Friday, May 20, 2016

Menang Jadi Haron, Kalah Jadi Hadi

Madu tualang power! Click here




Inilah bahasa ketua parti berasaskan Islam. Kununnya.

Inilah parti yg semenjak-duamenjak ini condong herot senget songsang mereng ke HAMNO.

Inilah bahasa Pak Lebai satu ketika dulu dgn merah-merah muka mengeluarkan amanat utk pengikutnya.

Kita boleh gerenti tak akan ada satu patah ayat pun dari Tuan Murshidul Haron cuba menegur selaku org paling power dalam PAS.

Itulah dia bahasa presiden, bahasa org kuat ulamak sedunia. Kununnya.

Kalau HAMNO itu sekawanan lembu & DAP sekawanan babi, maka Tuan Guru Hadi ini hanyalah ketua kpd sekawan puak-puak di bawah ini.

Wednesday, May 18, 2016

Terbaek Dari Facebook: Cerita Najib Ambik Beg Budak Sekolah

Madu tualang power! Click here


Gambar dicedok dari TukarTiub

Kahkahkah!

Baiklah Dol, memandangkan English lu hancai-boncai, aku terjemahkan lawak yg diimpot dari Tamil Nadu, India ini.

Dulu-dulu terjadi kisah kapalterbang yg dinaiki Ronaldo, Ananda Krishnan, Najib, Rajinikanth & seorang budak sekolah, mengalami kerosakan.

Palatnya, payung terjun cuma ada 4. Kahkahkah!

Ronaldo kata; "Aku pemain bola paling handal. Aku perlu hidup. Dia pun ambik payung terjun & terjun.

Ananda kata; "Aku org ke2 kaya di Msia, aku mesti hidup. Dia ambik payung terjun & terjun.

Najib kata; "Aku PM paling popular di Msia. Aku nak hidup lama. Dia pun capai beg & terjun.

Jadi tinggal satu payung terjun.

Rajinikanth pun kata pada budak sekolah, "Sayangku, kau lah masa depan negara ini. Ambik lah payung terjun itu & terjun lah."

Si budak sekolah cuma tersenyum & berkata, "Macha, kita ada 2 payung terjun sebenarnya. Najib tu entah hapa kenanya, dia pergi capai beg sekolah saya"

KAH KAH KAH KAH!!!!

Friday, May 13, 2016

Kombinasi Noh Udang, Jamal lkan Tongkol Dan Ali Tinju

Madu tualang power! Click here

Dulu kawan karib 3 serangkai.

Tapi Jamal Ikan Tongkol rajin bawak beg Noh Udang. Sesekali, kalau Noh Udang berak sembelit keluar taik kambing, Jamal lKan Tongkol dah ready dgn minyak dhab Arabnya. Kahkahkah!

Sudah tentulah hati Noh Udang terpaut pada Jamal Ikan Tongkol. Kahkahkah!

Jamal Ikan Tongkol dapat tanah berelung-relung, Ali Tinju terpaksa bertinju sampai bernanah-nanah nak cari makan. Kahkahkah!

Kecik hati la kawan karib. Kahkahkah!

Terpaksa la kawan karib bukak pekung, kalau tidak lagi hebat la Jamal Ikan Tongkol jadi MP Sg Besar. Kahkahkah!

Ini skrip ketam paut belakang ketam, tak bagi ketam di atas keluar dari tong.

Skrip ni dipakai sekarang didalam PKR, dalam DAP & dalam PAS pun dah ada.

KAHKAHKAH!
PTUiHHHHH!

Friday, May 6, 2016

Melayu Tinggal Butang

Madu tualang power! Click here

Sabarlah Dol, satu masa nanti kita umat Melayu ni akan cuma tinggal Keretapi Tanah Melayu & butang baju Melayu.

Itu pun kalau KTM tak tukor nama. Kahkahkah!

Yg stim sangat nak dikaji tanah milik Melayu Penang.

Tanah milik Melayu Penang sejak zaman duduk bawah ketiak Chong Eu dulu pun dah menipis. Apa nak heran?

Berapa ratus ribu ekar tanah milikan Melayu di KL, Selangor, Pahang, Perak? Kahkahkah!

Banyak sgt ke tanah kita sampai boleh duduk ngangkang mamah tanah? Kahkahkah!

Tanah KTMB di Singapore pun patut dikaji, dedak apakah yg dijamu sehingga kita boleh terlepas tanah yg begitu strategik & sentimental.

Juga perlu dikaji kenapa lawyer cap guni dedak yg dihantar dlm mengendalikan kes Pulau Batu Putih.

