Saturday, January 19, 2013

Keistimewaan Fatol Bari

Madu tualang power! Click here
Terkini, sibuk orang bercerita pasal Fatol Bari dapat tanah baru.

Suka la Fatol Bari dapat tanah, lebar 2 jari panjang 3 inci. Tanah lain macam pulak tu. Kah kah kah! Tanah seberang laut.

Sebenarnya, yg bercerita berbuih-buih mulut itu ini tentang Fatol yg menikah di Siam itu, cemburu sebenarnya. Fatol dapat projek baru, dia tak dapat.

Fatol Bari ini istimewa orangnya. Aku pernah sembahyang tarawikh berimamkan Fatol Bari. Baca sedap, kuat dan lantang. Maklumlah orang belajar agama tinggi.

Muka berminyak. Bagi tazkirah, tapi mata tengok siling, tengok lantai, tengok jam dinding. Kah kah kah!

Entah AJK mana la yg jempot dia makan mihun bersama-sama kami pada malam itu, aku pun tak tau.

Itulah pertama kali aku bersua muka dgn Fatol Bari dan aku dapati dia memang istimewa. 

Dia juga istimewa seperti mana istimewanya pembesar-pembesar negara yg masuk TV secara langsung ketika bersembahyang Jumaat atau pun sembahyang raya.

Wuduk mereka ini tahan lama. Bukan macam wuduk kita. Tiap kali nak sembahyang ambik wuduk baru.

Wuduk Fatol Bari juga tahan lama.

Maka kompom lah Fatol Bari ini bukan kaki kentut, sebab itu dia sembahyang pakai stokin. Kah kah kah!!!

Berbuih mulut Fatol bercerita syoknya dapat bini baru

1 comment:

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.