Wednesday, February 25, 2015

Simpang Malaikat 2015




Kahkahkahkah!
kah kah kah kah!
Mau?
Ada berani?

KAH KAHKAHKAH!
Baik bubuh Broheng Ali.


liq

Wednesday, February 18, 2015

Cuti Raya Cina



Kami ke Kelantan,
ziarah mak/bapak mertua,
ziarah mangsa banjir,
ziarah pusara Tok Guru.

Mari buat ramai di Klate,
makan makanan Klate,
shopping di Klate,
berbelanja di Klate,
support serba sedikit ekonomi Klate.

Kasi jem Klate.

liq

Monday, February 16, 2015

Azmi Ali Test Geraham


Syabas diucapkan kepada Azmin atas pembatalan projek KIDEX yg dikatakan projek lebuhraya HAMNO yg termahal di Msia.

Pun begitu. Kah kah kah kah!

Pun begitu. Kalau KIDEX saman macamana? Kahkahkah! Kemudian kira. Lambat lagi.

Pun begitu, syabas sekali lagi.

Ini kerana kami Libang Libu amat sangsi dgn Azmin sejak awal lagi. Almaklum la kan, Azmin org pilihan. Kahkahkah!

Syabas! Berivu-rivu tania.



liq

Friday, February 13, 2015

Broheng Ali Tak Masuk Kubur



Merah lagi tanah kubur orang tua tu, Broheng Ali dah menyanyi.

Dia dah lupa, orang tua itu la yg bagi greenlight utk dia bertanding di Pasir Mas dulu. Duit pencen wakil rakyat Pasir Mas itu la yg dia guna beli gula, garam, air paip bagi anak bini dia makan.

Karut sungguh Broheng Ali ni.

Mungkin dia fikir satu hari nanti dia tak masuk kubur. 

Dia masuk longkang, bawah tayar kereta, bawah tayar lori atau terapung-apung dimana-mana suak.

liq

Wednesday, February 11, 2015

Tarbaek Dari FB: Gambar-paling-tak-tahan Of All Time!


kahkahkahkah!!!

Gambar ni aku cedok. Ini hasil kerja Malaysian Gags.


Kah kah kah kah! Cilake. Memang cilake punya gambar.
Boleh putus urat marikh kalau tengok gambor ni lama-lama.

Kah kah kah kah kah!!!

liq

Beza Budak DAP Dgn Mohtar Arsenik


Bezanya amat ketara.

Macam hitam dgn putih kelabu taik babi. Macam anjing babi dgn kucing.

Macam taik dgn kuih baulu. Macam lendir China Doll dgn cendol.

Macam beg plastik merah dgn lubang jubor Saiful BauKari lah!

Kah kah kah kah!

Ini ayat ulamak-alamak!

 Ini ayat anak P Patto

Kasthri Patto bukan orang Terengganu.
Kah kah kah kah!

Tuan-tuan,

Mohtar Arsenik ini samalah wataknya dgn Zol Kolom.
Dua-dua pernah masuk jel. Dua-dua pernah tercirit hijau. Dua-dua pernah kena picit telor.
Dua-dua wakil rakyat. Bergaji berpencen sampai masuk kubur.
Dua-dua jadi barua HAMNO.
Tapi, bab barua yg satu ini boss dia tak sedar.

Kah kah kah kah!

Oooops! Lagi sekali nak bagi tau. Kasthri Patto bukan orang Terengganu.
Pun bukan dilahirkan di hospital Turki.
Kah kah kah kah!

liq

Sapa Tak Kenal Mohtar Arsenik? Bakal Ketua PR


Kah kah kah kah kah!!! Ini aku cedok dari PasMa Pahang.
Baru aku tau Mokhtar Arsenik ini berasal dari Terengganu. Kah kah kah!


Pasma Pahang mencalonkan Mokhtar Arsenik sebagai ketua PR.

Kerana beliau seorang ulama yg muktabar dan sikkoh dan mempunyai pemikiran yg kritis di Pahang (asal Terengganu).

Bukti ketokohan Beliau ;

1- Dapat menghidu dan secara kasyafnya boleh mengesan munafiq dimana2.

2- Doa yg sentiasa makbul dan pandai mengajak anak muridnya solat hajat siapa yg melawan beliau. Dengan ini musuh akan terus jatuh.

