Friday, June 26, 2015

Petua Untuk Bemimpikan Bidadari



Kahkahkahkah!

Bosan. Serius bosan macam sial.

Tak cukup dgn janggut jambang, jubah merela-rela sapu taik ayam, mulut kumat-kamit, kumat-kamit, kuma-kamit... Kah kah kah!!!

Dia boleh jaja mimpi jumpa nabi. Tak payah jaja la. Fadzil Noor tak pernah jaja pun. Nik Aziz pun tak pernah cerita jumpa nabi berapa round.

Mimpi jumpa nabi ni dah lapuk daa..
Asyik dok bilang Hadi Awang berapa kali, Harun Din berapa kali, Si anu beraa kali, Si ani berapa kali

Bukak la cerita mimpi jumpa bidadari.
Lawa tak lawa, gebu tak gebu, putih nampak urat, urat merah nampak darah lalu,
Cerita la dapat berapa round.
Berapa lama boleh tahan.
Kah kah kah kah!!!

Kencing jgn tak kencing. Kah kah kah kha kah!

Tak kan tak ada walaon-walaon yg tau jampi-jampi nak mimpi jumpa bidadari?

Kena belajar seni cakar rimau ke dulu? Kah kah kah kah!
Tak pun sebelum tidur, kena cuci siku & lutut? Kah ka hkah!

Wala'on & Candunya

Thursday, June 25, 2015

Merebus Husam Musa Bermakna Merebus Kerja TG Nik Aziz


Hapa benda jenis makhluk dalam PAS sekarang ini hanya Hadi Awang yg tahu, sebab manusia macam Salahudin Ayob pun PAS dah tak mahu.

Mahfuz tertonggeng. Hatta tertonggeng. Mazlan Aliman pun tak tahan mencicit larinya dan ramai lagi nama-nama besar yg bukan sedikit sumbangan mereka terhadap PAS telah tertonggeng dan dihayun buntutnya.

Terbaru, Husam Musa pun turut kena rebus, tak dapat tidak, mulut kumpulan bukan walaon akan berkicau. Mana tidaknya kerana selama ini Husam & Nik Aziz bagai isi dgn kuku. Dgn terebusnya Husam, lengkaplah kerja walaon.

Wala'on & Candunya

Maknanya, selama ini ramai benar anggota kabinet kerajaan negeri Kelantan yg telah lama terketar-ketar dagu menahan dengki tak sudah terhadap Husam.

"jago mu Use, jago mu Use"
Kah ka hka hkah kah!
Gitu kot??



Hadi Awang ini dah cukup bermasalah. Masalahnya inferior complex. Dia rasa dia kecik dan dia nak berbuat sesuatu utk dikenang sampai bila-bila.

Sebenarnya, nama Hadi Awang ini sudah cukup masyhur lagi dgn 'amanat' yg dibekalkannya utk PAS dulu.



Kah kah kah kah ka hkah kah kah!!
Kah kah kah kah!

La ni, amanat ke mana punat ntah ke mana.

Dia duduk dalam PR, di bawah bayang Anwar Ibrahim. Duduk dalam PAS, di bawah bayang bekas Mursyidul Am Nik Aziz. Bukan sekali dua dia kena pangkah dgn Nik Aziz. Haron Din pun pernah kena pangkah dgn Nik Aziz.

Tak menjawab.

Sejak Nik Aziz meninggal, bukan main pulun lagi puak walaon-walaon ini buat kerja.

Jadi betullah kerja mereka itu bersungguh kalau dilihat dari hasil muktamar baru-baru ini, jelas bahawa mana-mana manusia yg sebulu sewarna dgn Nik Aziz telah habis dipunggah masuk dalam lori dan dihantar ke Laut Andaman.

Org-org penting dalam PAS sekarang dimonopoli oleh yg sewarna bulunya dgn Hadi Awang. 

Presiden: Chai
Timb. presiden: Chai2

Naib presiden: Chai3, Chai4, Chai5

AJK:
Ah Chai
Lun Chai
Kap Chai
Han Chai
Bon Chai
Chap Chai
Taliban Chai
Arsenik Chai
Cirit Chai

Ini aku kutip dari FB semalam.
Hapa benda ni????
Kah kah ka hka hkah kah!
Mampuih!

Kah kah ka hka hkah kah!!!
Kah kah ka hkah kah!!

Kita tunggu, bila lori simen bawak karpet merah tiba utk menyambut Asang Ali & Mat Nasa masuk PAS semula.

