Thursday, March 7, 2013

PRU13 Pada 28 Jun 2013, Tarikh Paling Lewat

Bagi yg fasih berbahasa orang putes, please click HERE to go to Loyarburok.com


Di bawah ini diperturunkan sedikit sebanyak terjemahan setermampu ilmu aku, daripada artikel di Loyarburok.com itu. 

1. Sehabis-habis lewat, sehabis-habis penakot, kecut dan takde telur, itulah tarikhnya. 28 Jun 2013.

Sebab, penggal lepas parlimen mula bersidang pada 28 Apr 2008. Maju ke depan 5 tahun, maknanya pada 28 Apr 2013, parlimen bubar automatik. Sekiranya Najib nak kasi lewat lagi, dia berhak tunda lagi 60 hari. Maknanya, jatuh la ke tanggal 28 Jun 2013..... jeng jeng.. 

2. SPR barua pun dah pening sebenarnya. Sebab, dia gatal pukul canang bahawa parlimen dan DUN akan buat serentak di Satu Malaya ini.Mana tak pening, DUN Nogori Sembilan auto bubar pada 26 Mac 2013. Kah kah kah... pening SPR, padan muka. Punya la nak gosok...

Sebenarnya aku pun pening baca artikel tu, sapa-sapa tak faham pergi baca sendiri di loyarburok.com.

Kalau tak faham jugak? kah kah kah

Sama-sama lah kita buat bodo tunggu tarikh, sampai harinya kita undi PR!

liq

1 comment:

  1. Salam Libang Libu

    Menurut sumber risikan Najib akan bubar Parlimen dalam bulan April. Memang dulu dia nak buat Mac. Tapi tanda2 menunjukkan BN takkan menang. Lalu dia anjak ke depan. Yong akan ulas nanti bila dapat info lagi.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.

Pergi lah mampus.