Friday, September 30, 2011

Aircraft Porn: The Ekranoplan (Photos)

Madu tualang power! Click here

These are awesome pictures of the Soviet Union’s Lun-class Ekranoplan rotting in a shipyard in the Russian town of Kaspisk on the Caspian Sea. The vessel is laid up like sci-fi tale documenting the remains of what was once a technologically advanced empire.

The 240-foot long Lun-class vessels were designed to skim just over the surface of the sea at up to 340-miles per-hour while carrying six, P-270 Moskit guided missiles meant to take out NATO ships. Rumor has it that Russia may try to put the aircraft back into production.











RM12 Juta? Tengkorak Dia Berjambul 12 Juta.

Madu tualang power! Click here
Nak menipu kena agak-agak.
Ni dah melampau-lampau.
Macam la orang Melayu ni tak reti mengira.
Sedar lah asal usul wooi!
Apa? Felda Tenggaroh??
Nak tipu sapa, sampai kenduri RM12 juta. (sini)

Hidangan apa sampai RM12 juta, sewa khemah apa?
Jemput jin datang makan sekali kot?
Kalau jin datang pun, belanja tak mahal.
Sebab jin cuma makan tulang.
Kah kah kah!

Makhluk apa ni, blanja kawin sampai 12 juta?

Benda lebar 2 jari, panjang 3 in. RM12 juta?
Berabis dgn pompuan 12 juta?
Blom tentu boleh beranak!
Kah kah kah!

Baik beli yang ini. Sebijik RM12 juta.

Thursday, September 29, 2011

Mari Mengambik Tahu Supaya Tidak Bebal Sampai Ke Tulang

Madu tualang power! Click here
Ini Lingam Korek-Korek-Korek, bukan Madey
Supaya bila mau membaca tidaklah bebal sampai ketulang.
Sudahlah bebal, tidak pula cuba mengambik tahu.
Tidakkah bebal sampai ketulang namanya?

Cuba baca yang ini (sini), berkenaan syariah.

Jgn dengar cakap Madey al MamakKutty
yg dia tau, kerat-potong dan kerat-potong.

Sebab dia memang sejak beranak lagi 
dah memang bebal sampai ke tulang tentang bab-bab hudud.
Yang dia paham, hudud ini suka-suka main kerat-kerat dan suka-suka potong itu ini.

Kerat kaki. Potong tangan. Potong anu budak masuk jawi. Potong anu mualaf.

 "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif." - Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam kenyatannya kepada wartawan di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim. 
 "Saya nak tahu siapakah di antara ahli-ahli Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti" - Tun Dr. Mahathir, 30 April 1992 dalam ucapannya di perjumpaan ketua-ketua UMNO Bahagian Johor. 
  “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Julai 1992, dalam temubualnya dengan media massa. 
  “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 18 Ogos 1991, dalam temubualnya dengan wartawan. 
  “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 24 April 1992, ketika bercakap kepada wartawan. 
“Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.” - Dr. Mahathir Mohamad, 2 Mei 1992, dalam ucapannya di Papar, Sabah. 
 "Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama" - Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92 

Si Cina Oon Yeoh ini pun tak takut langsung pada Hukum Hudud, (sini)
Yang Madey ni takut sangat apa pasal?
Tara potong lagi kaa? Cheett!!
Kah  kah kah!!!

Pegi Mampos MJ

Madu tualang power! Click here
MJ was abandoned to die

Michael Jackson lies dead on a hospital trolley in the shocking last picture of the star.

The King of Pop died after being "abandoned" by doctor Conrad Murray, a jury heard yesterday.

The photo of Jacko in white medical robes with his mouth open was shown at the beginning of the trial of Murray, who is accused of killing the 50-year-old superstar with a lethal overdose of the powerful sedative propofol.

Murray, 58, dabbed his eyes as he listened to the evidence.

He is said to have administered a huge quantity of the drug — then gone off and left him alone to make phone calls and send emails.

The photo of Jackson's body, with the word Homicide written on it, was shown to the court in Los Angeles by prosecutor David Walgren.

Stating the case against the personal doc, who was on a contract worth £96,000 a month, Mr Walgren said: "Conrad Murray abandoned Michael when he needed help.

"It was Conrad Murray's gross negligence, unskilled hands and desire to obtain this contract that led him to not only abandon his patient, but to abandon all principles of medical care."