Monday, June 22, 2015

Bukan Kena Kencing, Sebenarnya Terkencing-kencing


RUU yg nak dibawak Hadi Awang itu sepatutnya menjadi obor berapi-api perjuangan walaon-walaon PAS.

Sepatutnya isu ini umpama babak, "ini kepala apak kau, ini kepala bapak aku. Aku nak kepala apak aku masuk dulu" Kah kah kah!

Budak2 dulu tak payah tempoh-tempoh. Kah kah kah kah! Lenjan terus. Ini apa punya jantan daaa, siap bagi tempoh. Lama pulak tu.



Sepatutnya isu ini akan menyemakkan Najib, semakin menyempitkan saluran najis dan pundi kencingnya.Tapi itu semua tidak berlaku. Si Najib masih steady berlari ke sana ke mari. 

Kah kah kah!


Mutakhir ini, PAS telah kelihatan ketandusan tokoh. Selesai muktamar baru-baru ini lagi  ramai tokoh yg celah.

PAS pun dah macam HAMNO. Nak bertanding bergantung kepada 'cai'. Betapa haramjadahnya kertas 'cai' ini baru aku tahu setelah selesainya muktamar. Tapi, haramjadah lagi org yg tahu perihal 'cai', tak ambik tindakan. 

Jawatan utama parti pun dah mula berlegar di kalangan anak menantu dan kroni. Orang muda dah naik meluat terhadap PAS dan paling hodoh punya perangai, dah mula babitkan DAP. Ini perangai HAMNO. Sah.

Kah kah kah!

Tuan-tuan dan puan-puan,

Macam mana clown-clown ini nak bahas isu isi-perut-makan-pakai Malaysia sekiranya RUU Hadi sendiri itu pun tak berani nak bertegang urat?

Takut sangat disergah Azalina MP Pengerang ke? Takutkan hero kampung dari Pasir Salak?

Poooorah! Belum apa-apa dah terkencing-kencing.

Kita tak harapkan Abduh, Tantawi & MP Kuala Nerus itu akan berbaling-baling kerusi berbahas isu GST atau 1MDB. Kita tahu mereka ini tak berapa tahu. Kita tak boleh paksa 3 ketul ini bersuara bernas serupa Rafizi Ramli atau Tony Pua. Kita tahu had mereka.

Kalau tahu pun, sikit-sikit je, macam lu la Dol. Kah kah kah kah!

Kita perlukan wakil dalam parlimen yg boleh berbahas. Tapi sayang bila datang peluang, harimau tak mengaum. Sebab-musababnya hanya Tantawi & the gang saja lah yg tahu. 

Mungkin arahan dari tuang presideng.

Mungkin sebab air-cond dewan sejuk sangat. Brrrrr..brrrrr... ketar wooo!

Mungkin ada darah gemuruh. Kah kah kah! tunggul kayu ke mana, hapa ke mana.

Mungkin ternampak muka Nazri Aziz saja dah cukup, darah turun ke lutut & siku. Kah kah kah!!!


Cuma harapan kita, jangan la ada wakil kita yg bangun dan pergi bisik kat Tuan Speaker, "saya ada cakar rimau" Aum.... aum....aum...
KAH KAH KAH!!!

Atau pun ada satu clown pergi angkat jubah tayang siku & lutut! Lebam.
KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Wala'on & Candunya

Bak kata atuk Tony Pua sebelah mak angkatnya, "lanjiou 1MDB, lanjiou GST"

Susah sangat ke?

Saturday, June 20, 2015

Telur Din Ayam Dah Mula Berkocak



Sekiranya Azmin terpaksa memecat 3 wala'on Hadi Awang ini atas desakan DAP, agak2 apa nasib Din Ayam?

Kah kah ka hkah!!!

Semestinya lah semua penjawat jawatan kerajaan negeri Selangor dari golongan wala'on PAS akan panas bontot.

Kisar kiri tak kena, kiar bontot ke kanan tak kena.
Takut-takut cucuk kad ATM, duit dah tak ada.
Kah kah kah!

Wala'on & Candunya

Tapi Dol,

DAP akan memberi layanan istimewa kpd Din Ayam selaku seorang wala'on,
DAP akan melantik Din Ayam sebagai tukang baca doa makan di Wisma MCA.

KAH KAH KAH KAH!

Friday, June 19, 2015

Majlis Cium Tanah



Melayu majlis.

Tak habis-habis dgn majlis.

