Saturday, May 30, 2015

Mari Kita Tonggang-langgangkan Ayat Haji Hadi





Menurut Hadi, calon yang bertanding dalam muktamar kali ini terbahagi kepada yang ingin mengikut telunjuk DAP  HAMNO atau sebaliknya, dan kedua-dua kumpulan mempunyai ulama.

"Cuma satunya yang DAP hendak HAMNO berkenan, satu lagi DAP tak nak... HAMNO dah perit,  pilihlah," katanya seperti dilaporkan portal milik PAS Stopa Ali ...Oooooops!, Harakahdaily.

Hadi yang juga ahli Parlimen Marang itu berkata, jika ada mana-mana parti lain termasuk DAP HAMNO mempunyai pandangan mengenai PAS dan mahu kehendaknya diikuti, terpulang kepada ahli parti membuat keputusan.

"Terpulang kepada ahli-ahli PAS hendak pilih. Hendak ikut dasar dia atau hendak ikut DAP HAMNO,” katanya seperti dilaporkan Harakahdaily.


Ada orang kata, "jangan masuk lubang 2 kali"
Kah kah kah kah!!!

Memang betul tu.
Tapi sekarang Pak Lebai dah moden. Serban dah 5 kilo. Jubah dah boleh sapu taik ayam. Kereta makin besor, senang nak berpoligami anak ramai-ramai.
Kah kah kah kah!!!

Dol, 
apa barang masuk lubang dua kali.
Masuk lagi dan lagi dan lagi dan lagi.. lagi.. lagi. la.!
Kah kah kah kah kah!!!!

Proton Turut Disengat Bahana GST



Kah ka hka hka hka hkah kah!!!

Kot ye pun korang nak buat 1MDB la, GST la, korang jgn kacau Protong. (read at Paultan here) Kah kah kah!
Protong tu lubuk utk aku dan sahabat handai anak beranak aku.
Protong tu hasil ilham mimpi berahi tengah malam sebelum aku terjaga utk bangun kencing.

Kah kah kah kah kah!!!!

Ingat Mahafiraun ambik berat sangat tentang Sirul? Kah kah kah kah! Kalau benar Mahafiraun ini pengasih & penyayang, kenapa tak bukak cerita Sirul dulu-dulu lagi?

Mahafiraun risau sangat tentang 1MDB? Habis segala kenapa bentuk benda Scorpene, cincin, karipap RM5 sebijik, lembu juta-juta dan beranekalah lagi, tak pernah pun Mahafiraun nak berkicau?

Dia pun lagi haru lah, RM100 bilion lesap celah mana?


Tuesday, May 26, 2015

Rambut Sama Hitam, Kopiah Lain-lain



Peraduan cari barang tersembunyi.

1. Kopiah, 
2. Janggut.

Kah kah kah kah!

Harga Petrol Naik Menjelang Puasa?


Kah ka hka hkah kah kah!

Mana mau lari?

Tak mau isi petrol? Anda boleh tuang minyak tanah. Ooooops! Minyak tanah pun mahal sekarang ni Dol..

Harga petrol ni mengikut harga pasaran. Kalau harga pasaran global naik, harga petrol pun naik la.
Kalau harga pasaran global turun, harga petrol pun susah la nak turun. Ooooops! Kah ka hkah kah!

Kah kah hkah kah!

Kayuh sampan la balik kampung. Kalau tak nak kayuh sampan, beraya la dgn Bangla. Kalau tak ada Bangla, Nepal pun ada. Kalau Nepal tak ada, beraya dgn Myanmar. Kah kah kah kah!

Pun begitu, kita berharap ramalan Malaysia Chronicle ini salah dan tersasar sama sekali.




Jepun Pun Nak Tumpang Sekaki 2 Kaki



Kah kah kah kah!
Mintak ampun bebanyak. Kah kah kah kah!

Idak le teman teringin naik keretapinya itu.
Kalau teman teringin bebenor, teman kumpul duit le pergi Jepun. Naik yg di Jepun sana.

Idak teman berani kalau namanya nak dibuat di Malaysia. Kah kah kah kah!!!!

