Saturday, December 31, 2011

Isa Katik Akan Menaikkan Harga TEH TARIK

Madu tualang power! Click here
11 NGO dan 4 warga Felda sedang sibuk sesangat untuk menghalang penyenaraian Felda ke bursa saham, menghalang EGM Felda 5 Januari ini dan menggagalkan pertabalan Isa Katik sebagai pengerusi koperasinya. Menurut member aku, daripada 11 NGO itu cuma 2 shj yg ada kena bau-bau bacang dgn Felda manakala selebihnya 11 lagi itu sikit haram bau taik palat pun tak ada.

Pun begitu harus diketahui perangai NGO-NGO ini terutamanya NGO pro-Pakatan serupa perangai hyena/dubuk. Hyena kalau dapat bangkai, dia tak balun dan pulun sorang-sorang (seekor-seekor). Tak larat. Sure dia panggil gang, lagi ramai lagi sedap bangkai lagi senang mengerjakannya. Isu ini dah memang serupa bangkai. Balun jgn tak balun. Apa saja isu dan dasar bahalol UMNO/BN, balun. Free-free dapat political mileage. Biar UMNO/BN tersangap-sangap. P/raya dah dekat.

Kena ingat 99.9% peneroka ialah orang Melayu. Kalau dibagi geran, sah tanah itu milik Melayu. Ramai wooo... Ini yg menyerabutkan isi perut UMNO/BN, sebab negeri yg banyak tanah rancangan Felda ialah Pahang dan Johor, betul? Kalau UMNO/BN terbungkas di Pahang dan Johor macamana?

Berak cair Madey al MamakKutty. Jangan mimpi naik jambatan bengkang-bengkok Selat Teberau lagi. Meraung suku-suku sakat di Iskandar.

Akan habis harta benda Goh Tong dipunggah ke Marina Bay Sands. Tapak kasino Genting haramjadah itu kita tukarkan jadi tapak hospital termoden dalam dunia. Pesakit gerenti cepat sembuh, sebab view cantek.

Diulang sekali lagi, kalau dah jadi saham, sapa2 pun boleh beli saham FELDA, kan? Ananda boleh beli banyak2 saham FELDA, Vincent boleh beli, Baukari boleh beli. Mana milik Melayunya lagi? Cukup la ada sorang gatal batu pliaq nak jadi Bapak Pembangunan Kg Baru, Kuala Lumpur.

Jangan tak tau puak2 Ananda, Vincent, Baukari itu bapak jin buragas kapitalis. Untuk mendapat untung besar dan cepat, minyak masak kompom akan naik harga. Tapi janganlah risau, harga minyak masak kita akan dijamin oleh kerajaan UMNO/BN jauh, jaaauuuuhh... lebih murah dari harga minyak masak di Sweden, Iceland dan Norway.

Sekarang ini pun harga karipap 3 bijik saiz tapak kaki bayi pun dah RM1.00. Itu contoh minyak masak punya penangan. Belum kira beras, gula, tepung dan petrol.

Yang paling cilakenya, teh tarik pun akan kompom naik harga. Korang tak tau? Yang korang teguk bergelas-gelas sehari tu bukannya ada susu pun. Susu isian pekat manis lemak berkrim itu sebenarnya susu isian lemak kelapa sawit!

Kah kah kah kah!!! Malang betol la kita orang Melayu ni, minum teh pun nak disengat Isa Katik. Kahkahkah!!!

~Libang Libu~

Artikel Felda dan Harta Karunnya

North Korea's Giant Man Spotted At Kim Jong Il Funeral Procession

Madu tualang power! Click here

In a sea of indistinguishable onlookers clad in black with their backs turned to the camera, one man stood out at Kim Jong Il's funeral.

The Associated Press released a photo of the procession in North Korea, and a hawk-eyed Reddit contributor was quick to point out an anomaly in the otherwise uniform crowd of mourners. In the photo above, one man appears to be nearly twice as tall as the gentlemen on his left and right.

