Wednesday, February 1, 2012

SEBUAH MESIN JAHIT Utk MB Kedah Ust Azizan

Madu tualang power! Click here
Mesin jahit style lama ini amat sesuai.
Perlu kita akui, tak payah susah-susah masuk kandang Shahrezat untuk menjadi seekor lembu. Kadang-kadang secara automatik kita akan jadi seekor lembu di tempat parking kereta, semasa memandu di jalanraya, sewaktu melempar sampah dari tingkap rumah malah sewaktu makan pun kita boleh berubah menjadi seekor lembu.

Hatta jangan hairan, duduk di kerusi Menteri Besar Kedah pun penjawatnya boleh menjadi seekor lembu yg gemok.

MB Kedah harus sedar, setakat ini hikayat perjuangannya lurus. Tak ada naik bukit masuk hutan, turun bukit masuk jel. Meski pun dia boleh cakap bergegar-gegar bahawa dia sudah berpuloh-puloh tahun main politik dan sudah masak dengan asam garam politik. MB Kedah kena sedar diri, jgn buat macam Madey yg tak pernah sedar-sedar diri bahawa dia bukan Melayu ori. Kena sedar bahawa dirinya belum diuji dgn makan nasik digaul kuku kaki, batang tengkok kena karate, tulang belakang lari 'alignment' kena penendang, dipaksa minum 'air kecil' dan bermacam jenis ujian yg kreatif-kreatif. Itu pasal dia tak nampak AUKU sebenarnya cucu ISA.

MB Kedah pernah kena ISA? Mungkin kot, tapi aku tak pernah terbaca.

Dalam menangani isu pelajar KUIN yg digantung pengajian mereka, kita boleh nampak betapa dangkalnya dan betapa tersangap-sangapnya tindakan MB Kedah dalam mencari penyelesaian. Punya lah hamprak, dia boleh sokong AUKU!

Boleh gerenti aci hisap cekam kuku sendiri, ayat bodoh bangang kepala bana macam gitu tak akan keluar dari mulut Nizar, Khalid Ibrahim dan Nik Aziz. Hadi Awang entah.

Susah siksa hati perut MB Kedah utk menentang AUKU. Berbelih-belih berbelit-belit tali perutnya. Kalau ikut kata Peguam Pas (disini), pergi beramboslah dari Pakatan Rakyat! Sebab Pakatan Rakyat sudah berbuih-buih mulut mencanangkan pendidikan PERCUMA utk rakyat, tup-tup sekor ustaz ini dok main tarik tali dgn lembu lagi. Aplancaw?!?

Maka oleh itu sayugia dicadangkan, memandangkan MB Kedah ini asyik sakit itu ini, makan tiram pun dah tak boleh, kayuh basikal pun dah tak larat (sorong larat pulak? kahkahkah kah kah!!!) dan mata pun dah tak berapa terang, mari kita hadiahkan MB Kedah ini sebuah mesin jahit duduk. Mudah-mudahan dia sedar masih ada ibu-ibu yg susah payah mengambil upah menjahit untuk menanggung perbelanjaan pengajian anak-anak mereka di universiti. Lu senang-senang sokong mereka digantung!

Juga sekiranya ustaz ini rasa susah sangat jadi MB, duduk lah dalam rumah diam-diam dan ambik upah menjahit kain pelikat.

(Klik 'Like' dibawah tajuk posting sekiranya anda setuju artikel ini, kalau tak setuju pergi masuk kandang Shahrezat. KAH KAH KAH!!!) 

~Libang Libu~

18 comments:

  1. Posting ini memang sesuai ditujukan kepada Ust Azizan yang katanya dah 60 tahun bermain politik (politik selamat).

    ReplyDelete
  2. hampa ni dok berjuang apa benda macam ni..nak suruh org kata mahasiswa intelek apa nama macam ni,nak perintaah negara org mcm hampa ni..lingkup lagi ada.tak paham bahasa org kata bukan auku hampa kata auku.ikut perasaan sangat akai tak dok depan...

    ReplyDelete
  3. auku ka buku ka muruku ka..

    yg tetap; gantung pelajar pelajar atas sebab demo aman, salah.

    kalau gantung pelajar sebab hisap ganja atau hisap barang sendiri, tak mengapa.

    kahkahkahkah!!!