He told the court, where Jackson's family were listening: "You will learn that the acts and omissions of Michael Jackson's doctor directly led to his premature death. Michael Jackson's death was a homicide. He trusted his life to the skills of Conrad Murray."

Beside the picture of the star dead was one of him taken just a day earlier looking fit rehearsing for comeback shows.

The prosecution detailed the huge amounts of propofol Murray ordered in the weeks before Jacko's death.

www.thesun.co.uk

Rescue Me: Photos

Madu tualang power! Click here






Taman Tema ANGRY BIRDS Telah Dibuka Di China

Madu tualang power! Click here
The Window of the World theme park in Changsha, China, opened a new section of their theme park, based on the popular mobile game Angry Birds. The Angry Birds section of the park allows guests to shoot stuffed birds via slingshot at pigs who are protected by small LEGO structures. Looks Cool!














Wednesday, September 28, 2011

Susahnya Hidup Menjadi BROHENG ALI

Madu tualang power! Click here
(klik digambar untuk besarkannya)


Hidup tiap-tiap hari dikata macam-macam.
Umur dah tua, jantung dah tak seberapa.

Hidup mesti berkelahi.
Berkelahi dengan Mat Nuar, Mat Sabu, Nik Aziz, Saifudin,
semua Melayu semua makan belacan macam dia.

Sebab tak mampu nak berkelahi dgn Vinsen Tan, Ananda
dengan Taik Jho Lo lagi laaa..
Tak pulak Broheng nak lucutkan kerakyatan Taik Jho Lo,
nak mampos?? Kah kah kah (sini)

Bukan senang jadi pejuang Islam.
Bukan senang jadi pejuang Melayu.
Hidup mesti menyokong ISA.
Hidup mesti cium tangan.

Hidup mesti cakap "taik!" x13.


Orang Pasir Mas dah bagi undi,
Kembanglah ponggong Broheng di merata pekan.
Kecil-kecil si cili padi,
Pendek-pendek kuat makan.

Kah kah kah!

~Libang Libu~

Tuesday, September 27, 2011

S'pore Telah Lama Men'Zenal Kling'kan M'sia Sebelum Auta Zenal Kling Muncul

Madu tualang power! Click here
(Fakta-fakta pedih dan pilu ada kat sini, baca kalau rajin)

Mula2 kita petik bab ekonomi sikit:

Nak jadi negara maju menjelang 2020. Lanchow!

Jamban pun tak reti-reti nak cuci, ada hati Madey al MamakKutty nak bawak ke 2020.
Kah kah kah!

Cuci jamban besih-bersih dulu.

Kalau dah pandai berak tertib dalam jamban dan jamban pun sentiasa bersih,
barulah boleh cerita 2020.
Kah kah kah!

Itu blom masuk bab jet2 pejuang Spore yang canggih-manggih.

Blom masuk bab perjanjian jual-beli air (klik kat sini) yang begitu menyayat dan menghiris kalbu. 3 sen dapat 1000 gelen, kah kah kah!

Blom lagi masuk cerita Madey al MamakKutty bercita-cita nak naik Protong menyeberangi jambatan bengkang-bengkoknya menuju ka Singapoooorah! Last-last tulang belakang dia yg herot. Kah kah kah!

Blom lagi bab Batu Putih (Kisah Pulau Batu Puteh Pt 1 & Pt 2) yang telah menyebabkan kita berPutih mata dan yang tinggal Batu hitam 2 bijik melekat di celah kangkang.

Kah kah kah!

~Libang Libu~

Sunday, September 25, 2011

Kalau Namewee Racist, Kenapa Pak Abu Tak Ikut Racist?

Madu tualang power! Click here


Marah betul Broheng Ali and the Gang kat Namewee ni.
Sampai ada sorang blogger nak kerat kaki Namewee ni.

Sebabnya Namewee ni racist.
Namewee ini, orang Cina. Dah kompom racist sejak lahir. Apa nak heran.
Orang Cina bila beranak dah kompom racist.

Itu pasal Cina maju.
Itu pasal jugak Yahudi maju.
Belanda maju.
Perancis maju.
Jerman maju. Sebabnya mereka racist.
Mereka ada jati diri. Bangga.
Jangan tak tau.

Kenapa Pak Abu tak nak racist sama?
Penghulu, ketua kampung, tok mudim dan semua suku sakat kenapa tak nak ikut racist sama?
Padan muka.