Who is this giant? Could it be Ri "Michael" Myung Hun -- North Korea's national basketball star -- as some commenters have suggested? Thanks to North Korea's strictly controlled and photoshop-happy media, rumors are certain to abound, and we may never know for sure. read more

Hypersonic Flight. Europe - Australia in 4 Hours.

Madu tualang power! Click here


When Concorde was decommissioned in 2003, supersonic air travel became a thing of the past. But work has begun on a passenger aircraft that could go further and faster - flying from Europe to Australia in four hours. Will it ever become a reality?

The European Space Agency's goal is to create a hypersonic passenger plane, one that flies more than five times faster than the speed of sound and six times faster than a standard airliner.

It's not the first time hypersonic flight has been attempted. In 1960, tests took place on the X-15 - half plane, half missile - which carried one pilot and flew for 90 seconds before its rocket fuel burnt out. read more

Asian Markets: Watch the Second Half of 2012

Madu tualang power! Click here
Our Economic Time tells us Europe and the US sink, China will recover

What do we see as the major market events of 2012? First, we expect China’s economy to improve during the second half of the year. This will shock many, who perhaps have forgotten that Asia is in a cyclical slump while the industrialized democracies of Japan, the United States and the European Union are in structural slumps.  read more

Shit Lookalikes

Madu tualang power! Click here
Shit Lookalikes: Uncanny Female Doppelgangers Of Neymar, Ronaldinho and Lionel Messi


Shit Lookalikes: David De Gea & Peter From Jumanji


Shit Lookalikes: Andrey Arshavin & A Three-Toed Sloth

Friday, December 30, 2011

Anak Bini Jamil Khir MAKAN PISANG

Madu tualang power! Click here
Malaysia ada berpuluh-puluh mufti. Seekor haram pun tak bersuara tentang kes Jamir Khir. Gamaknya tok-tok mufti kita asyik sibuk jaga peti masing-masing. Perbuatan Jamil Khir menyeluk tangannya kedalam tabung duit zakat dan mengambik duit RM63,650.00 adalah perbuatan busuk, lebih busuk dari daging babi yang busuk disumbat dalam lubang najis babi.

Jangan double-standard, jgn pilih bulu. Bulu ada ka, bulu dah gugur ka, tak kira. Jamil Khir memang patut kena balun 9 sroke. Sebab dia kapur 3 kali ganda dari amil zakat di Johor Redzuan Mohd Said yang menyalahgunakan RM19,510.

Duit zakat mana boleh pinjam-pinjam. Mana boleh geran-geran. Che Mat balaci kata duit zakat boleh digeran-geran. Pala bala Che Mat lah.

Buat rumah besar gedabak ada duitnya. Nak bayar upah lawyer mengapur duit zakat. Apa punya low-class menteri agama.

Kesian. Inilah menteri paling miskin. Jamil Khir dah tak berduit sangat. Jamil Khir dah termasuk dlm golongan asnaf ke 44. Terpaksa menyeluk tabung zakat. Kesian anak-beranak Jamil Khir dapat bapak menteri miskin.

Apa gamaknya anak beranak Jamil Khir makan, makan pisang kot? Pagi makan cokodok, tengahari lepat, petang makan pengat. Malam makan kulat. Kah kah kah kah!!!


Ada iras-iras? Ini bukan Jamil Khir. Jamil Khir lagi hodoh. kah kah kah!!!
        

~Libang Libu~

Fish that bites off testicles

Madu tualang power! Click here
It's like a scene from a horror movie but it is a brutal fact - a 'monster' fish that bites off testicles actually exists.

The 40lb Pacu fish, known as the "Ball Cutter", was caught by Brit Jeremy Wade in Papua New Guinea..

The ex-biology teacher told The Sun: "I had heard of a couple of fishermen in Papua New Guinea who had been castrated by something in the water.

"The bleeding was so severe that they died. The locals told me that this thing was like a human in the water, biting at the testicles of fishermen. They didn't know what it was.

"Amazingly, these things are quite elusive so we had to be patient catching one. We put a line into the water and waited for it to bite.

