Wednesday, November 27, 2013

Aku Nak Ke Sungei

Madu tualang power! Click here

No more posting till next year.

Aku nak main sungei.

Aku nak ke laut. Kah kah kah kah!!!




Saturday, November 23, 2013

Cakap Ikut Sedap Celah Gigi

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah!

Lembu Shahrezat 15 km jauhnya, nampak saja.

Taik lembu belakang rumah bertimbun-timbun tak bersodok. Kah kah kah!!!

Bercakap berdentam-dentum hal-ehwal Kedah.

Terengganu tu apa story? Nak tunggu berapa pilihanraya lagi?

Hadi to PAS: Learn from losses in Kedah, but don’t lose hope

Harakahdaily - TS,22 November 2013
Nov 22: PAS President Tuan Guru Abdul Hadi Awang today calls on the party to learn of its bitter loss of Kedah during the 13th General Election.

“Our defeat leading to the loss of Kedah state, must be learned, but it should never dampen our spirit to the extent of losing the real meaning of struggle. We are still the people’s choice in the Sungai Limau by-election,” said Hadi during his opening speech at PAS’ 59th Muktamar at Stadium Melawati, Shah Alam this morning.>>>>>>Harakahdaily

Friday, November 22, 2013

Janganlah panggil saya BANGSAT!

Madu tualang power! Click here

Sumber: Malaysia Chronicle


LEPAS tamat sekolah, saya jadi juru jual di Perak. Mula sampai di Kuala Kangsar, saya terasa diperlekehkan. Ini berlaku apabila seorang pakcik berkali-kali kata "awak tak tahu..." kepada saya. Saya menyangka dia merendahkan saya. Rupa-rupanya 'awak' adalah ganti 'saya' bagi orang Perak.

Demikian juga di Parit apabila saya akhirnya terpaksa menjawab "kenai makcik, takkan tak kenai, kipas" setelah seorang makcik tanya sama ada saya 'kenai' kipas angin yang dihalakan kepada saya.

Setelah diberitahu suaminya yang tertawa besar mendengar kata-kata saya, barulah saya sedar rupanya makcik itu bertanya sama ada saya kena atau tidak angin kipas itu. Kena atau 'keney' dalam sebutan orang Parit yang bunyinya seakan 'kenai' mengikut dialek Kedah, mencetuskan salah faham saya. Itu belum lagi cerita orang Kuala Kangsar masuk kedai lampu dan bertanya "lampu ade idak, ade idak, ade?" Mujur semasa jadi jurujual di Kuala Kangsar, saya tidak ditugaskan menjual lampu. Jika tidak, bergolek berguling pun pasti saya tidak faham pertanyaan itu. Rupa-rupanya pelanggan itu mahu beli lampu lip lap.

Tidak lama dulu, saya bawa seorang kawan dari Kuala Pilah berjumpa seorang ustaz. Kebetulan si ustaz kawan rapat kepada abang saudara saya yang dipanggil Tat. Kata ustaz itu "Tat dulu dok mampuih kut rumah kami la..." Terkebil-kebil kawan saya mendengar kata-katanya.

Keluar dari pejabat ustaz itu, dia langsung bertanya mengenai 'mampuih'. Saya jelaskan, 'mampuih' dalam konteks cerita ustaz itu mengenai hubungan dia dengan abang saudara saya yang sangat mesra. Ini digambarkan melalui kata-katanya 'mampuih' yang bermaksud Tat selalu tidur atau bermalam di rumahnya. Kata kawan saya, dia sangka Tat selalu kena belasah sampai setengah mati oleh ustaz itu!

Ya, memang banyak istilah sama tetapi berlainan maksud mengikut dialek antara negeri kita. Beberapa tahun lepas, saya sendiri terkebil-kebil menonton satu adegan dalam filem Hantu Kak Limah yang berpunca masalah dialek. Apabila dengar Pak Abu menyebut hantu kopek seiring dengan kemunculan suatu objek yang bertali arus daripada seorang wanita, saya tertanya-tanya "penumbuk apa yang banyak sangat ni?"

Rupa-rupanya apa yang saya sangka penumbuk itu buah dada, dan itulah 'kopek' bagi orang Pantai Timur. Kopek di tempat saya bermaksud dompet.

Selain kopek, 'teriak' juga bawa makna yang berbeza mengikut negeri. Sebagai contoh, seseorang bercerita kepada rakannya: "Kami tiap-tiap pagi raya, masa bersalam dengan mak abah kami, kami mesti teriak ..."

Tentulah kawan dari Johor itu naik hairan. Mana tidaknya, teriak dalam bahasa Johor maksudnya menjerit sedangkan bagi orang Kedah, menangis. Apa pasal pula kena menjerit, minta maaf dengan suara perlahan, penuh keinsafan tak bolehkah?

