Friday, November 2, 2012

Sindrom Fatol Barua

Madu tualang power! Click here

Percayalah, dengan hanya menonton tv dirumah sahaja, kita boleh tahu kekuatan tulang belakang seseorang ilmuan agama. 

Para ilmuan agama yg tak pernah muncul atau jarang sangat muncul di kaca tv itulah yg kuat tegap tulang belakangnya dan berupaya mencari makan sendiri. Dia tak perlu menjual akhiratnya untuk hidup senang di dunia. Ilmuan semacam ini ada seciput dan semakin pupus.

Yang lembik dan bengkok tulang belakangnya itulah yg kerap muncul dikaca tv. Berceramah bercerita itu ini tentang agama. Hidup ingin disuap setiap hari. Nama ingin dijulang. Telor ingin digosok selalu. Hidupnya penuh glamour, muka selalu keluar tv. Sebesar cacing kerawit pun aku tak percaya ilmuan agama seperti ini tidak mengikut skrip.

Inilah yg dikatakan Sindrom Fatol Barua. Sindrom Fatol Barua menyerang ilmuan agama sebagaimana Sindrom Terkacip Batu yg menyerang ahli politik. 

Terkini, kita lihat bagaimana hebatnya sindrom ini menyerang ilmuan agama setelah seorang pelakon porno MCA berhujah mengenai hudud.

Memanglah amat celaka apabila orang bukan Islam cuba bijak-memandai mengenai hudud. Pelakon porno itu bernasib baik kerana ini Kuala Lumpur bukan Kabul. Jika tidak tengkuknya gerenti kena kerat.

Ralat sungguh apabila semua ilmuan agama yg makan gaji besar, berpangkat besar, yg mukan selalu keluar suratkhabar dan ada rancangan sendiri di tv, senyap tak berkutik!

Apa wirid ilmuan agama seperti ini gamaknya? Sampai biru-biru lidah jadi kelu. 

Mungkin wiridnya, "Amenoutusanmeloyamahafiraun, amenoutusanmeloyamahafiraun, amenoutusanmeloyamahafiraun!"




7 comments:

  1. Bagus wirid tu....sesuai untuk majlis-majlis anjuran parti syaitan yang dikenali.

    ReplyDelete
  2. Salam Libang Libu

    Apesal nama sindrom to "familiar" sangat? Macam biasa dengor ler. Hahaha.

    ReplyDelete
  3. Bhai LL...

    Mana ader jual CD/VD Barua tue.... nak beli aaa... hahaha

    ReplyDelete
  4. Memang libang libu la tempat ni. Menyesal datang. Siap fitnah wirid orang lagi... zzzzzzz

    ReplyDelete
  5. MAKHLUK SE SPESIS FUK TUI BARI ADA BYK D ZAMAN IBNU TAIMIYAH...

    ReplyDelete
  6. Salam Tuan, blog tuan dah pun di pautkan dengan Mimpi Senja. Terima Kasih kerana berminat dengan MS

    ReplyDelete
  7. memang betoi seekoq barua....
    amat sesuai dgn nama.......
    fatul cibai lebih sedap....

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.