Saturday, January 5, 2013

Kalau Kubur Nenek Ghani Osman Yang Kena Gali, Apa Macam?

Gambar dicedok dari laman FB Buletin Setia Politik Kini. Sila Like!

Kalau si Ghani Osman itu orang kampung biasa, apa dia rasa bila tanahnya nak diambik? Kubur neneknya digali suka-suka. Dipindahkan ke tempat baru, tempat air menakung. Ditanam semula sedalam 15cm. Apa si Ghani Osman ini akan rasa? Mana tempat nak mengadu?

Lain pulak senario Ghani Osman MB. Memanglah bukan Ghani Osman MB yg gali kubur nenek si Yahya. Tapi projek Pengerang ini semua lalu bawah hidung Ghani Osman. Ghani Osman kena bertanggung-jawab.

Mustahil Ghani Osman nak jawab, "saya tak taw", "saya dah lupa" ala Mahafiraun?

Ghani Osman yg tak tinggal Subuh tiap-tiap hari takkan nak biar org korek kubur suka-suka hati. Korek kubur mesti ada law.

Ghani Osman jgn buat zalim macam Mahafiraun.

Kalau dikorek kubur khas untuk Ghani Osman apa macam? Sebagai peringatan bahawa dia pun akan masuk dalam tanah jua akhirnya.

Buat cantik-cantik dan dibuat liang lahat luas-luas untuknya di dunia ini. Bagi dia gembira sementara bernyawa.

Sebab liang lahat untuk orang zalim akan jadi sempit di alam barzakh, hingga bertemu rusuk kanan dan kiri.

Haru. Sempat lagi tok peti buat majlis (sini) lengkap dgn banner. Mudah2an ada penyelesaian terbaik dan bukannya untuk Melayu Islam sahaja.




liq

3 comments:

  1. dah mlayu johor nak mampus padan muke

    ReplyDelete
  2. klau negeri johor kene jual kat cina singapok mlayu johor pon tak kisah.mlayu johror lebih bodus drpd lenbu

    ReplyDelete
  3. Biasalah org melayu buat apa2 pun xkisah janji hidup melayu.. tanah kena ambik hidup melayu, anak bini kena ambik jadi gundik raja2 hidup melayu, kubur keluarga kena ambik hidup melayu..

    x caya? tengok pru13 oeg2 pengerang sokong sapa

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.

Pergi lah mampus.