Sunday, December 21, 2014

The Man Who Said F*** Off to Mahafiraun, the Late Ani Arope




Then prime minister Mahafiraun was the man who “engineered” the rise of IPPs.

“There was no negotiation; absolutely none. Instead of talking directly with the IPPs, TNB was sitting down with the EPU. And we were harassed, humiliated and talked down every time we went there.

“After that, my team was disappointed. The EPU just gave us the terms and asked us to agree. I said no way I would,” Ani reveals in his recently released memoirs.

Ani, who was under a lot of pressure to sign the agreements, felt the deal was morally wrong and lopsided.

“If it is legal and not fair, I will not do it. If it is fair and illegal, I still won’t do it. It has to be legal and fair,” he says.

Sharp hike in power tariffs

According to Ani, TNB at that point was producing electricity at 8 sen a unit (kWh) and this could be delivered at 17 sen per unit.

However, the IPPs were producing electricity at 23 sen per unit, therefore TNB would need to charge consumers no less than 30 sen per unit.

Go to Lim Kit Siang to read the whole article.

liq

Tuesday, December 2, 2014

Gambar Mengerikan Sempena Perhimpunan Agong HAMNO




Mana satu Kitol? Mana satu Mandeliar?
Adakah kedua mereka ini berasal dari Kerala?
Kah kah kah kah kah kah!!!

Kesian member2 kat Penang.
Habis ditipu Anwar,
digoreng Lim Guan Eng,
dikelentong Mat Sabu.

Kah kah kah kah kah kah!!!

Buah 'coco bottom'.
Byk terdapat di Pulah Seychelles


liq

Monday, November 24, 2014

Melayan Bekas Ketua Hakim Negara Pun Syok


Dicedok dari Malaysian Insider

Bekas tuan hakim,

kahkahkahkah!

kalau setakat nak jadi Red Indian, orang Melayu tak perlukan DAP.
Ini contohnya,

Sebenarnya, tanpa DAP pun orang Melayu dah jadi macam2.

jadi orang putih, tak kira la ponggong itam pun. Kah kah kah!
dan sudah ada yg bangga jadi bapuk. Kah ka hkah!!!

yg berkorban jiwa raga untuk agama bangsa dan negara pun ramai, contohnya di Johor dan terbaru di Chubadak.

Cuma bekas tuan hakim tak sebut geng Kerala, Arab, Afrika yg menyamar jadi Melayu.
Kah kah kah kah!
Cuba tengok betul-betul.
Ini pun salah DAP la ni.
KAH KAH KAH!


kehkehkeh!


liq

Sunday, November 23, 2014

Harga Petrol Berkemungkinan Turun Disember Ini





Kah kah ka hkah kah!!!
Yahooooo! Petrol turun harga Kah kah kahkah!
Boleh beli tilam baru!

3 sen.
RM0.03
Bukan 3 kupang.

Tsk...isk...isk...isk




Klik di sini utk berita sepenuhnya.
Kah ka hkah kah kah kah kah kah kah!!!!
3 sen???

liq

Saturday, November 22, 2014

Ingatan Kepada Pengguna Kondom




Laki-bini yg nak mengawal jumlah anak supaya tak jadi macam itik beranak, pastinya memilih kondom. Mudah. Murah.

Cumanya, kurang syok sikit la sebab kurang 'body contact.' Kah kah kah!!!

Kondom tidak cerewet, tidak seperti pengambilan pil perancang yg sesetengahnya boleh memudaratkan kesihatan.

Sepeket kondom termurah yg dijual di 7-11 berharga RM4-50. Ada 3 keping kondom dalam peket tersebut. Beratnya tidak sampai 10g pun.

Maknanya, 3 kali berhenjut, kosnya RM4-50.

Dol,

nak bagitau harga getah sekarang  berada dibawah paras RM2-30 sejak sekian lama. 

Harga petrol seliter RM2-30. Harga kondom sepeket RM4-50.

Tak adil Dol.

Ingatlah wahai pengguna kondom, 
sedang kamu ber'ugh-ugh-ahhh-ahhh' menggunakan kondom, 

sedara kita penoreh getah sedang ber'argh-agh-arghhhhhh!!!' sakit kepala dgn harga getah yg amat rendah dan harga barangan semakin meningkat.

Dol, paling lama lu boleh projek 15 minit. Kah kah kah! Jgn coba kincin la.

Sedangkan sedara kita keluar lepas subuh, tegak matahari baru sampai rumah.

Pengajaran yg kita boleh dapati dari harga petrol ialah, walaupun harga petrol dunia bakal merudum ke USD60-00 setong, harga petrol di Msia tidak akan turun malah akan naik.

