Wednesday, October 24, 2018

Zaid Ibrahim Terjun Dengan Botol2nya, Biarkan.. biarkan..

Madu tualang power! Click here


Zaid Ibrahim bukan nama kecik.

Dia seorang peguam yg punya firma guaman sendiri kalau tak silap.

Dia juga ahli politik yg pernah menganggotai HAMNO. Penah jadi menteri.

Pernah juga bertanding atas tiket PKR tapi kalah.

Sekarang mungkin dia main parti Tupperware.

Kahkahkah!

Orangnya bijak & berduit.

Nampak gayanya boleh sgt Zaid berkawan dgn Hanif Omar, kerana menurut Hanif Omar jenuh dia belek Quran, tapi tak jumpa ayat melarang judi.

Ikut suka kamulah Zaid, kamu nak jadi LGBT tua pun tak ada orang kisah.

Kahkahkah!


Tuesday, October 23, 2018

Punca Teksi Jadi Huru-hara

Madu tualang power! Click here


Pendapat mamat di atas ini terang² bodoh.

Ini umpama dah puas kau isap & kau sental Altantuya, bila dia mengadu dah buncit, esok hari dia dah jadi arwah.

Teksi salah satu cabang pengangkutan awam.

Jgn lupa jasa geng teksi yg disuruh memborong Proton Iswara utk membantu syarikat besi buruk Proton itu.

Juga geng teksi diarah beralih dari diesel ke petrol yg lebih mahal.

Juga ada satu haramzadeh yg menitahkan permit teksi akan hanya diberi kpd syarikat, bukan lagi kpd individu.

Maka sudah tentu permit teksi syarikat ini dikuasai pembesar2 kapir Quraish & pembesar2 HAMNO.

Mereka inilah pemegang permit teksi & pemandu hanyalah ikan keli yg diberi makan kpd lintah.

Ini yg menyebabkan pemandu teksi mengalami tekanan & huru-hara mengejar duit.

Bukan Grab yg menimbulkan masalah kpd teksi.

Mamat bodoh sombong ini patutnya disyorkan duduk mengangkang di bucu katil & kiralah bulu ari-ari sendiri hingga lengkap, baru boleh bukak mulut longkang.

Kahkahkah!

Monday, October 22, 2018

DS Zahid Hamidi Masih Mengungguli Carta

Madu tualang power! Click here


Sekiranya 3 tokoh kleptokrat di atas didapati bersalah atas semua pertuduhan ke atas mereka, itulah hukumannya.

Masuk jel & cuma keluar sebagai jenazah.

DS Zahid masih ranking champion, diikuti rapat oleh Rosmah Mansur.

Amat mengejutkan Najib Razak ketinggalan ditempat ke-3, kalau tak ada pertuduhan baru la.

Kahkahkah!

Lebai jgn syok dok bertepuk bertampar ya? Mana la tahu. Kan?

Kahkahkah!

Sunday, October 21, 2018

Kondom Tetap Laris

Madu tualang power! Click here


Hujan, panas, ribut atau petir, kondom tetap laku.

Belum lagi terjadi pengusaha kondom pegang banner mintak pertolongan kerajaan supaya harga kondom dinaikkan atau meminta kerajaan melancarkan kempen merancang keluarga.

Diseluruh dunia pengeluar kondom bergantung kpd getah asli Malaysia yg ditoreh pakcik & makcik Melayu kita dikampung.

Kondom diguna pakai-buang.

Hamlau bakhil macam mana pun, tak sanggup guna kondom yg sama berkali-kali.

Kshkahkah!

Jadi permintaan getah Msia sentiasa ada & semestinya meningkat tahun demi tahun.

Adalah tak masuk akal kalau kondom yg tak sampai 5g blh dijual RM4-5 sekeping sedangkan 1000g getah asli nak cecah RM4 pun seksa.

Kepala bana hapa benda 8 kupang sekilo?

Kerajaan terbaru yg poyo2 ingin membantu rakyat kononnya, kenalah berbuat sesuatu sebelum penoreh getah mogok.

Tiada getah asli, tiada kondom.

Projeklah dgn beg plastik merah mcm Saiful Baukari buat.

Kahkahkah!



Saturday, October 13, 2018

YB Sesumpah

Madu tualang power! Click here


Kpd yg tak kenal, yg baju merah HARAPAN sedang beramah-tamah dgn Wan Azizah itu ialah Ahli Parlimen Bgn Serai.

Dia menang atas tiket HAMNO/BN.

Di zaman Najib, sesumpah ni adalah panglima GST. Rankingnya cuma bawah Mat Maslan.

Depa dok kata, dia menang pun setelah 5 kali kira undi.

Depa dok kata, org HAMNO sendiri pun tak mau kat dia.

Depa dok kata, dia keluar HAMNO & sekarang menjaja badan ke PH kerana kununnya HAMNO telah sabotaj dia.

Depa jugak dok kata dia ni menang dgn calon PAS, calon perempuan. Calon payung terjun. Calon saat akhir.

Itu pun menang tak sampai 200 undi.