Satu hal lagi, apabila sampai di tempat orang, jangan memandai-mandai buat kesimpulan sendiri mengenai istilah atau dialek di tempat itu. Contohnya, memang banyak istilah dalam dialek utara yang belakangnya huruf 'r' diganti dengan 'q'. Atau jangan pula asal kelapa sembarangan ditukar kepada 'nyoq'. Di utara, kelapa sawit tetap dipanggil kelapa sawit, jangan pula orang negeri lain pergi sana sebut 'nyoq sawit'.

Adapun satu kisah ini boleh dijadikan contoh. Dalam satu majlis kenduri di Kedah, seorang tetamu yang sudah sekian lama teringin nak makan acar limau orang utara, sampai sahaja terus bertanya kepada tuan rumah, 'ayaq acaq ada?"

'Acaq' mengikut dialek utara bukan acar tetapi kumbahan atau air basuhan yang kotor. Acar sebaliknya disebut 'acat'. Begitu juga orang utara yang baru berhijrah ke KL, jangan segera nak jadi orang KL, ajak kawan pergi main 'bole kat Kote Damansare'. Anak KL jati pun sebut 'bola' dan 'Kota Damansara'!

Satu lagi untuk kita jadikan iktibar apa yang berlaku di sebuah surau di Kedah. Setelah beberapa minit masuk waktu, pak bilal atau muazzin tidak juga muncul, yang ada hanya imam dengan seorang musafir, maka si imam pun minta tolong kepada si musafir untuk azan dengan kata-kata "minta tolong bang sat..."

Merah padam muka si musafir, "saya tahu saya orang luar tapi janganlah panggil saya bangsat!"

3 Hari Selepas Nasik Ganja Beroperasi Semula - Episod 3

Madu tualang power! Click here

Arrrgh lega.......

Baru berak lancar dah dapat nasik ganja. Berak lawas.

Kah kah kah!!!



Kronologi peristiwa;
Bahaya Stim Nasi Ganja - Episod 1
3 Hari Menahan Stim Nasik Ganja - Episod 2

Thursday, November 21, 2013

Ladies, the bush is back!

Madu tualang power! Click here

Grip and grin: Mahathir Mohamed and George Bush share a moment in the Oval Office in May 2002.
Terjungkit-jungkit ponggong dapat bersalam

Ladies, the bush is back

November 20, 2013

Survey shows that 51% of women do not 'style or groom their pubic hairs', 
45% admitted that they can 'no longer be bothered to keep up the grooming.'






For years women have been convinced that porn star style waxing is what their other halves desire. But a new survey suggests it’s time to ditch the wax, lasers, and razors because, well, most women can’t be bothered, and their boyfriends don’t really care anyway.

And celebrities are also giving up the topiary look: back in September US actress Gwyneth Paltrow admitted that she “rocks a 70s vibe down there” on “The Ellen Degeneres Show.”

The Telegraph UK reports on a new poll of 1,870 women by online pharmacy UK Medix, which found 51% of women do not “style or groom their pubic hairs,” and 45% admitted that they can “no longer be bothered to keep up the grooming.” How do the men feel? Sixty-two percent of the women said that their partner “prefers the natural look.”

In April, another survey from waxing brand Nads asked 1,000 men about their pubic hair preferences for women, with the most popular look being “trimmed and tidy,” a far cry from the Hollywood, which involves waxing all of the hair away. Forty-three percent of the men said that they preferred their women to look as natural as possible with a “Bermuda triangle,” trimmed hair and waxed edges, while 17% picked the Brazilian, or landing strip.

Menggigil Keluor Ayor Sedap

Madu tualang power! Click here

Ini menggigil kes 3 hari tak dapat nasik vanggey Ipoh
Kah kah kah kah!

Dalam loghat Kuala Kangsar dan kawasan sewaktu dengannya, mengigil = menggeligih!

Semua orang mengigil daaa... tambah pulak 'first time'

Raise Stim menggigil kena gigit dengan amah separuh abad. Kah kah kah!

Raheem 'thambi' Kecik menggigil kena gigit dengan budak sekolah. Kah kah kah!

Otai yg handal-handal pun menggigil. Inikan pulak budak umur 18 tahun.

Cuma hakim mungkin tak tanya, "awak menggigil tak time keluor ayor sedap?"

Kah kah kah kah!!!

Tuduhan merogol: Remaja menggigil masuk mahkamah
5:10PM Nov 20 2013 
Seorang remaja menggigil ketakutan semasa dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini atas pertuduhan merogol seorang gadis berusia 13 tahun tahun lepas. >>>>>>>>Malaysiakini

Wednesday, November 20, 2013

Jangan Lupa Telefon Pengerosee Tabong Hajee

Madu tualang power! Click here

Dia ingat English Premier League itu macam FAM? 
Boleh kuntau-kuntau. Boleh gosok-gosok. Kah kah kah

Dia ingat QPR itu MAS? 
Boleh buat tunggang langgang, buat rugi berbilion-bilion tiap, tak ada sapa ambik pot.

Telefon la Pengerooosee Tabong Hajeee yg baru. Cuba check balik salasilah. Entah2 moyang dulu naik sama tongkang ke Penang.

