Monday, January 28, 2013

Terbaek Dari Facebook - Teknik Ikat Batu-bata Style UMNO

Madu tualang power! Click here

Ini upacara ikat bata UMNO. Suku-sakat UMNO amat menitik-bengikkan perkara sebegini. Lagi panjang berjela upacara itu, bertambah afdal ianya.

Majlis ini kompom ada tabur beras kunyit, pulut putih kuning dan ayam jantan panggang yg belum pandai mengawan.

Upacara macam ini ada jampi serapahnya. Sebelah kiri mamat poyo bersonggkok mungkin seorang pawang.

"Wahai mambang batu, mambang kayu, mambang pasir, mambang simen, aku tahu asal usul mu,
dari lembut menjadi keras, dari lembik tegak mencanak, 
fuuuuh kiri fuuuuuh kanan taik babi besar lengan!" 

"Jadilah kau rumah PPRT!"

Kah kah kah

4 comments:

  1. Kenala jampi dalam bahasa Siam sikit baru mujarab, lepaih tu diakhiri dengan doa ayat pengasih supaya Puteri UMNO terpikat hati......

    Oooooo minyak senyonyong tanak belanga besi....hang tak nyong mai aku nyong pi........

    Cik nak tau mujarab ke tidak, amik la minyak ni pi calit kat juboq Rosmah........

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah!
      cilaka hang.
      ini yg best - "Oooooo minyak senyonyong tanak belanga besi....hang tak nyong mai aku nyong pi........"

      Delete
  2. walaupun jelas stupid tapi ini tak kritikal. saya pernah tengok lagi jahanam dari ini bg pembinaan sebuah rumah pprt. antaranya connection kekuda kayu bumbung utama dengan kekuda kedua dgn hanya sepucuk paku sahaja. itu bukan lagi stupid tapi celaka yang membahayakan nyawa orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun dr dulu tertanya-tanya menatang benda apa letak kain merah dikepala tiang.
      rupa2nya masuk bab jampi serapah

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.