Monday, June 27, 2016

Salah Satu Kerja Tak Berfaedah Pusat Zakat

Madu tualang power! Click here


Bulan2 pose ni jangan buat fitnah la.
Korang tak tau ke, suratkhabar ni lepas baca boleh  dimakan.
Ada rasa macam rebung sikit. Kah kah kah kah!!!

Jgn buat kerja tak berfaedah, mencari salah pusat zakat.
Bukan korang tak tahu, suratkhabar ni lepas habis baca boleh buat alas rak, pelantar, alas meja.
Tak membazir. Kah kah kah kah!!

Sebelum pusat zakat membuat pengagihan, kaji-selidik rapi telah dibuat terlebih dahulu.
Kah kah kah!!! 
Jangan ingat pusat zakat tak buat agihan yg betul. Kah kah kah!!

Bagi suratkhabar berguni-guni, boleh jual kat mak cik nasik lemak.
Boleh buat bungkus nasik lemak. Kah kah kah!!

Habis bangsat pun s/khabar ni boleh buat celet taik. Kan?
Kah kahh kah kah!

Friday, June 24, 2016

Beras Cap Kapir Harbi

Madu tualang power! Click here



Dol, biarlah aku berterus-terang.

Kalau aku tgk muka Pak Lebai diatas ni 5 minit sebelum masuk waktu Maghrib, kompom aku tak boleh berbuka.

Gerun.

Dan aku tak berani kata, waktu Subuh nanti baru selera datang balik slow-slow.

Kah kah kah kah kah!!!

Muka Pak Lebai satu hal, membantutkan selera.

Yg keduanya, makanan kita dihasilkan kapir harbi.

Beras kapir harbi yg mesinkan.
Air batu buatan kapir harbi. Cincau kapir harbi buat.
Ikan pun kapir harbi yg bawak naik motor keliling kampung. Santan beli kat kedai runcit kapir harbi.
Ayam kapir harbi yg banyak ternak.
Kuih-muih semua hasil dari tepung dari kilang kapir harbi.
Gula dikontrol kapir harbi paling kaya di Malaysia.

Itu baru sikit aku senaraikan. Belum masuk bab sapa buat butang baju Melayu. Kah kah kah!!!

Pak Lebai ni nak buka puasa dgn hapa? Kah kah kah kah!!!

Kalau budak-budak boleh la bukak pose korek hidung tiap2 hari. Kah kah kah!!


Mari Perleceh Institusi-institusi Pengurus-tadbir ehwal Islam

Madu tualang power! Click here


Kalau bukan orang Islam sendiri yg dok perleceh, nak harapkan siapa?

Perleceh pun satu bentuk peringatan.
Sebab, di mata Melayu Islam sekarang ini, institusi-institusi yg mengurus-tadbir ehwal Islam telah dilihat mandom, lapok, lembab, tak ada  idea baru & tak buat kerja.

Ada duit anak yatim, dikelepet buat beli simulator golf.
Ada duit Taboooong Ajeee berbilion-bilion, pergi beli tanah dgn harga tak masuk akal.
Duit zakat menimbun-nimbun, tapi makin ramai Melayu Islam duduk bawah kolong.

Tu la pasal, "Buat kerja pemalaih , duit  gaji hangpa mau. Siput babi hangpa!"

KUCING LU YG BERJAMBUL. PTUiiH!!!
"

Thursday, June 23, 2016

The Return of Din Ayam

Madu tualang power! Click here


Lama menantu lobai hilang. Kumpul tenaga kot?
Kah kah kah kah!

Saja nak bagi tau, semalam, keluar dari jamban, sambil mencium-cium tangan kiri tiba2 menantu lobai dapat ilham bahawa ada yg tak kena dgn EPF.
Bertahun menantu lobai mencangkung, duduk, bersila dalam jamban yg sama, tak pulak datang ilham tentang isu 1MDB, GST
Kah kah kah kah!

EPF tidak melanun, yg melanun member sedondon dgn abah lu.
Merompak bilion2, tu baru robbery.
EPF memaksa org menyimpan untuk hari tua.
Sepatutnya, bab syariah compliance  tak timbul.
Kita ada berbelas mufti , beratus ribu ulamak, ustaz, lebai. Kan?
Kan?

Kita negara Islam.
Kita ada satu parti Islam yg kuat iaitu PIS

Menantu lobai nampak EPF satu bentuk forced taxation.
GST tu yg terang2 forced taxation tu yg dia rabun.

Jgn la bebal sangat.

Ingat pesan org tua2, kalau tak mau bebal, jangan kencing berlari.
Juga jangan berlama-lama dalam jamban, nanti ralit  tenung taik sendiri.
KAH KAH KAH !


Tuesday, June 21, 2016

Sungguh Kejam Negeri Selangor & P Pinang

Madu tualang power! Click here



Dol,
Kau kerja kat mana?
Kau dapat BRIM sudah la.
Kah kah kah!

Kerajaan Malaysia & Kerajaan Negeri Kelantan patut dipuji .
In namanya berjimat cermat sambil kedekut.
Kah kah kah!

Rembat sana sini bilion-bilion, bagi kat staff, RM500.
Kelantan tebang balak tarah gunung ganang bukit bukau, staff kerajaan negeri dapat RM500.00.
Syukuuuuuur.
Kah kah kah!

Tau tak RM500.00 itu untuk apa?
Itu untuk  petrol, blk kampung & balik la kerja semula.
Itu juga habuan, untuk PRU akan datang buat2 bodo je la undi HAMNO!
Kah kah kah!

Tapi jangan la samakan dengan dedak pulak.
Kah kah kah!

