Saturday, February 6, 2016

Mari Mari! Barang Power!

Madu tualang power! Click here

Sila klik DISINI untuk details.

Cuti Raya Cina sudah sampai. Blogger pun nak cuti juga.

Bersempena cuti panjang ni, aku pun nak balik ke Klate la. Melawat keluarga mertua. Kenduri pun kompom banyak sana-sini. Kahkahkahkah!!

Sambil balik kampung, sambil ambik stok madu. 

Sapa-sapa yg order selepas 3hb Februari ni mintak bersabar la sikit. Lepas 15hb Februari pesanan akan diPosLajukan. 

Jangan risau, relax, setiap minggu kompom ada malam Jumaat punya. Kahkahkahkah!!!

Sapa-sapa yg belum order, boleh buat sekarang.

Support la sikit. Korang bukan rajin klik Nuffnang aku pun. Kahkahkahkah!!!

Sebotol besar 750ml baru RM144-00. Tu dah termasuk belanja pos.

Untuk pesanan, ini e-mail aku, pokobondo@yahoo.com

Kalau korang beli ramai-ramai boleh jugak aku ganti laptop baru. Kahkahkahkah!!!

KAH KAH KAH KAH AKH KAH!!!

KAHKAHKAH KAH KAH KAH!!!

Friday, February 5, 2016

Dengan Mr Os Pun Jadi

Madu tualang power! Click here



This is the pride of Kuala Kangsar. Third only to durian & tempoyak.

Kahkahkah!!!

Ater demer weh, dgn Mr Os pun jadi. Kahkahkah! Kesian kawan tu.

Ater miker nak kalarkan giginya warna ijo ke? Kahkahkah!
Ke miker nak kalarkan rambutnya jadi putih merepoh? Kahkahkah!

Ajer gampang komer. Hawor.

Ajer ngancuk.

Kahkahkahkah!

Thursday, February 4, 2016

Jangan Cabar Bashah

Madu tualang power! Click here



SRP ka, SPM ka, bukan isu. Sijil itu penting. Pendidikan itu penting. Tapi bukanlah segala-galanya.

Ingat, nabi kita pun tak reti membaca.

Boon Siew tak reti membaca & menulis. 

Darth Vader kudung 2 belah kaki, kudung sebelah tangan, bercakap pun guna mesin, tapi dia memerintah galaxy. Kahkahkah!

Hang ingat hang ada degree hang terra? Kahkahkahkah!

Apa pelik degree-degree. Tukang tarik kereta pun ada Masters & PhD dari Preston Univ. of Pakistan.

Kahkahkah!!!

Apa nak pelik? Kapal selam pun tak boleh menyelam. Bumbung stadium baru buat pun boleh runtuh-rantah. Kahkahkah!


Hang pikiaq Fairus sorang boleh claim keturunan raja?

Bashah pun boleh kalau dia mau. Bukan sekadar SPM, Masters atau PhD, dia siap boleh claim keturunan Raja Bersiong hisap darah. 

Takot? Kahkahkahkah!


Mukhriz Akan Banyak Bercakap

Madu tualang power! Click here



Semua orang nak bercakap. Kahkhkah! Semua orang boleh bercakap. Tapi cakap apa? Kahkahkah!!

Cakap Bahasa Melayu? Cakap bahasa orang putih? Cakap Bahasa Tamil? Bantai la. Kahkahkahkah!

Tapi kata orang dulu-dulu, cakap siang pandang-pandang. Cakap malam, dengar-dengar.

Kahkahkahkah!!!

Tak kan tak mengambil iktibar macamana Muhyidin bercakap? Shafie Afdal bercakap macamana?

Paling kurang pun ambil iktibar dari ayahanda selaku hero 1MDB. Kahkahkah!!

Lain cerita lah kalau dah tak sayang tembolok.

Sekadar cakap boleh lah. Pooooooorah!

Kahkahkahkah!!! 

Wednesday, February 3, 2016

Anwar Ibrahim Suka-suka Masuk Jel Baq Hang

Madu tualang power! Click here


Ini namanya, tak dapat tanduk dapat pulas telinga pun jadi. Kahkahkahkah!!!

Bapak mana tak sayang anak kan? Biar pun anak dah tua bangka boleh jaga diri sendiri.

Bab Muhkriz kena tendang ni memang la pedih bagi tuan punya badan. 

Tapi bapak yg menengok lagi ngilu. Kahkahkahkah! Macam kena siat-siat kulit kepala. Kahkahkahkah! Rasa macam kena pijak-pijak la kepala. Kahkahkah!

Tak caya tanya Madey.

Syukurlah Mukhriz dapat dah balik kampung makan karipap dgn mak. Tiada lagi bebanan tugas Menteri Besar.

Mat Nuar entah bila dapat makan karipap ye tak?

