Saturday, October 27, 2012

The life, times and legacy of Malcolm X

Madu tualang power! Click here

In 1995 out of curiosity, I bought a book on Malcolm X titled Malcolm X: As They Knew Him and I am a fan ever since.

Just like Che Guevara, he died young. Never to see the fruit of the struggle. 

Below is a link to an article on Malcolm X by Zainab Cheema of Crescent International which appeared in Harakahdaily recently. It is a good read as an eye-opener for those who does'nt have an inkling about who is this Brother Minister Malcolm.

Wednesday, October 24, 2012

Kerat Tengkuknya, Bersempena Raya Korban

Madu tualang power! Click here

Mula-mula sekali, perlu diakur bahawa Majlis Syura lebih berpengalaman menangani isu sebegini. Setakat ini  tiada tindakan yg akan memalukan Ustaz Nasa Seketui telah diambil terhadapnya.

Try tanya Asang Ali, "Wassup doc?", "Utang dah bayar?", "Amacam Syabas?" kah kahkah....

Akan tetapi, people on the street like u and me, kita akan kata, "kerat je tengkuk dia". Buat apa disimpan. Baik kerat sekarang sementara dia masih bertengkuk. Semakin lama dibiar, semakin dia naik lemak kelemak. Besar batang pinang tengkuk dia nanti susah.

Mat Sabu pernah kalah pilihanraya. Pernah kalah bertanding jawatan dalam parti. Tapi sikit pun tidak merubah dirinya. Rambutnya masih disikat rapi belah tepi dan dari dulu sampai sekarang jarang sangat pakai kopiah putih. Mat Sabu juga tidak merajuk membawa diri meracau-racau itu tidak kena dan ini tidak betul.

Tak payah dibela orang yg baru merasa kalah sekali dah lari merajuk ke Mekah ini. Siap ada gambar duduk laga-laga lutut.


Takkanlah nak tunggu dia main laga-laga pusat baru nak kerat kot?

Akan tetapi, kembali ke perenggan pertama diatas.





Sunday, October 21, 2012

Musa Tilam Terbau-bau Tanah Kubur

Madu tualang power! Click here
Species ini kita tak akan jumpa lagi selepas PRU13
Mengikut sumber-sumber yg tak boleh dipercayai langsung,  diperkatakan orang Musa Tilam ingin menyertai sebuah parti politik.

Musa Tilam sebelum pencen mencari makan sebagai orang yg berkuasa dan berpangkat besar. Tapi  sebenarnya Musa Tilam hanyalah seorang khadam yg buruk lagi hina. Musa Tilam ini sampai dia masuk kubur pun orang akan ingat betapa taatnya dia kepada Mahafiraun.  Dia akan diingat orang sebagai pengusung tilam. Dia juga akan diingat sampai bila-bila sebagai pakar mengesan bulu-bulu dan air lendir diatas sebuah tilam.

Apek yg meraung-raung, "Tilaaaaam.... tilaaaaaam" jual tilam itu pun jauh lebih mulia.

Isu ini telah berlegar-legar dialam maya seawal minggu lepas dan nampaknya makin lama makin kurang  diperkatakan. 

Musa Tilam juga diperkhabarkan oleh sumber yg amat diragui kesahehannya, memang dengan muka tak malu telah pun mengisi borang keahlian.

Dibawah ini diperturunkan sedikit sebanyak biodata Musa Tilam dalam borang tersebut.

Saya kuat sembahyang. 
Dahi saya dah lebam kerana kuat tekan sejadah. 
Lebam ini saya buat sendiri, serupalah macam Mat Nuar yg saya tuduh lebamkan matanya sendiri. 
Saya belajar buat lebam didahi ini dari seorang YB Zol Kolom.

Saya berketurunan baik-baik. 

Seorang saudara kandung saya bekas ahli politik. Beliau cari makan dengan cara jual tanah orang Melayu.
Seorang saudara kandung saya lagi satu pula mencari makan hasil main wayang Melayu.
Bapa kami pula seorang guru mencari makan dengan mengajar huruf jawi kepada orang Melayu.


Memang benarlah sekarang musim si anu dan si anu yg pernah berpangkat besar ingin menyertai parti bulan mengambang. Sudah jadi macam trend.

Ini dahi lebam nak tumbuh tanduk
Yang palatnya, kehadiran mereka ini secara tidak langsung menenggelamkan budi gurkha-gurkha parti yg berkerja keras menaikkan parti. Dapat bekas Pegawai Daerah, tukang pacak bendera jangan dilupakan.