Sekarang Pulau Batu Putih tidak wujud lagi. Sejak jadi milik Spore, namanya telah ditukar ke Branca-ntah-hapa-ntah.

Tanah milikan Melayu Penang jadi isu sebab kapir makan babi DAP perintah.

Kalau kapir makan babi Gerakan/MCA yg perintah, kau sodoklah tanah Penang tu sampai botak licin tenggelam dalam laut pun tak apa.

Kahkahkah!



Thursday, May 5, 2016

Letih Kita Dikerjakan Hadi Awang

Madu tualang power! Click here


Kahkahkahkah!

Kerusi ADUN Sarawak ada berapa puluh? Kerusi DAP bertanding ada berapa ribu?

Kahkahkah! Kalau nak Bumiputera Islam memerintah, maknanya lagi 8,000 tahun la BN pegang Sarawak. Parti bumiputera di Sarawak semua condong senget ke HAMNO/BN.

Tak kan itu pun tak nampak. Kahkahkah!

Sapa pegang tak penting. Yg penting jgn rasuah, jgn rembat balak suka hati, jgn kebas tanah org asal suka pala bapak kau.

Lebih baik duduk celah kangkang kapir yg bersih drpd duduk bawah payung HAMNO/BN yg korup sampai tulang sum-sum. Kahkahkah!

DAP tak boleh. HAMNO/BN tak boleh. Habis nak bagi sapa?

Bagi PAS la.... Kakahkah!

Sudah lah! Pooorah!

Dapat pegang Tganu sekali, dah terkebil-kebil.

Letih. Kahkahkah! Kahkahkah!


Wednesday, May 4, 2016

Mahkamah Kapir Itali Bebaskan Si Pencuri

Madu tualang power! Click here


Yusuf Qardawi pernah berkata, dia nampak Islam dalam negara kapir & nampak kapir dlm negara Islam.

Ajaib, sebuah mahkamah di Itali telah membebaskan seorang pencuri keju & sosej atas alasan  makanan itu akan dimakan utk meneruskan hidup.

Ajaibnya lagi, pencuri itu berbangsa Romania, bukan org tempatan.

Kalaulah pencuri itu org Rohingya itam legam kurus kering tak cukup zat ditangkap mencuri di negara Islam Malaysia, nescaya telah habislah keluar cirit hijau dari dlm perutnya dikerjakan orang. Kahkahkah!

Di negara Islam Msia, mencuri sebab sesak tak berduit nak beli susu anak pun akan dibalon separuh nyawa. Kahkahkah!

Di negara Islam Msia ini, membalon penyamun yg menyamun kita pun salah. Kahkahkah!

Di negara Islam Msia ini, membalon perogol yg cuba menaiki perut kita pun silap2 ke dalam jel org yg nak kena rogol. Kahkahkah! Perogol boleh cari celah Bedah lain yg tak melawan. Kahkahkah!

Menyampah taw! Berbulu taw! Kahkahkah!

Tapi lagi berbulu celah bedah kalau org dah lenjan  bilion2, para pak lebai pak alim pak serban 5kilo para sahibus samahah al fadil,  semua main aci nyorok. Kahkahkah!

Semua ambik MC mengadu kena sakit kancing gigi. KAKAHKAH! KAKAHKAH! 

Thursday, April 28, 2016

Satu Lagi Hadi Awang Tak Sebut

Madu tualang power! Click here



Inilah Hadi sekarang, satu nama yg gah berganding dgn Arwah Fadil Nor & Nik Aziz  satu ketika dulu.

Bila kawan2 dah tak ada, ratibnya dah bunyi lain. Dah ada musik. Kahkahkah!

Sikit2 petik DAP. Baik bapak, baik anak, sikit2  petik DAP. Bukan satu sebenarnya, tapi banyak lagi. Kahkahkah!

Kenapa tak petik MCA, MIC, Gerakan?

Paling penting tak nak sebut HAMNO? Tak larat berlawan dgn HAMNO/BN dah ke? Kahkahkah!

Nak berlawan dgn HAMNO ni letih, kalau rasa badan dah tak kuat, bagi kat orang lain.

Nik Amar kan ada? Kahkahkah!

Bergolok berparang le kita.

KAHKAHKAH!


Wednesday, April 27, 2016

Sarawak Akan Menikmati 27G internet

Madu tualang power! Click here
 

Bagi 44G terus. Orang bukan tahu sangat pun hapa benda G itu. Kahkahkah!

G-string & G-spot kompom ramai yg tahu. Kahkahkah!

