Thursday, February 7, 2013

Bila Raja Saudi Nak Mati?

Madu tualang power! Click here
Pakcik ini muncul 2 kali dalam setahun

Ada seekor alim ulamak Arab sedang menggosok telor rajanya, Raja Saudi. Dia mengatakan pilihanraya itu haram [Disini].

Bukan dia tak tau Raja Saudi itu kaki pau. Saban tahun Raja Saudi menge'pau' jemaah haji.

Mungkin juga seperti Tanah Melayu yg ada Ketuanan Melayu, Saudi pula ada Ketuanan Saudi.

Biar rakyat makan rumput asalkan ketuanan dan kroni buncit kenyang terbalik pusat.

Raja Saudi  menjadi kaya raya hasil petrol negara bukan hasil titik peluh air lendir sendiri membanting tulang. Selalunya, raja-raja macam ini panjang umurnya. Manakan tidak, tiap kali Jumaat rakyat menadah tangan meminta kepada Tuhan supaya raja mereka panjang umur dan murah rezeki.

Raja Saudi juga automatik ketua agama Islam dan menobatkan dirinya sebagai penjaga Kaabah.

Walaupun didoakan rakyatnya saban Jumaat, sikit haram pun Raja Saudi tidak menunjukkan kasih kepada rakyatnya. Malah perangai mereka sejak dulu sampai sekarang memang haramjadah tiada tolok banding dan satu planet dah tau.

Memang pun keturunan Raja Saudi itu buruk, semuanya berasal dari lanun dan penyangak.

Puak-puak Raja Saudi ini tidak pernah kenal erti susah. Celik mata, dah duduk dalam istana.Ke hulu kehilir orang sembah. Nak pakai kasut pun tak reti, ada orang tolong sarungkan.


Anak-anak raja Arab kebiasaannya semua bongok-bongok belaka sebenarnya. Yang mereka tahu, cukup umur pulas stering kereta dan pulas susu. Paling disukai susu orang putih.

Bongok-bongok pun anak-anak Raja Saudi semua pergi sekolah orang putih. Tak ada sekor pun yg pergi Sek Keb Riyadh atau Sek Men Jeddah. Itu sebab perangai anak-anak Raja Saudi macam lahanat, kecik-kecik dah jadi Pemegang Mohor Botol Besar Saudi Arabia.


Yang dia tahu, makan minum duit rakyat tanggung. Majlis kenduri-kendara anak, alat solek bini, cincin bini, beg tangan bini semua pakai duit rakyat.

Walhal, apa yg masuk kerongkong dan keluar segala bagai ikut lubang depan belakang itu adalah dicekau dari hasil bumi dan wang cukai rakyat. Tanpa rakyat yg membayar cukai membeli gula, tepung, beras dan minyak masak, Raja itu hanyalah gelaran sahaja. 

Habuk pun tarak. Berak gonyoh dengan tangan jugak.


13 comments:

  1. Salam.. Gambar 'pakcik' kat atas tu beliau dh meniggal dunia tahun lepas.. rasanya dia tak pernah pun kacau org2 politik ni so kalau blh siarkan gambar lain yg ada kena mengena dgn tajuk.. jadi blogger yg lagi berhemah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak cik yang kt atas tue hidup lagi la...pak cik tu yang terkini punya...

      Delete
    2. iya betol.
      sebelum tu aku taruk gambar org dah mati.

      Delete
  2. aku setuju..apa kaitan gmbr tu dgn cerita ni?....lagi 1 sejak bila arab saudi ada raja? dlm sejarah belum pernah dgr lg arab saudi ada raja...yg ada raja parsi dn eropah je....yg ni kena kaji..sbb apa kena kaji? sbb ada kaitan dgn agenda yahudi jatuhkan islam...x caya rujuk sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada....raja plastik.

      Delete
    2. kahkahkah!!! raja plastik?

      Delete
    3. Pi mai pi mai salahkan Yahudi. Memang la Yahudi tu ramai yang lahanat tapi rembat komisen beli kapal selam ratusan juta tu sebagai contoh hasutan Yahudi juga kah. Tipu duit royalti minyak Kelantan, Yahudi punya kerja jugakah? Tentulah Tidak, itu perangai Yahudi!

      Delete
    4. bernas! baek punyo...

      Delete
  3. Baeek punya..sebiji batu 2 ekor Rajagopal kena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sebijik batu, semua rajagopal kena, kan baguih?

      Delete
    2. merejam dengan batu lebih baik.....
      cilaka sultan......
      sultan cilaka....
      kah...kah...kah...

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.