Berbalik kepada isu Musa Tilam, gurkha-gurkha parti ingin bertanya;
kamu nak masuk parti kami melalui bahagian mana dahulu?
Bahagian tangan? 
Bahagian kaki? 
Bahagian lutut? 
Atau cuma nak masukkan bulu dulu?

Gurkha-gurkha parti juga ingin berpesan kepada Musa Tilam dan sapa-sapa lagi yg teringin mengisi borang;

Tak payahlah kalau dah terbau-bau tanah kubur baru nak isi borang!


Terry: My Best Friends Are ***king Black C**ts!

Madu tualang power! Click here

Monday, October 15, 2012

HATI SENANG, BATANG TARA GOYANG

Madu tualang power! Click here

Dasar penswastaan ialah ilham berahi Mahafiraun. Dasar ini diperkenalkan Dr Mahafiraun diseawal tempoh yg dia duduk lama  sangat diatas singgahsana.
Habis banyak benda Dr Mahafiraun swastakan. LLN dah jadi TNB. LPN jadi Bernas. JBA jadi SYABAS, PUAS dsb. Menurutnya penswataan akan menjimatkan kos pengurusan dan menambahkan produktiviti seterusnya menghasilkan produk yg berkualiti. Tapi kita ini telah dikencingkan terlalu lama oleh Mahafiraun untuk menyedari bahawa dasar penswstaan ini cuma indah khabar dari rupa.
Ku sangkakan Ziana Zain datang bergelek, rupa-rupanya anak badak datang menghempap. Bala!
Jelas sudah, dasar penswastaan hanya mengenyangkan anak beranak, kaum kerabat dan suku-sakat Mahafiraun.
Cuma sekolah rendah kebangsaan dan sekolah menengah kebangsaan belum sempat diswastakan oleh Dr Mahafiraun. Jika tidak, haru kita.
Termutakhir, sekonyong-konyong muncul Mukthar al BauKari ingin memiliki KTMB. Ya tuan-tuan, KTMB yg saban tahun bikin rugi itu, ingin dimiliki Mukhtar al Baukari. Bukan kecik-kecik anak punya cerita.(sini)
Jangan ingat al Baukari ingin membuat kerja amal dengan mengambil alih KTMB. Jangan fikir dibawah naungan al Baukari, tambang keretapi dari Ipoh ke Kuala Lumpur akan jadi RM2.50 pergi balik. Lanchow. Tapi fikir dan ingatlah, tanah KTMB ada berapa ribu hektar di atas semenanjung Tanah Melayu ini? Serupalah macam tanah Felda. Bukan bijik sawit, tapi tempat akar sawit mencengkam itu yang bernilai tak terhingga.
Aku lebih kagum Ramly Mokni (sini) pembuat daging burger. Maaf cakap, aku sikit haram sebesar cacing kerawit pun tidak kagum pada al Baukari. Mula-mula sekali dia ini bukannya orang Melayu. Tengok sekali imbas sudah tahu. Mata besar. Hidung tinggi. Kening tinggi. Dia ini juga stok banyak bulu punya, macam pak arablah! Al Baukari ini serupalah macam Mahafiraun, Ungku Aziz, Naina Merican, ketua pemuda UMNO P Pinang (ntah hapa ke namanya). Mereka ini bukannya Melayu!
Bagi aku, species al Baukari ini sikit tak tumpah seperti Vincen Tan, tauke Astro, Tiong Ley and the gang dan sebagainya. Rembat selagi boleh rembat. Nak naik jet, bagi tumpang jet. Nak ke Mekah, kasi package mahal. I scratch your back, you scratch mine. Wa tolong lu, lu tolong wa. 
Al Baukari telah menjadi al Baukari seperti sekarang hasil mesra bergeli-gelinya dengan UMNO. Sujud syukurlah al Baukari kepada UMNO yg telah mempermudahkan segala urusannya dan membuka kangkang lubang perniagaan seluas-luasnya untuk al Baukari. Nak gula dapat gula. Nak pejabat pos dapat pejabat pos. Nak beras dapat beras (sini).
Al Baukari maju kerana bakatnya pandai menggosok. Habis ketua-ketua digosoknya licin berkilat. Mahafiraun kena. Lah kena. Jib kena. Melimpah ruah rezeki al Baukari. Hasilnya, sudah sampai tahap kalau al Baukari demam tiga hari, harga gula boleh naik 2 kupang lagi tau?
Paling haramjadah, species macam al Baukari ini dan mana-mana species peniaga yg kiblatnya ringgit dan dollar, mereka meniaga atas angin. Haloba. Meniaga beli itu beli ini, kuasai syarikat itu syarikat ini, bukan pakai duit poket dia. Semua guna duit bank. Serupalah macam Glazer ambil alih Manchester United (sini). Pinjam. Berhutang berbilion-bilion. Untung habis membayar bunga.
Al Baukari mungkin tak tau sentimen Keretapi Tanah Melayu terhadap orang Melayu. KTM ialah khazanah orang Melayu. Orang Melayu cuma tinggal 3 benda, iaitu baju Melayu, butang baju Melayu dan Keretapi Tanah Melayu. Kah kah kah!!! Itu pun sekerat dah LK Yew sapu.
KTMB perlu dikekalkan sebagai hak awam seperti mana api letrik dan bekalan air. Ini ialah kemudahan asas untuk rakyat terbanyak. Ini tugas kerajaan menyediakan pengangkutan awam, bekalan api letrik dan bekalan air dengan kadar seminima mungkin. Bukan untuk membuat keuntungan tujuannya.
Sekiranya KTMB berjaya dikapor al Baukari, sudah tentulah modus operandinya berbeza. Baukari sudah tentu akan meminimumkan kos untuk memaksimumkan untung. Cara paling mudah meminimumkan kos ialah mengecilkan sumber manusia. Buang pekerja. Bukan buang pekerja perut boroi yg duduk dalam bilik bersama setiausaha  tetapi, pekerja bawahan. Kerana pekerja atasan berperut boroi dikatakan boleh buat kerja mengepam tayar keretapi tetapi, kuli macai like u and me akan terketar-ketar duduk bawah air-cond!
Paling dikhuatiri, KTMB akan jadi macam MAS. Setelah bertahun-tahun MAS dikeronyok sehabis lendir sampai setengah mampus, kerajaan ambik alih. Hutang piutang sekupang pun tak payah bayar.
Mukhtar al Baukari akan lepas tangan hidup senang lenang macam Tajudin, duit berkepuk-kepuk, siang malam boleh main golf. Siang main golf 18 lubang, malam main snooker 2 bola satu batang.
Hati manyak senang, batang tara goyang.