Telefon jgn tak telefon. Ajak Tabong Hajeee melabur dalam QPR dan buat tunggang-langgang.

Sepupu-sepapat yg sudah berjaya di dunia korporat


RECORD-BREAKING fine on the cards for Tony Fernandes’ QPRUNDER the new Financial Fair Play rules, Queens Park Rangers (QPR), who is owned by Tan Sri Tony Fernandes, is on course to be hit by a record-breaking fine for overspending on dozens of players in a failed battle to stay in the Premier League.
The Daily Mail reported that QPR could be fined more than £60 million (RM310 million), the biggest in British football history.
Ironically, it will be imposed because of the amount of money QPR is losing — believed to be a huge £80 million for last season — and will compound their financial troubles.
Sources familiar with QPR’s financial situation have disclosed that the club will post losses for 2012-13 of about £80 million.

Tuesday, November 19, 2013

3 Hari Orang Ipoh Menderita

Madu tualang power! Click here


3 hari menderita.

Nasib baik DBI cuma hangat-hangat taik ayam. Mana dia cerita taik? Mana cerita kotor? Mana pergi cerita tak ikut piawai?

Piiiiirah!! Hot-hot chicken shit. Kah kah kah!

Woi! Kata nak sita 14 hari la. Nak tutup terus la. Kah kah kah sekarang apa cerita?

Puak-puak ni pun sebenarnya dah menderita gian tak dapat nasik ganja.

Tidur tak lena. Ayor lior udah menjelejeh. Tangan jari terketar-ketar. Sikit-sikit nak muntah. Kepala pening. Nampak macam-macam, dah nampak bukan-bukan, nampak kerbau la,nampak hantu la, nampak polis la. Kah kah kah!

Badan berpeluh-peluh tak tentu pasal. Letih tak bermaya, bagi la amoi cun tara mana pun. Kah kah kah!

3 hari. Baru tak dapat nasik ganja 3 hari.

Restoran “Nasi Ganja” Ipoh kembali beroperasi

Selepas hampir tiga hari ditutup ekoran kebersihan yang kurang memuaskan, Restoran Nasi Kandar Ayam Merah atau lebih dikenali sebagai "nasi ganja" beroperasi semula hari ini.
Restoran yang terletak di Jalan Yang Kalsom, Ipoh itu mencetuskan kontroversi ekoran arahan penutupan Jabatan Kesihatan Perak setelah mendapati pemilik restoran berkenaan gagal memenuhi piawaian kebersihan ditetapkan.

Jangan Lupa Jasa Dolah

Madu tualang power! Click here

Ada satu jasa Mahafiraun kepada rakyat M'sia iaitu, menyeragamkan waktu Semenanjung bersama Sabah/Sarawak. Yg lain2 tu semua auta kling.

Ada satu juga jasa Dolah Bedawi kepada rakyat M'sia iaitu kasi lepas Mat Nuar dari Sg Buloh. Menurut sumber-sumber yg tak boleh dipercayai langsung, Allahyarham ibu Dolah sebenarnya yg beriya2 suruh kasi Mat Nuar lepas.

Juga dari sumber2 yg amat tak saheh dan mencurigakan, Allahyarham ibu Dolah juga selalu mengutuk, 'Madey Kling, Madey Kling'. 

Kah kah kah kah!

Dalam riwayat pembebasan Mat Nuar, balacinya ialah KJ.

Itu pasal Mahafiraun sampai ke hari ini amat getik tak sudah dgn KJ.

Tambah lagi, KJ budak itam itu jugalah yg telah melepuk budak botak kesayangannya 2 kali.  

Kebetulan KJ pulak menantu si Dolah Bedawi, laaagi la Mahafiraun baran. Kah kah kah kah kah! Kompom dendam bawak masuk kubur.

Itu pasal, kalau Dolah tidur meleleh ayor lior basi, Mahafiraun naik angin. Tidur tak keluor ayor lior basi pun salah. Kalau tidur mengigau meracau, "Kerala pi, Kerala pi!!" laaagi la Mahafiraun baran.

Dolah Bedawi ni buat satu apa pun tak kena di mata Mahafiraun.


Dr M blames Pak Lah for Proton losing money

Alyaa Azhar

 | November 18, 2013

PETALING JAYA: Former prime minister Dr Mahathir Mohamad blamed his successor Abdullah Ahmad Badawi for the shrinking Proton car market.
“At the same time the government decided to allow almost unlimited import of foreign cars which affected Proton,” he said.
Abdullah sacked well-known Mahathir associate Tengku Mahaleel Tengku Ariff who was Proton chief executive officer in 2005. Mahathir had publicly condemned the decision. >>>>>>>>>FreeMsiaToday


Monday, November 18, 2013

Orang Sedap Naik Jet, Shahidan Makan Asap

Madu tualang power! Click here

Berapa belanja ubah-suai membesarkan jamban dalam jet?