3- Sentiasa menyuarakan pendirian dan diterima ramai dan di iktiraf dunia iaitu FACEBOOK!

4- Kecerdikan, ketokohan, bijaksana dan taat setia beliau terbukti apabila berdemo menentang sahabat sendiri.

5- YB ADUN Facebook dengan menang lebih 1000 majoriti.

6- Cerdik tahap Martin Luther King apabila sentiasa menggunakan anologi2 yg amat bersesuaian dengan arus masa sekarang. Seperti bayi dan tahi dalam pampers.

7- Dan banyak lagi.

Maka dia lah insan terpilih untuk menerajui pimpinan PR! Tidak ada insan lain yg layak selain beliau! Hebat!!


liq

Tuesday, February 10, 2015

Broheng Ali Sujud Syukur Kot?


Dah berbulan-bulan Broheng Ali sunyi sepi.

Tak ada pun ayat2 kaw2 power keluar dari mulutnya dipaparkan di media cetak.

Tak ada lagi perkataan ' you talk shit., you talk shit' Kah kah kah kah!!!



Broheng Ali ni bertapa ke apa? Kah kah kah! Kat suak mana, lombong mana, tasik mana, longkang mana? Kah kah kah!!

Atau mungkin Broheng Ali tengah munajat kaw2 punya. Makan tak. Minum tak. Sempena Anwar Ibrahim nak jatuh hukum? Kah kah kah!!!

Kalau dulu dia beriya2 poyo benar sampai nak bersolat hajat diatas kes Anwar. 

C'mon la, sikit2 sudah la sujud syukur.

Sekarang ni cuaca panas terik, tolong la panggil hujan. Kah kah kah kah!!!


liq

ANWAR IBRAHIM'S STATEMENT FROM THE DOCK ON 10 FEBRUARY 2015



I maintain my innocence of this foul charge - this incident never happened. This is complete fabrication - coming from a political conspiracy to stop my political career.

You have not given proper consideration to the case presented by my counsel from day one - that this incident never happened at all.

But instead you chose to remain on the dark side and drown your morals and your scruples in a sea of falsehood and subterfuge. Know you not that you are now wallowing in filth and foulness and the stench of your injustice will permeate through every nook and cranny of this so-called Palace of Justice and I do pity you all.

I can go on and on but I see from your statement today that it will be fruitless - it appears as I have been condemned again as I was in the court of appeal. only here we went through a facade of an eight day hearing.

It is not a coincidence how the PM was able to release a full written statement on your decision barely minutes after you handed your judgment today even before sentencing.

In bowing to the dictates of the political masters, you have become partners in crime for the murder of judicial independence and integrity. You have sold your souls to the devil, bartering your conscience for material gain and comfort and security of office.

You had the best opportunity to redeem yourselves – to right the wrongs of the past and put the judiciary on a clean slate and carve your names for posterity as true defenders of justice.

Yes, you have passed judgement on me – and I will, again for the third time, walk into prison but rest assured my head will be held high. The light shines on me.

But the shame is on you for you will be judged by history as the great cowards of humanity. Sitting on that high horse of judicial power, you have stooped so low to become the underlings of the political masters.

Students of law and professors of jurisprudence will scrutinize your judgments and as they dissect your reasoning and your decision, your credibility and integrity will be torn to tatters. And you will be exposed as the fraudsters who don the robe of judicial power only to pervert the course of justice.

Do not forget that, as all of us will have to, you too will have to answer to your maker. You will have to answer why you turned your backs on the principles that you had so solemnly sworn to uphold.

People who come into your court have to bow their heads and address you as ‘My Lords’ but don’t you know that you too will have to answer to your Lord one day? By then you will need more than bowing and prostration to justify why you willfully transgressed Allah’s command as ordained in Surah an-Nisaa, verse 58:

Indeed, Allah commands you to render trusts to whom they are due and when you judge between people to judge with justice. Excellent is that which Allah instructs you. Indeed, Allah is ever Hearing and Seeing.

Going to jail, I consider a sacrifice I make for the people of this country.

I have fought most of my life on behalf of the people of this country - for the people I am willing to go to jail or face any other consequence.

My struggle will continue, wherever I am sent and whatever is done to me.

To my friends and fellow Malaysians let me thank you from the bottom of my heart for all the support you have given me. And Allah is my witness. I pledge and I will not be silenced, I will fight on for freedom and justice - and I will never surrender!