Kahkahkah!



Thursday, October 11, 2018

YB Drebar Van Kilang

Madu tualang power! Click here

 


Kita jgn lupa Mad Bashah bekas MB Kedah lulusan SRP.

Bekas pengerusi Tabung Haji DS Azeeeez Raheeeeem ada ijazah luar negara.

Sebenarnya, kalau berduit, title 'Dr.' pun boleh borong. Seisi rumah boleh dapat gelaran Dr.

Yg orang berbulu ialah mulut longkang, tak ada adab & tak sedar diri diuntung.

YB dari Melaka itu memenuhi kriteria diatas, memang mcm haramjadah.

Walaupun dia dah mohon maaf, tapi satu Malaya dah tahu dia manusia jenis apa.

Orang tak ambik pot lu ada SPM ka, ijazah ka, yg ptg perangai cun.

Lebai pun toksah bertepuk-tampar la sgt, dia punya gaya, dia punya lilit serban 5 kilo, dia punya jubah blh sapu taik ayam, ada yg mulut mcm longkang jugak.

Lebai mengaji tak habis pun ada. Kan?

Kahkahkah!!!

Tuesday, October 9, 2018

Jenaka Selasa

Madu tualang power! Click here


Dr M tolak pelawaan Hj Hadi bukan sebab tak ada batu, tapi sebab dia sibuk nak berkempen utk Anwar di P Dickson.

Nak forum ka, diskusi ka, kat tangga parlimen pun boleh buat.

Rajin2 la pi sidang parlimen.

Kahkahkah!



Thursday, October 4, 2018

Hari Ini Kita Telah Kehilangan Lagi

Madu tualang power! Click here


Berat mata kita memandang, berat lagi bahu sanak saudara memikul.

Semoga dipermudahkan, diampunkan kesalahan & beroleh syahid.

Amin.

Wednesday, October 3, 2018

Isu Pakaian Pun Kecoh

Madu tualang power! Click here



Bagi yg tak tahu hukum-hakam, baik diam.

Tengok je apa org bijak pandai buat.

Fungsi utama pakaian ialah menutup aurat. Bagi lelaki ada syarat2nya, begitu juga utk perempuan.

Kalau chief boleh berpakaian begitu, maknanya dibolehkanlah. Tambahan pula mendapat sokongan pakaian sebegitu bukanlah utk upacara keagamaan.

Malaysia telah berubah.

Dulu, Ku Li makan tanah gara2 pakai tanjak Kadazan. Utusan Malaysia pukul canang bahawa itu tanjak Kristian. 

Apakata, kalau muktamar sebelum ini barisan pimpinan Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia (PAS) berkeris bersampin, akan datang bermuktamar dgn berpakaian macam chief.

Warna oren terang labuh merambu-rambu, kemudian setiap  tengkuk sorang ada kalung bunga.

Kahkahkah!

Kemudian kat luar dewan jgn bagi org meniaga nasik dagang lagi, cari orang meniaga murukku, vadai & menjamu selera nasik atas daun pisang. Wow!!

Kahkahkah!

Barulah dikatakan kelainan.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

BerQ7 & BerFortuner Pula Ke PD

Madu tualang power! Click here

Bilamana kita ingin membicarakan senario politik semasa negara, amatlah tidak senonoh sekiranya kita meminggirkan pengasas wawasan Punat Audi.

Kahkahkah!!!

Cebisan kejituan pemikirannya yg mengutarakan isu fil qudha semasa PRU satu ketika dulu adalah contohnya.

Kahkahkah!

Juga rentetan episod Animal Planet setelah pemilihan partinya  yg jadi haru biru hijau.

Kahkahkah!

Mujur muncul PRK P Dickson, Chief Lebai merangkap pengasas Punat Audi berpeluang lagi merelevankan diri yg semakin tidak relevan.

Dalam ghairah berahi diacu mikrofon, MCKK yg ntah hapa ke bendenye itu pun kena petik.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Mat Nuar bertanding kerusi 60% bukan Melayu pun jadi isu. Kali ini Mat Nuar main bertujuh orang.

Kahkahkah!

Dol,

Mat Nuar pernah bertanding area Melayu & menang besar. Biasa.

Tetapi, Chief Lebai sama sekali tak akan bertanding diluar area lebai-lebai. Jgn harap akan keluar dari kepompong selesanya.

Kepompong air masin.

Apa yg dibuat Mat Nuar itu adalah strategy yg telah digunakan oleh mana2 ahli politik pun. Strategy berkebolehan utk menang.

Juga sesekali tidak boleh dinafikan Mat Nuarpun mahukan kelainan, Kan?

Lebai serban 5kg pun nak merasa rumah banglo, kalau dah berpuluh tahun duduk rumah kampung. Lebai pun teringin berpoyo-poyo dgn Q7 & Fortuner, kalau kaki dah lenguh main kereta manual. Alangkan kaki dah lenguh2 pun, lebai pasang lagi sorang, kan?

Kelainan sikit. Itu je. Kan?

Kahkahkah!
Kahkahkah!