Friday, October 31, 2014

Resah Seorang MP



Dol,
MP kita sunyi. Resah.
Terseksa tak berkesudahan.
Kah kah kah kah kah kah!!!

Apa kes ni...
Kah kah kah kah!!!

Mudah2an Bung kita ni sihat walafiat.
Mintak dijauhkan dari pelbagai penyakit.
Terutama penyakit kencing manis.
Kah kah kah kah kah!!!

Darah tak mengalir lancar bila kena kencing manis.
Ada setengah bahagian yg dapat sikit.
Lagi parah kalau darah tak pergi langsung.
Sejuk.
Tak mau panas.

Pujuk la macam mana pun.

kah kah kah kah kah!!!

Ini pokok periuk kera lah!
Peredaran darah yg sgt baik.
kah kah kah kah kah!!!



liq

Ada Berapa Hasan Malek Di NS?


Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!!!

Ada 2 kemungkinan.
1. Ramai benar org berduit di NS.
2. Ramai sesangat Hasan Malek.

Yg mana satu ni?
Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!!!



liq

Thursday, October 30, 2014

Baru Masuk Kandang, Aji Belum Masuk Jel



Nak sayu hapa ke bendanya?

Itu baru kandang. Bukan kandang orang salah pun. Baru kandang saksi. Kahkahkahkahkah!!!

Belum lagi masuk kandang jeriji 4x4. Belum lagi kena bilik gelap.

Belum kena tahanan tanpa bicara pun. Belum. Tak akan merasa la, jgn risau. Tak akan merasa makan nasik campur kuku macam Mat Sabu lah. Jgn risau.

Tak akan merasa kena tinju, kena arsenik, kena bogel. Jgn risau. 

Nak sayu pala bana hapa? Kah kah kah kah kah. Macam gitu dah sayu. 

Kalau dihantar ke Gaza, tercirit-birit cair ustaz nih. Kah kah kah kah KAH KAH KAHKAH!!!

liq

Nama-nama Penting Kes Anwar Ibrahim Kali Ini




Kes main lubang ekzos ini melibatkan 2 orang Melayu beragama Islam.

Tapi yg tukang belanya, majoriti bukan Melayu. Dulu ada Zol Kolom. Tapi Zol Kolom dah kelam sekarang.

Yg bestnya, pengadil semua Melayu.

Tukang bela majoriti bukan Melayu & bukan beragama Islam. Ada 4 orang daripada kesemua 14 orang itu yg beragama Islam. Sebab namanya berbunyi Islam.

Lathefa Koya dah kompom bukan Melayu. Kah kah kah kah!!!

Pengadil semuanya Melayu beragama Islam. Cuma kali ini tak ada sang hakim bernama pelik, contohnya Arifin Jaka. 

'Jaka' tu Melayu suku mana? Kah kah kah kah!!!

Ralat sikitlah, aku tak ada list barisan tukang tuduh.

Kali ini barisan tukang tuduh yg bermati-matian mengatakan lubang ekzos Saiful Baukari ditarah Anwar Ibrahim itu diketuai oleh seekor keling jadi-jadian. Kejap dia kata dia dari Benua Keling, esok dia kata dia Melayu. 

Kah kah kah!!!

liq

Wednesday, October 29, 2014

Sunday, October 19, 2014

Jangan Tanya Apakah Negara Boleh Buat Selipar, Tapi Tanya Apa Selipar Boleh Buat Untuk Negara?


Dont ask what the country can do for you but, ask what you can do for the country? - oleh salah seorang Tuang Presideng AS.

Artikel dibawah dicedok dari The Malaysian Insider BM. Apa yg dibuat oleh pesara keretapi tersebut amatlah diluar jangkaan, mengagumkan, wow!, hebat, bergeliga dan absolutely coooooooool... bananas!

Kah kah hka kah!!!

Selipar di muka Najib sumbangan saya untuk negara, kata pesara yang marah

Ini bukan kali pertama pesara M Krishnan melakukan perkara seperti meletakkan selipar ke muka perdana menteri, malah katanya akan melakukannya berkali-kali hingga mereka dapat 'mesej'nya. – Gambar dari Facebook, 19 Oktober, 2014.

Pesara M Krishnan seorang lelaki yang marah terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Dan kemarahan membuak-buak inilah yang mendorongnya meletakkan selipar di atas wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di satu poster semasa membuat protes terkini terhadap pemotongan subsidi bahan api di luar bangunan Parlimen minggu lalu.

Dia kemudian ditangkap kerana perbuatan itu.

