Tuesday, February 23, 2010

Welcome to M'sia


MTUC: Turn guidelines on maids into rules

NoSuchThing (NST)
2010/02/23

..to entertain others," Human Resources Minister Datuk Dr S. Subramaniam had said on Sunday

Asked to comment on Papa's suggestion yesterday that maids be brought in from Papua New Guinea, Myanmar and Timor Leste, the minister said any move to bring in domestic workers from new foreign countries would require a policy decision at the cabinet level.

"Such a move must be discussed at the policy level by the cabinet," he told the New Straits Times.

He said such a policy decision would need to look into a variety of issues involved in the hiring of domestic maids.



Memang dah nazak.. Teruk dah negara kita ni..
Mendung la negara kita..
Makin gelap..tak cukup ikan keli Afrika.. Nak bawak masuk apam Papua pulak..

Habis la..habis..
Kena jual dgn orang Papua pulak Tanah Melayu ni..

Tau la dia tu kaler ponggong kuali..
Nak bawak masuk ponggong kuali jugek!


Bawak masuk la..
 Orang Belarus ke..
Orang Ukraine ke..
Orang Venezuela ke..
Mem-mem Ulan Bator pun ok..

Ini..ini... tee hee hee..
Ini nak dibawak masuk aci-tanggaci Papua!
Chit.. pooorah!!

liq

Berita Hamprak Metro Today

Sarang lampias nafsu

Oleh Intan Mas Ayu Shahimi dan Salman Hamat
am@hmetro.com.my
2010/02/23

JOHOR BAHRU: Persinggahan Asmara. Begitulah nama jolokan diberikan kepada sebuah rumah bernombor 88 di sebatang jalan di bandar raya ini yang menyediakan khidmat bilik sewa mengikut jam bagi membolehkan pasangan kekasih melampiaskan nafsu sejurus keluar dari pejabat pada waktu makan tengah hari.

Dengan kadar sewa serendah RM20 sejam, rumah teres dua tingkat yang mempamerkan nombor ‘ong’ di balkoni tingkat atas, mempunyai sekurang-kurangnya tujuh bilik selain dilengkapi kemudahan ala kadar seperti sabun, tuala, bilik air, katil dan televisyen.

Banyak pahala reporter2 ni kutip.. Kasi iklan tempat 'buang air'..tee he hee
Nama bandar disiarkan..
Nama jalan pun ada..
Apa yang ada dalam bilik pun dicerita..
Banyak pahala dapat ni..
Komisen dapat jugak ke?
Suda kawtim dgn bapak ayam?

Kalau joint-venture lagi masyuuk..

Habis la..habis..
Paper berbahasa Melayu..
Yang baca orang Melayu..


Pakat 'buang air' ramai-ramai orang JB..
Dah ada pot baru!!


*tak takut jadi kayu api?
liq

Pangkah Lagi!

Monday, 22 February 2010 admin-s
MalaysiaToday

(The Sun) KUALA LUMPUR (Feb 21, 2010) : The government is expected to announce a price increase of 10sen a litre for RON95 petrol and diesel when the new fuel price mechanism is revealed in mid-March, Sin Chew Daily reported today.

Finance Ministry sources said the government has decided to raise fuel prices as it cannot provide more subsidy needed to maintain fuel prices at current levels following a spike in global crude oil prices.

The government believes an increase of 10sen a litre is acceptable to the public.

Luncai-lancai ni boleh kata acceptable to the public..
Habis nak buat macam mana..
Dah disumbat dalam tembolok?

Tak diisi minyak, motor kapcai tak berjalan le..
Isi dgn air zam-zam pun tak boleh idup enjin, kalau ikut hukum akal.
Tak diisi minyak, Protong tak boleh start..
Tak boleh pegi kerja..hantar anak sekolah..

Luncai-lancai hamprak Ameno Koko apa kisah..
Rumah free..kereta free, siap dgn drebar
Petrol isi selagi lalu..
Makan free..
Makan angin pun free..

