Thursday, April 25, 2013

Dimana Dr Syed Husin Ali?

Madu tualang power! Click here


Tokoh ini nampaknya semakin hilang dari huru-hara politik M'sia. 

Aku pernah bersalaman dgnnya di Taman Melewar sewaktu kes Mat Nuar sedang hot. 

Tokoh ini lembut perwatakannya. Kalau dia berjalan di atas lantai rumah kampung, gerenti tak berbunyi. 

Two Faces/Dua Muka ialah sebuah buku karya Dr Syed Husin Ali. Tapi sayang, buku ini telah hilang dari koleksi aku. Aku yakin ini kerja mamat yg pelokek membeli buku, buat-buat lupa utk pulangkan.

Buku ini beliau tulis hasil pengalamannya berbelas tahun duduk dalam penjara. Kesalahannya? Bulu beliau didapati tidak sama warna dgn bulu pemerintah.

Di M'sia ini banyak kes bulu yg memudaratkan. Hanya kerana bulu sehelai atas tilam, Mat Nuar ke dalam. Begitu juga Guan Eng yg membela budak yg baru tumbuh bulu pahat. Cuma Raisse Stim yg masih ke hulu ke hilir lepas bebas kerana tiada bukti bulu itu dalam genggamannya. Kah kah kah!!!

Carilah bulu ini, opps ! buku karya Syed Husin ini, aku amat mengesyorkannya. Boleh menitik air mata.

Ini bukan buku hasil karya penagih pil kuda. Juga buku ini kompom tidak akan menyesatkan. Tak ada sebijik pun gambar Marx, Lenin atau Stalin. Gambar sabit dan tukul pun tak ada.

Buku ini mengukuhkan lagi kata-kata bahawa, 'jel itu mainan pejuang'. 

Hadi Awang pernah ke dalam?

Two faces. 

5 comments:

  1. Bhai LL..

    Hehehe... ayat lu menusuk qalbu la.... terutama skali ayat "Hadi Awang pernah ke dalam?" .... hahaha

    Terbakor juak-jauk Geng Rusila dan UG nanti ngan lu... hahaha

    ReplyDelete
  2. Dengar kata beliau dah nak tak nak bertanding.

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah...

    Aku tak tau lah dia pernah masuk ke dalam ke tidak...

    Tak minat nak tau pun...

    Cuma nak tau, yang tukang tanya dan tukang ketawa kat atas nun pernah ke dalam ke?

    Kalau pernah kena ketegur dek isa wa tabik spring pastu saspek...

    Kenapa pulak nak saspek?

    Eleh, Cikgu Sidek pun pernah ke dalam wa cakap lu!

    ReplyDelete
  4. Tulisan mu menarik....
    Hadi cret lepas dalam 2 daging luka terbelah adalah.....
    kah...kah...kah....

    ReplyDelete
  5. Bhai Anonymous 12:58 PM...

    Hehehe... gua dah pernah kena la bhai... total 14 hari jer... Kamunting... 1987... hahaha...

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.