Wednesday, August 27, 2014

PAS Telah Dikantoikan HAMNO, Big Time!



Pengundi majoriti PAS ialah Melayu. Cuma sejak kes lubang ekzos Saiful BauKari, kita telah berpeluang mnyaksikan Cina/India berbondong-bondong mengundi PAS.

Yg jadi calon PAS pun ada.

Ini perkembangan yg amat bahaya untuk HAMNO dikawasan pengundi majmuk kerana MCA/MIC memang sudah tak boleh diharap.

PAS kena diberi umpan terbaek! Umpan terbaek itu menjelma dalam Khalid Kidex. Huru-hara PAS.

Setakat artikel ini ditulis, ahli PAS rata2nya masih lagi seperti 'baung dalam bangkar'. Tak puas hati lebih ramai dari yg puas hati.

Perbuatan main sorong-sentap-sorong-tarik tuang presideng dan balacinya amat menjengkelkan golongan bukan Melayu. Mungkin tuang presideng dan balaci fikir semua orang suka di sorong-sentap-sorong-tarik macam tu! Kha kah kah kah kah!!!

"Guane tergamok tuang presideng?"

Sepanjang konsert PAS/Khalid/PKR/Azmin/Wan Azizah ini, apa yg HAMNO buat?

HAMNO relax, makan kuaci, tengah sengih2 puas hati duduk tebing sungai sambil melihat betapa besarnya ikan telah menyambor umpan!

PAS sekarang boleh ucap bye-bye kepada DUN tertentu di Selangor pada PRU akan datang. DUN majoriti Melayu pun belum tentu. 

PAS telah rugi.


liq

Tuesday, August 26, 2014

Tengok Dia Punya Main


Kah kah kah kah!

Tengok. Tengok dia punya main. Kah kah kah! Ingat senang HAMNO nak bagi gitu-gitu je?

Kah kah kah!


liq

Mimpi Berahi Tok Guru



Dulu kita ada seorang mahafiraun. 

Mahafiraun ini telah memimpin kita terlalu lama. Dek terlalu lama kita jadi leka.

Kita jadi sedap syok apabila dipersembahkan dgn pelbagai projek utk menggemilangkan Tanah Melayu ini.

Tapi diakhir kalam pemerintahannya, telah diketahui pelbagai projek mega itu tidak berunsurkan kajian mendalam oleh pakar-pakar mahu pun dinasihati golongan cerdik pandai. 

Semua projek gila-babi yg beribu juta ratus ribu bilion yg hampir menunggang terbalik Tanah Melayu itu, cuma berasaskan mimpi berahi Mahafiraun di malam Jumaat.

Sehingga kini Tanah Melayu belum lagi usai menangani bala yg ditinggalkan Mahafiraun dan mimpi2 malam Jumaatnya.

Belum habis settle mimpi Mahafiraun, datang pulak cerita satu mimpi. Kah kah kah!!!

Mimpi negeri berantakan pecah periuk belanga kerana ada wanita berusia dikatakan masih datang bulan!

KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Kami tok sey ppuang datang bulangg. Kata tok guru. 

Tok, hari ini Selasa lah, bukan Jumaat.

Kah kah kah kah kah!!!


liq

Sudah Jelas Ikang Betina, Bukan Ikang Jantang


Kita ahli PAS marhaen bawahan kecil2an umpama ayam main bawah rumah, menunggu beras jatuh dari celah gelegar.

Susah benar nak dapat info.

Kebanyakkan isu2 besar dah habis dikupas Rafizi, kemudian ada isi lebih sikit dia letak atas meja untuk Pemuda PAS dan Pemuda akan bagi kita kulit. Kulit bawang kah kah kah!!!

U-turn tak U-turn. Sokong tak sokong. Semua kita di letak didalam gelap, segelap malam rombongan PAS pergi melawat rumah Ku Li. Kah kah kah!

Kami teramat kuciwa, kuciwa kekurangan maklumat.

Maka dibawah ini maklumat, diperturunkan ciplakkan dari blog Tulang Besi;

TUESDAY, AUGUST 26, 2014

Pendedahan: Presiden PAS Sokong Kerajaang Perpaduang dgn UMNO Atas Dasar Melayu

AKHIRNYAAA!!!!!!

Rupa2nya Dr. Zuhdi Marzuki hanyalah tukang sampai sahaja.

Masej wassap beliau tempoh harisebenarnya adalah berasal dari Presiden PAS sendiri.

Mesyuarat AJK PAS Pusat hari ini menjadi bukti. Mereka yang hadzir menjadi saksi di hadapan Allah dan para Malaikatul Muqarrabin.

Ia bermula apabila seorang AJK PAS Pusat bertanya kepada Presiden adakah benar perkhabaran Presiden dan SU Agung telah mengadakan pertemuan dgn Azmin Ali.

Presiden mengatakan perkhabaran itu benar. Kalau PKR boleh curi wakil2 rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama.

