Thursday, July 28, 2016

Dari Jerman Singgah Ke Krabi

Madu tualang power! Click here



Kalau Najb & the gang bersuka ria di Hollwood, lebai2 pula berjala-jalan sambil berkerja di Krabi,
para walaon boleh gigit jari.
Kah kah kah kah !

Wala'on & Candunya

Dol, dgn rasa rendah diri & tawadduk, marilah kita bersangka baik.
mereka itu ke Krabi dgn menggunakan duit poket sendiri.
Pergi pun cuma nak bas lompat-lompat balik hari..kah kah kah !
Makan minum di blanja Datuk Bandar Krabi.

Nak buat meeting di Pantai Irama, Bachok, kadang2 air pun tak ada.
Nak buat di Gua Musang, cuaca makin panas, hutan banyak gondol.
Kalau buat di Lojing, sejuk sgt la bro... berlaga-laga la lutut & ketar dagu EXCO-EXCO kita.
Brrrrr... brrrrr..kah kah kah !
Lagi pun Loji ng dekat sangat, apa barang! kah kah kah !
Tak usik  pakai duit ke rajaan negeri pun.
Duit kerajaan negeri nak digunakan utk menolong mangsa banjir yg belum ada rumah & makan pun tak menentu.

Dol, lu cakap senang.
Kalau mereka tak ke Krabi, tak kan nak prgi Temerloh kot?
Patin Temerloh gemok2, tak best, banyak air.
Kah kah kah kah !


Wednesday, July 27, 2016

4 Tempat Ketum Tak Boleh Tumbuh

Madu tualang power! Click here

 


Kalau FELCRA pun nak tanam, silakan.
Kalau FELDA yg dah rasa2 nak bengkrap tu pun nak tanam ketum, silakan.

Cuma, ada beberapa tempat yg ketum tak boleh ditanam.

1. Pasir Mas
2. Kuala Nerus .
3. Temerloh
4. Marang.

Kalau nak tanam jugak kat Marang, kena buat hospital sekali.

Senang ambik ubat.
KAH KAH KAH!


Tuesday, July 26, 2016

Sapa Dah Pergi Beraya Dgn Haron Din?

Madu tualang power! Click here



Ketua turus panglima briged merah-merah taik ayam telah beri amaran.
Cakap betol2 la. Syawal ka syahwat?
Kahkahkah!
Tahun depan pun ada jugak Syawal.
Tiap-tiap tahun ada Syawal. Tiap-tiap hari ada syahwat.
Kah kah kah!

Serupa lah dgn boss dia yg nak menyaman WSJ hari Selasa.
Dah berapa ribu hari Selasa?
Kah kah kah!!!

Perbuatan ini namanya 'Eskimo Pissing'.
Kencing deraih kampung sebelah boleh dengar.
Serupa orang Eskimo kalau kencing keluar air batu.
Berdentum-dentam dia punya riuh.
Kah kah kah!!!

Sempena kita masih bersyawal ini, sapa dah beraya dgn Haron Din?
Bagi tau kat dia, kuasa asing dah campur tangan hal negara kita, suara Mursyidul Am perlu utk rakyat jelata.
Kuasa asing dah menyebok bab 1MDB.
Kah kah kah!!

Satu lagi jangan lupa, Mursyidul Am kata PAS nak bungkus tikar bantal dari Selangor.
Kata nak buat lepas raya.
Bilanya?
Kah kah kah!!!

Haron Din ni kat mana?
Jangan lama sangat beraya di alam ghaib.

KAH KAH KAH KAH!!!

Saturday, July 23, 2016

Madu Tualang Jelajah Dunia

Madu tualang power! Click here

Tu la Dol,
dari dulu dah aku bagi tau.  Tapi lu tak mau percaya.

Dari dahulu lagi aku membawa berita gembira bahawa tiada madu yg berupaya menjungkit Levi's, Dockers atau Gajah Duduk lu sebagaimana Madu Tualang.
Kahkahkah!

