Friday, February 19, 2010

My Mr President

MARANG, 19 Feb: “Saya tak sangka yang selamatkan saya Tok Guru (Presiden PAS).” Itulah perkataan yang keluar dari mulut Ahamad Mat Zin, 58, mangsa lemas di pantai Rusila, Ahad, 14 Februari lalu.

Beliau bersyukur kepada Allah dan terima kasih kepada Presiden PAS dan keluarga yang telah berusaha membantunya, lapor akhbar mingguan Siasah dalam keluarannya hari ini.

Click here to read more of the article
liq

Si Nong Punya Perayat

..1Malaya agak dah

Jutawan/Jutawang Segera(klik)



Ayat manis cik nong nooo..
"Nong"
ni nama Melayu ke? tee hee he

Semua orang dia nak kasi gula-gula hack..
Menjelejeh gula kat mulut bila dia bercakap...
Pakat tangkap ramai-ramai.. ikat bawah pokok mempelam yang ada kerengge..
Kemudian pakat cabut misai gatai dia tu..
Dia ingat orang Kg Baru tak ada internet?
Dia ingat orang Melayu buta hurup?

Tanah kat situ tak kurang RM500/psf..
Darab le kalau dah berpuluh-puluh hektar..
Tau ke darab? tee he he
Belajar tinggi mana? tee he he
Dapat jadi menteri atas parlimen hape? tee he he
Tetiba je jadi menteri...

Tau darab? Darab tu macam minyak dhab la...!
"mmmpfhh..mmmphh hmm i tak baca paper jawi la!"

Laaaaaa....
liq

Beruk Bagan Dato Mari

Kapal selam negara pulih sepenuhnya: Ahmad Zahid

KUALA LUMPUR: Kapal selam KD Tunku Abdul Rahman yang dilaporkan mengalami kerosakan sebelum ini, kini pulih sepenuhnya.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, berkata kerosakan disahkan pada bahagian bumbung dan ia sudah dibaik pulih oleh pihak pembekal.

Untung sabut timbul..
Untung batu tenggelam..
Tak caya tanya anak-anak cucu-cicit Baginda, usahkan sabut.. batu pun boleh kasi timbul..
Duit berkepok-kepok beb.

Tapi kapal selam tak jugak tenggelam tenggelam..
Kat Paris ada kedai bundle jual kapal selam ke?

Kapal selam kerjanya menyelam..

Beli kapal selam, bawak balik, rendam dalam Selat Melaka: MESTI BOLEH MENYELAM!
BUKAN beli kapal selam, bawak balik, rendam dalam Selat Melaka: TAK BOLEH MENYELAM! hantar repair, BARU BOLEH MENYELAM, bayar juta-juta kat tukang repair.

Itu mamat-mamat Perancis suda 'buang air kecil' daaa..

1Malaya..oh 1Malayaku

Memang nak beli kapal separuh selam? Separuh terapong? Mana tau?
Puak-puak Ameno Koko cap Kapal Layar bukan boleh kira sangat..


Ntah2 Mem Ulan Bator suda kasi peleot, suda kasi puter?


liq

'Moh le'yidin Teringin..

..bukak mulut.

Biar mahkamah tentukan kedudukan Anwar: Muhyiddin

PUTRAJAYA: Proses perundangan yang sedang dilalui Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, berhubung kes pertuduhan liwat yang dihadapinya akan diteruskan kerana Malaysia mengamalkan sistem menghormati undang-undang, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Segala itu..te he hee
Segala ini.. tee hee he
Semua Mah bin Kamah Kanggaru kena tentukan..


Ingat Mat Kosrin Jawa yg gari bekas Mufti Perlis?
Semua nak permit..

..nanti nak bayar zakat pun kena ada permit..
..kena buat repot ke balairong dulu..
Bahawasanya.. saya si polan sipolan nak pegi bayar zakat kat area Mat Kosrin Jawa..tee hee heeeeeeeee..!


Datok "Moh le" agaknya baru bangun tu..
Dia dah tau ke Saiz-pool Bukhari dah dapat berak??? kekeh kekeh..

liq

'Moh le'yidin Lagi..

Industri aeroangkasa akan lonjak ekonomi negara – TPM

19/02/2010 3:46pm Utusang


PUTRAJAYA 19 Feb. – Kerajaan akan membangunkan lagi industri aeroangkasa sebagai persiapan memasuki era ekonomi berpendapatan tinggi, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Beliau berkata, industri itu berpotensi untuk menjana pendapatan dan melonjakkan pembangunan ekonomi negara.


Laaaaaaa...
Terkejut beruk!
Hapa aeroangkasa nih.. serupa aerogram ke?
Nak hantar sapa plak pegi bulan..
..nak hantar sapa plak pegi bulan main gasing.. tarik teh.. tebar roti dalam kapal angkasa..

Menjana pendapatan..
Menjana pendapatan Tuan Syeikh..
Tak caya tanya Tuan Syeikh..
kos pergi bulan, 1Malaya tanggung..
Tuan Syeikh yang kaya raya.. bukak mulut sembur air liur, orang bayar sekian ribu..

