Tuesday, January 17, 2012

TNB Ialah Syarikat PALING KALDAI DALAM DUNIA

Madu tualang power! Click here
TNB KALDAI umum kerugian sebanyak RM224.7 juta (sini)

Berita syarikat kaldai ini keluar pendek saja. Cuma memberitahu syarikat kaldai itu telah;
1. rugi bersih RM224.7 juta woooo!!!,
2. rugi disebabkan peningkatan operasi syarikat wooooo!!!.



 


Lanchow kaldai apa rugi bersih ni? kah kah kah!!! Pernah dgr rugi bersih??? Inilah satu lagi jasa Utusan Meloya, memperkenalkan 'rugi bersih' setelah meng'war-war'kan perkataan liwat di tahun 90an dahulu.

Mungkin aplanchow 'rugi bersih' ini terjadi sebab bodoh sangat dok beli bekalan elektrik dari Penjana Bebas (IPP) walaupun TNB Kaldai boleh menjanakannya sendiri. Dan mungkin juga TNB Kaldai ini kena paksa disumbat dalam temboloknya supaya beli dgn harga mahal bekalan dari IPP. 

Macam haram punya meniaga. Inilah jadinya kalau diserahkan urusan perniagaan yg penting kepada kaldai. Kaldai-kaldai itu, semakin besar gaji semakin bangang, semakin besar opis semakin gemuk pemalas otak beku, semakin ramai staff semakin gatal dia lupa bini kat rumah. Penuh kaldai di TNB hanya pandai buat taik.

Syarikat mana yg tak meningkat naik perbelanjaan operasinya? Semua benda apa segala naik harga. Tapi TNB Kaldai jgn cuba nak meng'kaldai'kan semua orang.

Tarif dah naik berkali-kali. Pelanggan bayar tunai. Lambat bayar, api kena kerat. Tapi, tiap-tiap tahun isytihar rugi. Tak pernah aku jumpa syarikat sekaldai ini. Bila nak untungnya? 

Yang untung si Bukhary, Malakoff untung lipat-lipat, Proton sudah dapat rembat. (sini)

~Libang Libu~

2 comments:

  1. tnb jadi pak turut bodih je bro.yg keldai tu mahathir mamak tu.zaman nak ada ipp dulu pengerusi dia tak setuju sampai letak jawatan, tapi bila org lain naik baru merasa gaji juta2 ni, syok terus sain.yang bangang mangkok kat atad tnb,yg bodoh bn dan sekutu

    ReplyDelete
  2. generasi bundle,
    itu le pasei nye yob.
    kita tumpokan UMNO kali ni.
    pegi mampuih le.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.