Friday, February 10, 2012

ANAK TAUKE LEMBU CUBA BERFAKTA-FAKTI

Madu tualang power! Click here
Sesungguhnya banyak lagi yg kita tak tau tentang NFC projek bela lembu itu.

Aku tau tentang NFC melalui Suara Keadilan, setelah dibentangkan utk umum oleh Rafizi mamat Jambu. Si jambu ini jugaklah dulu bercita-cita nak jadi ketua pemuda Keadilan. Tapi mana ada kelas nak kalahkan Chegu Bard.

Melalui Malaysia Kini, aku dah tau keluarga Shahrizat dah jadi keluarga tauke lembu. Satu Malaya jugak dah tau perangai Shahrezat anak beranak macamana. Perangai UMNO.

Baru aku tau, duit RM250 juta itu dipanggil pinjaman mudah (sini). Maknanya, kalau untung boleh bayar balik ikut suka hati. Kalau bengkrap boleh cuci ponggong tak payah bayar sesen haram. Gitu?

"Saya anak mami. Mami saya tauke lembu."

Ini anak Shahrezat. Anak menteri. Bertuah dia keluar dari rahim Shahrezat. Kalau bukan anak menteri, muka macam ini mungkin duduk dalam bas dari pagi sampai kemalam. Bibir itam, kuat hisap rokok ni. Muka ini sesuai jadi konduktor bas henti-henti Kuala Kangsar - Grik.

~Libang Libu~

5 comments:

  1. muka sial 1Malaysia
    mat ganja juga kut...nampak lalok
    atau mat jilat burit hitam...
    kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  2. wey!

    appa ney? mencarut!!!

    kahkahkahkah!!!!

    ReplyDelete
  3. LL pun mcm mulut dia gak... kira dok gelak kat orang je..

    ReplyDelete
  4. laaaa...
    tggu peluang saja noooo?
    kahkahkahkah!!!!

    ReplyDelete
  5. abuamir-

    Ingus masih meleleh gaji RM20~30K, mamat ni bukannya bela lembu malahan bela ayam pun mampus. Tukang bagi perhabiskan duit bolehlah. Lepas ni beli kapalterbang pula ye. Duit rakyat buat macam duit mak bapak dia punya.

    Jika rakyat terus undi umno/bn memang negara akan bangkrup dan mamak tongkang ni akan kaya-raya.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.