"When I reeled it in, it had this mouth which was surprisingly human-like, it is almost like they have teeth specially made for crushing.

"They are like human molars and the fish have powerful jaw muscles. They are very deep bodied and solid like a carp, with strong muscles," said the 53-year-old.

The fish is usually found in the Amazon where they need their teeth to crack open tough cases of nuts and seeds.

The fish was introduced to Papua New Guinea 15 years ago, and began eating meat for lack of options.

Thie catch was filmed as part of new TV series, River Monsters, to be screened on ITV in the United Kingdom.

Source: Daily Chilli

Thursday, December 29, 2011

Jangan Ingat Madey Bangang

Madu tualang power! Click here
Mahathir bukan cerdik sangat - Ku Li
Harakah

Mula-mula sekali kena ingat kalau Madey bangang, macamana dia boleh jadi doktor? Orang bangang tak jadi PM berpuluh-puluh tahun. 

Kalau Madey ni bangang, dah tentu kalah dgn Ku Li dulu. Tapi Madey menang 43 undi, tak kira la lampu padam ka, first kira Ku Li dah menang ka, sebab break Zohor ka, janji kira kali akhir Madey menang. 

Projek Empangan Bakun pun dah lama siap. Iban lemas ke terapung ke, apa dia peduli. Apsal tak belajar berenang awal-awal?

Projek kereta nasional Proton dah berjaya. Ramai rakyat Malaysia kena hukuman kerja berat 7 tahun atau 9 tahun dok bayar hutang kereta. Tak mau pakai Proton, pegi beli Honda. Tak mampu? Kayuh basikal. Kah kah kah!!!

Dia bersara senang hati, sebab anak pinak dia semua dah kaya-raya jutawan. Ada seorang anak dia dah berjaya jadi taukey todi San Miguel. Kawan-kawan dia Ananda, Vincent, Pek Khing, semua dah kaya-raya. Lingam Korek sampai sekarang tak ada orang berani usik.

Dia bersara bukan sebab bangang, tapi sebab tulang belakang dah herot, pungkoq dah pipih dan tali pinggang dah pakai habis lubang. Kalau boleh dia nak pulun sampai masuk lubang.


Madey tak bangang. Yang bangang UMNO, berpuluh tahun berketuakan orang bukan Melayu.

~Libang libu~




KUALA LUMPUR, 28 Dis: Tengku Razaleigh Hamzah meramalkan dalam pilihanraya umum ke 13 yang akan datang ini United Malay National Party (UMNO) akan menerima kekalahan lagi.

Dari pemerhatian beliau pengundi bukan Melayu semakin menjauhkan dari Barisan Nasional atau lebih tepat lagi lari dari UMNO.

Beliau dakwa ada kemungkinan Barisan Nasional dan juga Pakatan Rakyat tidak memiliki majoriti yang meyakinkan. Bila terjadi sedemikian, negara kita mungkin menghadapi krisis.

UK's Times newspaper names Bouazizi person of 2011

Madu tualang power! Click here
reuters

Britain's The Times newspaper on Wednesday named as person of the year Mohamed Bouazizi, a Tunisian whose self immolation inspired uprisings that toppled dictators across the Arab world and shook the region's remaining autocracies.

Bouazizi set himself alight last year after officials confiscated the unemployed 26-year-old's unlicensed grocery cart, reportedly slapping and insulting him. His desperate act struck a chord with millions of Arabs living with few job prospects or avenues for change under entrenched autocracies.

"The Times today names Mohamed Bouazizi, the street vendor who became the inspiration for the Arab Spring, as its person of the year," the paper said on its front page. "Bouazizi was no revolutionary, yet his lonely protest served as the catalyst for a wave of revolts that have transformed the Middle East."

Bouazizi' death from his wounds in January prompted protests across Tunisia, forcing autocratic President Zine Al-Abidine Ben Ali to flee the country. Soon afterwards, millions took to the streets in Egypt, Libya, Syria and elsewhere to protest against repression, corruption, poverty and joblessness.

