Tuesday, May 5, 2015

Pernah Tengok Pokok Getah Mintak Ampun?


Kah kah kah kah!!!

Pokok getah pun menyesal jadi pokok getah, 'apsal la aku tak jadi pokok tauge?'

Kah kah kah!!!



Seksa jadi pokok getah. Kah ka hkah!!

liq

Sebuah Hotel di Padang Serai Yg Mengerikan - Hotel D'Keriangan



Kah kah kah kah! Tak lah mengerikan sangat, cuma amat menyerabutkan kepala. Hotel hamprak.

Kah kah kah kah! Harap namanya je sedap, Hotel D'Keriangan.

Hamprak-hamprak pun, 2 malam jugaklah aku terpaksa menginap di sini memandangkan aku tak jumpa alternatif lain.

2 malam itu geng-geng ni menyakat aku.


Hotel ini kepunyaan Melayu Bumiputera Islam. Kah kah kah kah! Tang ini aku cukup lemah. Sebabnya, sudah tentulah aku teringin untuk menyokong usahawan bangsa sendiri. Tambahan pula, di bidang perhotelan, berapa kerat sangatlah usahawan Melayu.

Tapi hotelnya hamprak. Serius.



Buiding cantik. 2 tingkat. Bilik pun banyak, ada 12 kalau tak silap. Tapi hamprak. Kah kah kah!

Hamprak disebabkan malas buat 'house-keeping'. Itu sahaja. Agaknya tauke kemut nak bayar Neng Indon.

Hotel ini dah menjangkau usia 5 tahun. Sepatutnya si tauke dah tau apa nak buat dalam bab house-keeping. Tapi hamprak. Kah kah kah!

Tangga tak bersapu. Kalau bersapu pun, aku rasa tukang sapunya menyapu guna lutut dan dagu. Kah kah kah!

Bau bilik hapak. Bilik berabuk. Lantai berabuk. Jamban entah bila kali terakhir dicuci. Tingkapnya anak kecik aku pun boleh bukak, amat merbahaya.

Sewanya? RM109-00 semalam utk sebuah bilik 2 katil, ada tv, air-cond yg entah bila nak servis dan bilik air  yg dilengkapi pemanas. Wi-fi tarak.

Inilah hotel hamprak yg kedua aku diami. Tapi ranking no. 1 masih dipegang Hotel Leh Hua, Sarikei, Sarawak. Siap ada bau taik kucing. 

KAH KAH KA HKAH!!!

liq

Thursday, April 30, 2015

Akhirnya Madey Akui Mat Nuar Layak Jadi PM



Kecik la hati Muhyidin. Kah ka hkah!!!

Kenyataan Mahafiraun itu amat dalam maksudnya.

Cuma, Mahafiraun tak sebut "cuma yg layak itu sekarang ini duduk dalam penjara" Kah kah kah!!!

Memang kita ketandusan pemimpin, Mahafiraun pun sedar.

Tak kan nak bagi Ku Li? Ku Li calon tetap presiden HAMNO tiap2 tahun. Ku Li tak boleh. Kah kah kah!!!

Hapa? Hadi Awang?!?

KAH KAH KAH KAH!


liq

Monday, April 27, 2015

The Legend of Yusni Mat Piah



Yusni Mat Piah tersilap zaman. Calon PAS semacam dia ini sepatutnya duduk di zaman 70an.

Baru dia tahu peritnya berjuang di zaman kegemilangan Utusan Malaysia.

Sekarang sudah masuk zaman IT. Zaman internet. 

Walaupun kelajuan internet kita macam kura-kura, tapi maklumat tetap sampai. Kah ka hkah kah!!!

Tapi itulah, insaflah diri, di zaman serba canggih ini, dimana rakyat semakin matang, rakyat tidak mudah lagi dimomok-momokkan HAMNO, zaman di mana penyokong PAS bertambah berlipat kali ganda dan yg menakjubkan penyokong dari bangsa India dan Cina pun dah ada!

Cukup memeningkan kepala, hairan & memang amat menghairankan.

Mugabe pun pening.
kah kah kah kah kah!!

Yusni Mat Piah setelah dicampur sanak-saudara, orang kampung sendiri dan orang kampung sebelah kiri dan kanan, depan dan belakang, Yusni Mat Piah cuma dapat 690 undi. KAH KAH KAH!

Pangkat besor. Ketua Pemuda bunyinya.. Kah kah kah kah!!!

Encik Yusni nak bawak 690 org itu utk memboikot. Boikot lah... kah ka hkah kah!

Tak jejas pun perniagaan nasik ayam org Permatang Pauh. Kah kah kah!



liq

Kami Ingat Kelaku Anak2 Tun



Betul tu Tun. Kah kah ka kah!!!

Tak ramai yg ingat kenduri anak Tun.

Pertamanya, siapalah kami ini rakyat marhaen utk dijemput ke kenduri anak Tun. Kan?
Kah kah kah kah!!!

