Monday, November 19, 2012

Pssst! Cikgu-cikgi Masih Nak Mengundi UMNO?

Madu tualang power! Click here

Letih!
Letih la kalau masih nak mengundi UMNO.
Masih tak sedar-sedar.

Sedar la...
Pen beli sendiri.
Pensel beli sendiri.
Marker beli sendiri.

Kertas A4 beli sendiri.
Fotostat duit sendiri.
Dakwat printer kena beli pakai duit sendiri.

Kerja menimbun.
Kerja cikgu-cikgi ni, sibuk sesangatlah!
Nak maen pun kadang-kadang kena tangguh. Kena adjust.
Kadang-kadang langsung berhari-hari tak dapat.
Kahkahkah!

Kerja bawak balik rumah.
Kalaulah boleh claim overtime ok la jugak.
Tension. Boleh naik darah tinggi.
Melempang budak dah tak boleh, nanti kena dakwa-dakwi.

Hari Sabtu pun kena kerja. Sapa kata cikgu cuti hari Sabtu?
Bodo punya Guru Besar/Pengetua. Ini jenis kaki dengki lahanat.

Sudah-sudahlah wahai cikgu-cikdi, jangan dibagi undi kpd UMNO.

Masih tak mau mengundi Pakatan? Masih lagi ingin terhegeh-hegeh mengundi UMNO?
Pergi la tengok muka sendiri dalam cermin bilik air. Pergi basuh muka.
Kemudian pergi masuk bilik, duduk bersila diam-diam sorang-sorang.
Kemudian slow-slow bongkok, sendiri kolomlah!

Psst! Masih nak mengundi UMNO?


6 comments:

  1. siapa kata cikgu sokong umno?Pi mampus ngan umno!kerna mereka lah,pendidikan jadi jahanam...dulu masa sham pondan jadi menteri,dia buat jk kaji beban tugas guru,,tuptup senyap..dia buat pipp plak,dah tu masukan PTD yg kononnya hebat jadi pegawai JPn,PPd,,last banyk program hancur dibawa sebab PTD tada pgalaman diperingkat pelaksanaan..,la ni mat sembab jadi menteri,,kata nak buat dialog ngan rakyat...kata dapat input,,dia ckp rakyat mahu pmr dan upsr mansuh...tukaq ngan pbs..cikgu cikgi bukan nak mintak gaji lebih tapi mintak masa ngan budak lebih byk dr masa nak ngadap depan komputer,kertas yg buta...pegetua plak gila ikut buku.,sabtu ja kena panggil buat ceramah,,,sabtu ja pi sekolah..

    ReplyDelete
  2. yup btol bro...skrg cg2 dibebani dgn pelbagi kj yg bukan2..bkn stkt itu saja kn hadapi pengetua guru besar dan pk2 serta ppd dan jpn yg gila nama dan kuasa dengki ka cg sampai kje menimbun..tolonglah PR perjuangkan nasib dan kebajikan guru yg dlaan seperti hamba abdi serta anjing...

    ReplyDelete
  3. setuju sangat2 ngan 2 anon kat atas tu. belum lg p'tua yg gila glamer n pangkat,org kat bwh yg teruk tak habih2. cg2 ramai tak sokong tp ramai jugak takot nak pi ngundi( depa kata nanti depa tahu siapa yg cg2 ni undi) so, jln selamat tak pi ngundi. brani menentang tp x mengundi pon tak guna juga kan.

    ReplyDelete
  4. cikgu malaysia aka kerani,pemandu ambulan, akauntan, jurutaip, pekerja am, juru hias, jurusenaman,sekuriti gat,penyambut tamu, tukang cuci berak (utk sek rendah shj)bendahari,penadah maki hamun mak ayah, tong sampah tempat masyarakat tohok segala salah silap dan lain lain yg sama waktu dengannya......kebetulan tunang aku pun cikgi..kui kui kui

    ReplyDelete
  5. bn memang haprak....tau video seks jer...

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.