Berapa ratus gelen petrol extra diperlukan?

Adakah pintu jet terpaksa diponggah dan diganti dgn yg lebih lebar?

Enjin kena ganti yg lain, contohnya kena guna enjin Rolls-Royce?

Berapa dulang makanan tambahan yg terpaksa disediakan?

Berapa orang pramugari yg slim, mata sepet-sepet, kulit kuning langsat atau yg berkulit macam Ziana Zain yg telah digantung perkhidmatan mereka?

Itu saja Yg Arif/Yg Berbahagia/Yg Berhormat

Kah kah kahkah kh kah!!!

Isu biaya jet Rosmah dipersoal bertalu-talu
 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim mempertahankan isteri perdana menteri, Rosmah Mansor dalam isu pembiayaan kerajaan terhadap jet eksekutif swasta dalam lawatannya ke Qatar awal bulan ini.

Tindakan kerajaan itu hari ini dipersoalkan bertalu-talu oleh beberapa wakil rakyat pembangkang di Parlimen hari ini.>>>>>Malaysiakini

Beruk Dapat Twitter

Madu tualang power! Click here

Kenabatangan pun kenabatangan lah. Kah kah ka kah!

Kenabatangan dengan ahli parlimen Kinabatangan, masyuuuuuk.... kah kah kahkah!

Screen-shot ini dicedok dari FB King Jason

Saturday, November 16, 2013

Mamat Ini Memang Nak Kena Lempang

Madu tualang power! Click here


NONE
"Eh...eh...eh... tak kan sampai nak kena lempang kot?"


Sapa-sapa yg duduk dekat dengan rumah orang kuat Gapena ini pergi lempang dia.

Lempang dia kiri dan kanan. Lempang kaw-kaw.

Bukan lempang nak bagi pekak, cuma lempang nak bagi dia sedar. Mungkin dia kerap sangat mencekik nasik ganja Ipoh mali.

Lempang dan tunjal dahi dia.

Tanya dia,

dimana dia semasa Mahafiraun buat PPSMI?

dia tengah sedap makan apa semasa org berarak mengusung keranda bahasa?

dah ada stim ka nak jadi Sasterawan Negara? 

Kah kah kah kah kah kah!!!

Dalam keadaan Bahasa Melayu kita sikit hari akan jadi nombor 3, dia masih lagi perasan duduk zaman Melaka.

Lempang mamat ni deras-deras dan kasi tau; bahawa kita bercakap dengan tuhan sekalipun, ber'aku' dan ber'engkau'.

Gapena tolak saranan mansuh bahasa istana
 
Gabungan Persatuan Penulis Nasional Malaysia (Gapena) menolak saranan Senator Dr Syed Husin Ali untuk memansuhkan bahasa istana yang dianggap merendahkan martabat manusia dan menggambarkan mentaliti hamba. >>>>>>>>>>>Malaysiakini

Lagi Kisah Beruk dan Kertas

Madu tualang power! Click here

Macam taik dgn kentut. Macam rasuah dgn UMNO.

Gambar dicedok dari Facebook Nazmi Samarahan

Friday, November 15, 2013

Dewan Bandaraya Ipoh Baru Sedar Dari Stim Ganja

Madu tualang power! Click here

Satu Malaya; Ipoh, Kuala, Taiping, KL, JB, Sarikei sudah tau penangan 'nasi ganja Ipoh'


Aku tak pernah mencekik menatang nasi ganja ini. Namun dari cerita dari orang2 yg dah terkena stim nasik ganja Ipoh, sah la nasik itu memang berhantu jembalang. Ketagih.

Termasuk la adik kandung aku sendiri yg tak dapat tidak, mesti pekena nasik ganja tiap-tiap hari sewaktu mengandung dulu.

Itu belum cerita satu family dari moyang, atuk, bapak, anak, cucu, semua dah terkena stim nasik ganja Ipoh. kah kah kah!

Baru-baru ini DBI (donkey bodoh idiot) keluar notis tutup 14 hari, kononnya kedai kotor.


Bodoh apa? Memang la semua kedai makan di Msia ini pengotor. Kalau ada yg menjaga bab kebersihan, boleh kira dgn calculator lah! Kah kah ka kah

Baru tau ke kedai nasik ganja ni ambik sayur-sayur second-hand dari pasar? Baru tau minyak goreng ayam itu entah dah berapa kali re-cycle? Kah kah kah

Staff-staff DBI ni memang dah berpuluh tahun lalok kena nasik ganja. Mungkin baru-baru ini mamak tu bubuh terkurang 'dose' dalam nasik kot. Baru sedar, baru tau kedai kotor.

Ingat makan kat hotel tu bersih sangat? Ingat makan kat coffee house tu bersih sangat? Lanchow! Pergi dapur sesekali tengok.

Itulah penguasa Melayu. Kedai tepi jalan berani la usik.

Usik la kedai-kedai 5 bintang kalau berani, kalau tak sayang telor lanjut.