Pahang Patin Rocks! - by George Soros

Madu tualang power! Click here

You got nice Pahang patin??
Kahkahkahkah!!!! 
Ini agaknya kenapa Soros hello Najib. (sini)
You got nice patin?

Saturday, October 6, 2012

The van Has Arrived!

Madu tualang power! Click here
 
van Persie ‘on the way’ to United super-stardom“I think I’m on the way,” said an understated Robin van Persie after the striker bagged his sixth and seventh goals in a Manchester United against Romanians CFR Cluj on Tuesday night. Indeed, such has been the Dutchman’s immediate impact since a £24 million transfer from Arsenal during the summer that neither player, nor club, could have hoped for a better start to the striker’s time at Old Trafford.

Is Rio Ferdinand really too old?

Madu tualang power! Click here
 
Rio Ferdinand was left out of England’s Euro 2012 squad for “footballing reasons” according to Roy Hodgson, although it is widely accepted that the England manager preferred John Terry and the two couldn’t be in the same squad following the Chelsea captain shouting “black cunt” at Rio’s brother. The fact Martin Kelly, who had struggled to get in the starting XI of the 8th best team in the country, got the nod ahead of Rio when injuries struck the squad, made Hodgson’s excuses about “footballing reasons” appear ridiculous.
 
Terry went to the Euros, although the FA decided to strip him of the captaincy. In hindsight, this was a good decision, given that the FA have since ruled that Terry did racially abuse Anton last season. The damage it would have done England’s reputation to have a captain who has been deemed guilty of racial abuse would have been huge. You could even argue that his inclusion in the squad at all hasn’t painted England in the best light.

Shit Lookalikes: Jonjo Shelvey & ‘Pale Man’ From Pan’s Labyrinth

Madu tualang power! Click here
shelveySLAL

whoateallthepies

Thursday, October 4, 2012

Zambry Oh Zambry! Dey! Apppa Ney!!!

Madu tualang power! Click here

Ohhh! நான் dikalungkan மலர்கள், அனைத்து பரபரப்பை.


நான் கருப்பு நான் ஏன் தெரியுமா, ஆனால் நல்ல நல்ல இருக்கும் ...
இனிப்பு கருப்பு. மேலும் அழகாக பார்வை.
Kahkahkah!

