Wednesday, December 19, 2012

Hadi Awang Terjun Dengan Menantu-menantunya. Biarkan! Biarkan!

"Saya baru 4 bulan pakai kopiah dan sikit hari lagi
mungkin jadi Ahli Parlimen Larut."
Nik Aziz sayang menantu. Dolah Bedawi sayang menantu. Datuk Z juga sayang menantu.

Tapi Hadi Awang nampaknya tidak mengambil iktibar dari sejarah. Sayang menantu lebih-lebih sangat boleh naik lemak-kelemak budak tu. Boleh jadi haru.

Jgn kita lupa si Ariffahmi, haru sekejap Nik Aziz. Tergolek dog Dolah Bedawi mengikut kata KJ. Juga menantu Datuk Z yg duduk dalam majlis perbandaran Kelang suatu ketika dulu. Haru.

Aku tidak tau wujudnya menantu Hadi Awang bernama Mohd Akmal Kamarudin sehinggalah tersiar kemelut PAS Larut di dalam Sinar Harian.

Ceritanya simple, menantu Hadi Awang itu gatal nak bertanding kerusi DUN Selama. Walhal, telah diketahui hingga ke Mongolia dan sejak Mahafiraun mengaku Melayu lagi, kerusi itu memang untuk Dr Mohd Dhari Othman. Dia anak tempatan. Terpelajar. Dia juga boleh buat kerja berpeluh tengah padang.

Palat. Memang palat. Menantu Hadi Awang ini macam nak main palat style UMNO.

Sekarang taik dah kena kipas siling. Taik dah terpelanting merata-rata. 

Bila kopiah-kopiah dah terpalit taik, barulah ada akai Pemuda PAS Perak nak berbincang. Baru ada geliga keluar dari mulut Tuan Ibrahim, katanya "calon belum rasmi lagi.."

Nak rasmi-rasmi, potong reben la.. Jangan potong line Dr Dhari. 


liq

23 comments:

  1. Gua sebenarnya tak ambil pot tentang isu nih tetapi mengikut pandangan gua selagi Haji Hadi pegang jawatan Presiden PAS, payah sikit ler anak/menantunya nak jadi calon. Macam mana isu nih boleh timbul sedangkan senarai calon pun belun diumumkan lagi dah ada yang mengatal dengan angan-angan. Sebelun nama anak/menantunya naik pun pasti Haji Hadi sendiri yang akan mencantasnya. Ini mengikut pandangan gua memandangkan gua kenal beliau secara peribadi apatah lagi dengan prosidur yang cukup ketat diamalkan oleh PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah.. Suratkhabar cuba sebolhnya nak gambarkan apa yang selama ini PAS kata kat UMNO pun berlaku dlam PAS. Yelah, PAS kata UMNO parti anak beranak, tapi PAS juga buat eprkara yg sama. So, kita orang PAS toksah ambil pot sangat mainan media ni yg bukan ikhlas nak sebarkan berita tapi semata-mata nak kalutkan keadaan.

      Delete
  2. Nampaknya posting ini dilakukan atas sumber suratkhabar... sedangkan orang tempatan mengetahui cerita sebenar, janganlah ada pihak yang nak cuba ' meletak minyak pada api yang kecil' kerana ia amat berbahaya. Marilah kawasan KLarut, tanya dan betulkah Mohd Akmal Kamaruddin inginkan sangat kerusi itu? atau ada beberapa keraty manusia di belakang Dr Dhari yang beriya2 mahukan supaya Dr Dhari terpilih. Tolonglah, buat sedikit research daripada buat posting sampah ini kalau anda sayangkan jemaah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya org selama. kami maukan dr dhari.

      Delete
  3. Berebut-rebut nak melobi calun-calun tertentu....macam perangai UMNO saja.....Jika nak membelek kurap di badan tak payahlah melondeh kain di tengah laman rumah jadi tontonan orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru hang sedar orang Pas pun 2x5 malah mungkin lebih teruk lagi..

      emm alahai..

