Wednesday, May 19, 2010

Paku, Besi, Padi & Babi


(Utusan) KUALA LUMPUR - Kesatuan Pekerja-pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KPPKTMB) mendesak kerajaan melaksanakan sistem tender terbuka dalam urusan pembelian 38 unit komuter baru bernilai RM2 bilion dari China dan bukannya membuat rundingan terus.

Paku, besi, padi & babi - 4 perkataan asal Bahasa Melayu, yang lain semua pinjam/ambik orang punya, Jawa, Bugis, Siam, Belanda, China Doll, Ulan Bator...etc..

Jangan lah porak-porandakan KTM..jgn lah bangkrapkan KTM..thee he he he he he

Itu je harta kita kat KL yang tinggal..yg lain semua Jawa, Bugis, Siam, Belanda, China Doll, Ulan Bator dah ambik..thee he he he he he he he he he

Kalau Keretapi Tanah Melayu pun kena kapor..habis la..thee he he he he he

Yang tinggal sebagai warisan untuk anak cucu kita nanti di masa hadapan..hanyalah Baju Melayu, Butang Baju Melayu, Seluar Baju Melayu...

GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA! GA!


note: zaman dahulu ada seluar baju melayu ke?



Presiden KPPKTMB, Abdul Razak Md. Hassan berkata, pihaknya terpanggil untuk membuat desakan itu setelah mendengar khabar kerajaan akan membuat pembelian tersebut melalui rundingan terus.

Katanya, pihak kesatuan bukan berniat mencampuri urusan kerajaan tetapi berasakan rundingan terus tidak tepat kerana tidak meliputi aspek kajian yang mendalam dari segenap sudut.

liq

Ntah-hape-hape-Rais-libang-libu-datuk-puter-Seri-alam-Yatim-bukan-piatu


SHANGHAI – Malaysia has no restriction on the use of the Internet, except if their contents violate provisions in the Communications and Multimedia Act 1998, said Information Communication and Culture Minister Rais Yatim.


Ga ga ga ga ga ga ga ga! Ga ga ga ga ga ga ga ga! Ga ga ga ga ga ga ga ga!

Tuntutlah ilmu sampai ke negeri China, bukan membuntut China Doll sampai ke China..thee he he he he he he he

Belajar sampai ke China, jgn nak memandai-mandai mengajar orang China..orang China tak ada PPSMI, orang China don spik Inglis...thee he he he

Apa benda 'no restriction', gagagaga..! kemudian ada 'restriction' plak?!!..thee he he he he

Ini serupa bikin jambatan kat Manek Urai kemudian bakar..tak pun macam ludah-ludah, kemudian jilat balik..thee he he he he he

Tak caya? Tanya Madey..

"Anyone who violates the provisions of the Act will not escape the law," he told Bernama after the presentation of the World Telecommunication Information Society Award 2010 at the Shanghai World Expo, here, yesterday.



liq

A New DAWN Not DAMS



A new dawn has descended on Sarawak with DAP's triumph in yesterday's Sibu parliamentary by-election. Now, the voice of the Chinese electorate is heard loud and clear.

Written by Zainal Epi, Free Malaysia Today

SIBU: A new dawn has descended on Sarawak with DAP's triumph in yesterday's Sibu parliamentary by-election. Now, the voice of the Chinese electorate is heard loud and clear.

Ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga...

Orang Sibu dah bangun..thee he he Orang Sarawak dah bangun awal..thee he he he

Melanau dah bangun, Cina dah bangun, Iban pun, Selampit pun bangun..thee he he

Dah berpuluh2 tahun, baru laaaaa ni nak bangun subuh..Ga! ga! ga! ga! ga! ga

Orang Sarawak mahu dawn/subuh yang nyaman..thee he he he bukan dam/empangan..

Tak mahu dam, tak mahu dicucuk hidung bila dam siap..

Ameno-koko-apoco boleh shove those dams up their loooooose damn ars****e!!!

Ga! ga! ga! ga! ga! ga! Ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga! ga!

DAP's flag-bearer Wong Ho Leng defeated BN's Robert Lau Hui Yew by 398 votes.

All these years the Chinese have been complacent and even seemed to be “under control”, but when Sibu went to the polls, they showed their mettle: they discarded the “politics of loyalty and patronage” and opted for a “new life”.

liq

Jangan Potong STIM

Berpoligami tanpa kebenaran: NGO wanita bantah Bung Raden
Kosmo

Tiger Woods baru lepas kena seligi

KUALA LUMPUR - Sekumpulan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) wanita berkumpul di hadapan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat sini bagi membantah salah laku Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar yang berkahwin dan berpoligami tanpa kebenaran mahkamah..

