Thursday, April 28, 2016

Satu Lagi Hadi Awang Tak Sebut

Madu tualang power! Click here



Inilah Hadi sekarang, satu nama yg gah berganding dgn Arwah Fadil Nor & Nik Aziz  satu ketika dulu.

Bila kawan2 dah tak ada, ratibnya dah bunyi lain. Dah ada musik. Kahkahkah!

Sikit2 petik DAP. Baik bapak, baik anak, sikit2  petik DAP. Bukan satu sebenarnya, tapi banyak lagi. Kahkahkah!

Kenapa tak petik MCA, MIC, Gerakan?

Paling penting tak nak sebut HAMNO? Tak larat berlawan dgn HAMNO/BN dah ke? Kahkahkah!

Nak berlawan dgn HAMNO ni letih, kalau rasa badan dah tak kuat, bagi kat orang lain.

Nik Amar kan ada? Kahkahkah!

Bergolok berparang le kita.

KAHKAHKAH!


Wednesday, April 27, 2016

Sarawak Akan Menikmati 27G internet

Madu tualang power! Click here
 

Bagi 44G terus. Orang bukan tahu sangat pun hapa benda G itu. Kahkahkah!

G-string & G-spot kompom ramai yg tahu. Kahkahkah!

Isu paling penting ialah makan pakai, bukan G internet, g-string atau g-spot.

Isu paling penting ialah bila perut bunyi G-rrrr, G-rrrrrr, mintak disuap nasi.

Aplancaw susah-susah nak ber-G di Sarawak sedangkan di semenanjung sendiri budak sekolah terpaksa minum air paip?

Belanja sekolah mak bagi RM1. Harga air sirap RM0.70. Harga nasik RM1. Budak kecik pun tahu nilai duit. Baik dia beli nasik, perut kenyang. Air minum pergi togok di batang paip.

Cilake HAMNO/BN.

Sesebuah masyarakat itu akan dinilai melalui daya usahanya dalam membela kanak-kanak.

Bukan membela mak badak.


Tuesday, April 26, 2016

Orang PAS Pakai Pawang

Madu tualang power! Click here


PRN Sarawak tidak boleh lari dari kisah dongeng beer & rumah panjang.

Kisah dongeng ini diturunkan dari si polan ke si polin ke si anu ke si ani dan sampai ke telinga aku sewaktu aku menetap buat sementara waktu di Sarikei dulu.

Kisah dongeng ini menceritakan bagaimana sebuah pick-up dgn kotak-kotak mengandungi beer sudah memadai untuk memastikan kesemua penghuni rumah panjang melakukan u-turn dan tidak lagi menyokong pembangkang.

Sebenarnya, penghuni rumah panjang tidak boleh dipersalahkan lantaran kedaifan mereka, kadar buta huruf yg tinggi dan juga sukarnya mendpat maklumat di pendalaman Sarawak

Inilah yg dilakukan BN terhadap rakyat Sabah & Satawak setelah sekian lama. Menafikan kemudahan asas utk rakyat Sabah & Sarawak kerana rakyat yg berpelajaran & terdedah kpd maklumat haram tak akan memangkah dacing puaka.

Sejak zaman Mahafiraun lagi, rakyat Sabah dan Sarawak terus ditipu supaya akan kekal terus membekalkan kerusi parlimen kepada HAMNO/BN.

Hingga hari ini Sabah & Sarawak masih kekal talian hayat, simpanan tetap & simpanan semasa untuk HAMNO/BN.

Naik la pemimpin dari suku apa pun, kerjanya tak lain mengangguk ke Kuala Lumpur.

PRN Swak kali ini menyaksikan PAS bertanding di 11 kerusi DUN. Kahkahkah!

Dulu gegar seluruh alam nak bertanding semua kerusi. Ptuih!! Nak cekau duit dari mana buat deposit? Kahkahkah! Nak mintak tolong Ayah Pin pun dah tak boleh. Kahkahkah!

Sejak kempen PRN Swak bermula, ramai pemimpin pembangkang tak dibagi masuk Swak.

DAP ramai kena. PKR ramai kena. Amanah pun ada.

Jamal Ikan Tongkol Sekinchan pun tak bley masuk. Kahkahkah!

Cuma yg steady berdedai- dedai masuk ialah org PAS. Kahkahkah!

Nampak sangat PAS ni dah tak ada gigi. Kahkahkah! Ibarat harimau yg dibuang kuku & semua gigi-giginya. Bulunya pun dah habis luruh. Kahkahkah!

Mungkin jugak PAS main pawang, bila lalu imigresen, semua Pak Lebai tukar jadi awek Jerman.

