Tuesday, April 20, 2010

Kalau Menyamar Mana Nak Fair

By Adib Zalkapli

KUALA LUMPUR, April 20 — Tun Dr Mahathir Mohamad said today the smear campaign against PKR’s Datuk Zaid Ibrahim in the Hulu Selangor by-election cannot be avoided.

“In English they say all is fair in love and war and in election,” he said when asked if it was right for Barisan Nasional (BN) to exploit Zaid’s past drinking habit in the campaign for the rural constituncy.

“I was subjected to many allegations too. Some people said I have a Chinese wife, that I have a wife in Singapore,” said Dr Mahathir who led the ruling coalition until his retirement in late 2003...MORE

Fair memang fair..thee he he
Kalau kena chemical, ponggong kuali pun jadi putih..thee he he

Menipu tak fair..thee he he
Menyamar laaaagi tak fair..

Tambah pulak Kutty menyamar jadi Melayu
..haha hahah!!

liq

Kaunseling Bangang Untuk Remaja oleh Metro

Enggan terus berzina

Soalan

SAYA pelajar institusi pengajian tinggi awam (IPTA) berusia 22 tahun dan mempunyai masalah yang sudah setahun menghantui hidup saya.

Saya mempunyai kekasih dan dia tidak mempunyai pekerjaan tetap. Bagaimanapun, dia mempunyai pendapatan lumayan hasil daripada kerjanya sebagai pemandu pelancong dan pemandu kenderaan apabila ada orang ingin melancong ke negara jiran.

Gadis Keliru.
KEDAH

JAWAPAN:

ZINA adalah terlarang dan perlu dijauhi. Firman Allah dalam surah Al-Israa, ayat 32 yang bermaksud: "Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)".

Memandangkan adik dan kekasih sudah terlanjur, pengurusan masalah perlu dilakukan dengan sebaik mungkin dan berlandaskan agama. Niat adik untuk berkahwin adalah baik.

Memang celako lah artikel ni..
Dah tak nak berzina, duduk diam2, jgn buat lagi..
Bagi tau kat s/khabar Metro buat hapa..thee he he

Metro ni tokong ke?
Bagi tau Metro, bagi tau 1Malaya lah maknanya..
Ramai budak2 Melayu baca..
Ramai budak Melayu nak mencuba..

Editor Metro..
Budak kedah ni..
Dr Spora Spon..

Takpe, tunggu.. 3 ekor ni satu hari gerenti kena panah petir.
liq

HAJI Razak Baginda Penceramah Bebas

Harakahdaily

SINGAPORE, April 20: Abdul Razak Baginda (file pic, right), the man at the centre of the murder case of Mongolian Altantuya Shaariibuu, gave a talk at the S. Rajaratnam School of International Studies, an institute under Singapore's Nanyang University.

Razak, who spotted a beard and appeared to have gained weight, gave the hour-long talk entitled "Radical Islam and the New Caliphate", before answering questions from about 40 participants comprising of journalists and academics...MORE

Bagindo kita ni dah pegi Mekah..
Dah naik haji..thee he he
Tak mau 'naik'  hajah lagi, taubat..thee he he

Dah boleh bagi ceramah hamprak ni..thee he he
Teka apa topik ceramah Bagindo Kito ni?

"Zina Dan Kecelaruan Paris Kekalutan Kapal Selam Apa Scopene Kena Mengena Altantuya?"



liq

Zul Misai Gatai Dah Keliling Satu Dunia

19 April 2010 Oleh Zulkifli Noordin pada 2:00 PM
Label: Malaysian Insider, PRK Hulu Selangor

Salam 2 all.

Saya mengutuk keras lapuran palsu oleh media portal Malysian Insider bertarikh hari ini yang mendakwa kononnya saya akan turun berkempen untuk BN pada hari Jumaat ini dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor (sila lihat lapuran palsu tersebut dibawah).

Saya ingin menegaskan bahawa saya berada di Amerika Syarikat sejak 07 April dan akan mengadakan beberapa lawatan kerja serta perbincangan dan menghadiri beberapa program yang telah diatur samada di Washington, New York dan Emirat Arab Bersatu dan akan hanya kembali ke Malaysia insyallah seawal-awalnya hari Ahad 25 April 2010. Oleh itu adalah mustahil untuk saya berada di Hulu Selangor berkempen untuk BN pada hari Jumaat ini.

Eleh..ek eleh..thee he he
Zul Misai Gatai ni bukan marah sangat..thee he he
Mamat tengah happy, dapat keliling dunia free of charge..

Buat2 la marah kat Msian Insider..ugut2..saman kang! ..thee he he
Padahal nak bagi tau tu..
Dia dah lama kat US..sejak 7 April..thee he he
Orang Washington tak bagi balik..
Lawatan sambil kerja, bincang2, program2..thee he he

mat bijaN sudah silap..
Bawak Jakun pi Washington..thee he he
Jakun dahh tak nak balik berkempen..


liq

Protong Terus Maju, Untuk Rakyat M'sia

Toyota to pay USD16.4 million fines.

NEW YORK : Monday, 19 April 2010 11:08

NEW YORK – Japanese auto giant Toyota has agreed to pay the US government a fine of nearly US$16.4mil (RM52mil) for concealing gas pedal defects, a senior US government official announced.

"By paying the full civil penalty Toyota is accepting responsibility for hiding the safety defect... in violation of the law," the official told AFP late Sunday.

Toyota tak pandai meniaga kereta daa..thee he he
Mana ada lagi falsafah "the customer always right"..thee he he
Dulu2 bley la..
Ini new millineum dol..new millineum..thee he hee
"Carmakers  always right"

Kena contoh Protong..thee he he
"We are always right"..
If you customer feels you are right, Protong is wrong..thee he he
Buy Toyota lah, Isuzu, Honda..

You know la our cars are the cheapest in the region..thee he he

liq

Cinta Nenek Ranggi Metropolis

Cheated grandma still wants Nigerian lover

OTHER NEWS & VIEWS
Compiled by WONG PEK MEI, ANN TAN and A.RAMAN

A grandmother asked for a divorce from her crippled husband so that she could be with her Nigerian lover despite being cheated of RM600,000 of her EPF savings, Harian Metro reported.

The 58-year-old executive, known only as Sofea, had flown to Nigeria only to find the man living in luxury from his ill-gotten gains.

In an interview, Sofea told the daily that she loved the man, identified only as Fareed, so much that she was unwilling to be separated from him while he was in detention for using forged travel documents in the country.

Nenek macam ni yang buat mamat Afrika tak nak balik..
Kikis, kikis, kikis, sampai habis bulu habis isi tinggal tulang..thee he he

Apa mamat Nigeria ni perayat kat nenek kita ni..thee he he
Ini mesti perayat bab ikan keli afrika..thee he he
"saya ada ikan keli afrika"
"ikan keli afrika saya besar"
"ikan keli afrika saya warna hitam"
"keli afrika dalam tempat takde oksigen pun boleh hidup
"
thee he he...

Tunggu lah, kementrian si anu nak bawak masuk mem Papua pulak.



liq