AJK yang sama bertanya lagi apa isi kandungan perbincangan dgn Azmin. Dijawab Azmin diajak masuk PAS bersama-sama dua atau tiga orang lagi ADUN PKR.

AJK yang sama menyambung pertanyaan kalau dicampur PAS yang 13 orang dengan Azmin dan 2 orang ADUN PKR bilangan cuma 16 orang. Bagaimana hendak mengadakan kerajaan?

Belum sempat Presiden menjawab dicelah oleh seorang AJK lain, adakah Presiden bersetuju untuk bekerja sama dengan UMNO.

Lantas Presiden menyatakan persetujuan malahan Presiden memberikan alsan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan.

Ertinya Presiden PAS telah mengkonfirmasi kepada seluruh AJK PAS Pusat akan sokongan terbuka beliau kepada Kerajaan Perpaduang UMNO-PAS.

Juga, Presiden telah mendedahkan akidah Presiden yang terbaru yakni nasionalisma Melayu. Dengan kata lain Presiden PAS telah pun menukar aqidah beliau dari Islam yang syumul kepada Nasionalisma Melayu.

Apa2 pun penahahan surat sokongan kepada Wan Azizah adalah selari dgn kehendak UMNO dan BArisan Nasional serta Najib dan Rosmah.

Sila rujuk kepada mana2 AJK PAS Pusat yang hadzir dlm mesyuarat tersebut untuk konfirmasi.

Wala' kepada Presiden sekarang ini adalah wala' kepada ideologi kebangsaan Melayu.

Tulang Besi



liq

Bruno Manser Immortalised


Dicedok dari http://www.freemalaysiatoday.com


Inilah seorang warga kulit putih yg mengabdikan dirinya membela kaum Penan setelah Taib Mahmud lebih suka menghamba-abdikan kaum Penan.

Bruno Manser pernah landing depan laman rumah Taib Mahmud dgn menaiki 'glider'.

Namun, nyawa Bruno Manser pendek. Beliau telah ghaib dan dipercayai mati nun di dalam hutan Sarawak.

Sehubungan itu, dunia flora dan fauna telah menamakan sejenis labah-labah sempena nama beliau. 





liq

Monday, August 25, 2014

Guru Pacak Kembang Mengaum Meraung-raung



Hebat Cikgu Ganu sekor ni.

Cikgu bertenggek tiap malam, anak murid cemerlang. Kah kah kah kah!

Ini mungkin rahsia kenapa cikgu-cikgi dari Ganu tahan lama. Kah kah kah!

Nak bertenggek atas belakang ke, nak mengawan ke, tak payah la bagi tau orang. Sedap je la sorang2.

Malahon ini cikgu Biologi kot? Atau pun dah ada subjek seks dalam syllabus? Kah kah kah kah!

Maknanya, ini mata pelajaran seks, di bawah tajuk mengawan, bab tahan lama. Kah kah kah!

Cikgu Pa pun tahan lama berpuloh-puloh tahun tak mau turun-turun! Kah kah kah kah!

Kenal Cikgu Pa? 

Kalau tak kenal, pergi beli Kopi Pacak Langit 24 jam kemudian basuh ponggong. Kah kah kah kah!

liq

Jangan Tak Tau, Tunku Mati Sebagai Pembangkang



Tun Razak dah mati. Hussein Onn pun sama, dah masuk kubur.

Mahafiraun cuma tunggu masa. Namun tempat di mana lubang kuburnya tentu dah ada. Tapi paling penting, Mahafiraun dah berambus dari duduk di singgahsana..

Begitu juga Dollah ZZZZ & Nik Aziz telah selamat meletakkan jawatan MB.

Karpal dah mati eksiden. Tunku pun dah mati, namun perginya adalah sebagai pembangkang. 

Nakhaie masuk HAMNO, keluar HAMNO. Sekarang katanya HAMNO tak guna kah kah kah kah!!!

Nasarudin masuk HAMNO dan masih lagi makan sedap dalam HAMNO.

Dikalangan sahabat karib Anwar, ramai juga yg lari meninggalkannya kerana tak tahan kerandut selalu dipicit dipulas dan juga kerana mencari kesenangan duniawi yg mudah.

You see, in politics you can never say never.

Hadi Awang ada beza?
Mustapa Ali ada beza?

Khalid nak mati macamana? Kita harap dia mati sebagai Khalid Ibrahim bukan sebagai Khalid Kidex.



liq

Saturday, August 23, 2014

Jgn Terkejut Kalau Org HAMNO Yg Akan Jadi MB S'gor Baru


Mana datangnya undian utk HAMNO nih? 

Pilihan pertama Dr Wan Azizah, pilihan ke-2 ialah HAMNO! (hasil kaji selidik Merdeka Center) Kah kah kah

Kerusi HAMNO dalam ADUN Sgor tak banyak mana, tapi tup-tup orang dia berkemungkinan boleh jadi MB. Hilang akal! Kah kah kah!