The uprisings unseated despots in Libya, Egypt and Yemen as well as Tunisia, while Syrian leader Bashar al-Assad's writ is disintegrating and other authoritarian rulers in the region are eyeing the tide of public anger with nervousness.

Tunisia has since elected new leaders through peaceful democratic elections.

In an October interview with Reuters, Bouazizi's mother Manoubia urged the new leaders to honor her son's sacrifice by helping poor people like him.

"Nothing would have happened if my son had not reacted against voicelessness and a lack of respect," she said.

"But I hope the people who are going to govern will be able to keep this message in mind and give consideration to all Tunisians, including the poor."

(Reporting by Mohammed Abbas)

Tuesday, December 27, 2011

FELDA dan Harta Karunnya

Madu tualang power! Click here
Ada 2  benda penting yang ditunggu-tunggu oleh warga FELDA sekarang ini.

(1) keputusan permohonan injunksi oleh peneroka untuk menghentikan penyenaraian FELDA FGV dibursa saham dan,

(2) Mesyuarat Agung Luarbiasa Koperasi Permodalan FELDA pada 5hb Januari 2012.


Benda pertama jangan usik. Itu mahkamah punya hal.

Benda kedua memang boleh diusik dan dibuat lawak. Mula-mula sekali, nak buat EGM pala bana apa... its a foregone conclusion. Suka tak suka, Isa Katik akan jadi pengerusi KPF. Walaupun Isa Katik ini bukan dari golongan peneroka juga bukan pekerja FELDA. Moyang dia bukan peneroka. Datuk dia pun bukan, bapak dia pun bukan. Isa Katik ini nak pegang pelepah sawit pun ngeri. "Borduri! Goli den!!!" Tup tup jadi pengerusi.

Tetapi lu sendiri mau ingat beb... sendiri mau ingat sapa boss Isa Katik. Boss Isa Katik dah bagi green light. Ada brani mau lawan? Isa Katik ini akan jadi Pengerusi KPF sampai kiamat.

Lu sendiri mau ingat beb... Isa Katik ini kamcing amat dgn boss. 'You help me I help you' kah kah kah kah!!! Minat pun sama. Sama-sama minat bidang seni suara. Terutama yang boleh nganga luas-luas macam Ziana Zain. Boleh tinggal kerja opis jap, turun Port Dickson. Kah kah kah!!! 

Kita tidak perlu di'sidetracked'kan oleh Isa Katik ini sebenarnya, lantaklah dia nak jadi pengerusi KPF sampai kiamat. Perkara yang paling membimbangkan ialah penyenaraian harta benda pusaka datuk nenek moyang orang FELDA ke bursa saham.

Kalau dah jadi saham, sapa2 pun boleh beli saham FELDA, kan? Ananda boleh beli banyak2 saham FELDA, Vincent boleh beli, Baukari boleh beli.

Habis peneroka tinggal hapa? Letih...

Kalau nak tau lebih lanjut,(klik sini) , (kemudian sini) and say thanks to Sakmongkol

Let's Clone More Dr Dzulkeflys in PAS

Madu tualang power! Click here
Maszlee Malik, Dr Musa Nordin, UK
Harakah


It is rather surprising that the Western media started to call Ennahda party in Tunisia as a ‘moderate Islamist party’. The same label has been used to describe the Muslim Brotherhood in Egypt, to differentiate them from the ‘radical’ Salafi parties. It was not the case a couple of years ago and unimaginable by many considering we are just ten years post-911; the tragic bombing of the WTC in New York. ‘Moderate’ Islamists appears to be a new jargon to describe the ‘not so bad’ Muslim guys who were previously designated with a plethora of Islamphobic labels by the same media which included among others ‘the radical Islamists’, ‘extremist banned group’, “radical Islamic fundamentalist”, “jihadist militants” etc.

Finally, there is now hope that the many self proclaimed political Islam experts in the western media would awaken to the fact that the term ‘Islamist’ is not a monolithic one. It is most unfortunate that J.L. Esposito’s piece, Islamic threat: Myth or Reality was never given much attention to many to better understand this phenomenon. Esposito’s thoughts might be seen as an outlier when contrasted against the tsunami of islamphobic writings published post-911. However, it is an excellent beginner’s book to better understand the wide parameters of the much varied global-Islamism phenomenon and trends.