Monday, May 25, 2015

Lagi Cerita Melayu Kaya Raya Tak Hingat!


(Artikel ini dicedok dari blog Yong Suka Kunin)

Beberapa keping gambar peserta kursus MLM Magnet Duit, mencium duit kini viral di Media Sosial. Kursus ini diberitakan dihadiri oleh 100% orang Melayu. Kalau dah Melayu tu tentu Islam, kan?

 Eh? Boleh ke buat kursus macam ini? Tak khurafat ke?

ADA PENGIKUT CIUM TANGAN, YANG INI CIUM DUIT


Dalam keadaan negara yang dilanda berbagai-bagai skandal kewangan, rakyat terus dihimpit masalah bagaimana hendak meneruskan kehidupan yang selesa.

Ada yang sanggup mencuri di masjid, mencuri milik mangsa kemalangan dan kebejatan lain-lain.

Ada yang sanggup menipu, ada yang sanggup ditipu.

Kalau iapun ingin memberi motivasi kepada peserta, gunalah cara yang tidak kontroversi dari segi syarak.

Ada juga yang pertahankan kaedah ini. Ikut suka komerlah.

Siapa yang akhirnya "laughing all the way to the bank?"

Mengkomer jawab le sendiri.

Penyakit Bahaya 'Sindrom Melayu'



Serius dah ni. Kah kah ka kah!!!

Tanggapan bahawa penyakit yg dibawa pendatang cuma yg berasaskan lendir-lendir atas salah sama sekali.

Tak cukup dgn siplis, gonorhea, VD dan bermacam-macam lagi penyakit memalukan, depa bawak kusta pulaaak dah. Kah kah kah kah!

Tapi Dol,

ada lagi satu penyakit merbahaya.

Penyakit nak jadi Melayu.

Peliknya, tak ada pun pendatang ni nak jadi Ah Seng ka atau Rajoo ka. Semua nak jadi Melayu. Kah kah kah!

Semua nak dapat PR.

Semua kalau boleh tak nak balik. Semua nak mati di sini. Kah ka hka hkah kah!!!

Semua nak pandai cakap Melayu, nak jadi Melayu lebih dari Melayu.

Kalau boleh nak masuk siap jadi lembaga Tabung Haji.

Kah kah kah ka hkah kah!!!!


Friday, May 22, 2015

Belanja Mencekik Naik 21%



Dol,

kita masih lagi di awal Sya'ban. Kalau macam inilah gayanya, apa kita nak makan dalam bulan Ramadhan?

Semua naiklah kalau dah kena cukai segala aplanchaw.

Yg tak naik IQ Hasan Malek.

Thursday, May 21, 2015

"Agaknya, rumah kami tanah kubur.."




Sedar tak sedar, banjir itu telah berlalu hampir setengah tahun.

Jgn kita lupa, betapa PM & orang kuatnya Mat Maslan dgn gahnya berbuih-buih mulut mengumumkan sekian juta, sekian ratus juta & sekian puluh juta bantuan akan disalurkan.

Kalau bantuan itu wujud, masakan masih ada anak kecik Melayu masih duduk bawah khemah. Kan?

Persoalannya, mana? Mana 'ta' sana, 'ta' sini, ratus 'ta' situ?

Kerajaan negeri dulu offer berapa bijik 'ta' pulak? Kah kah kah kah!!!


Wednesday, May 20, 2015

Mari Kita Bagi Petrol Sama Pandikar



Demand lagi Pandikar! Mintak lagi Pandikar! Mintak macam-macam. Kah kah kah!

Time ni lah boleh mintak yg bukan-bukan. kah kah kah!

Mintak jamban. Dapat jamban menyanyi macam Jepun punya. Kah kah kah!

Demand. Jgn tak demand. Towkey tengah senak tu. Kah kah kah!

Boleh mintak bulan.
Mintak gunung.
Mintak hutan.
Mintak rimba.
Mintak balak. Kah kah kah kah!

Ini Pandikar Amin Mulia lah. Satu Malaya suda taw! Kah kah kah!

Ini Pandikar dari Sabah.

Bah bah bah bah bah bah!!!
Kah ka hka hkah ka kah kah!!!