Friday, March 17, 2017

Lelong! Lelong! Lelong!

Madu tualang power! Click here



Para pembaca yg budiman,

sayugia ingin dimaklumkan bahawa musim cuti sekolah ini Libang Libu seperti biasa akan masuk hutan mencari madu.

Maka dgn itu blog ini akan berehatlah utk jangkamasa 10 hari lebih kurang. 

Kalau sapa-sapa nak order "madu tualang ori stok boleh sodok peti ais", tolong pergi ke SINI.

Kalau tak nak order, suruh bini order. Kalau bini tak reti order, suruh si Nepal tolong order.

Kah kah kah!!!

Kalau tak nak order sekarang, order bulan depan. Kahkahkah!!!

Alaaaa... duit BR1M banyak lagi kan?? Kan?

Kah kah kah!!

Pokok periuk kera yg konsisten 
mengambil sesudu madu tualang 
hutan setiap pagi.

Tuesday, March 14, 2017

Hukum Bagi Salam Kpd Org Yg Tengah Sesak Nafas

Madu tualang power! Click here


Salam 3 kali cukup masa isteri pakai baju, Jais pertahan serbuan


KUALA LUMPUR: Seorang pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) mempertahankan tindakan pihak berkuasa itu menahan sepasang suami isteri berhubung kesalahan berkhalwat bulan lepas walaupun mereka mempunyai sijil perkahwinan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kah kah kahkah!!!

Apa punya bodoww??!

Org tengah sedap2 berhenjut dia boleh bagi salam nak masuk tengok. Kah kah kah!!!

Bagi lah salam 60x pun, tak ada sapa dengar.

Kalau bilik sebelah runtuh pun tak ada sapa dengar.

Tuntutan air yg ingin menghambur keluar lagi dahsyat!

Kah kah kah!!!


Kita nak tanya JAIS, JAKIM, JAKUN ni, kalau serbu hotel 6 bintang nak bagi salam ke atau nak bagi good morning/sawadikap/ahlan wa sahlan??

Kah kah kah kah!!!


Sunday, March 12, 2017

Dr Rozaimi Ramle Dah Boleh Order Q7 Sebijik

Madu tualang power! Click here

Menggunakan akal membedah fikah

Tajuk buku ini nyata mudah menggugat.
Akal - seperti yang kita maklumi - adalah anugerah terhebat yang dikurniakan Allah kepada manusia sehingga ia menjadi sempadan membezakan manusia dengan haiwan.
Islam pula tidak didatangkan untuk orang bodoh atau orang gila melainkan manusia yang sentiasa berfikir dan menggunakan akal fikiran semaksimumnya.


Sebenarnya tajuk original buku ini ialah Jangan Jadi Dibodoh-bodohkan Si Lebai.

Kah kah kah kah!!!

Tapi memandangkan tokoh penulis buku ini dari kalangan cendikiawan agamawan, takut ada pulak yg terasa.

Nanti bersimpang siur surat saman, ada adegan sekeh menyekeh dan siku melutut.

Kah kah kah!!

Demi menjaga hati perut lebai-lebai yg grad cukup makan, maka buku ini diberi judul seperti di atas.

Apa pun, ini hanya pandangan peribadi aku la.

kah kah kah!!

Mudah-mudahan Dr Rozaimi ni berjaya membeli Vellfire dgn hasil jualan buku ini.

Kalau sales up lagi, dia boleh beli Q7 utk bini dia.

Kalau sales boom gila, dia boleh letak down payment utk sebijik Porsche Cayman.

Kah kah kah!!

Ini baru betul dinamakan hasil titik peluh.

Kalau nak senang, Dr Rozaimi boleh gosok belakang boss geng lebai selepas Subuh tiap hari. Cukup 4 tahun dah boleh kompom jadi calon wakil rakyat.

Kah kah kah!!

Hidup senang elaun sekian, gaji sekian. Kah kah kah!!

Dr Rozaimi boleh sembang lebat kedai kopi sampai berbuih-buih mulut. Nak sekeh si anu, nak siku si ani, nak lututkan si ana. Kah kah kah!!

kah kah kah!!

Syabas kita ucapkan kpd Dr Rozaimi yg memilih utk menulis buku utk bacaan khalayak ramai.

Semoga lebai-lebai lain bukak mata, cara nak beli Q7 itu banyak, bukan sekadar meniaga bedak & jual kismis jampi sahaja.

Kah kah kah!!!