Sekarang apa macam? Orang putih sendiri mengakui power tak power Madu Tualang Malaysia.

Kalau teringin, klik gambar botol di sebelah kanan tu  >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


(artikel ini dicedok dari Freemalaysiatoday)

Msia’s highly-beneficial Tualang honey featured on Fox News

Researcher of natural remedies Chris Kilham talks about the "risky business" of harvesting the honey and how the potent potion cures a string of ailments.

PETALING JAYA: The numerous health benefits of Malaysia’s rare and highly prized Tualang honey was featured on Fox News yesterday with researcher Chris Kilham detailing the arduous task of harvesting the honey from deep within the country’s rainforests.

Kilham, who researches natural remedies and teaches ethnobotany at the University of Massachusetts Amherst, spoke highly of Tualang honey, named after the tree from which the bee hives hang.

According to Kilham, Tualang honey is known to fight inflammation, stabilise blood sugar levels as well as heal infected wounds and respiratory problems.

“It (Tualang honey) shows anti-tumour activity. It shows profound anti-inflammatory activity. In terms of skin, the wound-healing properties seem to be as good as Manuka Honey, which is a New Zealand honey which has always been kind of a medical standard,” said Kilham.

One teaspoonful of the “power-packed, protective” Tualang honey in a little water will effectively deliver health benefits to the body, it has been claimed.

Tualang honey is expensive compared to others but only because the harvesting process is somewhat nightmarish. Honey hunters usually scale some 76 metres up the Tualang tree, sometime even higher, to gain access to the one hundred or so bee hives hanging from its many branches. Incidentally the Tualang tree is so tall, it often shoots up head and shoulders above others in the rainforest and can be spotted from far off.

Asian honey bees known as Apis dorsata, the world’s largest, work these hives and the hunters, according to Kilham, “get the hell stung out of them…” in the course of smoking out the bees and gathering some, not all, of the honey the bees have painstakingly collected.

The gathered honeycombs are then passed down by rope to assistants on the ground who place these in buckets to be carted back home. It is believed up to 450kg of honey can be obtained from a fully laden Tualang tree when rainforest flowers are in full bloom from the months of May to Sept.

Tualang honey can be purchased online as it is not readily available in stores.




Thursday, July 21, 2016

1MDB Berada Di Tumpat, Kelantan Sekarang.

Madu tualang power! Click here


Gambor ini aku dapat setelah aku Google 'wan em di bi'.
Kah kah kah kah!!!

Tak sangka pulak ada orang yg bernama Wan Emdibi.
Kah kah kah kah!!

Nasib baik Tumpat ini di Kelantan, kalau Tumpat di Marang, kompom ramai lebai-lebai nak bagi komen.
Kah kah kah kah!!!

Sebenarnya, lebai2 tu menggigil-gigil nak bersuara tentang 1MDB. Bukan mereka tak pandai, mereka pandai. Cuma tak sepandai Rafizi la. 
Kah kah kah!!!

Lebai2 tu takut kalau menyuarakan pandangan, restu tak dapat, sakit badan bisa-bisa macam makan sotong berlebih-lebih la. 
Kah kah kah!

Dah la restu tak dapat, disuruh pulak U-turn. Selepas U-turn, nasib tak baik kena sapu balik ayaq lioq.
Kah kah kah!!!

Wednesday, July 20, 2016

Makin Pening Mat Maslan

Madu tualang power! Click here



Sesaknya jalanraya kita bukan sebab jalan kontot.
Bukan sebab kereta banyak.
Bukan sebab teksi cabuk.
Bukan sebab bas buruk dah nak roboh, selalu mampus enjin.

Jalan kita sesak sebab jaringan laluan keretapi masih macam Zimbabwe.
Cuma kapalterbang shj yg OK sebab Najib dah beli baru 2, 3 bijik.
Kah kah kah!!!

Habah kau lah yg berjambol RM40-00 sejam.
Ayam Siam pakai kasut pun tak sampai RM25-00 sejam.
Kahkahkah!!!