Thursday, November 14, 2013

Beruk Dapat Kertas

Madu tualang power! Click here


Beruk kalau dapat kertas, lebih teruk dari beruk dapat bunga.

Klik DI SINI untuk membaca lebih lanjut.

Friday, November 8, 2013

Terbaek Dari Facebook: Jubor Kacang

Madu tualang power! Click here

Gambar ini aku cedok dari FB Kak Yammy Samat. Pergilah berkawan dengannya.

Orangnya amat kelakar-kelakar pedas. Kah kah kah!


Tak tau la gambar ini ori atau tidak.

Dulu kita di'vara'kan Bangla. Kini di'jubor'kan Indon. Kah kah kah kah!!!

Habis la. Habis.

Habis Tanah Melayu.

Thursday, November 7, 2013

Tip Kesihatan: Gosok Gigi Baik Untuk Kesihatan Jantung

Madu tualang power! Click here

Kurang cermat dgn gigi

Gosok gigi dapat pahala sebab gosok gigi itu juga sunah nabi.

Gosok gigi juga dapat menjimatkan belanja daripada bagi duit kpd doktor gigi.

Gosok gigi juga akan menyedapkan bau mulut. Tak guna menogok kopi pacak, kopi keras, kopi batang tapi mulut bau tong taik. Kah kah kah.


Berikut adalah sebahagian dari artikel yg aku kutip dari Free Msia Today.

Brushing teeth can lower heart disease risk

November 7, 2013
FEATURE

A new study has revealed that taking care of your gums by brushing, flossing, and regular dental visits could keep heart disease at bay.
Researchers at Columbia University’s Mailman School of Public Health have shown for the first time that as gum health improves, progression of atherosclerosis slows to a clinically significant degree.
Artherosclerosis or the narrowing of arteries through the build-up of plaque is a major risk factor for heart disease, stroke, and death.

Sunday, November 3, 2013

Dah Kena Kencing, Basuh La

Madu tualang power! Click here


Tuan2 dan puan2,

Pergilah basuh muka.

Semoga sedar.

Kalau kita perati gambar diatas, sah lah itu semua adalah peruntukan Melayu/bumiputera selama ini yg telah dikerat Najib.

Najib bukan kerat paip air ke Genting Casino.

Najib bukan kerat api ke mahligai Putrajaya.

Kalau tak sedar jugak dan tak reti basa malu, pergi basuh ponggong sekali. Kah kah kah!

Wednesday, October 30, 2013

Derih Jala Derih Jalang

Madu tualang power! Click here

Pada aku barua ini Derih Jalang.

Dalam ramai-ramai penjawat awam yg berkhidmat dgn tulus dan telus, ramai juga jalang-jalang macam ini yg menempek di dalam sektor awam.

Mencekik gaji mahal dan pelbagai elaun keistimewaan yg lain atas sebab mereka sanggup menjadi barua dan balaci suruhan UMNO.

Jalang-jalang macam ini tak sedar gaji mereka dibayar atas hasil masyhul negara dan duit cukai.

Hasil dari duit cukai aku dan engkau yg membeli tepung, gula, beras dan minyak masak saban tahun.

Msia ada beratus menteri dan timbalan menteri, perlu lagi ka PEMANDU aplanchow ni?

Gambar dicedok dari FB Ahmad Salman Abdul Rahim.
Pergi la berkawan dgn dia.
Parlimen diberitahu gaji maximum bulanan pengarah PEMANDU RM49,000 sebulan...manakala pengarah bersekutu RM31,600 dan pengurus kanan 21,000 sebulan... 

Jika dibandingkan dengan gaji penjawat awam atasan seperti ketua setiausaha negara dibayar Rm23,577....boleh dikatakan kesemua agensi yang direka cipta kerajaan bergaji taraf menteri dan jawatan juga dipegang oleh menteri dan bekas2 menteri....

seorang menteri bergaji gaji gaji....pi mai pi mai kot tu jugak....apa fungsi penting dan kesan PEMANDU kepada rakyat ??? yang aku nampak ia sekadar menjadi tukang kipas kepada najib...yang terbaru PEMANDU bermatian mahukan GST dilaksanakan dan menyokong penuh hasrat perdana menteri....

Apa yang rakyat dapat hanyalah bebanan dan kehidupan semakin lama makin dihimpit dari negara kita yang sebenarnya amat kaya...tapi rakyatnya susah...

Friday, October 25, 2013

Tokoh Wanita Bulan Ini

Madu tualang power! Click here



Perempuan ini bagus pada awalnya.

Seorang mak, bini dan peniaga yg berjaya atas gigih sendiri.

Sehinggalah dia pakai kain merah dan tudung merah. Sehinggalah dia berkawan dengan tauke lembu. 

UMNO.

Kita tunggu seterusnya, apa punya hamlau dia nak main.


Thursday, October 24, 2013

Blogger Lembu

Madu tualang power! Click here

Semalam berlaku kejadian yg amat tidak diingini bilamana seorang pegawai bank wanita Melayu Islam ditembak pegawai keselamatan dalam rompakan di Subang Jaya.