Pusat Penyembelihan Protong

Madu tualang power! Click here



Nak berniaga tak reti. Harga lagi mau naik. Ini sudah sembelih.

Model yg ada dok pusing model itu aje lah saban tahun.

R&D budjet paling ciput, sejak dulu asyik dok fokus power window selalu jem. Kahkahkahkah!!!

Spare part memang lauk, buat menggunakan bahan murah, jual berdentum-dentam.

Nak jual ke luar negara, safety tak lepas. "You better ride a donkey", kata Jeremy Clarkson. KAHKAHKAH!

Syarikat besi tin Milo buruk ini ilham Mahafiraun. Tiap-tiap tahun rugi tak pernah untung. Tiap-tiap tahun mintak modal baru.

Nak ekspot ke Zimbabwe pun Mugabe tak mau. Kahkahkah!!

Last-last, paling mudah sembelih rakyat sendiri. Mau tak mau orang beli jugak sebab kereta Proton masih termurah di pasaran.

Semelih jangan tak semelih. Kahkahkakah!!!

Sapa paling ramai memandu Proton?

Jawabnya, orang kita Melayu. Berhutang keliling buah pinggang kita 9 tahun. Kahkahkahkh!

Hanya kerana nak menghidupkan syarkat besi tin Milo buruk Mahafiraun.

Pembeli Proton lah yg kerap kantoi bayar installment. Paling ramai kena cangkuk.

Paling penting, Proton banyak menyumbang utk industri saman negara. Kah kah kah kah!!!

BMW 7 series cermin gelap jarang kena tahan. Kahkahkahkah!!!

Aku pun pakai Proton daaaa.. Sampai habis bayar la. Sampai khatam. 9 tahun kerja keras.

KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Tuesday, February 2, 2016

Betapa Nurul Izzah Salah Dalam Pengamatannya Tentang Taboooong Hajeeeee.

Madu tualang power! Click here


Eh! Tak payah panggil orang korporat mengepalai Tabooong Hajjeeeee...! KAHKAHKHAKAHKAH!!

Panggil saja tulang tarik kereta.

Tukang tarik kereta berkebolehan menarik.

Dia boleh tarik orang kampung berduyn-duyun menabooooong di Tabooooong Hajeeeee. Kahkahkahkah!

Tukang tarik kereta pun pandai tarik korporat masuk Tabooong hajeeeee. 

Tukang tarik kereta boleh tarik pelabur dari luar negara.

Terutama dari Benua Keling.

KAHKAHKAHKAH! KAHKAHKAHKAH!!!!


Nik Amar Mungkin Telah Siap Bala Tenteranya

Madu tualang power! Click here


Tak susah nak jadi jaguh kampung. Angkat tangan genggam penumbuk kemudian pekik, "Idop Melayu!!"

Tu dia Dol, meremang bulu belakang batang tengkuk kau. Kahkahkahkah!!

Kita flashback sikit. Mudahnya bermain sentimen. Nik Amar pun pandai main sentimen dgn pengundi di DUN yg diwakilinya. Dia pun nak jadi hero kampung jugak.

Tapi Nik Amar lagi dahsyat, dia nak ajak perang dgn HAMNO! KAHKAHKAH!!!

Meremang bulu ari-ari kau Dol. Bertambah 2cm! KAHKAHKAHKAH!

Bak kata pepatah, kalau parang panjang sekontot, pergi buat menyadap nira aje la. Berpeluh sikit badan. Buang kolestrol-kolestrol yg dah terlebih. 

Kahkahkakah!
Husam sudah bikin panas. Kahkahkahkah!
Baca berita penuh DI SINI

Monday, February 1, 2016

Mencuci Taboong Hajeeee Secara Ghaib

Madu tualang power! Click here

Perbuatan dalam gambar di atas maknanya, 'membuntuti'. 
Membuntuti, bukan membontoti. KAHKAHKAH!!!


Manakala perbuatan di atas ini pelik sikit.

Kita umpamakan perbuatan dia itu cuba mencuci najis di dalam jamban.

Hapa benda kerja basuh najis? Kahkahkahkah! Sampai kiamat tak cuci-cuci. Apa kerja ni, main taik? Kahkahkah!

Kalau nak bersih, basuh injap tu dulu yg sebenar-benarnya. Kahkahkah!!
Bersih kepala injap, yg lain akan turut bersih.
Kalau tak bersih jugak? Kerat injap. Kahkahkahkah!!!



Manakala diatas pulak datangnya dari tukang cuci dari pasukan PAS. Baca DI SINI.

Tukang cuci ini basuh cara remote control. Atau kata bomoh Melayu, basuh cara ghaib. Kahkahkahkah!!!

Belum apa-apa, dia boleh kata, "Ohhh! Injapnya itu memang sediakala bersih. Boleh dipercayai kebersihannya." Kahkahkahkahkah!!!!

Dol,

lu nak ketawa ke menangis?