Monday, February 20, 2012

TUN RAZAK TAK TERLIBAT WALAU SEBESAR CACING KERAWIT PUN

Madu tualang power! Click here
Sebesar anak cacing kerawit pun Tun Razak tak terlibat dalam pembentukan FELDA. Kena tau sejarah. Mulut jgn cepat melopong. Orang tuang minyak tanah pun nak telan.

Walau pun aku tau Tun Razak pernah dibaling telur di Austrlia dan Tun Razak pernah kecut perut dgn Soekarno sewaktu kempen Ganyang Malaysia, namun aku tetap memandang tinggi Tun Razak. Pun begitu, aku tak lah taksub sangat sampai nak cium batu kubur dia.

Aku cuma telah tertelan bulat-bulat momokkan UMNO bahawa FELDA itu buah fikiran Tun Razak. UMNO nak tunjuk pemimpinnya lah yg banyak berjasa kepada umat Melayu.

Aku percaya Tun Razak sikit haram pun tak hingin dikenang dijulang sedemikian rupa.

Jangan terkejut, sebenarnya FELDA ialah buah bijik pemikiran British. Rancangan FELDA untuk umat Melayu ialah sepertimana rancangan penempatan kampung-kampung baru untuk orang Cina. Ini adalah bertujuan untuk mengekang pengaruh komunis kedalam 2 golongan majoriti Tanah Melayu ketika itu. (sini)

Mazlan Aliman orang kuat ANAK pun terkena lendir UMNO jugak lah! Legasi apa pulak ni?? (sini) Kah kah kah!!! Kehulu kehilir satu Malaya pukul canang bab FELDA. Asal usul FELDA pun tak hafal.

Mana ada legasi? Yang aku tau legasinya tak pernah miss melawat Batu Caves tiap-tiap tahun.

~Libang Libu~


No comments:

Post a Comment

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.