    ReplyDelete
  4. kita jangan jadi buta kayu..auku tidak digunakan sebab insaniah bukan ipta...biasala dalam rumah tangga kalau anak-anak salah kita denda sikit...kita pernah jadi anak... biasa kan kalau kita minta tak kena selera mak bapa...silap ari bulan kena jerkah atau getu...tak kan kauorang tak bisa kena macam tu kot...huhu. Lama-lama kita belajar kan apa yang boleh dan apa yang tak boleh. Dalam kes students KUIN ni pon analoginya macam tu lah kan...pasai apa bawak pi makamah...buat la rayuan..

    ReplyDelete
  5. allah pilih dia jadi MB sebab bijak mentadbir negeri.allah pilih anda jadi blogger sahaja sebab anda banggang tak tau isu apa sebenarnya.insaflah kawan.setiap ayat yang dusta anda tulis menjadi kebajikan bagi MB dan bagi anda menjadi dosa setiap saat kehidupan sehingga di padang masyar..

    ReplyDelete
  6. 1. dia bawak pi mahkamah sebab MB Kedah tak suka dirayu-rayu. KAHKAHKAHKAH!!!

    2. Allah pilih dia jadi MB, Allah pilih aku kutuk dia (bukan aku sorang, ramai lagi)..

    paling best, kau "Anonymous tarak tloq" pukui 11.23 PM, jadi pembaca blog aku. Maka itu kaulah makan taik lembu Shahrezat. Kau lah paling bangang. KAH KAH KAH!!!

    ReplyDelete
  7. Anda jangan sanggah DatoSeri MB kerana dia pemimpin PAS. Lawan dia berdosa. Lawan UMNO dapat pahala.

    ReplyDelete
  8. mat gunung jerai,

    betul tu. aku sanggah MB sebab dia org PAS. Org PAS sepatutnya boleh disanggah tapi tak mau dipuji selalu.

    ReplyDelete
  9. Bila datang satu berita pada kita, kena siasat betul2, supaya kita tak tertipu, dan kita pula tumpang cerita yang sendiri kita tak tau... Aku orang Aloq Setar dan tau sapa yang betui...SMM dan Satu Budak yng kena gantung tu Agen UMNO...Aku tetap sokong 100% MB DSAR...

    ReplyDelete
  10. Awang Mad Husin,

    terima kasih byk2 atas info.

    cuma selepas ini harap tiada lagi statement dari MB yg mirip2 Asan Ali.

    ReplyDelete
  11. Hangpa semua tau ka apa itu AUKU... apa peraturan tatatertib Mahasiswa IPTA/IPTS? Aku dah mula meluat pada Bloger Parasit yang semakin banyak muncul sejak akhir2 ni. Aku nasehatkan hangpa semua pergi bersama dengan chan anak li, zol kulom n the geng dlm PRU 13 ni. Senang kami nak nyahParasitkan idea n perjuangan Hangpa yg Baghal serta buta hati n mati otak...

    ReplyDelete
  12. Awang Mad,

    MB dah masuk paper Utusan Meloya muka depan tau?

    Sama macam chan anak li, zol kulom, zahren n the geng.

    ReplyDelete
  13. terbaik Libang Libu,
    biaq pi kat penyokong tegar si zizan...
    mb munafik akan heret penyokong dia jadi munafik juga....
    nauzubillah.....
    zizan = abdullah bin ubai

    ReplyDelete
  14. Tuan anonymous,

    jgn la sampai menyamakan azizan dgn abdullah b ubai.

    ReplyDelete
  15. Dah tau mak bapak susah, nak hantaq anak pi ngaji, yang anak dok pi buat demo tu pasai apa? Tak boleh ka pi ngaji elok-elok. Yang dok demo tu pun bukan masalah besaq sangat, awat dok kat sekolah/rumah dulu tak bising ka? Mak pak suruh pi ngaji, ngaji la. AUKU dah berpuluh tahun dah ada, belum sekoq lagi pun yang mampuih pasai ikut AUKU, yang mampuih banyak sebab ni la, ngaji tah kemana dok heboh benda lain yang banyak. Apa nak jadi anak2 zaman sekarang ni, minum susu lembu banyak sangat kut no?

    ReplyDelete
  16. minum susu lembu byk2 jd penjahit kain plikat.
    kahkahkahkah!!!

    ReplyDelete
  17. teringin nak tgk mcmna rupa diri libang libu.entah mulut ja gak tak setanding akai..mencaci org cukup mau..soh tok hg ja guna mesin jahit..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.