Friday, March 27, 2015

Cara & Teknik Menyebut Perkataan 'Bacul'


Definisi Bacul: Bacul tidak bersemangat untuk melawan, penakut, pengecut, tidak berjiwa, lemah.

" Kompom dah kau tu bacul!"

"Nak marah apa? Dah kau memang bacul.
Tloq simpan dalam almari"

"Dalam surat beranak ada jumpa 'bacul' ?"

Kah kah ka hka hkah kah!!!
Hensem hensem macam ni?
Bermisai melentik macam ni bacul? 
Kah kah kah!

Muka kena bacul

Cerita kes bacul boleh dibaca di www.malaysiakini.com/news/293361

liq

Thursday, March 26, 2015

PAS vs DAP: Sapa Nak Pancut Dulu?



Kah kah kah kah kah!!!


Membaca laman2 berita politik sekarang amatlah menggelikan hati.

Masing2 suruh cepat keluar.

PAS suruh DAP keluar cepat-cepat.
DAP pun turut sama menggalakkan PAS cepat keluar.

Kah kah ka hkah!!!


Semua orang nak main lama bangang. Kah kah kah! Itu sebab segala macam ubat kuat batang ada kat kedai. 

Kah ka hkah!!

Buaya, ular sawa, napoh, cakcibor pun nak main lama. Tak mau pancut2. Tak pulak depa suruh si anu keluar dulu. Kah kah kah!!!

Orang nak main sampai berlengas. Biar sampai peluh meleleh ke keting. Kah kah kah!

Ini tidak, kejadiannya baik tua nak mampos baik muda yg masih kencing menggigil, masing2 menyuruh si anu cepat keluar. 

Yg ini boleh main sampai mampos! kah kah kah

"Kau la keluar dulu! Kau la keluar dulu!"

Yg menyuruh itu, tak mahu pulak dia keluar dulu.

Berpenyakit kot.
Batu karang ke woi?? Salur kencing tersumbat ke woi??
Kah kah kah kah!!!



liq

Tuesday, March 24, 2015

Nga Kor Ming Menghasut Lagi


Semua ADUN dan ahli parlimen DAP di Perak PAS di Kelantan memutuskan untuk menderma gaji bulan Mac sebagai sumbangan kebajikan mereka kepada 13 penyokongnya yang dipenjara 10 bulan ekoran bantahan pelantikan menteri besar baru Perak pada 2009 puluhan ribu mangsa banjir yg kehilangan punca pendapatan dan tempat tinggal.

Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming Orang kuat PAS Kelantan yg diwakili Ustad Nik mengumumkan sejumlah wang gaji sehingga mencecah RM18,000 jutaan ringgit itu akan diserahkan kepada Ketua Whip PAS Datuk Mahfuz Omar HAMNO yg menangis dalam dewan baru-baru ini, untuk menolong keluarga kepada 13 penyokong itu yang dikenali 'OKZ13'. mangsa-mangsa banjir kuning bahana balak baru-baru ini.

Nga Ustad Nik berkata bahawa DAP PAS juga akan menyediakan khidmat guaman dan bentuk bantuan lain kepada 13 individu itu, yang didenda RM5,000 seorang sebagai tambahan kepada hukuman penjara. cuci kereta, cuci enjin, korek jamban dan macam2 lagi.

Apa lagi mau? Wala' la. Janji wala'. Kah kah kah kah!!!

Berita asal



liq

Wednesday, March 18, 2015

Gaji & Segala Elaun Nik Amar Dibayar Lewat



Ini ayat orang politik.

Mungkin. 'Mungkin'.

Kalau dah 'mungkin', itu maknanya 'iya' lah tu. 

Mungkin lewat. Maknanya, iya memang lewat.

Kah kah kah!

Kalau elaun & gaji Nik Amar ini dilewatkan macam mana? Lewat setengah tahun lah katakan.

Ini disebabkan dana kerajaan negeri banyak disalurkan kpd mangsa2 banjir. Apa macam?

Selama ini pon tak pernah terdengar lagi mana-mana YB Klate yg berseparuh, bersuku gaji bersolidariti dgn mangsa banjir. 

Pon tak ada terdengar bijak pandai hulamak-hulamak mengesyorkan dlm Dewan Negeri Klate, mari kita potong gaji ramai-ramai. Kan?