Majlis lenggang perut, majlis nak beranak, majlis buat anak, majlis cukur bulu ari-ari, majlis masuk kubur dan majlis kenduri harta org dah masuk kubur.

Kah kah kah kah!!!! Bercakap ikut suka bodoh dia. Kah kah kah


Sekarang dah ada majlis PR. Kah kah kah kah!

Wala'on & Candunya

Berair mata Broheng Ali.
Berair mata Mat Maslan. Kah kah kah!
Bengkak mata Hasan Malek.
Karpal Singh pun boleh terkencing-kencing dalam seluar kalau dia hidup lagi. Kah kah kah!

Majlis PR? Kah kah kah kah!!!

Ngapa tak sebut majlis bertegang urat tak mahu berhenti kerja dgn DAP Penang? Kah kah kah!
Ngapa tak buat majlis taat setia sedapnya makan gaji dgn Cina DAP Penang? Kah kah kah!

Majlis cium tanah tanda syukur sempena cucuk-cucuk ATM duit masih ada dalam bank dah buat? Kaah kah kah kah!

Wednesday, June 17, 2015

Pesanan Khidmat Masyarakat: Koreklah Hidung Kamu!


Para pembaca budiman,

ingin kami maklumkan di sepanjang bulan Ramadhan yg bakal menjelang ini, blog Libang Libu akan kurang aktifnya.

Ini adalah disebabkan 3 perkara;

1. Blogger Libang Libu dah dapat anak sorang lagi. Nombor 3 daaaa.... kah kah kah! Letih main taik budak!
2. Kami nak buat kuih raya besar-besaran, utk eksport ke Mongolia.
3. Kami nak bercuti mengata org HAMNO dan wala'on-wala'on PAS, bagi dia chan sikit la bulan pose ni. Kan? Lepas bulan pose kita sambung balik. Kah kah kah!


Pesanan Khidmat Masyarakat ini bertajuk, Trim dan Cabutlah!

Trimlah dan cabutlah. Sementara kamu sempat. Sementara kamu masih lagi berada dalam bulan Syaaban.

Kerana disepanjang bulan Ramadhan kamu tidak lagi dibolehkan bermain-main dgn lubang hidung kamu disiang hari. Lagi pun dimalam hari kamu akan bertarawikh manakala disiang hari pula kamu akan membuta sampai berbuih-buih. Ketahuilah bahawa nikmat mengorek hidung dan mencabut bulu hidung di siang hari amat jauh berbeza dgn di malam hari.

Cabut dan trimlah supaya lubang hidung kamu kemas dan rapi. Adalah amat selekeh dan memalukan sekiranya ada bulu hidung yg panjang terjulur-julur dan taik hidung keras berjuntaian di bulu hidung. Jangan jadikan alasan larangan mengorek hidung itu menyebabkan hidung kamu berserabai. Malu la sikit kat Benggali.

Kahkahkahkah!!! 



Mengorek lubang hidung itu juga termasuk dalam 7 nikmat dunia, kahkahkahkah!

Tapi awas, kamu tidak lagi dibolehkan disepanjang bulan Ramadhan di siang harinya mengorek lubang hidung sambil memandu, sambil menonton t.v atau sambil mengetik keyboard notebook. Korek puas-puas waktu malam.

Juga jangan lupa, sediakan sebotol dua air mineral di dalam kereta sebagai persediaan untuk berbuka puasa di dalam kereta sekiranya terperangkap di dalam kesesakan lalu-lintas. Jangan pulak hingga terpaksa korek hidung sebagai isyarat berbuka puasa.

kah kahkah kah!!!

Lubang hidung yg bersih pastinya menjamin jejari yg bersih, sekiranya terodok juga lubang hidung secara tidak sengaja. Mana tau, lupa dan korek-korek idung kemudian lupa basuh tangan kemudian picit-picit buah kurma. Kah kah ka hkah!!!.

Tangisilah dan raikanlah, mudah-mudahan Ramadhan kali ini selamat tiba dan kita masih bernyawa.

Dol & Dolly,

Ramadhan tahun depan kita belum tentu masih ada nyawa.

Selamat berpuasa para pembaca, muslimin dan muslimat!

Monday, June 15, 2015

Oh Abg Lan... Abg Lan!



Inilah bezanya seorang pejuang PAS dgn seorang ahli HAMNO.

Juga beza seorang pejuang PAS original dgn seorang wala'on.

Wala'on & Candunya

Pejuang PAS original tak akan pedulikan pangkat. Jauh sekali nak merasa pakai Vellfire, Cooper atau Range Rover.