Peeerah!! Lu bukan angkasawan pun,
Lu pelancong angkasa.
Sapa2 pun boleh pergi..
Ayam serama pun boleh pergi..
..janji kena turunkan berat badan dulu. Tau? Tau?
Perut buncit ponggong besar pendek terkatik-katik tak mau. Tau?
tee hee he he

liq

Metro hari ni

Nikah koboi di asrama

Oleh Murni Wan Omar, Amir Abd Hamid dan Yusliza Yakimir Abd Talib
am@hmetro.com.my
2010/02/19

KUALA LUMPUR: Ghairah mahu menikmati hidup bersuami isteri selepas bertemu kekasih ketika sama-sama menuntut di menara gading, namun pada masa sama tidak mahu perbuatan itu diketahui ibu bapa mendorong segelintir pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) ternama di pinggir ibu negara terjerumus dengan amalan ‘pernikahan dalam dorm (asrama)’.

Lantak...
Biar lantak dia nak menikah
Mana ndak? Nikah koboi ke main2 serupa dah nikah..
Lantak.. daripada berzina, nikah koboi kat asrama pon sodap!

Daripada raba-raba bontot kemudian lari US..

Daripada sental budak sekolah kemudian sampai laa ni tak ngaku2..
Daripada kena tangkap berpeluh-peluh kat PD.. 

Apa yang Metro ni dengki sangat? Tau la paper dah nak bengkrap..
Dah tak ada bahan berita sangat?

Hapa punya reporter nih? Tak suka orang menikah kot.. phobia

*resign , try tanya kot2 ada kerja kosong kat Malaysian Nanbam
liq

Kosmo hari ni

25,000 kerja kosong, 60 pemohon

Oleh MARTIN KAHAR
martin.kahar@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Rakyat tempatan tidak sepatutnya menyalahkan pengusaha restoran mamak jika mereka terpaksa menggaji ramai warga asing untuk bekerja di situ.

Ini kerana daripada 25,000 tawaran kerja kosong yang diiklankan oleh rangkaian restoran mamak yang menjadi ahli Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma), hanya kira-kira 60 rakyat tempahan mengemukakan permohonan.

Reporter ni Martin Kahar ke Martin Thambipiillay Kahar Maideen??
Reporting pun ada bau-bau kari..papadam..

Nak suruh orang Melayu kerja kedai mamak?
Bertuan kan mamak?
Sudah berapa mamak jadi tuan kat 1Malaya daa..Gaji murah taik idung masin
Bangun pagi kena hamun "pundek! "

Orang Melayu tak boleh kena marah
Kalau kena marah ..Brohing Ali pun naik marah
Brohing tak boleh marah sebab darah tinggi
Nanti darah shoot naik..

Brohing tak boleh kena teh kat Mamak!!
tak boleh ber'ong ong' gedei gedei samapi pagi..
tee he he..

liq

Projek Jilat Stem

Pertandingan tulis surat kepada PM dilanjut 19 Mac


PUTRAJAYA: Pertandingan Menulis Surat kepada Perdana Menteri yang sepatutnya berakhir hari ini dilanjutkan kepada 19 Mac bagi memberi lebih banyak peluang kepada orang ramai yang ingin menyertainya.

Ketua Pegawai Eksekutif Pos Malaysia Berhad, Datuk Syed Faisal Albar, berkata banyak rayuan dikemukakan oleh sekolah di seluruh negara yang meminta tarikh tutup pertandingan itu dilanjutkan.

Ini mesti Pos M'sia Bhd dah nyawa2 ikan..
Gatal sangat nak berswasta-swasta..

Kan dah mintak tolong kat balairong seri?
Menyusahkan balairong seri..
Nasib baik balairong seri sporting..
Lanjutkan lagi tempoh tu.


Kot-kot balairong seri tengah tertunggu-tunggu surat spesel?
Surat dari benua jauh..
Tulisan yang macam cacing kerawit..tee hee he

Surat tu tak akan sampai..
Sebab..

..sebab orang tu dah hancur kena makan cacing
..selepas kena tanam
..selepas kena bom
tee he he he!!

liq

Berita Raba & Tak Tahan

Tak tahan diusik Awang Hitam

2010/02/18 MetroOnline

KUALA LUMPUR: “Penduduk terutama gadis tempatan sering diraba dan diganggu terutama ketika pulang bekerja waktu malam.

“Rakan saya, baru-baru ini terpaksa berhenti kerja kerana tidak tahan asyik dikacau sekumpulan Awang Hitam,” kata seorang penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Leya.

Leya, 20-an, berkata isu kebanjiran warga asing terutama dari Afrika semakin meruncing apabila kondominium berhadapan Stadium Bukit Jalil di sini menjadi tumpuan penempatan kumpulan berkenaan yang mengancam keselamatan penduduk terutama wanita tempatan.

Laaa..
Itam itam jgn sebut la..

Semua kat 1Malaya ni itam daa..
Mana ada merah jambu..
Nak merah jambu pegi sekolah daa..
Itu pun bebudak sekolah dah tak merah jambu lagi..
Dah tu, asyik bawak paper Metro masuk jamban..
Paper Metro banyak berita porno..
Paper Metro boleh buat bahan..

Bila la paper porno ni nak bengkrap??

liq