Haram tak ada. Kalau ada, gerenti dah masuk FB sepantas gambar naik sampan disorong orang atau gambar meranduk air separas dada. 

Walau bagaimana pun, perkataan lewat kira boleh diampun.

Yg tak boleh masuk akal jenis bukan sekadar lewat, tapi suka ponteng. Bukan sekadar ponteng. Suka-suka ponteng. Suka-suka bro... kah kah kah kah!

Dah la ponteng. Langsung haram tak nak pergi, sombong pulak tu. Jenuh berpujuk.

Bukan sekadar sombong, riak. Riau. Sumatra. Pasai. Sakai. Sulu. Zulu.

Kah kah kah kah kah kah!!!!


liq

Tuesday, March 17, 2015

Ku Li Dah Bersuara!


Dengar!
Dengar!
Dengar!

Jaga2 ada serangan terbaru & terbaek dari Ku Li.

Akan ada ucapan dari ahli parlimen yg paling lama berkhidmat. Kah kah kah kah!!!
Paling lama bro, otai! Kah kah kah kah!!

Adakah ini tandanya perhimpunan agong HAMNO dah dekat? Adakah ini salah satu usaha utk mendapat pencalonan sekali lagi seperti tahun sebelumnya? Tahun-tahun sebelumnya? Sebelum2nya? 

Kah kah ka hkah!!!

Cuma bro,

masalah mangsa2 banjir Gua Musang yg rumah roboh, rumah hanyut, rumah hilang, dah settle ke?

Kah kah kah!!

Memang 1MDB isu besar, tapi masalah jamban yg terurus lagi penting bro. Kah kah kah kah!!!



liq

Muhyidin Gemar Pandang Ke Timur


Masa aku kecik2 dulu, macam2 slogan Mahafiraun sumbatkan ke dalam gegendang telinga orang kampung.

Paling aku suka ada 2.

Dasar 'Buy British Last'. Kah kah ka hkah fala vana hapa? Fala vutoh hapa? Penyudahnya, 'At Last-last Buy British'. 

Kah kah ka hkah!!!

Satu lagi ialah  'Dasar Pandang ke Timur'. Dasar ini pun aku rasa, Mahafiraun sendiri pun sudah lupa. Kah kah kah!!!

Aku rasa la, dia sengih2 gelak & boleh kata, " hangpa ni semua senang sgt kena kelentong la" Kah kah kah kah!!!

Kemudian ada satu broder terlepas cakap. Dia tersebut 'terowong Jepun'. Kah kah kah kah!!!


Brader ni boleh kata, 'masih memerlukan kajian mendalam'. Kah kah kah kah!!!

Maknanya brader ni lebih terer dari Jepun. Kah kah ka hkah!!!

Maknanya pendidikan dan universiti2 Malaysia lagi terer dari universiti2 Jepun. Kah kah kah kah!!!

Kah ka hkah woi brader! pergi la masuk bilik air dulu, pergi korek idung tak payah korek terowong.

Kah kah kah ka hkah kah!!!




liq

Monday, March 16, 2015

Di mana Boleh Dapat 'Babi Wing'?



Tak reti-reti. Tak paham-paham. Dah berbuih org bagi tau, tapi masih buat kerja bangang melangut depan tangga HAMNO. Masih makan umpan HAMNO. 

HAMNO bagi cacing, sambar. HAMNO lontar taik, telan.

Bukan isu kerajaang perpaduwang. Bukan isu UG. Bukan isu ustaz gila. Ustaz seluk tasbih 2 bijik.

Juga jgn jadi bodo. Bukan isu HAMNO nak sokong hudud.

Isu utama sekarang ialah 1MDB. Isu gerrymendering/persempadanan semula. Ini isu yg HAMNO nak elakkan org Melayu sedar dan mengambil tahu.

HAMNO nak sokong hudud?

Itu petandanya babi dah tumbuh sayap.
Itu petandanya 'chicken chop' & 'chicken wing' dah tak laku.

Kat pasar2 malam org dah jual 'babi wing'. Kah kah kah kah!

liq

Chief Lanun Menjawab Chief Mahafiraun Bhg. 2



Semalam Chief Lanun bertanya kembali, "forensik hapa ke benda ya Chief Mahafiraun?"

(sebelum ni, Chief Mahafiraun boleh sebut bab zakat) Kah kah kah kah kah!!!