நீங்கள் ஏன் வேண்டாம் என்று அனைத்து உட்கார்ந்த தீர்ந்து?
அடி தளத்தை சுற்றி டையிங், அது ஒரு விஷயமே இல்லை?
மிக சத்தான உணவு வெற்றிலை இருக்கிறது?

நான் மட்டும் மலர்கள் dikalung.
Batu குகைகள் வகையான Najib போகிறது குறிப்பிட தேவையில்லை.
Macha சரி?


Gambar dicedok dari http://hjfawi.blogspot.com/

Wednesday, October 3, 2012

Habis Telor-telor Naik Menyorok Bawah Halkum

Madu tualang power! Click here
Kartun dicedok dari FB Zunar Kartunis Fan Club

Kawan sorang tu mengajak berlabon dalam dewan. 
Tegangkan urat sikit-sikit.
Dah huru-hara geng sebelah sana. 
Habis semua pakat lari nak masuk perut mak balik semula.
Kahkahkah!!!

Ini bukan lintang pukang lagi. Ini dah macam lintang puk*.
Tak cukup tanah..kahkahkah!!!
Habis semua kecut, habis semua scrotum naik menyorok bawah halkum.

Mana dia geng cium keris?
Mana semua panglima-panglima yg kata sanggup nak berhancur tulang belulang ni,
Mana panglima-panglima kita yg sanggup bermandi darah ni...

Kalau macam ini, toksah cerita tulang,
toksah cerita mandi darah lah.

Mandi junub pun tak sempat!
Kahkahkahkah!!!


Monday, October 1, 2012

Wiridnya, “Amenoutusanmalaysiamahafiraun, amenoutusanmalaysiamahafiraun, amenoutusanmalaysiamahafiraun”

Madu tualang power! Click here

Ada sorang pak lebai. Namanya Kadir Jasin. Samada Kadir b Jasin atau Kadir dari Jasin, aku pun tak tau. Nama lebai ini memang gah di saentero alam kewartawanan Melayu kerana sudah entah berapa puluh hadiah dan gelaran telah dipulunnya.

Species pak lebai ini Satu Malaya sudah tau minat Mahafiraun, berkawan mesra bagai isi dan kuku dengan Umno dan sejak reti membaca hinggalah sekarang, membaca Utusan berita hairan, utusan utusan, berita hairan utusan,  mcm dah tak ada suratkhabar lain.

Kalau dah minat Mahafiraun, masakan suka kepada Anwar Ibrahim. Selagi Anwar hidup, selagi itulah tidur tak lena tak merasa berair liur basi.

Pak Lebai ini menulis blog. Blog Pak Lebai bernama The Scribe (bahasa Mat Saleh tuuu… ).

Baru-baru ini pak lebai menimbulkan 6 persoalan serius lagi berat, sekiranya PR menang pilihanraya ke-13.


1. Adakah DAP, sebagai parti induk PR kerana mempunyai bilangan kerusi paling banyak dalam Dewan Rakyat, sanggup menerima dasar Negara Islam dan Hukum Hudud Pas?

2. Adakah PAS sanggup, secara sahih menggugurkan idealisme Negara Islam dan Hukum Hudud demi memenuhi kehendak DAP dan PKR?

3. Adakah PKR yang berdiri di tengah-tengah antara DAP dan PAS cukup berpengaruh untuk memujuk Karpal Singh supaya menerima Negara Islam atau mempengaruhi Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya menggugurkan janji Negara Islam dan Hudud?

4. Siapakah antara Nik Abdul Aziz dan Karpal yang lebih arif dan pintar mengenai Perlembagaan dan undang-undang kerana apa yang diidamkan oleh PAS dan ditentang oleh DAP itu membabitkan Perlembagaan?

5. Adakah Anwar Ibrahim sah menjadi Perdana Menteri sekiranya PR menang? dan;

6. Apakah dasar ekonomi yang akan PR laksanakan?

Sebenarnya pak lebai tak payah pecah kepala, beruban misai janggut memikirkan persoalan yang serius dan berat-berat. Pak lebai boleh duduk relax and steady. Umur dah lanjut.

Cuba pak lebai kemukakan persoalan yg mudah seperti dibawah;

7)  Sekiranya PR menang, siapakah/apakah yang akan ditangkap/dibalun dulu? Mahafiraun atau ular?

Slow sampai ketulang sulbi/tongkeng/coccyx.