"Kehadiran saya hari itu tidak ada kena mengena dengan pemotongan subsidi. Saya marah dengan kerajaan, merekamelakukan sesuatu yang salah, mereka menyalahguna undang-undang kerana mereka tidak memahaminya, mereka menjadi bahan lawak dunia, dan saya mahu mereka tahu itu," kata Krishnan kepada The Malaysian Insider di Kuala Lumpur minggu ini.

Kisah Krishnan adalah cerita tentang kekecewaan terhadap sistem penyampaian awam yang dialami golongan berpendapatan rendah sepertinya.

Beliau bergantung kepada pembayaran Perkeso untuk hidup, mengalami kecederaan di tempat kerja, dan tinggal di rumah kos rendah awam di mana suasananya memeritkan.

Gambar dia memegang selipar di atas muka Najib dalam poster itu diterbitkan di Facebook melalui laman "Friends of BN - Barisan Nasional".

Kerana tindakan itu, bekas pengendali kren berusia 56 tahun itu ditahan.

Tetapi ia bukan kali pertama. Dia membuat tindakan yang sama bulan Mei lalu ekoran kerosakan pada flat kos rendahnya, dan berkata akan melakukannya sekali lagi.

"Saya melakukannya berkali-kali sebelum ini dan saya sudahpun ditahan kerananya, tetapi saya akan melakukannya sekali lagi dan sekali lagi sehingga mereka dapat mesej bahawa kita ingin dilayan sama rata sebagai warganegara," kata Krishnan.

Penangkapan terbarunya pada 11 Oktober, tiga hari setelah protes anti kenaikan harga minyak dibuat di luar Parlimen. Putrajaya mengurangkan subsidi minyak pada 2 Oktober, menaikkan harga petrol RON95 dan diesel sebanyak 20 sen seliter.

Krishnan ditahan lebih 24 jam kerana polis mahu menyiasatnya atas penghinaan yang disengajakan dengan niat membuat provokasi terhadap keamanan dan ugutan jenayah. Dia kemudian dibebaskan dengan jaminan polis.

Kisah kekecewaannya terhadap Putrajaya bermula sejak zaman kanak-kanak lagi, dia seorang yang tidak bernegara, dilucutkan kewarganegaraan, sehingga umur 12 tahun.

Sejak itu, setiap sedikit "kesalahan" atau "ketidakadilan" oleh Putrajaya memberi kesan mendalam terhadap Krishnan, yang lahir di Kajang, Selangor, termasuk fakta bahawa dia disenaraikan sebagai "keturunan India" dalam dokumen rasminya.

"Mengapa saya 'keturunan India'? Saya tidak dilahirkan di India.

"Saya mahu dikenali sebagai keturunan bangsa Malaysia, saya orang Malaysia," katanya yang fasih bercakap dalam Bahasa Melayu.

Berikutan berita penangkapannya, penasihat DAP Lim Kit Siang mempersoalkan sistem keadilan yang menyebabkan Krishnan ditangkap hanya kerana meletakkan selipar di atas gambar Najib.

Krishnan bagaimanapun, tetap berdegil, "Saya menolak menandatangani kenyataan 112 di balai polis kerana ia ditulis dalam bahasa Melayu, jika saya 'keturunan India', maka ia harus sekurang-kurangnya ditulis dalam Bahasa Tamil, lagipun ia satu-satunya bahasa yang saya boleh baca sebenarnya," katanya.

Katanya, dia tidak fikir dia perlukan seorang peguam, kerana dia mampu bercakap untuk dirinya sendiri dan menyedari hak-hak di bawah undang-undang.

"Saya tidak takut, saya tahu hak saya, jika mereka mendakwa saya, saya tahu mereka menyalahguna undang-undang dan saya tidak melakukan apa-apa kesalahan terhadap undang-undang.

"Saya didaftarkan sebagai OKU (orang kurang upaya). Oleh itu saya dilindungi oleh Agong," kata Krishnan yang mengalami kemalangan semasa bekerja sebagai operator kren.

Dia berkata kehadirannya di protes terhadap pemotongan subsidi minyak adalah untuk menghantar mesej kepada kerajaan – bahawa Perlembagaan dan Rukunegara melindungi warganegara Malaysia dan Putrajaya salah kerana menyalahgunakan hak rakyat.

Krishnan menegaskan bahawa dia bukan ahli mana-mana parti politik, tetapi bersimpati terhadap Hindu Rights Action Force (Hindraf), yang hilang relevansinya selepas bertelagah sesama sendiri.

