga.

Atau, adakah para Wanita UMNO ini masih terlentang buntang kenyang daging lembu fresh?

Kah kah kah kah kah!!!

Tumpor UMNO! Tumpor!


Thursday, May 2, 2013

Tergampang Dari Facebook: IC Makcik Kerepot [Gambar]

Madu tualang power! Click here
Gambar ini hasil kerja Facebook Penarik Beca



Muka kerepot tapi tahun beranaknya, 1996! Akai ada?

Macam mana kita nak berlawan dgn mekanisma yg macam ini?

Dia buat teran-terang kerja menipu. Tak payah buat bawah kolong lagi.

Seolahnya, "aku tengah tipu hang ni, hangpa boleh buat apa?"


Ambik Obat!

Madu tualang power! Click here
Pergi mintak air Tok Guru, dia akan bagi. Kompom.

'Ambik obat' dalam bahasa budak-budak sekarang ialah, padan muka!

Tapi kita tak perlu meng'ambik obat'kan Zahid Hamidi dan anak lelakinya. Kisahnya boleh dibaca di sini dan di sinun.

Cukup apa yg dideritainya sekarang ini. Itu pun kalau dia reti bahasa insaf dan 'menderita'.

Kalau tak rei-reti jugak, pulun la lagi mencarut, mencerca, memaki orang. Pulun sampai luruh semua bulu.


Wednesday, May 1, 2013

Bapa Kencing Berlari, Anak Minum Air Kencing

Madu tualang power! Click here

Bapak Saiful Baukari buat U-turn kepala keretapi.

Padan muka. Padan muka lah sapa yg menatang bapak Saiful BauKari tempohari. Kah kah kah!

Johari Abdul, cuba gosok-gosok ubun. Ada bau hancing? Kah kah kah

Aku pun kena. kah kah kah!!!

Kita Bakor Je. Bakor! Bakor!

Madu tualang power! Click here

Aku pun tak tau kesahehan berita ini.

Tapi, telah dikisahkan di Greenboc, ada sebuah bilik gerakan UMNO/BN kena bakor kes lupa bayor pengeras memacak bendera.

Kah kah kah! Apa lagi, simbah la dgn air mineral yg berlori-lori tuh!