Wednesday, April 23, 2014

Pun Salah Anwar Ibrahim!


David Moyes dah kena guni! Kahkahkah

Salah Mat Nuar la ni.
Ini Mat Nuar punya kerja la ni.
Mat Nuar ejen Glazer.
Mat Nuar dpt komisen RM500 juta nih!
Nak buruk2kan Msia lagi la ni.
Ni sebab Sgor tak ada air la ni.
Kahkahkahkahkah!!!

liq

Moyes Gone




As was reported yesterday, David Moyes is no longer Manchester United manager.

The club released a short statement at 8.30am this morning saying: “Manchester United has announced that David Moyes has left the club. The club would like to place on record its thanks for the hard work, honesty and integrity he brought to the role.”

Last night someone at the club, believed to be Ed Woodward, briefed the country’s press to let them know that Moyes would be leaving the club. There were suggestions that the club needed to wait until it was mathematically impossible for us to play in the Champions League next season before making the decision, which reduces how much the club needs to pay out to Moyes.

Whilst, like many fans, I believed Moyes had to be sacked, it’s disappointing to see the way the club has gone about it. Was it really necessary to leak it to the press yesterday? What does that achieve? For all Moyes’ failings as a football manager for a club aiming to be at the top, he has always come across as a decent enough bloke and you have to wonder what the point in humiliating him is.

Louis van Gaal and Jürgen Klopp have been linked with replacing him, although rumours suggest that Ryan Giggs will take charge for the remaining four games of the season, with Nicky Butt alongside him.


liq

Tuesday, April 22, 2014

Mahafiraun Suka Main Air




Antara cara paling afdal utk menge'pow' kantung kerajaan ialah buat empangan.

Tidak pelik jika buat empangan;

a) gerenti budget lari dan nak lagi.
b) gerenti lambat. Lagi lambat, lagi budget baru akan sampai.
c) gerenti membazir, telah di wartakan sebagai projek tipu. Sila rujuk di sini.

Iya. Betul. Projek gerenti tipu.

Sebab itulah, selain dari suka main tempat tinggi (KLCC), main besi buruk ((Protong), Mahafiraun juga suka sangat main air.

Tanyalah orang Sarawak. Tanya orang Penan & orang Iban. Habis banjir, berlendir, berlengas, berair orang Iban & Penan kena main dgn Mahafiraun.

Projek main air Mahafiraun yg terhebat dalam dunia ialah projek Empangan Bakun. 

Projek ini ialah projek pakatan Mahafiraun, Taib Mahmud & Ting Peg Khing.

Projek ini telah berjaya memprojek entah brapa juta ekar tanah adat suku Penan, Melanau, Iban dsb di Sarawak.

Tanyalah orang Sarawak, apa hasil empangan Bakun?

Air free? Api elektrik murah? Ikan murah di pasar?

Kemudian tanya lagi, PRU baru ni hangpa undi BN ka? Kahkahkahkah!!!


liq

POLL: Who do you want to replace Moyes?




liq

The picture that got Moyes sacked?


BlrbmdMCYAAjNg2


During United’s 2-0 defeat against Everton yesterday, the man David Moyes appointed to be assistant manager was seen with a little booklet. “Set Plays”.

Reports are suggesting that Moyes is about to lose his job.


liq

Sunday, April 20, 2014

Ke Dalam Lagikah Mat Nuar?



Bukan Karpal seorang yg termenung panjang dalam mahkamah. Di kala ini DS Anwar juga mesti menung panjang.

Sapa yg sanggup ganti Karpal? Dgn segala fail bertimbun, surat2 dan segala mak nenek titik bengik perbicaraan kes menyondol lubang ekzos Saiful BauKari yg pasti perlu disemak semula oleh mana-mana peguam baru yg dilantik.

Keduanya, sapa lagi yg berpengetahuan & berkebolehan spt Karpal untuk bertembung dgn UMNO/BN dalam keadaan padang yg sentiasa senget.

Jadi bila Anwar berkata, pidatonya itu mungkin antara yg terakhir, ianya masuk akal. Mungkin Mat Nuar pun sudah terbau-bau hancing haringnya jamban penjara. 

Di Permatang Pauh, khabarnya seolah2 akan ada p/raya kecil. Bendera2 UMNO/BN sedang giat diagih-agihkan. 

Kebetulan, kan? Time penting mcm ini lah pulak Karpal dicabut nyawanya.

liq

Saturday, April 19, 2014

Tarbaek Dari FB: Spesimen UMNO Bodo


Malu orang kampung.
Malu sanak sedara.
Malu mak bapak.
Malu anak bini.

Kalau reti basa malu la. Kahkahkah!



liq

Friday, April 18, 2014

Lanun-lanun Semua, Mari!!



Jambatan ke-3 ke Spore? Mana jambatan ke-2 nya? 

Jambatan bengkang-bengkok Mahafiraun tak jadi dibuat angkara Dolah ZZ, kini ada pulak jambatan ke-3?

Mari lanun-lanun!

Tauke simen, tauke batu, tauke besi, tauke pasir dan paling penting, tauke air liur. Ini projek biliun-biliun.

Dan mari kita renungkan sejenak kalau berpandukan perangkaan REHDA, berapa kerat Melayu yg untung?

Sayur akan jadi mahal, nasi goreng naik harga, sewa rumah rumah mahal, sewa kedai mahal, semuanya akan jadi bertambah mahal dgn kemasukkan dollar Singapura. Ke mana Melayu nak dihalakan?  

Betullah kata pepatah-petitih, 'dimana UMNO kuat disitu Melayu kena perambat.'

liq

Body Benggali



Ada satu body Benggali baek tarbaek punyo!

Benggali Selangor. Tapi tak ada gambar, mintak maaf.

Barang baek suda pasti mahal la.

Mau? Syarat, mesti pakai stokin kuning.

Kalau tak ada stokin kuning, tak boleh aahh ah aah aaah. Kah kah kah kah!!!

Kah kah kahkah!


liq

Budi Benggali


Setelah WTC New York tumbang dibom oleh Amerika sendiri, dunia telah dimaklumkan ini kerja orang Islam. Orang Islam jahat. Orang Islam suka membunuh diri dgn alasan jihad.

Tetapi hasil propaganda itu terbalik, rakyat Amerika berpusu-pusu mencari apakah sebenarnya Islam bukan semakin membenci Islam.

Dan sejak kes 9/11, semakin ramai orang Amerika yg celik Islam. Quran berlipat kali ganda terjual.

Karpal pernah berkata 'langkah mayatnya dulu kalau nak laksana hudud'. Dah dia bukan Islam! Mcm mana dia nak suka hudud. Pemahaman pun kurang. Lantak pi la!

Tapi harus diingat, suara Karpal itu telah banyak membuka medan penerangan utk PAS memberi penjelasan tentang apa itu Hudud. UMNO boleh dgr apa itu hudud, Cina India boleh dgr apa itu hudud. 70an dulu ada tajuk hudud dalam tv & paper? Tarak.

Hasilnya, hudud telah mendapat publisiti meluas. PAS dapat tumpang sekaki.

Hudud bukan bab kerat tangan & lontar batu sahaja. 


Karpal bukan Islam manakala Mahafiraun orang Islam.

Mahafiraun yg tak makan babi, yg bersunat 'yahanu'nya, bapak Islam India mari, datuk Kerala Islam mari, mak Melayu Islam, boleh kata ramai kudung dan habislah batu kalau hudud dilaksanakan.

Tak ke pokaimak punya Mahafiraun?

liq