Cilake wala'on. Cilake wala'on. Dah kena hamun dgn Guan Eng pun masih bergantung pada bulu-bulu ketiak Guan Eng.

Kah kah kah!

Ini Mazlan Aliman lah!
Mazlan Aliman tak reti bersiku berlutut.

Tapi Mazlan Aliman sanggup makan biskut lutut.

Cilake wala'on. Memang celaka kerja wala'on.

Mustapha Mohamad Sembahyang Masjid Mana?



Memang hina betol lah. Kah kah ka kah!

Masjid besar2 & cantik2 dibuat oleh kontraktor Cina.
Dari atas bumbung sampai ke lubang jamban, kontraktor Cina lah punya kerja.
Pak Lebai serban 5kg cuma datang tentukan arah kiblat. Itu je.
Tak kan lah nak rasa hina kot?

Kah kah kah memang hina betol lah!
Lagi hina kalau tak sedar2 diri dihina.
Itu belum kita korek duit datang dari langit mana buat masjid juta-juta?
Kah kah kah kah!

Tapi paling hina bila Pak Lebai sedap makan gaji dgn Cina.
Sampai tak mau berhenti punyalah sedap makan duit Cina.
Kah kah kah!

Nak berhenti makan duit Cina pun kena mesyuarat.
Kah kah kah!
Nak berhenti makan duit Cina kena berjumpa dulu, kena bincang2 dulu, kena keluar hukum itu hukum ini, rujuk sheikh sana sini.
Kah kah kah!
Nak buat mesyuarat pun kena tentukan tarikh dulu.
Kah kah ka hka hkah kah!!!!

Wala'on & Candunya

Susah sangat ke nak cari duit sendiri beli biskut lutut?
Belajar-belajar la tadah tempurung tepi masjid.
Kah kah kah kah!!
Ptuih!!!


Friday, June 12, 2015

Ke Mana Tumpahnya Air Liur Basi Nik Abduh?




Blog ini belum pernah mengutuk Nik Abduh atas sebab 2 perkara;

1. Hormatkan bapaknya.
2. Tunggu & lihat.

Tunggu punya tunggu, lauk dah depan mata. Kah kah kah!

Dapatlah dibuat kesimpulan bahawa lebai ini telah melongo mulut hingga dihurung lalat dan langau akibat terpesona dgn muktamar.

Atau pun senario lebih teruk lagi, lebai ini telah tidur berkroh-kroh sepanjang muktamar. Ntah-ntah siap mimpi & mengigau. Kah ka hkah!

Dol,

satu Malaya ini tau ada satu Lebai Taiko yg mengusul putus dgn DAP dan tak mahu usul itu dibahas-bahas.

Benda hebat berapi ini pun Nik Abduh ini tak boleh nak tangkap & simpan dalam otak. Kah kah kah!

Lebai,

orang mintak fasakh sebab tak cukup nafkah.

Mana boleh tahan, ada ke patut guna siku & lutut. Guna la organ yg sepatutnya.

Kah kah kah kah!!!

Thursday, June 11, 2015

Siku, Lutut, Biskut Lutut & Melutut



Politik DAP - putuskan hubungan dgn Haji Hadi. 
Implikasinya cuma hanya Hadi sorang yg tanggung. Hadi sorang yg nak dikera-sumbangkan.

Politik PAS - putuskan hubungan dgn DAP. 
Implikasinya, melibatkan beribu ahli PAS yg menjawat jawatan lantikan kerjaan negeri PKR Sgor & DAP Penang.

Kalau Mahfuz tak bukak mulut pun, satu Malaya dah tau usul tanpa bahas itu idea bernas Hadi.

Tapi Dol,

janganlah jadi bangang, keluar belanja beribu berjuta bermuktamar semata-mata nak dengar sorang Pak Aji taiko berusul dan kemudian tak bagi usulnya itu dibahas?

Ini dinamakan diktator.

Muktamar, mesyuarat, perjumpaan, meeting adalah tempat orang berbahas, bertengkar, berbaling-baling kerusi meja demi untuk mencapai satu keputusan yg muktamad yg dipersetujui ahli terbanyak.

Dol,

kalau lu nak mengusulkan isu 'bertegang urat' dgn bini lu pun, kadang-kadang 'bertegang urat' haram tak dapat, malahan usul itu langsung tak diambik pot. 

Kah kah kah kah!!!

Lu ingat belanja biskut lutut dah kompom dapat se-round?

Kah kah kah!