Anwar Ibrahim

liq

Izzah: Tiada Anak Yg Sanggup Lalui Semua Ini


Kita semua datang dari sepasang ibu dan bapa. Kita semua pernah beribu dan berbapa.

Pada aku, artikel ini yg telah disiarkan di Malaysian Insider paling tepat menghuraikan situasi yg menyelubungi keluarga Anwar Ibrahim.

Hampir 17 tahun selepas pemecatan dan penangkapan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998, Nurul Izzah Anwar kini berdepan dengan kemungkinan ayahnya merengkok dalam penjara sekali lagi. – Gambar The Malaysian Insider, 10 Februari, 2015.

Nurul Izzah Anwar berusia 18 tahun ketika ayahnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat sebagai timbalan perdana menteri dan didakwa dengan tuduhan liwat dan rasuah pada 1998.

Setahun selepas itu, Anwar dijatuhkan hukuman penjara enam tahun kerana kesalahan rasuah dan pada 2000 dijatuhkan hukuman penjara sembilan tahun kerana dituduh meliwat.

Kini, ibu kepada dua orang anak itu sudah berusia 35 tahun dan merupakan salah seorang ahli politik berpengaruh di Malaysia, dan berdepan dengan penderitaan kemungkinan kehilangan ayahnya sekali lagi hari ini.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berkata, tidak ada anak mahu melalui pengalaman sedemikian, apatah lagi jika keputusan Mahkamah Persekutuan esok mendapati ayahnya bersalah dan dihukum penjara lima tahun.

“Umur ayah makin lanjut dan yang menyedihkan kalau dahulu, kami melihat individu yang memayung kami terpenjara, kini, ayah yang sepatutnya kami lindungi juga mungkin dizalimi sekali lagi.

“Tiada anak yang sanggup melalui detik itu,” katanya kepada The Malaysian Insider. ‎

Nurul Izzah yang juga naib presiden PKR berkata, kesakitan yang dialaminya bersama keluarga tidak mampu diubati apabila teringatkan pesanan ayahnya untuk tidak mengaku kalah dan meneruskan usaha reformasi negara.

“Pesanan utamanya adalah supaya kami bersedia dengan sebarang kemungkinan. Pesanan jua buat kami meneruskan perjuangan, jangan pasrah tetapi terus dengan usaha menuntut reformasi di Malaysia.

“Sudah 16 tahun berlalu, maka anak-anak sudah patut lebih arif dengan perjuangan menuntut keadilan,” katanya.

Bagi Nurul Izzah, walaupun kesedihan pernah melanda keluarganya, namun detik terindah untuk bersama buat kali terakhir tidak akan dilepaskan.

“Sebenarnya, masa kami bersama ayah penuh dengan bibit-bibit gembira dan mesra. Kelucuan, karisma, ketabahan, sindiran manja ayah, sebenarnya menjadi sumber keceriaan bukan sahaja buat mama, anak-anak tetapi jua cucu-cucu yang bertandang di Bukit Segambut," katanya, merujuk rumah keluarga di Kuala Lumpur.

“Justeru, pahit dan luka buat kali kedua ini menerusi fitnah lemparan tidak terubat; hanya kami mampu menyandarkan harapan kepada jati diri kebenaran dan peninggalan nilai keadilan oleh ayah." ‎

Nurul Izzah berkata walaupun berdepan dengan hukuman penjara, beliau yakin ayahnya akan dibebaskan hari ini berdasarkan hujah pihak pembelaan.

“Sebenarnya harapan kami agak menggunung memandangkan dari segi undang-undang, khususnya penghujahan peguambela Ramkarpal Singh, Gobind Singh Deo, Sangeet dan tentunya Datuk Gopal Sri Ram.

“Tentu pembebasan ayah itu pasti,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Pada 7 Mac 2014, Mahkamah Rayuan menolak keputusan Mahkamah Tinggi pada 9 Januari 2012 yang membebaskan Anwar dari dakwaan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, pada 2008.

Panel 3 hakim Mahkamah Rayuan yang diketuai Datuk Balia Yusof Wahi menjatuhkan hukuman lima tahun penjara ke atas Anwar dan membenarkan ikat jamin sehingga keputusan rayuan di Mahkamah Persekutuan hari ini.

Anwar didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah kondominium di Desa Damansara, Bukit Damansara, antara jam 3.10 hingga 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

liq