Saturday, March 11, 2017

PAS Nak Main Tsunami

Madu tualang power! Click here

PAS ramal tsunami Islam pada PRU14

Mendakwa mempunyai asas untuk menganggap DAP, Gerakan dan MCA sebenarnya bermain wayang di belakang tabir, Pusat Penyelidikan PAS (PPP) mendakwa, akan berlaku "tsunami Islam" pada pilihan raya umum akan datang.
Pengarah PPP, Dr Mohd Zuhdi Marzuki, berkata tindakan mana-mana pihak bersekongkol untuk menghalang umat Islam di negara ini memenuhi hak asasi mereka bernaung di bawah undang-undang syariah hanya akan memburukkan hubungan harmoni sesama rakyat Malaysia.
-----------------------------------------------------------------------------------

Nak tsunami boleh.

Puting beliung pun boleh. Ribut taufan boleh.

Lebai-lebai Kopi O boleh sembang lebat kedai kopi.

Boleh berlabun dari Isyak sampai Subuh. PAS akan itu, PAS akan ini. Pukul lah canang.


Tapi Dol,

kalau cawangan PAS dalam kawasan MB Klate sendiri boleh bubar, macam mana? Kaplevuto hapa tsunami?

Kah kah kah kah!!!

Macam kaplevuto, sebenarnya pokok
periuk kera.

Kalau kena tsunami, nak cari kaplevuto sendiri pun tak sempat.

Kah kah kah kah!!!

Friday, March 10, 2017

Nik Abduh Bawak Isu Yg Ada Isu

Madu tualang power! Click here

Nik Abduh: Kerajaan tidak bersungguh hapus ‘industri dosa’


KUALA LUMPUR: Tiada jalan lain bagi kerajaan mengekang gejala sosial di negara ini melainkan menghapuskan ‘industri dosa’ yang menjadi punca masalah itu, kata Ahli Parlimen Nik Abduh Nik Abdul Aziz (PAS-Pasir Mas).
Malangnya, beliau berkata, setiap usaha yang dijalankan kerajaan sebelum ini hanyalah bersifat “melepaskan batuk di tangga”.
“Dadah masuk dengan begitu mudah, kita gagal selesaikan. Begitu juga judi dan pelacuran.
----------------------------------------------------------------------------------------
Apa yg diutarakan Nik Abduh itu betul.
Kita ambik masalah dadah, sudah berpuluh tahun negara kita cuba memerangi gejala ini namun hasilnya tak seberapa.
Yg kena tangkap, masuk pusat kemudian keluar pusat, kemudian masuk pusat balik.
Dia masuk pusat pemulihan umpama masuk universiti. Kalau sebelum masuk pusat dia cuma tukang rembat sport rim motor, bila dia keluar dari pusat dia dah boleh rembat kereta.
Sebab kat dalam pusat itu berkumpul semua jenis makhluk. Ada makhluk penyamun, ragut, pecah rumah, rogol, semua berkumpul dan saling bertukar kemahiran.
Masalah dadah tak akan selesai hanya dengan menangkap Mat Gian kemudian dimasukkan ke pusat pemulihan. Percayalah.
Masalah dadah ini akan selesai jika diambil pendekatan Presiden Filipina Duterte.
Ramai pengedar di Filipina ditembak mati. Tembak mati terus, tak ada kira bicara. Memang tak adil, tapi kalau pengedar kaya raya, kompom dia pasang lawyer bagus yg kaki auta boleh jumpa jalan cilok utk lepas.
Tapi Dol,
dadah ini satu industri seperti yg dikatakan Nik Abduh.
Industri maknanya ada untung ada rugi. Industri dadah banyak untung tak ada rugi.
Dengan adanya penagih, maka ada pusat pemulihan.
Setiap pusat pemulihan memerlukan kontraktor makanan, kontraktor repair jamban, kontraktor wayar elektrik, kontraktor baju penagih, kontraktor ubat, kontraktor potong rumput & macam-macam lagilah.
Ini industri bukan kecik, makan bilion.
Kalau macam air ketum, orang tak ambik pot.
Kalau tidak, apalah salahnya tentera Msia yg canggih-manggih itu pergi bom bagi ranap rumah tokan dadah yg besar-besar?
Kalau tak jalan jugak, kita boleh mintak tolong pawang kelapa.
KAH KAH KAH KAH!!!!



Thursday, March 9, 2017

Korea Utara Apalah Sangat

Madu tualang power! Click here

Apa kita nak risau.

Kalau bab one by one, cakap berdegar-degar, sembang lebat kedai kopi, kitalah champion!

Kah kah kah kah kah!!!

"Aku sekeh jugak Mat Korea nih!"
"Jangan memain ngan aku, mufti pun aku nak sekeh!"

KAH KAH KAH KAH!!!

Ada sorang lagi, kahkahkah!!


"Bro, lu ada siku, ada lutut bro"

KAH KAH KAH KAH!!!



