Monday, January 14, 2013

Zahida Menggatal vs Stadium Merdeka


Sekarang ini mungkin telah ketahuan khabar-khabar angin dikalangan penyokong pembangkang betapa bangsatnya pemerintah yg telah menyewakan Stadium Merdeka untuk Himpunan Kebangkitan Rakyat baru-baru ini dengan harga RM100,000-00. 

Tidak diketahui berapa jumlah dikenakan kepada Bon Jovi 19 tahun dahulu. Juga tidak diketahui berapa Michael Jackson bayar untuk konsertnya di Stadium Merdeka. Tapi untuk orang luar, meskipun jumlahnya RM200,000-00, itu masuk akal. Lu nak guna stadium gua, lu jgn banyak songel, lu bayar.

Tapi untuk anak tempatan berkumpul, menyanyi, berpuisi, pun jumlahnya RM100,000-00? Untuk 3 jam. Bukan 3 hari 3 malam! Itulah kisah HKR dan RM100,000-00.

Ada 2 lagi kisah duit RM100,000-00.

Bagi peminat TV3 suku dan Utusan Meloya, mereka mungkin tak pernah tahu kisah tahyul seekor anak badak terguling-guling dalam bilik hotel di Dubai yg sewaannya RM100,000-00 semalaman dilangsaikan dgn duit rakyat. Itu kalau dia berguling-guling dan berendam semalaman. Kalau 3 malam dah berapa? Tapi takpa lah, mungkin jugak Kaldai Karpet yg belanja.

Bagi yg kurang ambik pot pula, ada satu lagi kisah karut-marut. Pernah dengar nama Zahida Menggatal? Nama Zahida Menggatal mungkin asing. Yang mereka tahu ialah Zahida Rafik yg seksi dan bergetah melekit-lekit tu, kan?

Baiklah, Zahida Menggatal ini ialah teman wanita kepada Shafie Menggatal. Ada jugak kisah duit RM100,000-00 di sini. Shafie Menggatal ialah orang Sabah. Tak tau la pulak samada Shafie bin Menggatal atau pun cuma nama jolokan bagi orang yg berasal dari Menggatal, Sabah.

Namun telah diketahui umum Shafie Menggatal ini telah termenggatal dan mungkin telah terjolok? Kah kah kah!

Sekali jolok kena pau RM100,000-00. 4 kali jolok kena pau RM400,000-00.

Apa punya style jolok ni? Kah kah kah

Stadium Merdeka 3 jam kena bayar RM100,000-00. 

Bayangkan kalau Shafie Menggatal larat membalon 3 jam? RM300,000-00!

Takkan membalon sampai 3 jam.... Kah kah kah!!!

Kah kah kah!

liq

3 comments:

  1. Bhai LL...

    Mahalnyer kos berlakon "syok" Zahida Menggatal tue..... huh

    ReplyDelete
  2. ishh x mungkin la..org sabah miskin..mana mungkin sapie blh byr mahal mcm tu

    ReplyDelete
  3. Small people kalau komen selalu samakan semua orang...

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.

Pergi lah mampus.