Kalau Pak Abu and the gang sejak dulu racist, dah tentu tauke kedai runcit di pekan namanya Kedai Runcit Lebai si Anu atau Kedai Runcit Makcik si Anu. Bukannya Kedai Runcit Gobi. Kah kah kah!!!

Sayanglah bangsa sendiri. Makan di restoran bangsa sendiri. Beli baju di kedai bangsa sendiri. Bercakap bahasa sendiri. Belajar dalam bahasa sendiri. Barulah bangsa sendiri boleh maju. Racist macam ni yang kita mau.

Kenapa dok hurung juga kedai mamak? Melangut jugak depan kedai Cina kalau mencari barang keperluan?

Marah berkarung-karung kat Namewee, tapi bila lapar nak mencekik beli beras kat kedai kaum dia jugak. Kah kah kah!
Tak tau malu ke?


Friday, September 23, 2011

BAPAKKU KAKI FACEBOOK - Puisi Pyanhabib

Madu tualang power! Click here
Bapakku si kaki FB
hari-hari menghadap PC..
dangdut dan disco dia tahu menari...
karaoke red box pun dia selalu pi...
tertulis di info dia punya laman FB

kerjanya online sampai ke pagi...
konon bekerja buat kajian...
esok lusa nak jadi hartawan...
walhal rokok dia pun mummy bayarkan

Di dalam FB dia bukan main hebat
orang-orang membaca boleh tergeliat...
jemari bapaku lincah bergiat...
abis kesemua awek diayat
dari yang putih sampai yang coklat

BapaKu pakar add kawan wanita
dari kerani biasa sampai superstar
melilau berchatting, hai, hello, muah muahh dan segala...
konon dialah romeo tersohor dalam semesta...

Farmville menjadi kegilaan bapaku...
kononlah dia peladang berjaya...
pagi-pagi membajak dan bagi makan biri-biri...
padahal dia tanam ubi pun, ubi tu mati...
bila up level dia tersenyum sendiri...

Tiada siapa tahu bapakku dah pun berbini dua...
bisnes sana - bisnes sini--walhalnya dia, tak berkerja...
kawan-kawan Fbnya terlopong dengan mata terbuka...
semua menyangka dia Datuk Seri paduka...

Bapakku si kaki FB di negara demokrasi...
anak aku bertuah tidak pernah mengundi...
diajarnya aku berotak pintar...
"kalau nak add minah macam ni, begini caranya"

Oh alangkan bertuah aku anak bapak..
bapakku main FB, aku pun tumpang jugak...

masing-masing putar belit...
masing-masing pintar teori...
jamu mata pagi-pagi,
belek gambar awek-awek seksi...

Bapakku kaki FB di negara demokrasi..
di kedai kopi tak habis-habis bertaki...
Berdebat soal isu ekonomi...
yang rakyat macam dia susah, konon pasal salah menteri...
-------------------------
Moral: ni la jadi, kalau berjaga pagi-pagi. KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Thursday, September 22, 2011

Wednesday, September 21, 2011

First Englishwoman 'Hajjah'

Madu tualang power! Click here
by Lisa Kaaki
Aug 18, 2011


Lady Evelyn Cobbold
During the 19th century, many women, particularly Englishwomen, were fascinated by the Arab world. Most of these female travelers, like Lucie Duff Gordon, Lady Ann Blunt, Gertrude Bell, Isabelle Eberhardt and Freya Stark, to name but a few, are known to us through their impassioned travelogues.

However, one name, Lady Evelyn Cobbold (1867 - 1963) failed inexplicably to achieve a proper recognition. William Facey finally does justice to this remarkable woman, the first British Muslim woman on record to have visited the Holy Cities of Madinah and Makkah and to have written about her pilgrimage.

In the excellent introduction, co-written with Miranda Taylor, Facey highlights for the first time the family link between Lady Evelyn and her great-aunt, the formidable Jane Digby (1807-1881) who was successively Lady Ellenborough, Baroness Venningen, and Countess Theotoky before she married her fourth and last husband, a Syrian Bedouin, Sheikh Abdul Medjuel El Mezrab. With him, she lived happily for 30 years until she died at the age of 74.