Walaupun seluruh dunia orang berhenjut dgn menyarung kondom, walau permintaan kondom tidak akan menurun, harga getah tidak akan naik, jangan mimpi nak cecah RM4-00 sekilo.

Fala vutoh HAMNO!

liq

Friday, November 21, 2014

Khalid Memilih Bulu Semasa Menjawat Jawatan MB




Tu la dia mak oiiii... Kahkahkahkah!!!
Kesian Kak Limah. Kahkahkah!

kahkahkah!

Ni dia Selangor punya jimat.
Patut pun simpan sampai 3 bilion tak berusik.
Untuk masa depan dan anak cucu rupa2nya.

Sumber: YongSukaKunin
Sedih cerita Kak Limah ni.
kahkahkah
macamcerita Batu Belah Batu Bertangkup lah!



liq

Berapa Kerat MP PAS Yg Faham 1MDB?


Bab IMDB ini bukan perkara kecik.
Ianya membabitkan pengaliran wang negara keluar bukan jutaan malah ribuan jutaan ringgit.
Kah ka hkah kah!

Bukan calang2 org boleh bukak cerita 1MDB.
Hapa? Korang ingat 1MDB tu 1 Msia Dobi Berhad ka?
Kah kah ka hkah!!!!

Dada, pinggang & perut pun tak kenal,
lagi mau cerita 1MDB?
Kah kah ka hkah!!!




liq

Mari Naik Bas



Pengakutan awam Msia jadi macam siput babi disebabkan Mahafiraun mahu kereta Protong laku, itu saja.

Kalau pengangkutan awam Msia cukup bagus, Protong kita boleh kerat dua dan rendam dalam laut buat tukun. Kah kah kah kah!!!!

Msia sebenarnya berkemampuan utk memiliki jaringan keretapi maju seperti Korea, Jepun atau Britain.

Mari kita teka sapa dalam 71% ini?
Kah kah hkah!!!

Tauke bas ekspress?
Anak Mahafiraun yg tak pernah naik bas tambang 7 kupang?
Orang putih?
Tauke lori beras kah kah kah!
Tauke teksi?

Atau, orang gila kot?
Kah kah kah kah!




liq

Thursday, November 20, 2014

Rasa Nak Mencarutlah!


Kah kah kah kah!
Serius. 
Kah kah ka hkah!!!
Rasa nak carut-carutkan biar sampai terapung dia punya kopiah. Kah ka hkah!!
Lembab. Tak reti. Tak paham-paham. Buat-buat tak paham.


Pak Pandir diatas ni tak paham bahasa.
Kah kah kah kah aku tengok muka, tengkok, dia ni dah macam tengkok Muhyiddin.
Kah kah kah!

Orang suruh pergi meeting.
Kalau pergi meeting boleh lah berbincang, bertegang urat, bertukar-tukar pandangan, tumbuk-tumbuk meja, baling kerusi, main tunjal-tunjal dahi, berbahas & macam2 lagilah!
Percayalah, pertemuan pasti akan mengakrabkan.

Bukan pergi London, Paris, New York, bukan.
Pergi meeting Pakatan. 
Kena kuatkan Pakatan. Ini masa terbaik kerana HAMNO makin lemah & celaru & tengah asyik dgn lubang ekzos Saiful BauKari. Kah kah kah!

Uzur? Kah kah kah kah!!!
20 kali uzur?!?
Uzur apa benda ni??

Kah ka hkah kah!!

Bab ini disindir dgn cantek sekali oleh Ustaz Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi


Kah kah kah kah ka hkah ka hka hkah kah kah KAHKAHKAHKAH!!!


kahkahkahkah!!!!


kahkahkahkahkahkah!


Kah kah kah kah kah kah
kah ka hka hkah kah kah!!!
kah kah kah!


liq

Faekah Mengekah


Aqiqah & kekah jauh bezanya

Pompuan kalau dapat mengekah, dikekahnya betul2. Kah kah kah!
Kalau Faekah berjaya mengekah RM700,000-00 duit Selangor,
berapa pulak Khalid dapat mengekah?

Tak mungkin kot, boss dapat sikit dari staff. Kan?
Kah kah kah!

Sapa luluskan peruntukkan itu?
Tak kan Khalid mesyuarat berdua dgn Faekah saja. kah kah kah!

Faekah cadangkan RM700,000-00 sorang.
Khalid pun cadangkan cadangan ditutup.
Faekah setuju cadangan ditutup.
kah kah kah!!!

Kemudian undi.
Dua-dua angkat tangan setuju.
Lalu mereka ketawa berdekah-dekah.
kah kah kah!!!

Faekah pun dapat 700 ribu.
Eh?! Khalid dapat berapa?
kah kah kah!!!


liq