Wednesday, February 15, 2012

LETIH MENJADI BROHENG ALI

Madu tualang power! Click here
Memang sedap tidur di parlimen.
Tambah sedap lagi kerusi itu hasil menipu.

Bukan semua Ibrahim Ali. Dalam ramai-ramai Ibrahim, muncul juga sorang yg palat dan berperangai palat. Apa boleh buat? Dah ditakdirkan dalam kitab hidupnya bahawa dia akan terus memalat sampai mati.

Seingat aku, Broheng Ali yg sekor ini tak ada jasa utk umat Melayu. Puas aku cari apa jasa-jasa Broheng Ali yg boleh dibawak sebagai bekal ke lubang kubur. Jasa menghulur beras? Lancaw. Itu bukan duit poket sendiri. Duit kempen. Duit elaun. Duit peruntukan. PERKASA? Apa yg perkasa sangat? Itulah perjuangan Melayu yg tak sudah2 dan tak nampak langsung hasilnya menobatkan Melayu. Bak kata Nizar, "Dimana UMNO kuat, disitu Melayu merempat". Perjuangan PAS jauh lebih mulia dan jelas.

Yg aku tau Broheng Ali seorang 'fiery orator', keturunan kodok dan kaki kipas Hasmah Ali. Ingat di zaman Madey? Broheng cium jugak tangan Madey, tapi tangan Hasmah bukan sekadar dicium, kalau boleh nak dijilat sampai menjelejeh air liur. Hebat tak hebat Broheng Ali usha kabel.

Kes Najib pergi Batu Caves, Mufti UMNO sendiri dah kata pergi Taiposam itu haram, tapi Broheng memandai kata kalau sekadar bawak obor tak mengapa (sini). Punya cepat dan cargas Broheng gilap telur boss. Gilap telur ini penting utk hayat politik. Ambik contoh Nazri Aziz. Broheng pun nak merasa duduk dalam kabinet Muhyidin (kalau boleh menang laaaaa...).

Dulu dia menggosok TGNA, dapat bertanding di Pasir Mas. Kemudian buat taik.

Menggilap telur Najib ini mungkin dapat bertanding di Pahang. Akan ada satu kerusi baru khas utk Broheng Ali di tepi Tasik Cini. Bukan mewakili Sakai Tasik Cini, tapi katak-katak Tasik Cini.

Sama-samalah kita tunggu dan lihat macam mana UMNO/BN membalas budi Broheng Ali.


~Libang Libu~



Ada iras2 Broheng Ali? Kah kah kah!!!

2 comments:

  1. Yob, Yong tumpang gelak je. Hahaha...Kebetulang Yong kena denge orang yang sokong Brahing masa pemilihan calong Pasir Mah dulu. Orang tu nyesal tak sudoh lagi. Kesiang dia kena tipu si Brahing!

    ReplyDelete
  2. katak oh katak.......braheng ....ohhh....braheng

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.