Sekarang ini berlumba-lumba para blogger lembu meng'upload' gambar mangsa yg kena tembak.

Ini kerja blogger lembu.

Kalau yg kena tembak itu, lu punya mak/bini/kakak/adik macam mana?

Lu boleh redha tengok gambar macam gitu? Lanchow!

Paling bangang lu boleh buat, kaburkan gambar tersebut. Paling cerdik, jgn publish. Dey thambi, orang tu anak-beranak sedang bersedih la. Akai ada???


Wednesday, October 23, 2013

Zaid Ibrahim Punya Sial

Madu tualang power! Click here


Seperti Hanif Omar yg tak pernah jumpa ayat mengharamkan judi dalam al-Quran, mungkin Zaid ini juga tak pernah jumpa ayat al-Quran yg membawa makna, "Bagi aku, ugama aku. Bagi engkau, ugama engkau"

Inilah dia, orang bijak2 ni kadang-kadang penyudahnya makan taik kambing jugak.

Sampai orang suruh dia mengucap balik semula la!
Oppps... ritual mengucap.

Mamat India ini ada akal. Walau pun dia bukan Islam.

Lagi pun, time Thaipusam dia nak buat jalan jem, dia
nak main pecah kelapa. Pernah Zaid bising?

Jangan Cepat Naik Stim

Madu tualang power! Click here


Kecoh. Heboh. Brunei laksanakan hudud. Sesungguhnya hukum dari kitab itu ialah perundangan yg sempurna untuk manusiawi.

Tahniah Brunei laksanakan hudud! Beribu-ribu tania!

Namun kita kena ingat, jangan cepat naik stim, sebab Arab Saudi pun ada hudud.

Saudi kerat tangan orang mencuri. Sebat orang yg mengongkek tanpa nikah. Rejam orang yg dah menikah tapi mengongkek dgn orang lain.

Pendek kata, orang Arab nak naik stim pun takut-takut. Kah kahkah kahkah kahkah!!!!!

Tapi raja Saudi yg didoakan setiap sembahyang Jumaat dan sembahyang raya itu tak kena hudud.

Geng-geng raja Saudi yg bebas makan free dan mencuri harta negara, bebas naik atas perut budak sekolah dan bebas menenggek atas belakang amah tak kena hudud.

Yg kita tak mau, Brunei buat hudud macam Saudi.

Lagi satu, Amerika tak marah pun Saudi laksana hudud. Ada Brunei kena marah?

Tuesday, October 22, 2013

Terbaek Dari Facebook: Budak-budak Pegang Anu

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB Hazif Azman
Aku rasa budak-budak ni pelajar Jurusan Kejururawatan.

Sebelum dapat barang hidup, berani pegang barang plastik pun dah kira OK.

Cuma jgn bawak balik dah la.

kah kah kah!!! 

Monday, October 21, 2013

Apa Angkasawan Kita Buat Sekarang?

Madu tualang power! Click here

Pernah aku terdengar dari sumber tak saheh lagi was-was dan kencing tak lawas, NASA tidak mengiktiraf Muzapar Shukor itu sebagai seorang angkasawan. Sebaliknya Muzapar itu dapat makan angin free dan diktiraf satu dunia sebagai seorang pelancong angkasa.

Muzapar dapat naik roket hasil angguk kepala Mahafiraun, itu sahaja.

Apa yg dia buat diangkasa?

Minum teh tarik - rekod dunia.
Makan nasik lemak - rekod dunia
Menguli roti canai - rekod dunia.

Apa dia buat setelah turun dari angkasa?

Dia dapat pompuan, kawin dan mengulilah dia sampai sekarang.
Hampes.

Berikut adalah tulisan Dr Azman Ibrahim, doktor gigi termasyhur di Kubang Kerian, Kelantan mengenai apa kejadahnya hasil hantar mamat Muzapar ini naik roket?

Kalau tak ada hasil, baik hantar berok.



  • 6 Tahun Kepulangan Angkasawan Negara, Mana Hasil Penyelidikan?

    Oleh: Dr Azman Ibrahim

    Hari ini genap 6 tahun kepulangan rakyat Malaysia pertama dari angkasa. Tanggal 21 Oktober 2007, Angkasawan pertama negara, Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha selamat kembali ke Bumi selepas 10 hari berada di Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS). Kapsul Soyuz TMA-10 mendarat di Arkylk, Kazakhstan pada pukul 2.37 petang waktu tempatan (6.37 petang waktu Malaysia), selepas melalui perjalanan 3 jam 23 minit dari ISS.

    Program yang didakwa menelan belanja ratusan juta ringgit tetapi Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr. Maximus Ongkili ketika memberikan jawapan di Parlimen pada 6 Mei 2008 memaklumkan bahawa kos sebenar program angkasawan negara yang pertama ialah sebanyak RM39.11 juta.