Keduanya, kenduri anak Tun buat di Msia ke? Tak dgr cerita pun.
Kah kah kah kah!!

Entah-entah buat kat Kerala kot? Kah kah kah!
Kerala? KAHKAHKAHKAH!

Tapi Tun, walaupun kami tak ingat kenduri anak Tun, tapi kami ingat kelaku anak2 Tun. Kah kah kah!!!

Sorang paksa MAS beli petrol.
Sorang tak reti meniaga kapai tapi gatai nak meniaga kapai.. Kapai bengkrap, korek tabung negara.
Sorang meniaga todi tapi skrg dengarnya dah berenti meniaga todi, tak tau la meniaga botoi apa plak.

Kah kah kah kah!!!


Rangkaian jamban-jamban terbaek Petron di seluruh negara, marilah beramai-ramai ke Petron. Kah kah kah kah!!!

liq

Sunday, April 26, 2015

Perut Jho Low Dah Nak Pecah



Perut Jho Low dah nak pecah bukan kena santau pawang buah kelapa 2 bijik. Kah kah kah!

Perut Jho Low tu dah nak pecah sebab ditambun dgn duit. Kah kah kah!!!

Sampaikan perut pun dah mintak diri. Kah kah kah!

Baca disini utk lebih lanjut.

Apa? Hapa benda RM250 juta cow-gate? Kah kah kah kah!

Lembu-gate is chicken feed la. Kah kah kah kah!!!
liq

Joget GST. Ewah! Ewah!


Ewah! Ewah! Kah kah kah kah!

Ewah! Goyang bro, goyang. Kah kah kah kah!


liq

Friday, April 24, 2015

Saiful BauKari Dilupa Jangan



Tak ada kuasa, macam mana nak tegakkan hukum?

Kalau tak ada kuasa, wiridlah, zikirlah sampai lekuk-lekuk tempat duduk, 
Genting, Toto, 4D, jugak yg masih tegak la bodo. 
Vodoh. 
Vangang. 
Vavi!

Kah kah kah kah kah!!!

PAS rela hilang kuasa demi tegakkan hukum.
Siapalah punya akal? Kah kah kah kha kha kah kah!!!!

PAS rela diberak dikencing demi utk kekal harum wangi sampai ke malam.

PAS rela direndam dalam telaga demi baju tetap kering.

Saiful BauKari melantak melahap mencekik semau2nya demi menjaga lubang ekzos tetap kemut ketat supaya taik tak keluar selama 3 hari.

Kah kah kah kah kah!!!

liq

Thursday, April 23, 2015

Aji Dah Hilang Deria Bau





Nampak gayanya, Aji ni masih memendam rasa dan tak puas hati kat Mat Nuar, walaupun mamat tu dah ke dalam.

Kah kah kah kah!!!!

Aji nak komplen apa?

Tganu kantoi. Kedah kantoi.
PAS nak bersetubuh dgn HAMNO di Perak pun kantoi.
PAS cuba berprojek dgn HAMNO di Sgor pun kantoi jugak. Kah ka hkah kah!!!

Aji nak komplen bijik apa?
PRU yg baru lepas ini terbukti org lain yg tertonggang terbalik berkempen mencari kemenangan. 
Jadi Aji nak komplen apa benda kalau org kata parti Aji sendiri telah dimenangkan oleh Mat Nuar? Kah kah kah kah!!!

Aji nak komplen fala vana hapa, kalau yg byk bertanding ialah dari parti Aji, tapi yg banyak bungkus dan bawak balik ialah dari puak2 Aji sendiri jugak.
Kah kah kah kah!!!

Aji ni dah makin celaru. 

Nampak gayanya, Aji lebih suka berkawan dgn puak yg dah berpuluh-puluh tahun menyamun dari berkawan dgn puak yg baru belasan tahun melawan penyamun.

Segala bijik, buah, butir dan bulu tentang hancing, haring, busuk, pekung perangai HAMNO dah jadi bau minyak atar ke? KAH KAHKAH KAH KAH!!!

Nampak gayanya, dah jatuh najis mughalazah kalau bergesel dgn parti PR.

Aji ni dah tak ada deria bau kot? Kah kah kah kah!!!

 


liq

Monday, April 20, 2015

Kenapa Sampai Ke Manchester Minum Teh?



Kah kah kah kah!

Kesian Aji. Kesian. Sekarang ini, sepuluh patah Aji cakap, 23 patah orang akan belit. Kah kah kah!!!

Salah Aji jugaklah, kenapa Aji ikutkan sangat kerenah anak-anak merpati Aji?

Anak-anak merpati ajak minum teh di Manchester, Pak Aji turut serta. Sepatutnya Pak Aji cermatlah sikit. Jagalah kelaku sikit. Aji org paling besar dalam PAS. 

Tapi kalau pekena teh di Jakarta kira OK la sikit kan? Kah ka hkah kah!!!

Pekena teh di Jakarta

Pekena teh di Shah Alam



liq