      Delete
    2. baru dia ada akai!

      Delete
  4. Artikel ni mcm cai-cai UMNO je..sekadar dengar-dengar je punya berita, apa barang..come on laa tuan Libang Libu, jangan laa jadi tukang sambung lidah UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blogger ni sebut perkara benar tentang serabut di Larut tu....awat hang gelisah ??

      Delete
  5. Demo nie..kecek koksir nih....kenal betul2 dulu tok guru hj adi tuh...jgn duk wt mulut koksir gitu...

    ReplyDelete
  6. tak kisah siapa calon... tapi yg penting calon tu diterima pada setiap lapisan masyarakat bukan di kawasan tertentu sj. dan calon mesti seorang yg aktif dlm kegiatan kemasyarakatan. pd pandangan saya, dr dhari bukanlah tidak sesuai tetapi beliau mempunyai bsnyak tugasan kain jika ditakdirkan pr memerintag. idea dan kebolehan akadenik beliau amat berguna utk menjadi think tank di Larut. manakala yg muda2 dan enegertik pula boleh memberikan tumpuan kpd pembangunan larut sepenuhnya. kuta dah ketinggakan dalam byk segi...
    walau apapun saya tetap mengundi siaps jua calon yg ditetapkan pimpunan pusat tanpa sebarang prejudis... yg psling penting ialah rapatkan saf.... j
    ingat pesanan tgha semasa muktamar... jgn siapkan rempah dulu tatkala baru keluar mengai...

    ReplyDelete
  7. Yang aku tau, bukan menantu dia nak jadi calun, kebetulan menantu dia ketua pemuda kat situ, jadi pemuda nak calon mereka dekat situ. tu sebabnya menantu dia terpilih Apapun harap PAS dapat selesai isu ni dengan segera. wallahualam.

    ReplyDelete
  8. percaya dgn surat khabar... mampuih.

    ReplyDelete
  9. Biar siapa pun yang tercalon kita menangkan... Adakah tuan2 bersama pas kerana hj hadi, Dr Dhari , ustaz Akmal dan lain2??? atau kerana bersama Jemaah Itu satu kewajiban sebagaimana wajibnya kita melaksanakan ibadah solat???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat ulasan mcm cakap Mahathir ni

      Delete
    2. hahaha btol btol!!

      madey suruh org melayu undi cina/india asalkan jemaah UMNO/BN

      Delete
  10. Tabik Usmad.Hujah yang mantap.bergeraklah kita dengan jamaah.

    ReplyDelete
  11. aku salah sorg blogger pas larut..kalau ang tu blogger PAS..aku syorkan elok ang kuar dari parti ni..pegi la jumpa umno mtk tempat..isu dah selesai,penjelasan dah diberi,yg dok bunyi2 lagi awat?? perangai ko sbijik macam umno..kami tak memerlukan org macam hang dlm jemaah ini..

    ReplyDelete
  12. saidina uthman affan, seorang sahabat rasulullah yg malaikat dilangit malu dengannya di fitnah lebihkan sedara mara dia dlm pentadbiran smpai beliau kena bunuh kerana fitnah..itu sahabt nabi yg mulia, yg dijanjikan syurga, malaikat seluruh nya segan malu pdnya...apa lgi setakat haji hadi ni....aku x heran sikit pun...lidah manusia lebih tajam dr mata pedang........

    ReplyDelete
  13. Kita sedia maklum etika perjuangan dalam pas....jangan nak bagi bola tanggung pada puak2 sebelah sana......

    ReplyDelete
  14. kalau layak dan pengundi boleh terima,apa salahnya.

    ReplyDelete
  15. dr dhari dh byk kali jd calon, x mng2 jgk, bg la org lain plak. - sy org selama, dh 2x undi dr dhari

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.

Pergi lah mampus.