Selama direman baru-baru ini, Krishnan memberitahu ketiga-tiga anaknya yang sudah dewasa dia ditahan tetapi memberitahu mereka agar tidak mengunjunginya.

"Saya tidak mahu mereka menyokong saya secara terbuka atau dikaitkan dengan saya kerana saya tidak mahu pihak berkuasa pergi mencari mereka pula," kata Krishnan yang tinggal seorang diri di flat kos rendahnya di PPR Sri Alam, Sungai Besi.

Dia juga tidak bergaul rapat dengan jiran-jirannya kerana "reputasi"nya yang selalu menyertai protes.

"Saya tidak mahu mereka merasa tidak selesa apabila bergaul dengan saya, jadi saya hanya terus bersendirian sahaja," katanya.

Dia kerap menghadiri perhimpunan protes setelah mengetahui mengenainya dalam akhbar Tamil, terutama Malaysia Nanban.

Untuk sumber pendapatan rendah dan berbelanja kecil sepertinya, cukup untuk beliau membuat protes secara tetap.

Sebagai contoh, dia selalu berulang-alik ke pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur bagi melaporkan kecacatan pada flat kos rendahnya itu sejak pertama kali menerima kunci tiga tahun lalu. Namun tidak ada penyelesaian terhadapnya.

"Mereka datang dan mengambil gambar dan kemudian saya tidak dengar apa-apa dari mereka, apa jenis pentadbiran itu?

"Saya juga mempunyai surat daripada Datuk M Saravanan (bekas Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan) yang mencadangkan agar saya diberikan satu unit rumah gantian tetapi mereka rasanya tidak mahu memenuhinya," katanya.

Ini juga puncanya Krishnan melakukan aksi membaling selipar yang sama pada Mei tahun ini.

Sebagai pihak yang bergantung kepada bayaran Perkeso setiap bulan, kata Krishnan, dia sepatutnya menerima RM1,100 setiap bulan kerana gajinya sebanyak RM2,200 sebulan ketika bekerja sebagai operator kren sebelum cedera, tetapi Krishnan hanya menerima RM750 sekarang.

"Untuk semua kelemahan kerajaan yang terpaksa kita hadapi, tindakan membaling selipar saya adalah sumbangan saya untuk negara ini, untuk anak-anak saya dan anak-anak mereka yang akan datang.

"Kita perlu menghantar mesej yang kuat kepada kerajaan, dan ini adalah cara saya untuk berbuat demikian," katanya. – 19 Oktober, 2014.

liq

Friday, October 17, 2014

Kita Masih Terus Digentel Mat Saleh



Msia telah terpilih sbyk 3 kali menganggotai Majlis Keselamatan PBB, tahun 1965, '89-'90 & '99-'00.

Tahniah Malaysia!

Mula2 sekali, kita kena tau, jgn jadi pekak tuli. Majlis ini cuma rubber-stamp. Majlis ini ibarat seekor singa jantan yg telah dikloroxkan warna kulitnya, dicukur segala bulu dan dicabut giginya. Tak bagi pakai gigi palsu pun.

Kah kah kah kah!!!

Khabarnya dahulu, Bush terpaksa menelefon Mahafiraun utk mintak persetujuan mengebom Iraq.

Ketika itu khabarnya juga mengatakan Mahafiraun tgh makan dalam satu majlis di Jepun. Mahafiraun mintak Bush tunggu kerana dia tengah sodap mencekik. 

Kah kah kah kah!!! Sapa la yg reka cerita nih? Kah kah kah kah!!!

Selesai mencekik, barulah Mahafiraun menjawab panggilan Bush. Mahafiraun pun kompom la dgn Bush utk mengebom Iraq.

Nasib baik Bush telefon semasa Mahafiraun tengah gendang gendut tali kecapi perut kenyang senang hati.

Katakan la, Mahafiraun dapat call time dia tengah mencangkung merah-merah muka meneran sembelit? 

Kah kah kah kah!!!

Habis kita. Kah kah kah kah!!!

Kot-kot disuruhnya Bush, "bom lah dgn negara aku sekali!"

KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!!!!

liq

Membuntuti


Katakerja/verb bagi perbuatan Mamat 
bersampin kuning diatas dipanggil,
'membuntuti'
Kah kah ka hkah kah kah kah kah kah!!!


Semoga dilanjutkan usia Mursyidul Am kita, TGNA. Semoga dikurniakan rezeki dan kesihatan yg baik kepada TGNA. Semoga dikekalkan istiqamah TGNA, sekali-kali tidak akan ber'kluk-klek' dgn HAMNO.

