Sunday, October 21, 2012

Musa Tilam Terbau-bau Tanah Kubur

Species ini kita tak akan jumpa lagi selepas PRU13
Mengikut sumber-sumber yg tak boleh dipercayai langsung,  diperkatakan orang Musa Tilam ingin menyertai sebuah parti politik.

Musa Tilam sebelum pencen mencari makan sebagai orang yg berkuasa dan berpangkat besar. Tapi  sebenarnya Musa Tilam hanyalah seorang khadam yg buruk lagi hina. Musa Tilam ini sampai dia masuk kubur pun orang akan ingat betapa taatnya dia kepada Mahafiraun.  Dia akan diingat orang sebagai pengusung tilam. Dia juga akan diingat sampai bila-bila sebagai pakar mengesan bulu-bulu dan air lendir diatas sebuah tilam.

Apek yg meraung-raung, "Tilaaaaam.... tilaaaaaam" jual tilam itu pun jauh lebih mulia.

Isu ini telah berlegar-legar dialam maya seawal minggu lepas dan nampaknya makin lama makin kurang  diperkatakan. 

Musa Tilam juga diperkhabarkan oleh sumber yg amat diragui kesahehannya, memang dengan muka tak malu telah pun mengisi borang keahlian.

Dibawah ini diperturunkan sedikit sebanyak biodata Musa Tilam dalam borang tersebut.

Saya kuat sembahyang. 
Dahi saya dah lebam kerana kuat tekan sejadah. 
Lebam ini saya buat sendiri, serupalah macam Mat Nuar yg saya tuduh lebamkan matanya sendiri. 
Saya belajar buat lebam didahi ini dari seorang YB Zol Kolom.

Saya berketurunan baik-baik. 

Seorang saudara kandung saya bekas ahli politik. Beliau cari makan dengan cara jual tanah orang Melayu.
Seorang saudara kandung saya lagi satu pula mencari makan hasil main wayang Melayu.
Bapa kami pula seorang guru mencari makan dengan mengajar huruf jawi kepada orang Melayu.


Memang benarlah sekarang musim si anu dan si anu yg pernah berpangkat besar ingin menyertai parti bulan mengambang. Sudah jadi macam trend.

Ini dahi lebam nak tumbuh tanduk
Yang palatnya, kehadiran mereka ini secara tidak langsung menenggelamkan budi gurkha-gurkha parti yg berkerja keras menaikkan parti. Dapat bekas Pegawai Daerah, tukang pacak bendera jangan dilupakan.

Berbalik kepada isu Musa Tilam, gurkha-gurkha parti ingin bertanya;
kamu nak masuk parti kami melalui bahagian mana dahulu?
Bahagian tangan? 
Bahagian kaki? 
Bahagian lutut? 
Atau cuma nak masukkan bulu dulu?

Gurkha-gurkha parti juga ingin berpesan kepada Musa Tilam dan sapa-sapa lagi yg teringin mengisi borang;

Tak payahlah kalau dah terbau-bau tanah kubur baru nak isi borang!



liq

7 comments:

  1. Bagus ! Tulis lagi banyak banyak macam ni, full of cynicle.....entertaining Yeop.-

    ReplyDelete
  2. kah kah musa tilam? cantek nama!

    ReplyDelete
  3. Bhai LL...

    Hahaha... very sarcastic.... hahaha ... memang kena dah nama Musa Tilam .... hahahaha.... chanteq...

    ReplyDelete
  4. setiap kejadian ada pengajaran maka ambilah pengajaran itu

    ReplyDelete
  5. Kalau dia dh insaf, alhamdulilahlah masih ada waktu lagi.. mudah2an yg lain2 pun mengikut mcm Gani empai tail tu ke, Saifool ke, Umi ke... lagi baik. Biar terbungkus terus BN/UMNOk ni.

    ReplyDelete
  6. bukan gani 4 tail. gani PATAIK!

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.

Pergi lah mampus.