Oh bumi!..cepat lah telan luncai-lancai hamprak yg tak gheti-gheti bahasa ni..

liq

Apa-apaan Nong..

Rusli Islam
harakahDaily

KUALA LUMPUR, 21 Feb: Walaupun telah dijanjikan oleh beberapa Perdana Menteri dan Menteri Wilayah Persekutuan yang silih berganti semenjak tahun 1990, agenda pembangunan Kampung Baru masih dilihat kabur.

"Semacam tidak ada satu kesungguhan dari pihak kerajaan untuk membangunkan Kampung Baru ini. Semenjak dari zaman Dr Mahathir (1990) hinggalah sekarang diperkatakan tentang pembangunan Kampung Baru tapi tidak ada satu tindakan kerajaan yang menunjukkan usaha tersebut.

Bukan setakat kabur..Dah banyak ikut sekali masuk  lubangkubur pun..tee he he

Dari zaman TUNgkek apanama sampai la ni..
La ni si Nong pulak bawak ula-gula manis menjelejeh..

Teng..teng..teng..

Motifnya satu..hanya satu..tee he he
Nak beli tanah kampung Baru murah-murah..

Harga market tak kurang RM500psf..sebolehnya nak beli 5 kupang psf
Lepas tu jual balik kat tekong-tekong..


Main atas angin.. RM50 psf pun tara paa..

Melayu kan pelupa? (mamak tu yg cakap)
liq

Gambir Sarawak

1) Boleh dijadikan bius untuk sakit2 kecil seperti sakit gigi,sengatan serangga2 kecil serta sakit2 luaran yang memerlukan ubat kebas sementara
*sekiranya sakit yang dihadapi adalah berat anda dinasihatkan berjumpa terus dengan doktor

2) Boleh digunakan untuk senjata peribadi kaum Adam bagi memanjangkan tempoh bersenggama.Cara ini amat berkesan dan dapat memberikan kepuasan maksima kepada kedua-dua belah pihak.

*tidak digalakkan menggunakan pada kadar yang banyak kerana dikhuatiri senjata anda akan sentiasa tegak dan panas

By ZORA CHAN

KUCHING: Datuk Seri Najib Tun Razak, who begins a two-day visit to Sarawak today, will also visit remote areas in Sri Aman, Sarikei and Sibu divisions.

The Prime Minister has kept his pledge to visit the state more frequently, having come here last September to officially open the Malaysia Day celebration at Padang Merdeka.



Bisnes baguih.. te he he
Patut kerap beli tiket 2 hala..kih kih kih

liq

Tak Jauh Dari KL

Bayi malang perlu bantuan
SinarHarian

PEKAN - Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Itulah nasib adik Muhammad Sharul Haikal Kasim, 9 bulan, yang mengalami masalah kepala besar, berat badan menyusut selain masalah penglihatan.

Lebih memeritkan lagi bayi itu perlu menjalani pemeriksaan di hospital sekali sebulan yang amat membebankan bagi bapa bayi itu yang hanya bekerja di kilang papan dengan pendapatan kira-kira RM60 seminggu.

Ini gambar pompuan gemok. Bukan ayam serama.

Pekan..
Yes..Pekan..
P E K A N
Bukan Penampang..jauh tu
Bukan Papar
Bukan Pontianak..laaagi jauh
Bukan Pekan Baru.. itu kat Aceh, pun jauh.. tee he he

Kalau dari Putrajaya,
..kalau naik Merc..
..pakai dreba..
..ada out-rider..
..lenjan laju-laju, tak payah risau saman..
mungkin ambik masa 4 jam.

Tapi boleh terlepas pandang..
Kera kat utan boleh kasi susu Dumex..tee he he
Tapi, anak kat rumah tiap-tiap hari susu tin F&N..
Tiap-tiap hari hidu bau susu getah cair.

liq