KAHKAHKAH!




Wednesday, April 20, 2016

Zakir Naik Dah Makan Keliling

Madu tualang power! Click here
 


Zakir Naik ni bijak orgnya. Bukan calang2 org.

Bukan setakat Quran, Bible & kitab2 Hindu pun dia hafal.

Pun begitu, Zakir ini tak lebih dan kurang dgn ustaz2 yg kita selalu tgk di kaca tv. Kita kena berlaku adil.

Ustaz yg muncul di tv, kena ikut skrip. Kalau bawak skrip sendiri, kena berceramah di stesen tv sendirilah. Kahkahkah!

Ustaz Zakir pun samalah jugak. Kalau tak ikut skrip, dah lama kena perambat. Kahkahkah!

Dol, lu ingat Ustaz Zakir senang hati mau petik surah 1MDB? Kahkahkah!

Ustaz Zakir kenal baik dgn Anwar Ibrahim. King Faisal dia puji. Malah Mahafiraun pun dia puji! Kahkahkah!

Sekarang ni Najib & Hadi pun digosoknya. Kahkahkah!

Boss lebai tersenyum sinis, walaon dah senyum sampai ke jambang. Kahkahkah!


Friday, April 15, 2016

Busuk Hati Perut Mahafiraun

Madu tualang power! Click here

Kahkahkah!

Dol,

lu masih nak junjung Mahafiraun?

Masih tak nampak mainan dia nak memelihara tembolok kaum kerabat dan kroni tercinta?

Sudah2 la dikelentong Mahafiraun.

Pertamanya, dia sendiri yg bubuh Najib naik atas.

Keduanya, anak dia bila nak berambus dari HAMNO? Dah dibangsat-bangsat HAMNO tapi masih setia. Bercita-cita mau jadi PM? Kahkahkah!

Ketiganya, dia nak pelingkup Najib bukan sebab 1MDB. Kalau beriya sgt MDB itu dah tau bahayanya, kenapa tak berkokok dari awal dulu?

Najib nak dipelingkupnya sebab tak lagi menyenangkan tembolok Mahafiraun & the gang lagi.  Itu sahaja.

Kalau projek nak melingkupkan Najib ini tidak mendatangkan apa-apa laba sikit pun kpd Mahafiraun, usahkan nak join dgn seluruh jiwa raga, ujung cekam kuku pun dia tak mahu hulur. Kahkahkah!

Jangan berangau Mahafiraun akan membawa perubahan, dia sumbat cekam dalam mulut lu lagi ada.

Kaghkahkah!

Thursday, April 14, 2016

Jumpa Ramasamy & Ular, Balon Ramasamy Dulu

Madu tualang power! Click here

Bab PERKASA buat laporan polis itu adalah satu perkembangan yg amat positif. Inilah dikatakan betapa aura Pak Lebai telah menyinggah ke Broheng Ali setelah mereka berpeluk bergomol dulu. Kah kah kah!

Ini tak penting, setakat repot polis, Ayahanda Dongibab dah buat 55 laporan. Kahkahkah!

Timb. KM Penang Ramasamy atau nama manjanya Ramasamy Iblis ini memang celakalah tidak paham sensitiviti umat Melayu.

Bukan dia tak tahu Melayu itu amat suka ceramah-ceramah agama. Banyak yg masuk telinga kiri keluar telinga kanan. Kah kah kah! Cuba bukak TV sekarang ni, ada beratus ustaz sedang menikmati bayaran dari stesen TV.

Sehinggakan imam pun boleh dinobat oleh Astro! Kahkahkah!

Namun harus dipuji sikap suka mendengar alim ulamak berceramah.

Celaka Ramasamy Iblis ini, setakat ni belum lagi kita dengar ada sami atau guru dari India yg dihalau keluar dari negara kita.

Juga kita tidak pernah komplen sikit pun tentang upacara menghempas kelapa mereka. Hempaslah selagi boleh, kasi banjir Batu Caves pun tak apa.

Puak-puak India ini bersuara kerana Dr Zakir Naik itu seketurunan dgn mereka. Org Sikh tak kata apa pun, kan? 

Sama-sama makan sireh, sama-sama  kulit gelap, bercakap Tamil & juga sama tabiat kaki-tangan semua naik bila bercakap, palatnya bagi mereka Dr Zakir beragama Islam.

Sekiranya Dr Zakir ini berketurunan Bosnia, Ramasamy Iblis ini tak akan ambik pot.