"Ya Chief Mahafiraun, senarai dibawah ini tak payah forensik ke? Kah ka hkah kah!!!

"Ya Chief Mahafiraun, senarai dibawah ini perlukan post-mortem, belah perut & cuci hempedu tau?"

"Awat hang dengki sangat kat aku?"
"Pasai dandan RM1,200-00 tu ka?"

"Tu dia punya pasai la, dia ada rambut. Bini hang?"

KAHKAHKAHKAHKAH!!!!

1. Skandal Carrian/BMF. Macamana syarikat yg tak wujud dalam peta dunia boleh dapat pinjaman bilion-bilion? 
Harganya - RM2.5 billion.

2. Pasai apa hang bawak masuk satu mamakkutty ke dalam pentadbiran hang, sedangkan mamakkutty itu haram sekupang pun tak boleh pakai? Kunun pandai sgt main forex, lingkup berbilion duit Bank Negara.
Harganya - RM6-30 billion.

3. Kecoh MAMINCO & kejatuhan harga timah tahun '81? 
Harganya - RM1.6 billion.

4. Hang memang bijak. Hang dgn Diam Diam beli saham MAS RM8-00 sedangkan harga sebenar cuma RM3.68. MAS rugi, duit negara digunakan untuk bail-out. 
Harganya - RM8 billion.

5. Hang bagi 4 kroni hang bolot AP kereta. 
Harganya - RM5 billion.

6. Anak hang bodo tak reti meniaga kapal. Syarikat anak hang dah tenggelam dalam laut, tapi hang selamatkan jugak. 
Harganya - RM1.7 billion.

7. Hang ingat FOMEMO? Hang pindahkan ke bawah syarikat yg dikawal anak hang? Hang lupa ka wooi??? 
Harganya - RM1 billion.

8. Anak2 hang dapat tender kaw-kaw dari Petronas, ini proses tender terbuka ka proses daddy-kasi? Patut la hang tak mau-mau turun dari Petronas.

9. Hang tau dak? Di zaman hang, Msia berlebihan tenaga elektrik sebanyak 45% disebabkan perangai hang bagi kontrek kat kawan-kawan hang buat penjana elektrik bebas (IPP). Kemudian paksa TNB beli.
Harganya -RM225 billion utk 15 tahun!!!

10. Hang meroyan nak kereta buatan Msia & hang merapu meraban nak buat kilang besi sendiri utk M'sia. Perwaja apa cerita? Lingkup. Lungkup. 
Harganya - RM1.2 billion.


Sumber: donplaypuks

liq

Sunday, March 15, 2015

Tunggul Termahal Dalam Dunia


Ini celupar. Ini menghina pembesar Melayu.

Samada Kadiaq ini tahu atau tidak apa yg dikatakannya, hanya Mahafiraun terlebih maklum.

Pertama, Kadiaq mungkin mahu TPM keluar dari kepompong selesanya. Juga keluar dari bayang2 Najib.

Keduanya, Kadiaq memang ber'nawaitu' nak bagi tau, dah memang dasar tunggul. Tunggul. Tunggul diduduk-duduk. Tunggul menunggu reput.

Kah kah kah kah kah!!!



liq

Friday, March 13, 2015

Chief Lanun Menjawab Chief Mahafiraun



Chief Lanun hari ini membalas kritikan pedas Chief Mahafiraun berhubung isu 1Malaya Dobi Bertubi-tubi (1MDB), termasuk mengaitkannya dengan kekayaan keluarga ketua lanun.

Chief Lanun mempersoalkan kembali kekayaan keluarga Chief Mahafiraun, termasuk anak beranaknya yang mampu hidup mewah dgn menjadi tauke todi San Miguel, 
tauke petrol, 
paksa MAS beli minyak Petron, 
beli kereta mewah melampau 
dan macam2lah lagi yg malas nak sebut sebab panjang berjela sangat, ujarnya lagi. 

Kah kah kah kah kah!!!

Chief kpd Chief-chief Lanun itu juga mempersoalkan adakah anak2 Chief Mahafiraun ini bayar cukai atau bayar zakat? 

Kalau bayar zakat, bayar kat sapa? Kah kah ka hkah!

(Ada satu lagi kisah jawap-menjawap, kalau nak tau, sila klik Malaysiakini)

liq