Both women shared a love of the Arab world. Jane Digby swiftly adopted the Arab way of life, smoking the narghile, wearing traditional clothes and outlining her blue eyes with kohl. Unlike Lady Evelyn, the highly unconventional Jane Digby, who was equally at ease speaking nine languages and milking camels, never wrote a book and never intended to convert to Islam. Lesley Blanch, who wrote her biography in “The Wilder Shores of Love,” tells us that her husband’s “deep inbred piety awoke her own dormant religious principles” and “she came to redouble her now active participation in church affairs.”

Tuesday, September 20, 2011

Gabus Ajaib Penyendal LUBANG 'Yahanu' Saiful Baukari

Madu tualang power! Click here

Semen still retrievable from rectum 113 hours after sex, sodomy trial told

September 20, 2011

KUALA LUMPUR, Sept 20 — Semen can still be retrieved from a person’s rectum 113 hours after anal intercourse, the High Court was told today.
Prosecution lawyers in Datuk Seri Anwar Ibrahim’s sodomy trial claimed that based on a medical article presented in court today, semen can be retrieved from a person’s rectum between four and 113 hours after anal intercourse.



Inilah bukti terbaru.

Bukti ini ringan, boleh bubuh dalam kocek.
Tak perlu lelah-lelah usung tilam.
Inilah benda yang menyendal 'lubang yahanu' Saiful Baukari selama hampir 5 hari, yakni 113 jam.
Penemuan bukti mutakhir ini membuktikan Saiful Baukari tak berupaya menahan berak selama hampir 5 hari, 2 hari boleh tahan lagi.
Saiful Baukari memerlukan pertolongan gabus ajaib.

Mesti mak bapak Saiful Baukari hairan.
Kenapa anaknya 5 hari berturut-turut makan berdiri.
5 hari tidur mengiring.
5 hari tak pakai sekuar jeans.

5 hari/113 jam macam budak baru lepas masuk jawi,
Pakai kain sarung jalan mengengkang!

Kah kah kah! Dulu kita diperkenalkan dengan sodomi,
Liwat,
Sperma,
rektum,
DNA,

Sekarang kita tau banyak gunanya benda alah gabus ni!

Sunday, September 18, 2011

Football's Caliphs

Madu tualang power! Click here

In the pre-modern era there were various indicators that a football team's fortunes were on the verge of an upswing. A charismatic brown-suited Scotsman might appear on the touchline. A record signing might arrive for some dazzlingly strange amount of money, like £333,999.99. Your team might even start to play midweek matches in some sulphurous industrial regions of central Europe, accompanied by news of distant floodlit punch‑ups and jeeringly relayed overseas goalkeeping-fails.

I mention this simply as a point of comparison at the end of a week when football seems more than ever to be turning into a sport where success comes suddenly, and from a familiar source: oozing, spreading and spurting out in a triumphant spume from its gurgling blow-hole. Fossil-fuel revenues have for some years been a vital factor in elite football. (Click here to read more)

Saturday, September 17, 2011

Cigarettes and Erection

Madu tualang power! Click here
Lighting up could be slowing you down in the bedroom.

A US study suggests that men who successfully stopped smoking improved on lab measurements of sexual health more than those who relapsed after a quit-smoking program - showing that smoking may be affecting the sexual health of men who consider themselves perfectly all right in bed.

“With younger men, the risks of smoking in that population appear more far off. They think, "I don’t really need to worry about this until much farther down the road,” said study author Christopher Harte, from the VA Boston Healthcare System, who published findings in the British Journal of Urology International. (click here to read more)

Solskjaer To Manage Blackburn?

Madu tualang power! Click here

Ole Gunnar Solskjaer is the shock name on Blackburn's list of managerial targets, as current boss Steve Kean fights to save his job.

Former Manchester United striker Solskjaer has taken Molde to the brink of the league title in his Norwegian homeland since leaving his post with the Old Trafford reserves.

And the 38-year-old - still a managerial novice - could get the call if Kean cannot turn round Blackburn's stuttering season, which continues at Saturday lunchtime with a tough home game against Arsenal. (click here to read more)

Thursday, September 15, 2011

Relax, Jangan Cepat Sangat Stim.

Madu tualang power! Click here

ISA telah dimansuhkan, kata Najib Razak. (klik sini)

KUALA LUMPUR: The Internal Security Act (ISA) 1960 will be abolished and two new laws will be introduced to safeguard peace and order, Prime Minister Najib Tun Razak said.