Tuesday, March 7, 2017

Khadam Yg Gagal

Madu tualang power! Click here



Nazri Aziz tepis Zam: Kamu ahli politik yang gagal


Menteri menepis ejeken 'Pondan Padang Rengas' dan gembira kerana dapat menimbulkan kemarahan Zainudin Maidin.

“Dia kalah pilihan raya di tangan kawan saya, Datuk Johari Abdul daripada PKR pada 2008. Dia tak wakili sesiapa pun kecuali dirinya sahaja.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kah kah kah kah!!!

Satu ketika dulu, kedua-duanya sama-sama menggonggong, menyalak & mengiau mengikut titah tuannya.

Bezanya, Nazri Aziz bertahan dari zaman Mahafiraun, Dolah ZZ & sekarang masih hebat dgn Tuan Haji Lebai Wasatiyyah.

Kah kah kah!!!

Manakala Zam itu cuma pandai menggilap Mahafiraun. Dia tak jumpa bahagian mana nak digilap Dolah ZZ. Tuan Haji Lebai Wasatiyyah tak perlu digilap, dah memang pink. Kahkahkah!!!

Gilap punya gilap Si Mahafiraun, tak sedar bintang sendiri dah malap. Kah kah kah!!

Adeh.. takkan tiap2 hari nak mengutuk Q7 kot? Kahkahkah!!!


Saturday, March 4, 2017

Perbualan Q7 & Tok Peti Peghelih!

Madu tualang power! Click here


Time Q7 nak keluar rumah, Dr MAZA ada bagi tau,

"hang tak payah susah-susah sampai mai rumah aku cari harumanis. Harumanis tu kat Pasar Payang hang pun banyak."

"kat seluruh Terengganu tu pun berlambak-lambak"

"nak jumpa banyak lagi, hang pi Kelantan."

kahkahkah!!!

Monday, February 20, 2017

Q7 Dalam Kenang-kenangan

Madu tualang power! Click here


Q7

istiQomah
fastaQeem
Qamar
sadaQah
walaQ
Qadham
sadaQallahul azim

Kahkahkahkah!!!
Qah Qah Qah Qah!!!!

Sunday, February 19, 2017

Nama Saya Mujahidin, Saya Tolak RUU 355

Madu tualang power! Click here



Mujahidin Zulkiffli ialah pembaca Free Malaysia Today.

Di atas kepercayaan kebebasan bersuara tanpa wasangka, FMT cuba untuk berkongsi pandangan dengan pihak ketiga. Artikel yang disiarkan ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mempunyai kaitan dengan FMT.

Oleh Mujahidin Zulkiffli

Saya seorang Muslim, jauh dari seorang Muslim yang sempurna, namun hati tetap kekal percaya kepada Allah. Mungkin ramai akan mempersoalkan mengapa saya menolak usul Hadi 355, kalau saya Muslim, bukankah saya wajib menerima hukum syariat?

Jawapan pertama saya, usul ini bukanlah hukum syariat Allah. Ini hukum rekaan manusia. Tidak wujud sama ada di dalam Al-Quran dan hadis, di mana hukuman yang dikenakan adalah dalam wang ringgit, atau mata wang apa sekalipun. Tiada saman atau denda dikenakan dalam syariat. Yang ada cuma bayaran diyyat, atau pampasan bagi menggantikan Qisas (hukum balas satu dengan satu).

Maka persoalan saya dari manakah hukuman bayar duit ini datang? Dari Tuhan Allah kah? Atau Hadi sudah jadi Tuhan? Allah berfirman di dalam Al-Quran:”Allah tidak akan membebani umatnya lebih dari yang ia mampu”. (Surah Albaqarah)

Siapakah yang mampu membayar denda RM100,000 yang Hadi mahukan? Hanya orang kaya saja, dan sekiranya ini menjadi undang-undang, di manakah keadilan sosial sekiranya hukuman ini terlalu berat buat mereka yang miskin?

Dan sekiranya hakim mempunyai budi bicara untuk menjatuhkan denda berat kepada yang kaya dan ringan kepada yang miskin, bukankah itu satu prejudis dan salah berdasarkan firman Allah: “Jika ia kaya atau miskin, maka Allah lebih tahu (keadaan) keduanya.” (An Nisa 135).

Hanya Allah yang layak menghakimi keadaan seseorang itu. Hakim yang prejudis adalah hakim yang tidak diterima Islam. Hukuman denda yang tidak berlandaskan Al-Quran dan hadis ini sepatutnya dimansuhkan bukan disalahgunakan dengan lebih besar.

