Friday, January 25, 2013

Tipu-tipu Pilihanraya

Madu tualang power! Click here
Kami memang barua UMNO
Menengokkan gambar diatas, jelas 2 ekor barua ini happy.

Seekor di sebelah kiri berkepala botak berkilat dengan pipi menggelembung dah macam insang ikan, tersenyum tak nampak gigi sampai kecik-kecik pelupuk mata.

Seekor lagi di sebelah kanan pendek kontot, tak kurang happynya menayang kad memberitahu betapa kasihnya pada UMNO yg telah memberikannya rezeki mencekik sampai ketat kolar baju.

Bapak sapa la 2 ekor barua ini. Malu kat anak-anak...

2 ekor barua ini hidup bahagia menyokong kerja menipu [Disini]. Bangun paginya dgn niat, "sahaja aku akan menipu hari ini kerana UMNO dulu, kini dan selamanya sampai masuk kubur".

Dah tua dgn diri, tak ada gaya langsung nak meninggalkan kerja menipu. Mungkin 2 ekor barua ini ingin meninggalkan dunia ini dan berhijarah ke satu alam lagi dgn membawak gelaran penipu. 

Tak guna bercerita dosa pahala, telinga 2 ekor barua ini sudah tuli. Nanti kena tuang timah cair, baru sembuh tulinya.

Celik mata dari tidur, katil itu dibeli hasil gaji besar sebagai barua. Bangun berdiri dan berjalan ke jamban, lantai hasil kerja menipu. Jamban hasil kerja menipu. Rumah macam istana hasil menipu. Suaplah nasik baca Bismillah seribu kali pun, tetap dari hasil menipu. 

Apa yg bukan dari hasil menipu?

Lubang 6x6. Lubang kubur. Sebab lubang kubur untuk 2 ekor barua ini akan dikorek di kawasan tanah pekuburan Islam. Tanah wakaf.

Tapi tak tau la pulak sebab, org banyak duit macam 2 ekor barua ini mungkin masing-masing dah booking satu lot di Nirvana Memorial Park.


No comments:

Post a Comment

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.