Sunday, December 25, 2011

Tolong... Capai... Peliaq!!!

Madu tualang power! Click here
Bolehkah Kuala Lumpur dibangkrapkan? Bolehkah kita orang Melayu membangkrap dan memadan mukakan Kuala Lumupur yang telah sekian lama menyembelih kita dengan harga barangan yang semakin melambung. Kita orang Melayu sebagai penduduk majoriti semestinya mempunyai kuasa beli yang tinggi. Duit gaji ciput pun, seciput itu kita yg punya. Duit untung meniaga karipap, kita yg punya. Duit meniaga kecil-kecilan time raya pose, kita yg punya. Apa kata kita kemut duit kita kaw-kaw punya?

Bayangkan kalau kita keluar bekerja kita pakat-pakat bawak bekal. Kita turun Kuala Lumpur masuk Lot 10, masuk KLCC, masuk Pavillion masuk apakejadah masuk apakelancau, sekadar cuci cuci mata dan merasa sejuk aircond. Kedai-kedai berjenama ni semuanya beraircond sejuk nyaman.

Apa kata kita masuk kedai mamak order air suam, isap rokok suria lepas sebatang, sebatang lagi. Biar orang lain tak dapat duduk. Baru padan muka mamak. Air suam pun jual RM0.80. Cilake.

Apa kata barangan dapur kita beli dari pekedai runcit orang kita. Tak dapat orang kita, dapat pekedai runcit Acheh pun kira OK. Cuba la sekali sekala lupakan Tesco, Giant dan Carrefour. Panas la sikit sekejap, kedai runcit orang kita mana ada aircond.

Kalau kita boleh buat macam tu, aku rasa KLCC tak meriah mana lagi. Kedai mamak gerenti jual teh tarik RM0.70 macam dulu-dulu. Kat dalam Tesco, kat dalam Carrefour boleh main futsal lah!

Pekan Kati
Tapi jgn mimpi la nak bangkrapkan Kuala Lumpur kalau pekan kecik kat kampung sendiri pun tak terbangkrapkan. Contoh pekan Kati, pekan terdekat dengan kampung aku. Pekan kecik ini dikelilingi kami sekelian beribu umat Melayu. Peruncit Melayu ada la sorang, itu pun idup segan mati tak mau. Kedai-kedai lain siap beralih tangan dari moyang ke datuk ke bapak sampai ke cucu. Maju.

Kita orang Melayu kalau duduk dalam kelompok itu, tonggang tonggek la sorang-sorang. Tapi kalau dia duduk dalam kelompok kita, siap boleh buat harta. Kaya raya.

Ini mengingatkan aku cerita dari abah aku mengenai keluarga kaum itu yang menumpang disebidang tanah dikampung kami disekitar 60an dulu. Keluarga penanam sayur. Dia boleh maju menanam dan menjual sayur ditanah orang Melayu di dalam kelompok Melayu yg punya tanah berekar-ekar tapi haram tak nak usahakan.

Tiap-tiap pagi apek itu akan berjalan keliling kampung sambil berteriak, *"TOLONG... CAPAI... PELIAQ!!!"

Kah kah kah kah kah!!!

*tolong = terung, capai = cabai, peliaq = peria

~Libang Libu~

Tiada Cilake Secilake si CILAKE Ini

Madu tualang power! Click here
Tak susah mencari siapakah paling cilake tahun ini, tak susah mencari siapa yg bakal menggondol anugerah Cilake Man of the Year.

Bukan Zol Kolom, bukan Puaka, bukan Madey, bukan Raise Stim, pun bukan Broheng Ali.

Manusia mana lebih cilake dari manusia yg pecah amanah? Manusia mana yg lebih cilake dari manusia yg mengapur duit zakat? Manusia mana yg lebih cilake dari manusia yg pecah amanah mengapur duit zakat, sedangkan perkara zakat itu rukun utama agama kita Islam? Nak manusia cilake macam mana lagi?