Kah kah kah kah!! Macam palat. cuba baca balik baik2 berita diatas. Nampak tak dia punya palat?

"will be abolished" - dia kata 'akan' dihapuskan, belum hapus lagi Tuan Syeikh.... kalau esok dia tukar fikiran?

"two new laws" - habis la kita... habis.. yg dihapus cuma satu, dapat lagi 2 yg baru. Mak tiri garang mampos, dapat lagi 2 mak tiri garang. KAH KAH KAH KAH!!

Tu la, jangan cepat sangat stim. Belum apa2 lagi tu. Baru intro. Nak dapat liputan menyeluruh yang ikhlas dari hati sanubari, kita tunggu apa ulasan HARAKAH, Keadilan dan Roket Kini pulak.

~Libang Libu~

Ni kalau ISA dah tak ada, nanti macam mana nak kurung MamakKutty ni? KAH KAH KAH!

Wednesday, September 14, 2011

Ponggong HITAM Is Champion

Madu tualang power! Click here
Cuma Malaysia terhegeh-hegeh nak meniru Mat Saleh berponggong putih. Beriya benar nak pandai bercakap Mat Saleh, terbelit tergeliat lidah. Tak cukup dengan PPSMI sekolah rendah, sekarang sekolah menengah pun nak diPPSMIkan. Kalau calon SPM wajib lulus Bahasa Inggeris, macam mana nasib umat Melayu nanti (sini).

Nak bawak kemana?

Habis la. Habis. Kalau fasih bercakap Mat Saleh tapi ponggong tetap hitam, apa maknanya? KAH KAH KAH!!

Berbanggalah dengan warna ponggong kita. Berbanggalah dengan bahasa kita Bahasa Melayu.

Ini Miss Angola.
Kompom ponggong hitam.
Siap jadi champion.
Dunia dah memartabatkan ponggong hitam.
Dunia telah memberi pengiktirafan.
Hitam itu menawan.


Black/coloured is dominant. White is recessive!


Apa warna ponggong pembuat PPSMI ini? Kita kena tanya MamakKutty Madey & Muhyidin.

KAH KAH KAH KAH!!!

~Libang Libu~

Hargailah Warna PONGGONG Kita

Madu tualang power! Click here
Dulu khabarnya ada projek nak bagi beras melalui kupon, tangguh. Kalau ada orang kebulur, dah ramai yang padam menanti projek beras subsidi. Dulu kata nak kasi elaun RM2,000 sebulan kepada para johan tilawah, sekupang haram tak masuk akaun. Serupa macam nak memansuhkan PPSMI. Tangguh dulu. Buat-buat pekak badak sampai orang lupa. Sayang sangat dia kat bahasa penjajah, walhal kompom ponggong hitam legam. Ini semua projek yang ditangguh sampai kiamat.

Sekarang Projek Sapu Duit Prepaid 6 Kupang ditangguhkan. Bezanya tangguh Projek Sapu Duit Prepaid 6 Kupang semacam akan dijalankan semula, sedangkan tangguh projek kupon beras, elaun johan tilawah dan tangguh pemansuhan PPSMI, tangguh sampai berjambang.

Ini telur Mario Balotelli.
Masih hitam legam
walaupun dia dikelilingi
ponggong2 putih Itali.
Susah benar nak memansuhkan PPSMI ilham MamakKutty Madey ini. Ingat bila dah berserapah Bahasa Inggeris boleh luntur warna ponggong hitam?

Hargailah warna ponggong kita. Sedarlah warna ponggong kita hitam. Jangan berangan dengan memaksa budak sekolah belajar Matematik dan Sains dalam Bahasa Inggeris, warna ponggongnya boleh bertukar jadi merah atau putih.

Orang Jerman, orang Jepun, Korea, Iran semuanya berbangga dengan warna ponggong masing2. Mereka tidak pernah berangan untuk menukar warna ponggong dengan cuba bertutur bahasa asing. Cuma kita yang terhegeh-hegeh nak berponggong putih merah macam orang putih.

Muhyidin sebagai ketua ponggong hitam harus sedar bahawa percubaannya untuk menukar warna ponggong budak2 sekolah dengan PPSMI tidak akan berjaya. Ponggong mereka akan kekal hitam macam hitam lebam dipipi kanan Muhyidin.

~Libang Libu~

Tuesday, September 13, 2011

Cling Maksudnya BARUA?

