Wednesday, January 4, 2012

Macamana Nak Sedar, Leher Sendiri Saiz BATANG PINANG

Muhyidin terkejut ramai ke sekolah tak sarapan.

Umur dah tua. Badan dah macam guni beras. Dah biasa duduk rumah besar melaut-laut. Bil api dan bil air berjuta-juta sebulan. Memang la terkejut.


Makan sedap. Biasa makan mewah-mewah. Dah biasa makan benda mahal-mahal. Makan benda segar-segar. Tempatan ada impot pun ada. Memang terkejut dibuatnya.

Pendek kata, semua bawah telunjuk. Semua boleh dapat. Main arah sahaja. Apa dikehendaki semua boleh dapat. Cakap apa sahaja, berlumba-lumba inang dan dayang bawak dulang.

Bukan macam kita rakyat marhaen. Rumah mahal nak mampos. Rumah hanya untuk orang kaya. Orang miskin menyewalah sampai masuk kubur. Nasib baiklah di Selangor ini kalau berjimat gila babi air dan api boleh free. Tapi kalau anak ada 14 orang, nak jimat air dan api apalancau apakejadah?

Kita rakyat marhaen, makan apa yg boleh mengenyangkan bukan makan apa yg dihajati. Beras mahal. Lauk mahal. Tepung gula mahal. Minyak mahal. Sayur mahal. Nasib baik ada sayur beracun Cameron Highland. Sayur baik-baik dan elok dah dihantar ke Singapura.

Dah berploh-ploh tahun UMNO/BN memerintah, masih tak tau berapa ramai orang miskin di Tanah Melayu ini?

Itu la pasal, kalau asyik nak membesarkan batang leher sendiri, anak bangsa selama ini pergi sekolah tak sarapan pun haram tak tau.

~Libang Libu

liq

Blog punya blog, SUBUH ESOK BOLEH BANGUN?


kah kah kah kah kah!!!
kantoi?

Lepas satu blog, satu blog
Baca macam-macam baca. Semua nak dibaca.
Kejap pegi tab Facebook, kejap lagi klik tab Twitter,
ramai benor pun kawan-kawannya.... kahkahkah!!!
Surf sana, surf sini.
Satu dunia jelajah dalam satu malam.
Semua nak ambik tau.

Edit itu ini.
Bubuh gambar la.
Tambah link la.
Tukar gambar header, dah tak menarik konon.
Tukar warna background, tukar font la.
Komen blog orang.
Bagai nak pecah kepala, melongo depan PC mencari idea utk blog.

Semua benda kena nanti kejap.
Baju kerja belum iron. Esok sampai opis, mata lebam.
Makan malam boleh skip.
Pinggan mangkuk menimbun dalam sinki.
Pakaian dalam mesin dari petang tadi dah memintak-mintak nak keluar.

Assignment, tutorial, homework buat kejap lagi laaa...

Berjaga sampai larut malam ni, boleh ke bangun subuh besok?

Rokok lepas sekotak, bukak kotak baru.
Kopi, teh o, nescafe dah bergelas-gelas.
Rokok habis, terkocoh-kocoh pergi kedai.
Bini mintak tolong beli kunyit, tak pulak terkocoh-kocoh sarung seluar?
Bini ajak tidur pun dah boleh kata, 'nanti la kejaaaaaaaap!"
kah kah kah!!!


Tak tau ke bahaya mengadap komputer lama-lama?
Mata boleh rabun.
Suhu badan meninggkat.

Boleh dapat arthritis.
Senang dapat penyakit 13 rangkai.

Tulang belakang boleh herot macam tulang belakang Madey.
Badan jadi gemuk macam Bik Mama.
Muka jadi sembab macam muka Muhyiddin.
kahkahkah!!! nak jadi macam tu?


Telur/scrotum dah jadi separuh masak.
Panas terperap berjam-jam boleh merosakkan telur/scrotum.

Telur/scrotum memerlukan suhu bilik.
Tak takut rosak telur/scrotum? kahkahkahkah!!!
Mandul la korang... takut tak???

Sudah-sudahlah la tu.
Tidur awal, gerenti boleh bangun subuh.

~Libang Libu~


liq

Maaf, Susu Mama Ada PLUMBUM

Fuel additive used in breast implants

French breast implant manufacturer PIP used an untested fuel additive in its now-banned implants that have triggered a worldwide scare, French radio station RTL reported on Monday.

RTL said it obtained an exact breakdown of the materials used in the faulty implants, including Baysilone, Silopren and Rhodorsil, all of which are industrial products never tested or approved for clinical use.

The products, used in the oil or rubber industries, allegedly caused the silicone gel implants to have a high rupture rate.

French authorities including health safety agency AFSSAPS already knew that the implants contained industrial rather than medical quality silicone, but this is the first time the use of petrol industry additives has been reported.

Source: Daily Chilli
liq