Nafsu besar, rumah besar gedabak tak padan dengan gaji. Nak tengok? Klik sini dan sini.

Inilah kepimpinan UMNO. Inilah menteri yg diamanahkan menjaga hal-ehwal agama Islam. Inilah perangai menteri agama Islam. Busuk!

Daging babi busuk yg disumbat dalam lubang tahi babi pun lebih wangi.

~Libang Libu~

Saturday, December 24, 2011

2 Ekor Anak Ali Akan Dihantar ke Taman Negara

Madu tualang power! Click here
Baki 2 ekor gajah liar dipindahkan ke Taman Negara

Cuba teka. Mana satuAsan, mana satu Setopa? 
BENTONG — 2 ekor gajah liar yang ditangkap di hutan dekat Gombak Setia dan sebelah kilang keropok lekor minggu lepas kerana merosakkan tanaman penduduk lagi membuat auta dan onar telah dipindahkan ke Taman Negara.

Gajah-gajah ini gemar bergaduh. Si gajah A kata macam-macam kat gajah B. Si gajah B balas balik kata macam-macam kat gajah A. Makin tua makin kuat bergaduh pulak gajah-gajah ni.

Pemindahan membabitkan dua ekor gajah tua lagi bangka itu perlu memandangkan gajah-gajah tersebut telah pun menopaus. Sikit haram pun tak berguna, main kuat tapi banyak bunyi. Memalukan gajah-gajah muda yang lain.

Gajah tersebut akan dilepaskan di Taman Negara di Tasik Kenyir dengan harapan kedua-duanya akan mampos lemas. Hidup pun bukan ada guna, dah tua sapa pun tak nak calonkan jadi ketua lagi.

klik sini untuk berita selanjutnya...

Alang Alang Merembat, Rembat Juta-juta

Madu tualang power! Click here
Nak mencuri merompak, biar banyak-banyak. Lagi banyak, lagi senang lepas. Lebih rendah hukuman. Nak rembat, rembat juta-juta. Jangan rembat seluar dalam kat supermarket, kena jel bertahun-tahun.

Inilah hukum hakam yang UMNO ambik dari British.


Tambi tibai budak sekolah sampai bunting pun tara pa pa. Tua bangka menonggek dengan amah pun tutup kes, kira halal lebih kurang.

Liong Sik mengapur berbilion-bilion, sampai sekarang sihat walafiat duduk kat rumah.

Apa la sangat tanah RM6.5 juta Khir Toyo. Benda-benda ni boleh kira halal, boleh kasi mudah, bunyi boleh kasi sedap.

Zina = persetubuhan haram. Arak = minuman keras. Menutuh lubang najis = liwat (ini Madey ajar)


Agaknya inilah yang nak ditegakkan oleh Asan Ali. Asan Ali nak bersama dengan puak yang menyokong parti yg dah tunggang langgang nak mampos, nak menegakkan Melayu dan Islam, kununnya...

Broheng Ali, Hassan Ali dan Program MENEGAK

Madu tualang power! Click here
Hasan Ali dipelawa sertai Perkasa perjuang Islam, Melayu

23/12/2011 5:49pm

KOTA BHARU 23 Dis. - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) secara terbuka mempelawa Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr. Hasan Ali menyertai pertubuhan itu jika beliau benar-benar ingin meneruskan perjuangannya menegakkan agama Islam dan orang Melayu.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, sudah sampai masanya Hasan membuat keputusan menyertai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) jika merasakan perjuangannya dalam Pas tidak mampu memenuhi hasrat dan cita-citanya itu.

"Beliau kini sudah dipinggirkan oleh Pas,” kata Ibrahim kepada pemberita ketika ditemui pada mesyuarat agung Majlis Tindakan Rakyat Kelantan di sini hari ini. - BERNAMA


Nama bapak sama. Tabiat pun sama.
Dua-dua mulut haramzadeh tak reti malu kat orang keliling.
Dua-dua cakap berdegar-degar berbuih-buih, tapi sapa pun tak mau dengar.
Jenis tak reti diuntung.

