Thursday, February 21, 2013

Bahasa Jari Telunjuk Tegang

Madu tualang power! Click here
Jari-jemari kita yg sepuluh ini boleh membawa banyak makna dalam bahasa isyarat.

Contohnya di Facebook, isyarat ibu jari naik tegak mencanak maknanya 'suka sangat'.

Manakala satu dunia telah faham kalau ibu jari tertonggeng ke bawah, membawa makna, 'tak OK'.

Jari telunjuk naik keras tegang pula maknanya, nak korek lubang hidung. KAH KAH KAH!!!


Dalam gambar diatas, semua sedang menegangkan jari telunjuk masing-masing. Tapi bukan nak korek hidung.

Aku cuma kenal 3 makhluk di dalam gambar diatas, yg bersongkok ialah Shahidan Kassim bekas MB UMNO Perlis. Cina bertali leher merah ialah CS Lek pelakon porno sambilan MCA.

Pak lebai ditengah antara MB UMNO dan pelakon porno MCA ialah orang kuat PAS. Berjawatan tinggi dalam majlis syura. Sengih sampai ke belakang kopiah nampak!

Persoalannya, apakah yg telah ditelan oleh pak lebai sehari sebelum gambar ini diambil menyebabkan dia jadi begitu bodoh dan hodoh?

Jari telunjuk tegang bukan membawa makna mengorek hidung lagi bagi penyokong PR. Ia sudah jadi kotor dan lucah, seolah-olah menjolok dubur Saifoool BauKari! Tidakkah pak lebai sedar, jari telunjuk tegang membawa makna 1Malaysia yg dibawak Najib. 

1Malaysia = 1Israel dicadangkan oleh APCO, syarikat perunding imej yg telah dibayar Najib bukan sedikit, RM70++ juta.

Apa pak lebai ingat RM70 juta itu untuk bagi makan dan buat rumah orang Palestin?

Pak lebai..... hentikan makan McD. Anda akan kelihatan bodoh dan hodoh.

Ini pulak apa cer??
 
Nampak macam cer akan jadi tambah menarik, kita tunggu sajalah.

5 comments:

  1. Tuan blog, minta cnfrm kan sapa 2 makhluk Allah di sebelah kiri n kanan zawawi dlm gambar bawah kanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelah kanan pak lebai, aku tak kenal.
      sebelah kiri pak lebai, tuan ibrahim tuan man bukan?

      Delete
  2. Ana cari makan lebih sikit...
    kah...kah...kah...
    ana pandai ugama....
    kah...kah...kah....
    Ana UG....
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu punya komen pun dah macam Tukar Tiub. Kah kahkah!!!

      Delete
  3. Bhai LL...

    Hahaha.... itu nasib baik guna jadi telunjuk... kalu jari hantu... kan naya jer pak lebai tue... hahaha

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.