Madu tualang power! Click here
Aku hanya tahu mengenai kewujudan seorang lagi wira Melayu bernama Mat Indera melalui tulisan-tulisan Hishamudin Rais didalam blognya Tukar Tiub. Nama Mat Indera kerap muncul didalam blognya ketika kempen Pilihanraya Kecil Tenang yang tak jadi dimenangi Cikgu Mala. Nama Mat Indera tak ada dalam buku teks sekolah, toksah cari.

Baru-baru ini Mat Sabu pulak mengungkit nama Mat Indera, bikin panas bila dia kata Mat Indera itulah pejuang kemerdekaan bukan Tunku Abd Rahman. Tunku apa tau. Tunku cuma seorang pegawai British. Duduk UK melaram hari2 dengan kereta sport. Mat Indera yang terbabit dalam kejadian Bukit Kepong (pun aku baru tau kat Johor, bukan di Kepong, K Lumpur) itulah yang sebenar hero menurut Mat Sabu.

Kalau tak kerana Mat Sabu juga, aku pun tak tau akan kewujudan seorang professor bernama Zainal KLING. Si KLING ini pulak akan masyhur namanya di seluruh alam Melayu sebab dia kata, "Tanah Melayu tak pernah dijajah, cuma dinaungi British". Maknanya rakyat Tanah Melayu tak pernah sengsara dijajah Portugis, Belanda, British dan Jepun. Puak-puak tu datang Tanah Melayu suruh rakyat duduk ber'naung' redup bawah pokok! KAH KAH KAH KAH!!!! Kes nak menyanyi irama AMENO laaa niiii.... kes nak mengipas dan menggosok telur laaa niii..

Itu ayat Prof Zainal KLING. Prof yang dah sampai beruban jadi orang pandai, dah berpuluh-puluh tahun makan gaji mengajar itu ini. Bukan ayat budak gagal SPM.

Persoalan aku, dari mana dia dapat nama KLING? KAH KAH KAH KAH!!! Zainal KLING bin Somebodysomebody atau Zainal bin KLING? Orang Melayu setahu aku, tak ada yang bernama KLING. Perkataan KLING ini cukup sensitif, orang Melayu tak mahu sebut.

Tapi ada perkataan KLING dalam Bahasa Inggeris, ejaannya 'cling'. Makna 'cling' ialah - taut, sangkut, cangkuk, melekap.

Melekap kat sapa? Melekap kat AMENO?

Kalau suka melekap dengan AMENO, kompom BARUA.

~Libang Libu~

Monday, September 12, 2011

Proton Yang Masih Tak Bengkrap-bengkrap

Madu tualang power! Click here
"Kancil?!? Naik donkey lagi selamat!"


Syarikat benda besi ilham MamakKutty bernama Proton ini sebenarnya syarikat yang wajib bengkrap. Dengan jumlah penduduk Malaysia yang tak sampai 16 juta ketika Proton ditubuhkan, Malaysia tak layak untuk memulakan industri pembikinan kereta sendiri. Lebih baik beli dari luar dari buat sendiri. Tapi MamakKutty bukan reti basa, kununnya untuk menjana industri besi negara, kununnya untuk menjana pertumbuhan pengeluaran getah asli negara dan kununnya untuk menggalakkan perpindahan teknologi dari Mitsubishi. Menjana tengkorak dia. Tengkorak dia lah yang berjambul!

Tapi macam mana Proton nak bengkrap kalau time hari raya, depan laman di kampung aku sahaja di Kuala Kangsar ada 3 bijik Proton, sebijik Toyota dan sebijik Naza. Di kampung bini aku di Bachok pulak, lagi haru! Ada 7 bijik Proton dan sebijik Honda.

Itu belum kira jiran kiri kanan belakang rumah. Proton, Proton dan Proton. Try berdiri tercegat tepi jalan tengok, Proton, Proton dan Proton. Betapa setianya rakyat dengan Proton. 9 tahun kerja keras membayar hutang Proton (klik sini). Yang betul-betul buat untung, bank yang kasi pinjaman. Proton tak reti kira untung, tiap-tiap tahun nyawa-nyawa ikan. Yang terang-terang kena kapor, pembeli Proton.

Cuba celik sikit bijik mata, tengok Hyundai, tengok Kia. Berapa jauh kereta Korea ini dah pergi dan berapa ratus model dah keluar?