Isu paling penting ialah makan pakai, bukan G internet, g-string atau g-spot.

Isu paling penting ialah bila perut bunyi G-rrrr, G-rrrrrr, mintak disuap nasi.

Aplancaw susah-susah nak ber-G di Sarawak sedangkan di semenanjung sendiri budak sekolah terpaksa minum air paip?

Belanja sekolah mak bagi RM1. Harga air sirap RM0.70. Harga nasik RM1. Budak kecik pun tahu nilai duit. Baik dia beli nasik, perut kenyang. Air minum pergi togok di batang paip.

Cilake HAMNO/BN.

Sesebuah masyarakat itu akan dinilai melalui daya usahanya dalam membela kanak-kanak.

Bukan membela mak badak.


Tuesday, April 26, 2016

Orang PAS Pakai Pawang

Madu tualang power! Click here


PRN Sarawak tidak boleh lari dari kisah dongeng beer & rumah panjang.

Kisah dongeng ini diturunkan dari si polan ke si polin ke si anu ke si ani dan sampai ke telinga aku sewaktu aku menetap buat sementara waktu di Sarikei dulu.

Kisah dongeng ini menceritakan bagaimana sebuah pick-up dgn kotak-kotak mengandungi beer sudah memadai untuk memastikan kesemua penghuni rumah panjang melakukan u-turn dan tidak lagi menyokong pembangkang.

Sebenarnya, penghuni rumah panjang tidak boleh dipersalahkan lantaran kedaifan mereka, kadar buta huruf yg tinggi dan juga sukarnya mendpat maklumat di pendalaman Sarawak

Inilah yg dilakukan BN terhadap rakyat Sabah & Satawak setelah sekian lama. Menafikan kemudahan asas utk rakyat Sabah & Sarawak kerana rakyat yg berpelajaran & terdedah kpd maklumat haram tak akan memangkah dacing puaka.

Sejak zaman Mahafiraun lagi, rakyat Sabah dan Sarawak terus ditipu supaya akan kekal terus membekalkan kerusi parlimen kepada HAMNO/BN.

Hingga hari ini Sabah & Sarawak masih kekal talian hayat, simpanan tetap & simpanan semasa untuk HAMNO/BN.

Naik la pemimpin dari suku apa pun, kerjanya tak lain mengangguk ke Kuala Lumpur.

PRN Swak kali ini menyaksikan PAS bertanding di 11 kerusi DUN. Kahkahkah!

Dulu gegar seluruh alam nak bertanding semua kerusi. Ptuih!! Nak cekau duit dari mana buat deposit? Kahkahkah! Nak mintak tolong Ayah Pin pun dah tak boleh. Kahkahkah!

Sejak kempen PRN Swak bermula, ramai pemimpin pembangkang tak dibagi masuk Swak.

DAP ramai kena. PKR ramai kena. Amanah pun ada.

Jamal Ikan Tongkol Sekinchan pun tak bley masuk. Kahkahkah!

Cuma yg steady berdedai- dedai masuk ialah org PAS. Kahkahkah!

Nampak sangat PAS ni dah tak ada gigi. Kahkahkah! Ibarat harimau yg dibuang kuku & semua gigi-giginya. Bulunya pun dah habis luruh. Kahkahkah!

Mungkin jugak PAS main pawang, bila lalu imigresen, semua Pak Lebai tukar jadi awek Jerman.

KAHKAHKAH!




Wednesday, April 20, 2016

Zakir Naik Dah Makan Keliling

Madu tualang power! Click here
 


Zakir Naik ni bijak orgnya. Bukan calang2 org.

Bukan setakat Quran, Bible & kitab2 Hindu pun dia hafal.

Pun begitu, Zakir ini tak lebih dan kurang dgn ustaz2 yg kita selalu tgk di kaca tv. Kita kena berlaku adil.

Ustaz yg muncul di tv, kena ikut skrip. Kalau bawak skrip sendiri, kena berceramah di stesen tv sendirilah. Kahkahkah!

Ustaz Zakir pun samalah jugak. Kalau tak ikut skrip, dah lama kena perambat. Kahkahkah!

Dol, lu ingat Ustaz Zakir senang hati mau petik surah 1MDB? Kahkahkah!

Ustaz Zakir kenal baik dgn Anwar Ibrahim. King Faisal dia puji. Malah Mahafiraun pun dia puji! Kahkahkah!

Sekarang ni Najib & Hadi pun digosoknya. Kahkahkah!

Boss lebai tersenyum sinis, walaon dah senyum sampai ke jambang. Kahkahkah!