Harapan kita, kalau TGNA pergi mendahului kita, gantinya bukan Pak Lebai Haji Halau Jin Air Jampi Ajen Hartanah PerpaduWang HAMNO, Haron Din.


Cumanya TGNA,

Kami ni macam mana?

Apalah salahnya kami nak pergi dengar orang berlabon-labon dikenduri rumah PasMa?

Kami pun ada pilihan macam Tamrin juga. Kadang2 terasa juga nak minum teh rumah orang.

Si Nasa tu pergi makan kenduri rumah HAMNO sampai buntat-buntat terbalik pusat, dibantainya langsung tak nak balik-balik!

Kahkahkahkahkahkah!!!

liq

Thursday, October 16, 2014

Ubat Sakit Gigi Palig Mujarab



Yg paling mujarab ialah cabut, kalau dah teruk sangat.

Kalau lubang/reputnya masih belum kritikal dan tiada jangkitan, menampal sudah memadai.

Kalau tak cukup modal, tumbuk bunga cengkih. Kemudian serbuk cengkih itu disumbat ke dalam gigi yg berlubang.


Kah kah ka hkah kah kah kah!!!!

Nak dijadikan contoh, serbuk cengkih ni macam BR1M la. Merasa 5-6 ratus masuk kocek.

Kah kah ka hkah kah!!!

Leganya sekejap, habis lama setengah jam.

Lepas tu kompom meraung balik,

"minyak dah mahal,
tepung mahal,
tambang bas sekolah naik harga,
ikan mahal,
ayam mahal,
daging dah takmampu beli,
beras mahal,
getah RM1.90-00 sekilo,
segala mak nenek mahal!"



liq

LK Siang; "Aji, sakit perut ka Aji..?"



DSAI: Pssssssst! Hang buat apa?
LK Siang: Tengah main Candy Crush, kenapa? Takpe kot?

DSAI: Ke mana la sorang lagi tak mai-mai ni..
LK Siang: Sat lagi sampai kot.

DSAI: Ntah-ntah dia singgah kat jamban bawah sana.
LK Siang: Mungkin kot.

DSAI: Iya lah, makin tua-tua ni, perut macam-macam ragam.
LK Siang: Lama tu.... berak batu kot.

DSAI: Mmmmph... sampai subuh esok tak sudah-sudah tuu.

KAHKAHKAH!!!!! KAHKAHKAH!!!!

Aji,

memang betul Aji, memang betul HAMNO umpama bulldozer dalam dewan.

Memang betul HAMNO buat dewan umpama rubber-stamp. Apa HAMNO hendak buat, semua lulus. Ahli-ahli dewan yg lain tak berupaya menghalang.

Perkara-perkara ringgit dan sen itu tak memerlukan kekuatan 2/3 dewan untuk kelulusan. Apa saja kandungan dalam bajet kompom akan lulus. Menyalaklah ahli dewan pembangkang sekuat mana pun.

Sejauh pemahaman aku, sebagai contoh, perkara seperti agama rasmi, bahasa rasmi, inilah yg memerlukan kekuatan 2/3 dewan untuk dipinda/digubal.

Undang-undang kapir Westsminter yg kita pakai sejak merdeka itu, tidak memperuntukkan satu kekuatan 2/3 dewan perlu untuk meluluskan/mengubah Bajet yg dicadangkan HAMNO. 

Pun begitu Aji,

Aji pergi mana?

Aji perlu berada di dewan dan dilihat berada di dewan utk;

1. memperlihatkan kekutan PR,
2. sama-sama bersama pemimpin lain memperlihatkan kebencian terhadap Bajet yg boros,
3. menggalas undi yg diberi kpd Aji sebagai pembangkang,
4. yg dah lepas, sudah la. Let's bygone, be bygone. (eeewah!)
5. membuktikan Aji tidak berak batu & main Candy Crush dalam jamban. 

Kah kah kah kah kah!!!!

Lawak pun lawak juga, tapi kita kena tahu, ketidakhadiran Aji tempohari adalah satu perkara serius.

Aji perlu diperli, disindir, kerana itu sahaja kita boleh buat. Kita bukan macam Din Ayam yg rapat kamceng dgn Aji.

Aji perlu diperingatkan bahawa, Dr Burhanudin al Helmi, Yusuf Rawa & Fadzil Nor telah meninggalkan kita dgn nama yg harum jadi sebutan di masa-masa hadapan.

Tak kan satu masa nanti Aji akan meninggalkan kami dalam keadaan Aji masih dibelit perkataan-perkataan, 'barua, brokar & pil kuda'?


liq