Dah berpuluh tahun syarikat benda besi ilham MamakKutty ini beroperasi atas perlindungan kerajaan. Duti impot kereta asing dinaikkan, kereta import jadi mahal. Kalau duti impot itu rendah atau tiada langsung, alamat tak menang tangan Toyota nak mengimpal Vios, tak menang tangan Honda mengimpal City. (klik sini)

Siapa yang beli Proton atas sebab design, handling atau kualitinya? Ada berapa kerat makhluk yg stim sangat kat Proton ni? Lanchow la... dalam hati mengidam Honda. Selisih dengan Honda menitik air liur. Dapat peluang test drive Honda sekali, menitik-nitik air lendir! KAH KAH KAH KAH!!!

Yang peliknya, jual kat negara luar murah macam jual besi buruk. (klik sini)

Tapi orang macam aku dan engkau tiada pilihan, benda besi ilham MamakKutty ini jugalah yang termurah dipasaran. Terpaksa beli. Kalau tak beli, balik kampung naik bas. Silap-silap masuk gaung. Kalau tak beli, berpanaslah anak bini naik Honda EX5 ke klinik, ke pasar dan ke rumah sedara mara. Berselisih pulak dengan lori, bergoyang motor ya Tuan Syeikh!!

Kalau kualiti bagus serupa Toyota, tak lah orang terkilan walau pun mahal. Kualiti apa ke benda, masalah power window pun tak selesai-selesai sampai sekarang.

Pernah aku terbaca komen orang luar tentang Kancil, "Kancil?? You better ride a donkey!" KAH KAH KAH KAH!!!!

~ Libang Libu ~

Sunday, September 11, 2011

6 Kupang Pun Nak Sapu?

Madu tualang power! Click here

LAGU 6 KUPANG TAK ADA, SORRY.


Masa aku kecik-kecik dulu, aku pernah hilangkan duit 2 kupang semasa bermain-main dicelah-selah pokok getah. Apa lagi, sehari suntuk mak aku 'menyanyi' sebab itulah duit poket aku berbelanja untuk hari itu. Hilang maknanya mak aku terpaksa kena cari lagi 2 kupang yang lain pulak. 2 kupang ketika itu besar nilainya. Di zaman itu bawak seringgit ke kedai boleh dapat tepung sekati, gula sekati dan kalau tambah lagi 3 kupang boleh dapat susu cap junjung satu tin. Keperluan harian murah, segala benda murah walau pun kami tak mewah. Jadi jangan hairan, dengan RM10 mak boleh bawak kami ke pekan Kuala Kangsar berjoli katak sampai ke petang. Kalau la aku hilang 6 kupang, alamatnya mak akan 'menyanyi' berhari-hari.

Itu dulu, waktu itu MamakKutty masih lagi lebat rambutnya, belum pipih pungkoqnya dan lurus lagi tulang belakangnya.

Sekarang ini 6 kupang apa sangat nilainya. Duit raya pun paling lokek kena kasi RM2. Rokok Dunhill sebatang pun dah cecah 7 kupang.

Tak puas mencukaikan telefon postpaid, sikit hari lagi prepaid pun kena cukai. Tak boleh lari. Cukai 6 kupang. Semua nak sapu sekarang ni. Dah bangsat sangat kot. Sedangkan yang banyak menggunakan prepaid ialah orang bawahan macam aku dan engkau. Cuba berjimat dengan prepaid.

6 kupang ini akan dikutip setiap kali budak sekolah, budak-budak U, budak-budak yang baru tumbuh bulu pahat, makcik-makcik suri rumah mengisi prepaid . Bayangkan kalau puak-puak ini mengisi prepaid RM10 sebanyak 10 kali, maknanya cukai telah dibayar sebanyak RM6. Budak sekolah bayar cukai? Suri rumah bayar cukai?

Apa benda ni? Semua nak disapu. Kalau semua nak disapu, apa lagi yang tinggal untuk kita. Tinggal telur dan kantung susu. Yang lelaki tinggal telur 2 bijik itu pun dah kecut-kecut kurang zat dan yang pompuan tinggal kantung itu pun dah kering tak ada susu.

Apa punya bangsat 6 kupang pun nak sapu. Penyamun pun kalau tengok duit tinggal 6 kupang, dia pun tau belas ehsan.

~Libang Libu~