Thursday, July 19, 2018

Daging Wagyu & Jamban VVVVVVIP

Madu tualang power! Click here


Setelah viral bab daging Wagyu RM2,000-00 sekilo dihidangkan di parlimen baru2 ini, maka tampillah beberapa penafian utk memperbetulkan duduk perkara.

Pertamanya, daging itu utk VVVVVVIP sahaja. Layak utk tembolok VVVVVVVVIP shj.

Keduanya, harga daging tersebut bukanlah RM2,000-00, tapi cuma RM280-00 sekilo. CUMA.

Dol,

marhaen mcm kau dan aku, harga daging terbaru pun kita tak tahu sebab daging amat jarang sekali naik atas meja.

Kalau nak merasa jugak, carilah daging kerbau Allana India harga RM12 utk 900gram.

Yg kompom selalu ada atas meja ialah ayam & telur sebab murah, boleh beli banyak utk makan sekeluarga.

Ikan bills pun tak mampu dah nak beli.

Depa makan daging wagyu paling murah pun RM280-00 sekilo kita ni nak merasa makan daging tunggu open house Raya Haji rumah orang politik la pulak Dol.

Itu pun disana nanti ada kasta & kelas, marhaen macam kita makan bawah pokok la.

YB-YB mencekik bawah khemah di meja VVVVVIP la.

Kahkahkah!

Sehinggakan YB-YB ni nak berak pun ada Jamban VVVVVVIP.

KAHKAHKAH!
KAHKAHKAH!


Wednesday, July 18, 2018

Usahasama PAS-Madey: Projek Kereta Nasionsal ke-2

Madu tualang power! Click here



Bukan sekadar kereta nasional kedua, kalau Madey mintak tolong buat helicopter pun boleh.

Nak buat kapal selam pun boleh.

Kahkahkah!!




Nak tolong buat replika jet pergi Marikh pun tak ada masalah punya.

Asalkan supply kain, kertas & buluh sentiasa cukup.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Ahli Parlimen Msia Selera High Class

Madu tualang power! Click here




Rasa2nyalah, di parlimen negara kapir Finland, Sweden, Norway, Switzerland and Swaziland kafetarianya tak akan menghidangkan makanan mewah di atas.

Ahli parlimen mereka dapat minum teh tarik percuma pun dah mujur.

Kahkahkah!

Makanan daging wagyu tersebut mungkin ada, tapi lu kena bayar sendiri la Dol.

Daging wagyu mahal sebab sedap. Dagingnya lembut ya amat. Tak payah kunyah, org tak ada gigi pun boleh makan.

Daging wagyu dihasilkan dari lembu yg diberi minum wain, lembu yg selalu diurut-urut & diperdengarkan muzik klasik. Kalau di Msia dibacakan 30 juzuk.

Kahkahkah!

Syok jadi ahli politik.

Bulan puasa, org dok jamu berbuka.
Syawal 30 hari, jamuan Aidilfitri tiap hari.
Menang PRU, jamuan lagi.
Masuk parlimen, dapat mencekik wagyu.

Dol, lu orang bendang sedarlah diri, cukuplah dgn ikan puyu.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Tuesday, July 17, 2018

Kehadiran Makhluk Aneh Dlm Sidang Parlimen

Madu tualang power! Click here



Dol, 

serious seram. Lu tengok la betul2 gambar di atas. Zoom satu kali.

Serious seram.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Takkan dalam sidang pun nak bawak bomoh. Tolonglah YB. Jgn main khurafat2 ni.

Cukup2 la dgn bomoh Puaka Anak Badak dulu.

Kahkahkah!

Lebai Kena Sumpahan Kera

Madu tualang power! Click here



Banyak kali telah ditulis bahawa, 'There are no eternal allies & no eternal foes in politics. There are only interest'.

Sekarang HAMNO dok kalut sebab Khairi & Anifah tidak join sama upacara berarak keluar secara bodoh HAMNO yg disertai PAS, tunjuk perasaan tidak setuju perlantikkan speaker baru parlimen.

Khairi & Anifah tahu semua ni kerja bahalol. Sebab geng tu kompom masuk balik angkat sumpah jd ahli parlimen. Tak angkat sumpah maknanya bukan ahli parlimen. Nanti gaji elaun tara masyuuuuuuk...

Geng pasu bunga yg tak tahu hujung, batang & pangkal pun buat2 biol jugaklah keluar Dewan.

Kahkahkah!

Telah terbukti betapa biolnya mereka, jgn ingat sarban 5 kilo boleh kalis biol, yg bersarban 5 kilo itu lah juga terbongkok2 mengangkat sumpah depan PANyamuk@PANdap.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Monday, July 16, 2018

Hari Pertama Lagi Dah Buat PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) Marah

Madu tualang power! Click here


PAS marah sesangat kerana perlantikkan speaker dibuat terlalu lambat.

Sepatutnya 14 hari sebelum sidang, satu dunia dah kenal speaker parlimen Msia.

Kahkahkah!

Ini boleh mencetuskan ketidak-stabilan ekonomi, sosio & budaya.

Ini juga boleh menyebabkan Jho Low tak mahu balik Msia.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Speaker ni penting. Tanpa tuan speaker, Puan Bikmama/Puaka pun tak lena tidur malam.

Itu je sebab PAS (Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia) marah.

Kahkahkah!





Saturday, July 14, 2018

Tin Milo Dah Keluar

Madu tualang power! Click here


Kerajaan Pakatan Harapan buat Tabung Harapan untuk tolong sama meringankan beban hutang negara & juga nak menunjukkan betapa bebalnya & betapa borosnya pemerintahan HAMNO Najib.

