Monday, February 8, 2010

Beruk ni?

Bela Membela: Zahid cabar Guan Eng

Utusang Malayalang 8/2/2010

BUKIT MERTAJAM 7 Feb. - Kritikan terbuka yang dilemparkan oleh beberapa pemimpin pembangkang terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng sejak kebelakangan ini menunjukkan berlaku keretakan serius dalam pakatan itu dan hanya menanti masa untuk berpecah.

Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, ia berlaku disebabkan tiada persefahaman sesama mereka berikutan ideologi yang berbeza.




Beruk ni memang terkenal..

Dulu beruk ni sebelah sini. Sekarang dah melompat ke sebelah sana.

Beruk pelakon tambahan filem "Dari Bagan Datok ke Paris Jumpa Yahudi"

Pergi Paris naik kapal layar..

liq

RM4j bagi setiap pemilik tanah


Kosmo 8/2/2010

KUALA LUMPUR - Pemilik tanah di Kampung Baru bakal menjadi jutawan dengan menerima bayaran sehingga RM4 juta seorang jika mereka bersetuju dengan cadangan konsep pembangunan semula kawasan itu.


Dia sudah mai..sudah mai. Tapi terlupa..

Mamat hamprak kapal layar selalu terlupa.

Ini sudah kes berat..

Terlupa taruk "je" selepas RM4 juta.

Sepatutnya mcm gini, "RM4 juta 'je' bagi setiap pemilik.. ", sehingga RM4 juta 'je' sorang..

Boleh pakai ke ayat mamat hamprak ni?

Perati mulut, misai dia bila bercakap, menjelejeh gula..

Mulut maneh!!

Cakap selalu terbalik. Benda iye kata tidak, gula tak naik harga jadi naik harga, klentong kuat.

Ni RM4 juta 'je' ni, blh percaya?


Ntah-ntah pat blas juta? Ntah-ntah pat ploh juta kot?  Ladzat....  





liq

Pantang Kawan Tu Bukak Mulut

Pas sedia bincang dengan Umno: Abdul Hadi


KUCHING: Pas bersedia untuk berbincang dengan Umno dalam perkara yang parti pembangkang tersebut dapat bekerjasama, termasuk isu yang berkaitan dengan keselamatan negara, ekonomi, agama dan politik, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. 



Datok presiden seketui ni nak kena pasangkan  zip kat mulut dia.

Berapa kali dah org pesan jgn bercakap dgn wartawan tajaan parti kapal layar.

Wartawan2 kapal layar pekak!. Tuli..

Cakap lain, didengar lain, ditulis lain.

Org kata ber’sepak-terajang’ dia kata berbincang..


Paper kapal layar dah kekurangan wartawan.

Yang buat kerja semuanya pekak & tuli.

Yg baguih-baguih dok pergi berhimpun depan Komtar.

Sebab perhimpune Brohing Ali dok cukuk oghe...

Brohing kato; "Maghi weh maghi.. maghi make nasik dgn budu"

liq

Rembat Sebelum Kena Perambat



Polis tahan 3 lelaki cuba curi tranformer TNB

2010/02/07
Berita Hairang

IPOH: Tiga lelaki ditahan kerana disyaki cuba melarikan sebuah pengubah (transformer) bernilai RM100,000 milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) dari sebuah pencawang di Kawasan Perindustrian Tekah, Simpang Pulai di sini, hari ini.

Beliau berkata, tiga lelaki itu berada dalam sebuah lori yang membawa pengubah berkenaan semasa ditahan tidak jauh dari kawasan perindustrian itu. Azisman berkata, ketiga lelaki berusia dalam lingkungan 40-an itu mendakwa mereka hanya diupah untuk membawa alat berkenaan ke Kuala Lumpur.

Laaa! Gilo..


Dah trend ke? Bukan musim durian, merembat transformer.


Merembat benda2 besar, benda berat.


Tapi kantoi, tak seterer perembat enjin jet.


Kalau tak kantoi ni dah tentu terlepas ke Paraguay.

Pencuri ni macam dari puak kapal layar..


Mcm dh 9hb nak kalah..


Dey...dey.. pakatan nak memerintah pun nak pakai api juga.


Bukan puak2 kapal layar je yg nak ber ’ekon’ dlm opis.


Ekon-ekon pun hitam ponggong kuali jugek!!
liq

Mat Rempit Menace


If in the Peninsular Malaysia the relevant authorities have to deal with the Mat Rempit menace, here in Daro they seem to have a similar problem too but, it is far less menacing.


It is bicycles without brakes. So far, a term has yet to be coined for this group.



But then again, they are only a bunch of kids who are couldn’t care less about having brakes on their bicycles. After all, the traffic is not that heavy and here the road users are more considerate and polite. Seems like everybody is not in a hurry and they can always stop and smell the roses.

liq

Stokist Kotak Lawan Tauke

Anwar jangan tipu rakyat lagi: Ezam


PELABUHAN KLANG - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi nasihat agar tidak terus menipu atau mengheret rakyat ke dalam masalah peribadi beliau hingga menyusahkan mereka.


Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Ezam Mohd Nor berkata, ramai rakyat yang tertipu dengan helah Anwar sebelum ini termasuklah dirinya sendiri sehingga mempercayai segala pembohongannya.


Ini semua 12 bijik kotak punya angkara daa.



"Hang kata ada 12 kotak, mana?"

"Dok simpan2... hang nak makan sorang?"

"Aku sampai ka la ni haram sebijik kotak tak dak!"

"Hang jgn buat pelecey..."






"Kotak dah tak ada"

"Pidah libang-libu amik sebijik"

"Sebijik Macha Cekelat Hack simpan"


"Tun Gkek perembat satu"

"Yang lain2 semua tuan punya dah amik"


"Yang tinggal, kotak mancis"



liq