Nak menegakkan agama Islam dan orang Melayu kena join UMNO?
Nak menegakkan agama Islam dan orang Melayu kena join Perkasa?
UMNO dah 50 tahun berbuih-buih tak tertegak-tegakkan Islam dan Melayu.
Nak ikut Broheng Ali buat hapa? Kah kah kah
Broheng Ali nak bawak perut pun dah tak berapa larat.

Tanya Broheng Ali dulu. Kompom betul-betul... kah kah kah
"Jantung ada OK ka?"
"Ada 'tegak' ka?"


Tegak. Mana boleh tak tegak?

Nepal's Lowest Caste Say Prostitution Is All They Know

Madu tualang power! Click here
Four years ago, Taruna Badi, 38, a member of the Badi community, one of the most marginalized groups in Nepal, thought her days of prostitution were over.

In 2007, she and dozens of other Badi women travelled from Kailali, a district in the far west of Nepal, to the capital Kathmandu, located across the country, to join in protests by Badi activists seeking government help to lower longstanding economic and social barriers. For many women, this meant coming up with alternatives to prostitution.

The government agreed to study the Badis' situation and to provide aid in the form of land grants, employment training, free education for Badi children, health services, citizenship with the caste of their choice, and a declaration of the end of prostitution within the community. more

Thursday, December 15, 2011

Ikan Bilis Kena Gantung

Madu tualang power! Click here
Pernah terbaca "Ikan jerung kena gantung sampai mati"?
Ikan jerung susah nak masuk bubu,
kalau masuk bubu, dgn bubu-bubu koyak rabak.


Yang kantoi kena gantung ialah buruh, penoreh getah,
mandor, penganggur.


Matematiknya simple, kalau rumah kita ada 2 kilo gula,
mesti tauke kedai runcit ada berguni-guni gula.

Kalau Rosdi Taib ada 4,992 pil methamphetamine,
agak2 tokan dia ada berapa lori pil methamphetamine?


Edar methamphetamine: Buruh ke tali gantung
13/12/2011 5:53pm
KOSMO

KOTA BHARU – Seorang buruh hari ini dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi di sini kerana mengedar 4,992 pil dadah jenis methamphetamine dua tahun lalu.

Hakim Azman Abdullah menjatuhkan hukuman itu terhadap Rosdi Taib, 43, dari Rantau Panjang, selepas menyabitkan tertuduh dengan kesalahan tersebut.

Tertuduh didakwa mengedar dadah itu di depan sebuah kedai runcit di tepi jalan Kampung Batu Karang, Pasir Mas pada 7 petang, 8 Disember 2009 mengikut Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan dihukum mengikut Seksyen 39B(2) akta sama yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Rosdi kelihatan tenang sewaktu mahkamah menjatuhkan hukuman itu. – Bernama

Sebangsa Tidak Seagama, Waktu Membelit Mereka Bersama-sama.

Madu tualang power! Click here
The End of the Road for Firefly's Air Service to East Malaysia



Firefly made its maiden flight to Sandakan on August 1, 2011 with a big bang. The brand new Boeing 737-800 was greeted with the traditional aviation industry welcome – a water spraying guard-of-honor - upon arrival.

Firefly, the low cost subsidiary of Malaysia Airlines had just taken over the route formerly operated by its parent airline providing a twice daily all economy service and a better alternative in that it utilized the aerobridge for passengers embarkation and disembarkation. Today’s flight marked the end more

Dari dulu lagi orang tua dah pesan,
Ketuk puak-puak ini dahulu, baru ketuk dan bunuh ular.
Itu pasal Astro makin maharajalela, walau servis macam gampang. Walau siaran TV1 sampai TV9 terganggu.
Beli Astro, gambar OK. 
Tak beli Astro, tengoklah TV macam sarang semut.


Bagi la lagi saham. Jual saham MAS semua pun lagi baik.
Ini semua kerja nak menghidupkan AirAsia yg dah separuh nyawa dibedal Firefly.