    Diberitakan bahawa sepanjang 10 hari semasa berada di ISS, Dr. Sheikh Muszaphar telah melakukan penyelidikan antaranya melibatkan sel kanser dan leukemia di stesen angkasa itu. Penyelidikan yang diistilahkan sebagai ‘penyelidikan mikrograviti’ dikategorikan secara saintifiknya sebagai penyelidikan bermutu tinggi. Setelah kepulangan beliau ke bumi, dimaklumkan hasil penyelidikan tersebut telah dihantar ke Jepun untuk dianalisa.

    Kalau pun kosnya bukan ratusan juta sebagaimana didakwa, hakikatnya hampir RM40 juta wang negara yang telah dibelanjakan adalah satu jumlah yang sangat besar. Setelah enam tahun berlalu, saya mungkin antara ramai pembayar cukai yang berminat untuk mengetahui apakah finding (penemuan) hasil penyelidikan tersebut yang boleh dimanfaatkan oleh rakyat?

    Ketika saya berkhidmat sebagai tenaga akademik di sebuah universiti tempatan dulu, selalu saya nyatakan kepada rakan-rakan, apa sahaja penyelidikan yang kita lakukan dengan menggunakan geran penyelidikan yang diambil dari wang rakyat, pastikan kita mampu menghasilkan sesuatu untuk faedah rakyat, dengan makna kita mampu memulangkan kembali wang rakyat yang diambil dengan nilai manfaat yang bakal mereka perolehi.

    Walaupun cara pemikiran saya agak kekampungan, tetapi secara tegas saya nyatakan, saya anti dengan penyelidikan yang cuma di atas kertas yang akhirnya dapat dimanfaatkan sekadar untuk rekod pencapaian peribadi penyelidik. Bila nak memohon untuk kenaikan pangkat, kita akan kemukakan “Ini senarai research yang pernah saya buat!” lantas, dari seorang pensyarah biasa boleh naik pangkat jadi pensyarah kanan, professor madya dan seterusnya professor.

    Kadang-kadang ada pensyarah yang langsung tak terlibat dengan sesuatu research tetapi tetap meminta supaya nama mereka dimasukkan sama dalam senarai penyelidik untuk projek tersebut. Beginilah gambaran pentingnya nilai research bagi seorang tenaga akademik di universiti.

    Sebenarnya bukan sedikit wang rakyat yang diperuntukan untuk geran penyelidikan. Kalau geran jangka pendek, jumlahnya sekitar RM25,000 sementara geran jangka panjang boleh mencecah RM100,000 untuk satu-satu projek. Bagi pihak pengurusan dan pentadbiran universiti pula, adalah suatu kebanggaan bagi mereka apabila universiti yang mereka tadbir diiktiraf sebagai ‘Universiti Penyelidikan’.

    Berbalik semula kepada Projek angkasawan Pertama Negara, permintaan rakyat biasa seperti saya mudah sahaja. Diharapkan selepas enam tahun ianya berlalu, pihak yang berkenaan tolong umumkan hasilnya secara nyata dan bukannya teori semata-mata kepada kami. Terima kasih.

    *Penulis adalah Pengerusi Lujnah Pengguna Pas Terengganu


Dua Beranak Makan Taik Kambing

Madu tualang power! Click here



Anak Mahafiraun kalah lagi. 

Kuah tumpah atas lantai. Kah kah kah!
Bapa borek, anak membureet. Kah kah kah!

Mahafiraun akan salahkan semua orang kerana anak jantannya kena kelepuk.

Mahafiraun akan salahkan semua orang, salahkan Tunku, salahkan KJ, salahkan Ghaffar Baba, Norian Mai. Cuma dia dan Geng Tamil Nadunya saja yg betul.

Tak caya, tunggu la.

Mahafiarun akan tambah lagi, "ini ajenda Illluminati, Freemason, barat, Kristian, Yahudi, Bangla, Nepal, Myanmar utk jatuhkan Melayu dan Islam!"

Padan muka anak beranak makan taik kambing.

Kah kah kah hkah!!!

Terbaek Dari Facebook: Mahafiraun & Rakan2 Kongsi Gelap

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB King Jason

Khairy Jamaludin tak masuk geng, sebab dia yg kalahkan anak Mahafiraun. Kah kah kah!

Saturday, October 19, 2013

Mahafiraun dan Anak Jantannya

Madu tualang power! Click here


Mahafiraun sedih. Anak jantannya yg bakal merubah UMNO/BN/Malaysia itu dah kompom tak boleh menang.

Satu Malaya turut kuciwa. Kah kah kah!

Walhal, anaknya itulah yg diharapkan oleh rakyat M'sia utk memulangkan balik tanah-tanah orang Penan yg dirembat bapaknya bersama Ting Pek Khin dulu.

Anak jantan itulah yg akan bagi balik duit kerajaan RM2 bilion yg digunakan untuk menyelamatkan kompeni adik-beradiknya yg hanyut ke laut satu ketika dulu.

