Thursday, February 16, 2012

BARANG DAH TERSEMBUL PUN BOLEH MASUK BALIK

Madu tualang power! Click here
N: Aqidah ke aqiqah? Tak berapa jelas. 
Ulang sekali lagi boleh?

H: Mmmph...@#$% grr%(@.. hmmph.. Adidas!

Mulusnya budi bahasa kita.
Betapa halusnya budaya kita.
Betapa halus dan micronya juga telur kita.

Tak boleh kena picit sikit, mulalah mengelinjang mengeliat seram sejuk satu badan.
Mulalah nampak tanah berekar-ekar,
opis cantik secretary cantik, drebar ada, peon ada,
rumah banglo sapa nak bayar, kereta besar mengaum sapa nak bayar.
Kah kah kah!!!

Semalam kata tak boleh (sini), hari ini kona baring maut sampai terlondeh-londeh la seluar,
berterabur serban,
pucat biru gigi dan gusi,
dah boleh kata Malaysia Boleh! (sini pulak).

Kita ini manusia kerdil dan lemah.
Kena sengih pun telur dah naik bawah dagu.
Kah kah kah kah!!!

~Libang Libu~

3 comments:

  1. (tok mupeti)eehh! cucu datuk dah akikah ke?ah jib gor) oh! saya buat kat batu caves ari tu.....(tok mupeti)nasib baik aku pandai pusing kalau tak soru miss.

    ReplyDelete
  2. Huuuhuu! Harapkan paneh hingga ke petang, ropernyer hujan di tengah hari, sob

    ReplyDelete
  3. Jenis tok peti yang asyik ingat isi peti je,tak pun yang asyik duk ingat kat Puspawangi.
    tak pun 'ulo beso dalam semak.'

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.