Inilah ketuanan Melayu Broheng Ali dan Zol Kolom.
Melayu sana Melayu sini, nak terbang kena bagi duit kat Tony jugak.
Nak tengok bola, kena bagi duit kat Ananda.
Masuk PLUS, jalan Sami yang buatkan.
Tak tau makna liwat, Madey al MamakKutty dah ajarkan!
Kah kah kah!!!



Betulkah mereka ini sebangsa tapi tidak seagama?




Botol Budu VS Broheng Ali

Madu tualang power! Click here
Naib presiden PAS lawan Ibrahim Ali di Pasir Mas?
1:47PM Dis 14, 2011 Malaysiakini

PAS dilaporkan akan mengketengahkan naib presidennya Salahuddin Ayub di kerusi parlimen Pasir Mas dalam usaha menumbangkan presiden kumpulan pendesak Melayu, PERKASA, Datuk Ibrahim Ali.

Menurut akhbar harian Cina, Sin Chew Daily yang memetik sumber, jawatankuasa perhubungan PAS Kelantan telah melengkapkan senarai awal calon-calon parti itu yang akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang. lagi


Ini satu penghinaan.
Satu penghinaan untuk seorang naib presiden.
Jangan biarkan naib presiden kita ini memalukan diri sendiri.

Broheng Ali ini tidak layak dilawan hatta kanak2 belum baligh sekali pun.

Budak baru tumbuh bulu pahat pun belum tentu Broheng Ali boleh makan.

Budak kencing masih menggigil pun boleh buat Broheng Ali hilang deposit kali ini.


Broheng Ali ini hanya layak diadukan dengan botol budu.
Bukan parti cap botol budu, tapi botol budu betol-betol.
Sental lah budu cukup2, ada rezeki darah naik meninggi boleh pergi IJN sekali lagi.
Kah kah kah!!!

Tuesday, December 13, 2011

Lembu Shahrezat & Duit RM500

Madu tualang power! Click here

Sudah hampir 2 minggu aku melahu di Bachok, Kelantan. Hari-hari rutin sama.

Bangun tidur, pergi surau, melepak sampai Zohor, lepas Zohor makan, lepas makan tidur, Asar bangun ke surau, kemudian minum petang, kemudian Maghrib di surau, melahu kat surau sampai Isyak, berlabun-labun dengan otai-otai kampung. Macam-macam topik.

Tapi topik lembu Shahrezat tak masuk ranking. Itu yg aku heran, walaupun berkali-kali aku hulur umpan bau-bau taik lembu, haram tak makan. Otai kampung ini tak minat lembu Shahrezat. Sharezat lagi la depa tak minat. Kah kah kah!

Topik ranking teratas kat sini sekarang ni ialah duit RM500. Duit RM500 yg Najib janji nak bagi kat rakyat marhaen macam aku dan engkau yg berpendapatan bawah RM3,000.

Projek duit RM500 ini ialah projek yg WAJIB gagal! Macam projek lembu Shahrezat.

Kompom nanti ada salahguna. Kompom nanti ramai yg dilembu-lembukan, duit haram tak dapat. Kompom nanti lembu-lembu gemuk pun dapat duit RM500. Bukan sekadar bapak lembu, anak-anak lembu pun akan dapat sama.

Siksanya kita rakyat marhaen terbanyak ini nak dapatkan RM500, kena isi borang. Kena mintak cap mohor penghulu. Kena beratur panjang tengah panas nak dapatkan borang. Yang buta huruf kena mintak tolong kawan isikan. Sehari suntuk punya kerja, itu pun belum tentu dapat. Belum tentu. Kena tengok bendera apa dulu.

Tak celaka ke kalau dapat RM250 JUTA, hanya untuk diri sendiri? Tak celaka ke senang2 dapat RM250 juta? Tak payah isi borang isi apa. Boleh kenduri dengan anak beranak yang tak berapa kerat. Joli sakan. Makan sedap. Beli kondo.

Cilake. Memang cilake.

~Libang Libu~