Anak jantan botak itulah yg akan jadi hero menyagat muka Soros dan Nor Yaacop kerana gatal buah bermain forex dengan duit Bank Negara sampai rugi bilion-bilion.

Banyak lagi sandaran rakyat Msia terhadap anak jantan botak Mahafiraun ini, tapi sayang mamat ini dah macam tak ada peluang.

Anak jantan inilah juga yg diharap-harapkan sangat oleh Mahafiraun untuk memadamkan peribahasa Melayu yg berbunyi,

"kalau jumpa ular bersama Mahafiraun, balun Mahfiraun sampei lembik, tercirit-ciirit, sampei tumpor dulu!"

Friday, October 18, 2013

Wa Fakeh Lu Tak Fakeh

Madu tualang power! Click here

Kuda terlebih pil kuda

Menurut Stopa Ali, PAS akan meletakkan calon muka baru untuk mempertahankan kerusi DUN Sg Limau.

Sebenarnya, muka baru, muka lama atau muka tak tau malu yg akan bertanding, disebabkan PAS akan melawan UMNO, maka Pakatan Rakyat akan turun menyokong.

Kompom PKR turun, kompom DAP turun, Parti Sosialis Dr Nasir pun akan turun.

Kompom tak ada isu pil kuda, pil perancang, pil kuat kotei.

Juga kompom tak perlu multaqa multaqi, tarbawi tarbawal dan kompom tak ada isu lu tak fakeh wa lagi fakeh.

Sg Limau itu dah sebelah kaki Pakatan Rakyat menang. Cuma tunggu sebelah kaki lagi untuk terajang bola masuk gawang.

Cumanya, yg kita ragu2 dan was-was kencing tak lawas, ada lagi pak lebai berjanggut berserban yg jubahnya 18 kilo tapi dalam gelap masih nak bergeli-geli mesra-mesra dgn UMNO?

Ingat, kita menang Kedah dulu pun bukan sebab PAS kuat sangat tapi sebab UMNO dok leka main taik.

Thursday, October 17, 2013

Terbaek Dari Facebook: Ambik Obat!

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB King Jason

UMNO maknanya United Malays National Organisation/Persatuan Kebangsaan Melayu Bersatu.

Melayu itu kalau diselak perlembagaan, maknanya orang yg beragama Islam.

Ini apa cerita? Dah la bukan orang Melayu, beragama Kristian, boleh jadi ahli UMNO?

Macai-macai/running dogs UMNO mungkin boleh bagi pencerahan sikit untuk tepis menepis selaku barua?

Kah kah kahkah!!!!

Terbaek Dari Facebook: Tunggang Menunggang

Madu tualang power! Click here

Gambor diatas dicedok dari FB King Jason, pergi la berkawan dgn dia.

Macam ni,

bukan adik si Basry ni yg kena kuda, kena kutil sampai buncit dgn Thambi Kecik.

Bukan juga kakak si Basry ni yg kena kuda, kena talu depan/belakang sampai bunting, kemudian kena letup.

bukan juga mak si Basry ni yg kena tunggang dek Raise Stim.

Itu pasal si Basry ini bengang.

Kalau mak dia yg kena tenggek dgn Raise Stim dapat la banglo free sebijik. Kah kah kah!


Terbaek Dari Facebook: Penegak Bangsa Melayu

Madu tualang power! Click here

Gambar dikutip dari FB Mia Farisha Yumiko. 

Tapi sayang, Tiga Abdul Poyo di atas sebenarnya berpenyakit. Penyakit 3-serangkai.

Penyakit original Melayu kerana kuat makan nasi lemak, roti canai, teh tarik dan ayam cucuk hormon KFC.

Sorang gedebap, sorang cengkung, sorang kusam.

Sorang sakit jantung, sorang kencing manis dan sorang lagi darah tinggi. 

Pegang kerislah konon, kah kah kah kah...

Keris sendiri pun tak tertegak. Ptuiiiih!!! Ptoeeey!

Friday, October 11, 2013

Don't Eat Kuki Danish and Drive!

Madu tualang power! Click here


Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada semua pembaca.

Tak kira samada masih menyewa atau duduk di rumah 7 juta, samada makan nasi atau ubi kayu, naik Perodua atau Hummer, isap Dunhill atau dah tukar daun kah kah kah.


Tahun ini seperti sebelum2nya kita tetap tak merasa lembuu-lembu feedlot yg katanya murah gila babi, taik lembu feedlot pun tak nampak,
highway PLUS tetap macam sial tol mahal,
bekalan susu-susu segar dari Mongol dan China Doll masih banyak dan mewah di pasaran
dan juadah apam Lebanon masih terkepam di Kuching. Kah kah kah kah!!!


Namun, tahun ini ada menu tambahan; kuki Danish!
Semoga selamat sampai ke kampung halaman masing-masing,
tapi ingat, jangan makan kuki Danish sambil memandu.

Lagi besor rongga kuki Danish,
lagi sedap. Kah kah kah!!!