Makin luruh rambut Mat Maslan tak tau nak bagi sapa trofi Bangang Perigi Buta tahun ni.
Kah kah kah!!!

Tuesday, July 19, 2016

Beza Celah Thai Dengan Celah Jerman

Madu tualang power! Click here



Kalau dah bodoh,
main-main je depan Pos Opis K Nerus,
jgn di pos bodoh tu ke Temerloh.
Kah kah kah!!

Dol, kalau lu pergi wall PJ PAS Ganu ni skrg, gambor airpot Thai tu dah tak ada.
Gambor airpot Thai dah di delete nya.
Kah kah kah!!

Lebai ni sebetulnya, tak kenal mana satu airpot Thai, mana satu airpot Jerman.
Mudah2an satu ari, dia akan kenal pulak mana satu rupa celah Thai, mana satu rupa celah Jerman.

Tak payah pergi Temerloh pun
Kah kah kah!!

Wednesday, July 13, 2016

Jin Tanah Pun Dah Ada Dalam PAS

Madu tualang power! Click here


KAH KAH KAH !
KAH KAH KAH !
KAH KAH KAH !

Cuba tanya walaon, berapa ekar kau dapat?
Sudah la walaon, usahkan kacang tanah ,
cacing tanah pun kau tak dapat.

KAH KAH KAH !

Wala'on & Candunya

Saturday, July 2, 2016

Kalau Tak Jem, Bukan Rayalah!

Madu tualang power! Click here

Kami membantah sekeras-kerasnya pembinaan lebuhraya yg akan menyingkatkan masa perjalanan ke Pantai Timur.

Kah kah kah kah!!!!

Tiap-tiap tahun, dimusim perayaan, tak pernah perjalanan aku ke rumah mak mertua di Kelantan mengambil masa bawah 8 jam.

Paling teruk kami kena, 14 jam tersengguk-sengguk.

Dol,

kau bayangkan 14 jam duduk dalam kereta, nak terberak terkencing termuntah semua ada. Lu bujang tak apa la. 

Memang thrill. Kah kah kah!

Dah berpuluh tahun orang Kelantan ke niaya macam ni. Apa ada hal. Dah kematu pun. Alah bisa tegal biasa.

Seasoned travellers ke Kelantan memang suka jem. Tak jem tak ada feel nak raya. Kah kah kah!!!

Di sini Libang Libu ingin mengucapkan selamat hari raya kepada semua pelawat blog & istimewa buat pelawat dari Pantai Timur, "padan muka kita kena jem".

Kah kah kah kah!!

No. 2, 5 tahun.
No. 3, 1 tahun.
No. 1, 7 tahun.

Tuesday, June 28, 2016

2 Ekor Tikus Gemuk Dah Lari

Madu tualang power! Click here



Dol,

kapal dah berlubang sana-sini.
Besi berkarat-marat. Kayu dah diratah anai-anai.

Kapal tunggu masa nak tenggelam.
Tikus-tikus gemuk & bijak sudah tentu lah nak lari.

Yg tak reti basa sahaja masih terhegeh-hegeh nak naik jadi tikus baiki labu.
Kah kah kah kah!!!

Walaon pun sanggup tenggelam pun tenggelam ke?
Walaon nak jugak 4 saksi yg nampak anai-anai buat kerja korek lubang?
Walaon masih nak bagi nasihat itu ini?
Kah kah kah!

Walaon, janganlah biarkan diri jadi tikus makmal.
Nanti habis ujikaji semua mampuih terkojol.
Kahkahkahkahkah!!!

Ingatlah, "all is fair in love, war & bloody politics"
Dalam percintaan, peperangan juga politik, semuanya adil.
Kalau walaon buat kerja aneh, kompom orang akan balon kaw-kaw.
Kahkahkah!

Kalau dah tak larat kena balon, duduk dalam bilik diam2.
Beli kuaci makan kuaci, tangan nak seluk skrotum boleh tak nak seluk pun boleh.
Lagi cantek kalau ada video bola Jerman.
Kah kah kah!