Thursday, May 19, 2011

Lagi Kes ROGOL AMAH Terbongkar


Waduh... waduuuh sih..
Asyik. Asyik sekali.
Bapak itu sih, kok tua, tuanya kelapa.
Makin tua makin banyak airnya!





Arnold Schwarzenegger tadi malam memercikkan keluar 200.000 pound sterling untuk pembantu rumah tangga montok nya Mildred Baena dan putra rahsia mereka.

Rumah "hadiah bersara" dibeli sepuluh bulan yang lalu ketika bintang Terminator masih pembodohan isterinya Maria Shriver atas anak pekerja mereka, sekarang 13.

Pada waktu itu Mildred, 50, yang menghabiskan 20 tahun bekerja untuk bekas gabenor California Arnie, 63, masih dipekerjakan oleh dia!

Walaupun dia dan anak itu pindah ke rumah baru mereka itu tidak sampai enam bulan kemudian yang Mildred akhirnya berhenti bekerja di rumah keluarga Arnold di Los Angeles.

Tetangga di rumah flash yang menawarkan kolam renang dan dua garasi 100 batu jauhnya di Bakersfield tercengang semalam.

Marty Steelman, arkitek yang merekabentuk rumah suaminya itu, berkata anak cinta Arnie: "Sekarang saya berfikir tentang hal itu saya dapat melihat kemiripan.

Sumpah! Den janji.
Den tak akan peduli.
Kalau den kato ndak, kono bagi.
Den montori, ado kuaso!
KAH KAH KAH! KAH KAH KAH!

Click HERE for more
liq

400,000 Guru Sudah Kena AUTA



Yang kenyang guru besar dan penolong kanan. Guru biasa (melopong 'ahhhh') buka mulut luas-luas.


Kalau 399,999 guru ini (tolak sorang guru yg memang kompom pembangkang) tak serik-serik lagi, tak tau la. Kena mandi air tuak kot.

Bak kata Pak Samad Sasterawan Negara, "jangan dibagi undi pada pemimpin bertelinga satu, bermulut dua, lidah bercabang tiga"

KAH KAH KAH!

'lidah bercabang tiga' tu aku yang memandai-mandai tambah.

liq

Wanita TERTUA, Lebih Tua Dari Kereta Henry Ford


Meet Maria Gomes Valentim. At 114 years and 313 days, she's the oldest living person, according to Guinness World Records.

The oldest living title is often won through attrition, but the Brazilian great-great-grandmother dethroned Besse Cooper from Monroe, Ga., after researchers determined Valentin was born 48 days before Cooper in 1896.

"To receive a claim from a woman born during the reign of Queen Victoria –- before the Ford Motor Company was formed, or before even George and Ira Gershwin, were born -– is remarkable in itself," said Guinness World Records editor-in-chief Craig Glenday in a statement. "But for that woman to be Brazilian makes it extra special. Never has a successful claim for longevity emerged from Brazil...until now.”



liq

Kari Kambing WORLD!


Restoran Suberi Nasi Kandar memang special bagi aku. Restoran ter'special' dalam dunia. Sebabnya disini lah aku pertama kali 'lunch date kari kambing' dengan bini aku dulu.

Restoran ini terletak di Hulu Kelang, Selangor. Kalau nak pergi tengok peta kat atas, berpandukan A(Masjid Ar Ridhuan) dan B(Restoran Suberi Nasi Kandar). Restoran ini terletak dicelah deretan bengkel-bengkel perabot, logam dan bengkel kereta. Senang nak cari.

Pagi-pagi lagi restoran ini sudah beroperasi menyediakan sarapan pagi ( roti canai & roti boom memang superb!) kemudian makan tengahari membawa ke makan malam. Sekarang ni dah operate 24 jam kot.

Tarikan utama restoran ini ialah kari kambing nasi kandarnya. Boleh dikatakan penggemar kari kambing Hulu Kelang pasti tahu restoran ini. Masak stail mamak. Lauk bermacam-macam jenis, tapi sayur 2, 3 jenis je. Sayur kobis, sayur tauge, kadang-kadang ada kari terung. Macam mamak berniaga la, dia suruh kita pulun lauk. Boleh sembelih sikit harga. Tapi harga Suberi Nasi Kandar very reasonable. Itu pasal dulu, hari Sabtu Ahad aku tak miss kari kambing Suberi. Duduk berjam-jam bawak rokok Gudang Garam Suria dan baca paper. Paper pun disediakan, free.

Tauke restoran ini orang utara, sebab aku dengar dia dok ber'hang-hang' dengan staffnya tapi aku tak sure Perlis/Kedah/Penang. Pak Suberi very friendly, kopiah tak tinggal. Dengar ceritanya dia berkuli-batak bertahun-tahun dengan mamak semata-mata untuk mendapatkan resipi dan di mana nak beli bahan-bahan masakan.

Tapi yang palatnya, sini parking selalu penuh. Kena la parking jauh-jauh sikit. Tapi menapak kan bagus? Lagi pun selepas mencekik kari kambing Suberi, dah berkalori-kalori masuk perut, apa salahnya menapak sikit? Kan? KAH KAH KAH KAH!

liq