Tu dia, cuba baca apa Ongkili cakap. Tengok? Bukan main konfiden. Ini maknanya kalau HAMNO ndak, HAMNO akan dan boleh dapat. Tak dapat tanduk, kerandut dia pulas. 


Never say never to HAMNO.

Ini juga maknanya, seolah-olah HAMNO akan dapat berkuasa semula di Sgor. Aku pun tak tau apa caranya. Tapi HAMNO macam akan dapat.

Maknanya, kalau hutan dah ditarah diratakan utk Langat 2, tak berhati perut betul la kalau suruh tanam balik semula hutan tu, kan? kah kah kah!

Dah longgok pasir bergunung-gunung utk Highway Kidex, kemudian nak suruh kontrektor kroni kaut balik & pegi bubuh semula dalam sungai? Kah kah kah kah!!!

Juga, kesian la kat Khalid kaaaaan... dah syok stim tak payah bayar hutang, kemudian sampai surat dari berbagai bank mintak bayar jugak. Settle luar mahkamah hari tu tak jadi! kah kahkah! Tak patut. Kancing gigi Khalid. Kah kah kahkah!!!

Khalid nak bayar dgn hapa? Dah la kerandut kena pulas, tak kan nak kasi Gillette semua bagi licin?!? Kah kah kah!

Tengok HAMNO punya mainan. Penuh pengalaman. Melepas Plan A, dia ada Plan B, ada Plan C, Plan D.

Dia punya main amat men'cuntfuse'kan sekarang ini. Bagus punya pawang.


liq

Thursday, August 21, 2014

Berapa Orang Setiausaha Anwar Ibrahim?


Harimau jadian penunggu madu kelulut

Semasa Mat Nuar berada dalam HAMNO/Kerajaan, memegang berbagai jawatan, tentulah ramai balaci/setiausahanya. Itu dulu. Semua gomen bayor.

Sekarang aku pun tak tau dia ada s/usaha atau tidak. Yang kita nampak, yang dok ke tengah, ke tepi, ke tengah, ialah Rafizi Ramli. Tak kan Rafizi jadi s/usaha kot? Karut la. Kah kah kah

Lagi karut-marut kalau Mat Sabu ada s/usaha. kah kah kah kah!!!! Makan gaji buta la kalau jadi s/usaha Mat Sabu.

Jadi tuan-tuan hadirin-hadirat sekelian,

kalau Tuan Presideng kita dok bercakap melalui setiausaha, kita sebagai ahli macai marhaen bawahan ini, berasa amat kecewalah.

Kita nak tengok Tuan Presideng kita sendiri bercakap pong-pang-pong-pang, baru puas. Macam kita biasa tengok Tuan Mursyidul Am kita pong-pang-pong-pang membantai HAMNO/kerajaan/TV3/RTM. 

Tuan Presideng mesti kuatkan semangat, kuatkan fizikal, cuba tengok Mahafiraun dah 89 tahun tapi masih zrass sana, zrassss ni. Kah kah kah!!!

Ini kemelut Sgor boss. Kemelut. Bukan kelulut.

Pun bukan madu kelulut. Kah kah ka hkah kah kah!!!
Kah kah kah!!

Penangan madu kelulut

liq

Air Dah Naik Kepala, Mahafiraun Tuntut 7 Perkara



7 Perkara je. Mahafiraun tak mintak banyak. Kah kah kah!

7 perkara sahaja yg perlu di tunaikan Najib.

7 perkara yg boleh mendatangkan laba kepada 7 keturunan Mahafiraun supaya tak payah kerja, duduk mengangkang, kerandut pun ada orang tolong garukan. kah ka hkah!

Maka diperturunkan lah 7 tuntutan itu seperti mana yg telah disiarkan di Asia Sentinel;

1. 1MDB kasi reform.
2. Ngapa Petronas kemut sangat?
3. Baik sangat dgn Amerika.
4. Mengikut sangat cakap Spore, sampaikan kansel Projek Jambatan Bengkang-bengkok
5. Jgn bagi BR1M
6. Kasi bungkus MAS, kemudian swastakan.
7. Hubungan antara kaum semakin buruk.

Kah kah kah kah!!!! 

Hadirin sekelian, 
semua point2 diatas dari no. 1 sampai no. 6, jelas menunjukkan betapa kroni Mahafiraun makin kurus kering dan gigi makin banyak luruh akibat dah tak mampu beli vitamin sebab projek suda tara masyuuuuuk...! 

kah kah kah kah!

Kecuali satu. Point no. 7. Nampak di situ prihatin Mahafiraun terhadap keharmonian rakyat Msia.

Tapi gambar ni bukan ke semasa annual dinner Perkasa? kah kah kah!

Broheng Ali tengah tiup wisel! kah kah kah!!!!

Mahafiraun mahukan keharmonian antara kaum? Kah kah ka hka
Dia nak kencing Mukhriz boley la!
Kah kah ka hkah kah!!!!


liq