Yang kedua, hukuman 100 rotan ini adalah hukuman hudud. Ia memang terdapat di dalam Al-Quran tetapi untuk kesalahan zina. Dalam melaksanakan hukum ini, 4 saksi lelaki Islam perlu dikemukakan. Saksi-saksi pula wajiblah daripada kalangan yang beriman, berakal dan paling penting saksi adil dan bukan seorang yang fasiq (tidak melakukan dosa besar dan tidak mengekalkan dosa kecil).

Cuba kita lihat kes tangkapan khalwat yang dilakukan, kebanyakan penangkapan dilakukan pegawai yang tampak kurang beriman (kurang adab tu kurang imanlah kan?), kurang berakal, kalau banyak akal sudah jadi doktor, jurutera dan peguam, kan?

Oklah, mungkin mereka ini berakal sebab keperluan berakal hanyalah tidak gila, tetapi adakah mereka ini memang betul tidak gila? Hmmm… jika dilihat mata kasar, ada antara mereka yang kelihatan cukup gila.

Dan adakah mereka ini adil? Kalau KPI mereka ialah menangkap orang, ini sudah jadi satu konflik kerana ketiadaan atau kekurangan tangkapan boleh dilihat sebagai tidak melakukan kerja, dan jika mereka dilihat seperti tiada kerja, mereka boleh dibuang kerja. Bagaimana mereka ini boleh adil 100% tanpa syak?

Dan adakah mereka ini benar-benar tidak fasiq? Adakah mereka tidak mengekalkan dosa kecil? Siapa saja yang tidak mengekalkan dosa kecil? Kebanyakan mereka hisap rokok, itu sudah cukup sebagai mengekalkan dosa kecil (rokok adalah haram mengikut fatwa) dan ini secara langsung mengkategorikan mereka sebagai fasiq, Dan kalau 100 rotan ini ialah hukuman hudud, mengapa mereka mahu berbohong mengatakan usul ini bukan hudud? Kalau mereka boleh berbohong sebegini rupa, mengapa kita mahu terima pembohong sebagai pemimpin kita?

Mereka mungkin berpendapat ini hukuman tazir. Tetapi, Hukuman tazir tidak boleh sama berat dengan hudud dan mesti lebih ringan. Ini dipersetujui oleh As Shafie, Al Hanbali dan Hanafi. Hanya Maliki yang berpendapat tazir boleh seberat budi bicara hakim tetapi tidak keterlaluan. Sekiranya kita mahu mengikut Maliki, kita juga perlu menerima anjing sebagai bukan najis. Hah, tak nak pula kan?

Seterusnya, hukuman 30 tahun penjara tiada dalam Al-Quran. Hukuman ini terlalu keterlaluan untuk enakmen jenayah syariah sedia ada. Maka ia melanggar pendapat imam besar termasuklah Imam Malik yang mesra anjing itu.

Keempat, hukuman syariah akan mengganggu kehidupan orang bukan Islam. Serbuan tangkap basah khalwat, sekiranya pasangan perempuan atau lelaki itu bukan Islam, serbuan ini akan memberi impak kepadanya.

Keperluan saksi syahadah yang beragama Islam dalam enakmen syariah boleh memberi impak kepada orang bukan Islam kerana mereka tidak layak menjadi saksi.

Sekiranya mereka tidak layak menjadi saksi, bagaimana mereka mahu mendapatkan keadilan daripada hukum hakam.

Contohnya jika isteri atau suami mereka berzina dengan seorang umat Islam, mereka tidak boleh menuduh Muslim zani atau zaniyah itu. Nasib baik mereka tidak boleh diqazafkan dalam enakmen syariah kita, kalau tidak habis mereka kena rotan 80 kali.

Dan sekali lagi, yang penting, kalau hukuman ini tiada dalam Al-Quran dan hadis, mengapakah ia dipanggil hukum Allah?

Astargfirullahalazim… janganlah kita memandai-mandai mencipta hukuman duniawi dan dalam masa yang sama melabelkannya sebagai hukuman Allah. Jangan bohong dan yang paling penting, jangan fitnah Allah.

Firman Allah: “Alfitnatu asyadu minal qatl”, fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh.

Dan yang paling penting, Allah perintah kepada Muhammad: “Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Al-Quran yang menyatakan segala kebenaran (untuk menjadi panduan hidup) kepada umat manusia seluruhnya.

“Oleh itu sesiapa yang mendapat hidayah petunjuk (beramal menurutnya), maka faedahnya terpulang kepada dirinya sendiri; dan sesiapa yang sesat (tidak berpandu kepadanya), maka bahaya kesesatannya itu tertimpa ke atas dirinya sendiri; dan engkau (wahai Muhammad hanyalah penyampai) bukanlah menjadi wakil yang menguasai (keadaan dan bawaan) mereka.”

Kalau Nabi Muhammad pun dipesan jangan kuasai perbuatan orang lain, siapa Hadi?