Satu lagi yg merimaskan puak kacang puteh ini ialah apabila berhujah mengenai satu-satu isu, Dr Zakir akan memetik segala jenis kitab dalam dunia. Apa jenis otak yg tuhan bagi kat dia, hanya Dia lah yg tahu.

Berhujah dgn org Buddha, dia tahu kitab suci og Buddha. Berhujah dgn Kristan, dia dah macam hafal Bible. Lebih tahu Bible dari org Kristian sendiri.

Berhujah dgn penganut Hindu, lagilah kacang baginya sebagai warganegara India. Segala kitab suci Hindu akan dipetik. Siap dgn surah & mukasurat.

Itu punca puak ini jadi haru-biru. Dia tak tahan dengar Dr Zakir petik kitab dia yg dia sendiri tak tahu apa.

Betul pesanan orang tua dulu-dulu, 'Kalau terserempak dgn Ramasamy & ular serentak, pi balon Ramasamy dulu'


Wednesday, April 13, 2016

Dr Zakir Naik vs Ustaz Zakar Taknaik

Madu tualang power! Click here


Dr Zakir berketayap putih ke serata pelosok dunia.

Dr Zakir berkot tie ala Mat Saleh.

Dr Zakir fasih org putih dan macam dah hafal Bible, kitab2 Hindu & mcm2 kitab suci agama lain.

Ceramahnya penuh sesak & dia akan menjawab persoalan yg dilontarkan hadirin.

Tapi tak ada la soalan tentang mandi junub.

Kah kah kah!

Manakala Ustaz Zakar Taknaik ini boleh kita masukkan dlm kategori ustaz sampul.

Tak ramai ustaz kategori ini. Lagi cepat ppus lagi bagus.

Ceramahnya meriah penuh hilai tawa. Banyak memberi ilmu tentang perhubungan suami isteri terutama bab atas katil. Cukup dia gemor. Kahkahkah!

Dol,

pernah tak lu tgk satu Youtube tentang pengalaman ustaz tersohor ini berceramah bilamana seorang wanita berumur bertanyakan soalan berbunyi,

"Ya ustaz, batai ka semayang cek ni sebab bila cek rukuk, buah cek ni berayun lebih 3 kali? "

KAHKAHKAHKAH!!!!

Nak Keluar Air Pun Kena Mintak Izin Menteri

Madu tualang power! Click here



Tak kira umur sebelas atau 30, tapi kalau dah subur membuak-buak, kawin la.

Moga-moga tak ada anak haram, tak ada anak masuk longkang.

Kejadah pala bana hapa nak bertenggek pun mintak izin menteri?

Kahkahkah!

Tak tau ke bahananya? Kahkahkah!

Menikah je la, tak payah mintak izin menteri. Dapat izin mak bapak dah cukup.

Hantaran jangan mahal bapak, nanti berberuk-berbabi dalam masjid pulak. Kahkahkah!

Kalau air dah keluar ikut lubang telinga, menikah je la. Kahkahkah!

Masalah air dah bertakung ni besar Dol, bukan perkara kecik. Kahkahkah!

Kerana air dah bertakung la Si Raheem tambinya Kecik memanjat perut budak sekolah. Kaghkahkah!

Kerana air dah keluar ikut lubang telinga la Si anak yatim menenggek amah yg dah menopause.

KAH KAH KAH!

Friday, April 8, 2016

Mari Mari! Whatapps Order Ketum

Madu tualang power! Click here

Ini mesti kerja budak2 Melayu. Kahkahkah!

Tak kan la budak Cina India main ketum. Kahkahkah!

Apa lagi walaon?

Berapa baldi mau?

KAHKAHKAH!!!


Wednesday, April 6, 2016

Hadi Awang Menyelamatkan Orang Hampir Lemas

Madu tualang power! Click here


Kita rakyat satu Malaya kena tau.

Hadi Awang nama besar tersohor seantero dunia.

Beliau presiden parti. Beliau juga orang punaisihat.

Beliau juga berkebolehan luar biasa sebagai seorang 'live saver'. Tapi bukan macam Baywatch la Dol. Kah kah kah kah!

Menyelamatkan orng yg hampir lemas ini bukan perkara mudah. Kahkahkah!

Sebab org hampir lemas ni, apa pun dia capai utk terus terapung dan bernafas.

Kayu hanyut dia capai. Botol mineral dia capai.

Kiambang pun dia capai. Taik pun dia paut!!!  Kahkahkah!

Cuma kita nak tanya para walaon, boss korang nak jadi apa?

Nak jadi kiambang?
Jadi kayu hanyut?

Kahkahkah!

Tak mau la sebut benda tak elok.

Kahkahkah!