Puak2 HAMNO melancarkan Tabung Najib utk membayar RM1 juta wang jaminan yg diperintahkan mahkamah kerana kononnya Najib dah hampir mamah rumput nak makan anak bini pun dah tak berduit bila akaun bank mereka yg ada bilion2 ringgit telah dibeku. Merangkak la ahli HAMNO cari duit utk menjamin bini Rosmah yg telah memberi kita semua GST sbg tanda kasih sayangnya kpd rakyat.

Di Jelawat, Bachok baru2 ini pun ada puak masjid yg kepala hotaknya cukup bergeliga dalam menabung.

AJKKKKK Masjid itu telah memasang 'bubu kutipan derma ikhlas' diatas 'speed bump' di jalan raya di hadapan masjid mereka & dibuat pada hari raya ke-3.

Hasilnya kompomlah kutipan menimbun & jalan jem sampai 3-4 km. Ptuihhh!!!!

Menabung juga salah satu kualiti terbaik suami Najib. Menurut sumber2 yg langsung tak boleh dipercayai, beliau menabung sejak dlm perut utk suatu hari nanti boleh membiayai nafsu buragasnya terhadap intan berlian & beg Birkin.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

PAS?

PAS bawak keluar tin Milo balik semula ni kaplabana hapa? Tabung hapa lagi?

Bukan hari tu dah terpekik terlolong tumbang lembu kambing & unta ke merayakan katanya dah menang ke atas Sarawak Report??

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Come on la, takkan Lebai kena ketum.

Kahkahkah!


Friday, July 13, 2018

Ulat Ramasamy Naik Daun

Madu tualang power! Click here


Ada beberapa istilah yg amat tak berapa sedap digunakan yg mengaitkan kaum India.

Pun begitu bukanlah rahsia, malah ia masih digunakan hingga kini.

Contohnya, 'Kalau jumpa ular & Keling, balon Keling tu dulu'.

Satu lagi, istilah 'Keling karam'.

'Keling karam' ini dikatakan berasal dari satu insiden bot karam di Sungai Perak yg telah meragut nyawa beberapa pekerja ladang getah keturunan India.

Diberitakan dari mulut ke mulut, beberapa pekerja tersebut telah menaiki bot penambang di sebuah jeti di Sg Perak untuk menghilir ke Pekan Kuala Kangsar, ketika itu tanpa laluan darat yg elok, sungai menjadi pilihan utama.

Masalah timbul bila arahan dari tuan punya bot tidak diendahkan.

Berbuih-buih tuan punya bot memberi amaran, "Jgn bising macha, semua duduk jangan berdiri, jgn bikin goyang-goyang!".

Sekor macha pun tak ambik pot.

Semua makin naik stim, naik syeh & semakin mengada-ngada.

Berdiri-diri punya berdiri, goyang punya goyang, tak lama kemudian bot pun terbalik.

Habis semua India jatuh dlm Sg Perak yg cukup deras ketika itu.

Semua tak reti berenang, semua mati lemas mayat jadi makanan lampam & udang galah.

Yg selamat cuma tuan punya bot.

Diberitakan juga dari mulut ke mulut, letih juga si tuan punya bot keluar masuk mahkamah utk membersihkan namanya.

Sehingga kini istilah Keling Karam masih meluas digunakan di Kuala Kangsar utk menggambarkan satu situasi bising, gawat, celaru & ntah hapa ntah.

Ramasamy ni pun tengah buat perangai Keling Karam la tu.

Kahkahkah!

Yg didengkinya itu Zakir Naik. Zakir Naik bawak cerita Islam.

Kalau Zakir Naik itu putih, passport England, bawak cerita Old & New Testament & kotei pun berkulop bertaik palat mcm dia juga, kompom Ramasamy tak marah.

Kan??

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Najib Bermasalah Bayar Bil

Madu tualang power! Click here


Tidak boleh katanya.

Yang tidak boleh ialah naik kapal terbang kerajaan keliling dunia bawak anak menantu, ipar duai, suku sakat, kroni, besan, percuma ikut suka hati bila2 masa.

Tidak boleh duit derma berbilion2 utk pertubuhan masuk akaun sendiri, sepatutnya masuk akaun pertubuhan.

Tidak boleh & tidak perlu melantik org tengah dlm pembelian kapal selam yg "tak boleh menyelam & tak tahu hape ke gune nye itu", kemudian bagi komisyen ayor lior RM500 jute.

Tidak boleh menyusahkan org dgn cukai melampau 6%.

Byk lagi benda yg tak boleh dibuat, Najib buat.

Tapi kalau nak bayar bil Astro, boleh je. Pi beratur di pej pos.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Kalau nak berkawan rapat kamcing dgn Chief Lebai pun, ah lan was sahlan!!! Boleh sesangat.

Kahkahkah!

Thursday, July 12, 2018

Kos Menangkap Jamal Jamban

Madu tualang power! Click here

Di bawah ini diperturunkan screenshot satu posting di Facebook.

Akibat kealpaan kita menangani sempadan negara, Jamal Jamban lepas lolos ke Indonesia.

Namun atas kerjasama pihak berkuasa Indonesia, Jamal Jamban berjaya diberkas dan telah pun dihantar kembali ke Malaysia utk menikmati cara hidup Penjara Sg Buluh.

Pun begitu, penangkapan Jamal Jamban ada harganya.

Harganya mahal. RM90, 000-00.

Kemudian Jamal Jamban didenda RM400-00. Tunaaaai...

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Dgn Jamal Jamban pun kita dikelepet atas, bawah, depan & belakang.

Kahkahkah!



Kalau macam ni Dol, mcm mana nak bawak balik Jho Low?

Kena panggil bomoh buah kelapa la nampak gayanya, jimat sikit.

Kahkahkah!