Friday, June 17, 2016

Proton Perdana Model Baru Tak Berapa Nak Laku?

Madu tualang power! Click here


Pertamanya, kena ingat, kereta Proton model apa pun sebenarnya mahal.
Harga tak berpadanan dgn buatan.
Yg paling ramai beli kereta Proton ialah umat Melayu.
Cina setia bersama Nissan.
India aku tak tau.

Dalam keadaan umat Melayu terbeban dgn GST, dgn harga barangan melambung, utang PTPTN belum settle, bil api tinggi, bil air pun tinggi.
Mana Melayu nak cekau duit?
Sepatutnya, belasah je la Wira yg amat berjasa itu.

Nah sekarang abang Bank Rakyat nak membantu. Membantu buat utang.
100% loan tu Dol,
Kah kahkah!
Kereta ratus ribu tak boleh buat loan 9 tahun.
Kahkahkah! Monthly tinggi.

Kita mintak abang Bank Rakyat bagi 11 tahun.
11 tahun kerja berat cirit hijau la lu Dol!
Kah kah kah kah!!

Selepas Bank Rakyat, kalau Perdana Baru ni slow jugak, kita panggil abang Tabooong Ajiiiiiz datang membantu!
Macam mana pun kita kena suruh Melayu berhutang.

Utang dah keliling buah pinggang pun tak apa.
Lagi banyak keliling buah pinggang, lagi senang cucuk hidung.

KAH KAH KAH KAH!!

Thursday, June 16, 2016

Nasib Baik Moktar Baukari Bukan Org Cina

Madu tualang power! Click here



Pelabur tidak perlu bimbang. Ini Malaysia. Ini bukan Finland.

Malaysia ni ibarat Zimbabwe la. Kahkahkah!

Apa nak risau?

EPF kan ada? Perah. 
Petronas kan ada? 
LTAT.
KWAP.

Banyak lagi ada menunggu giliran. 

Kahkahkah!

Kalau semua dah kering kita jual TNB, PWTC, KLIA, JBA & byk lagi benda yg boleh dijual.

Tuan Aji Mohtar Baukari cuma perlu bagi tau, syarikat mana yg bawak bangkai biawak hidup. Kahkahkah!

Jangan pulak lupa bagi tau, syarikat apa pulak yg akan ditubuhkan & berapa juta bangkai najis biawak  nak dibuat.

Apa nak jadi Tuan Aji?

Pejabat Pos dia pegang. DRB dia pegang.
Gula dia pegang. Hingga beras pun dia pegang.
Garam dia pegang. Tepung dia pegang.

Itu semua bisnes yg dah kompom ada customer.

Itu macam pun boleh rugi bilion-bilion.

Nasib baik Tuan Aji ni bukan Cina, kalau tidak dah separuh Tanah Melayu ni Cina yg punya.

Wednesday, June 15, 2016

Mana Lebih Berbabi?

Madu tualang power! Click here


Negara kita, negara Islam Malaysia berdaulat mulia gagah dan perkasa, umat Melayu Islamnya amat  prihatin atas 3 perkara;

1. Zakar naik.
2. Sempit ketat.
3. Babi.

Bukak Metro & Kosmo, ada berjuta iklan keras batang & iklan sempit ketat batang pensil pun tak boleh lalu. Kahkahkah!

Tak tau la plak kalau paper India Cina ada iklan keras batang sampai boleh angkat peti ais lah! Kahkahkah! Aku rasa tak. Banyak lagi perkara ptg dlm pala hotak mereka. Kan?

Bab babi serah pada JAKIM. Halal kata KAKIM, halal la. Apa ada hal? Cadbury pun sekejap haram, sekejap halal. Kahkahkah!

Kes babi quarter pounder ni sekejap je, nanti bila teringat sejuk air-con McD, lupa la.  Kan? Kahkahkah!

Melayu Islam sebenarnya tak perlu kebulur nak mencekik McD. 

Sikit haram tak ada khasiat pun. Penuh pengawet. Penuh bahan kimia. Mahal cam haram.

Kalau dah Melayu, mencekik nasi campur sudah la.

Jangan perasan nak jadi org putih, kamu rendam bontot dalam Clorox pun tak akan putih punya.  Sedar la diri Melayu bontot itam. Kahkahkah!

Kahkahkah!

Kembang kempis hidung gamaknya dalam McD, sebab order pun cakap org putih.

Kahkahkah! Ptuih! Ptoooey!!!

Dol, sekarang bahasa org putih dah tak glamer lagi. Sekarang ni, walaon pun dah cakap Jerman.

Kahkahkah!

Pemakan Dedak Cina

Madu tualang power! Click here


Tak payah buat buku, buat susah-susah.

Buat kitab.

Kitab tajuk Sapa Kuat Makan Dedak Cina. Kahkahkah!

Dedak tauke lendir. Dedak tauke mesin kuda. Dedak tauke balak.

KAHKAHKAH!

Kalau rajin lagi, karang pulak kitab sapa yg tak dapat dedak, dibagi guni dedak pun dia mamah.

KAHKAHKAH!

Ini semua gimik PRK.

Selesai PRK, "allo tauke..."

Ptuih!


Dedak Cap Vincent Tan & Dedak Cap Najib, Mana Yg Ladzat?

Madu tualang power! Click here


Dedak ni ada bermacam rupa.

Dedak utk manusia dah tentu tak macam dedak untuk ayam, kambing & lembu.

Celah Bedah pun boleh dijadikan dedak. Kahkahkah!

Hanya pemakan dedak tegar yg suka tuding jari si anu si ani makan dedak. Kahkahkah!




Cuba check bisness Vincent Tan, dia ada mengilang dedak tak?

Kahkahkah!