Bantah la sebab tak dapat, cuba dapat, dah tk terbantah, tak nak bantah punya..gagagaga!

ZZ Ezet dapat datuk tu..orang besar..


Bantah-bantah apa dapat? Zz Ezet sah2 dah dapat, nanti mendapat plak 9 bulan..thee he he

NGO mana ni..ramai ke putih melepak macam Zz Ezet..gebu macam Zz Ezet..thee he he he




liq

Broheng Ber'batu' PERKASA


KUALA LUMPUR – Malay rights group Perkasa has questioned yet again the Chinese support for Barisan Nasional (BN) and said that the lack of support in Sibu was similar to the Hulu Selangor by-election last month.

Kalau marah sangat, kalau rasa pendekar, kalau rasa berdarah panglima..thee he he he

Pergi la lempang Robert Kuok, Vincent Tan, Goh Tong ka.. Yeoh ka.. Ah Kaw ka.. Ah Long ka..thee he he he he

Pegi la lempang wahai Abe Broheng Gedebe wei...GAGAGAGGA!!!GA!GA! GA! GA!

Aci kerat ibu jari kaki. Broheng Ali tara TULUR. Broheng Ali tara burani...bersyarah depan kamera, depan reporter bley la...thee hehe he

Kalau nak merasa tak bergula 2 bulan, lampu kejap menyala kejap padam..beras susah nak dapat..thee he he he he he

Kalau gula kurang, tak menjadi kueh akok kedut2 macam kerandut..tak sedap la kan? thee he he

The Malay rights movement president, Ibrahim Ali, alleged that the Chinese voters in Sibu did not appreciate the promises and financial aid pledges made by Prime Ministe Najib Razak during the eight-day campaign.

"The Chinese community openly supported DAP's policies. The Chinese voters did not appreciate what the prime minister gave to them," he said, adding Najib had supported the community's vernacular school system.

liq

Sad But BLOODY EFFING TRUE (a must read)

imagine taking hame a paltry RM281.90 salary at the end of the month.

By S Rutra
freemalaysiatoday.com

SPECIAL REPORT KUALA KUBU BARU: Palm oil and rubber prices have rocketed, and industry captains are laughing all the way to the bank. Shareholders, some of whom have never been to a plantation, are ecstatic about their expanding bank accounts.

But FMT learnt that the plantation workers do not share the same kind of excitement, and so a team was dispatched to two estates in Hulu Selangor to find out why.

Welcome to the Nigel Gardner and Sungai Jernih plantations, whose inhabitants were recently treated to round-the-clock sumptuous feasts and top-notch entertainment.

No, it was not a reward from their paymasters for their hard work, but rather baits thrown by political masters to fish for their votes in the recently concluded by-election.

liq

No to Gaji Minimum, Yes to GAJI BUTA


SHAH ALAM 17 Mei - Pengumuman Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam berhubung perlaksanaan akta gaji minimum sebagai alat penghapus kemiskinan akan menyebabkan diskriminasi kaum di dalam pasaran kerja dan memburukkan hubungan antara kaum di Malaysia.

Kesian...gagagagagagagagag!!!!gagaga! title menteri, gaji ribu-ribu, elaun ribu-ribu..thee he he
petrol free, drebar dibagi, makan tanggung, berak cangkung..thee he he

Tapi bodo, nampak sgt kebahlolannya..thee he he

Dey..dey..apa pulak kena mengena dgn kaum ni..cakap dah macam Broheng Ali..thee he he

1. Dgn gaji minimum, gaji tak masuk akal lembu (RM33 sebulan tidak akan wujud)..thee eh he

2. Kalau gaji minimum RM1,500-00, MAKNANYA Iban, Melanau, Melayu, Cina, Selampit, semuanya akan bawak balik sekurang2nya RM1,500-00 setiap ujung bulan.

thee he he he he he tara baca ka Subra..Jgn dgr cakap Afif Abdulah, dia pun makan gaji..thee he he he he he he he kuli jugaaaaa! ampu..gosok telor jugaaaaaa!!

Mengulas isu berkenaan, Fellow Institute for Democracy and Economic Affairs (IDEAS) Afif Abdullah berkata pelaksanaan akta gaji minimum sebenarnya akan memusnahkan peluang pekerjaan.

"Saya menolak penggunaan akta gaji minimum yang kononnya untuk menghapuskan kemiskinan di negara ini.

"Sememangnya telah diakui oleh pakar ekonomi, akta gaji minimum akan mengakibatkan pengangguran di kalangan orang miskin.

liq