Saturday, April 19, 2014

Tarbaek Dari FB: Spesimen UMNO Bodo


Malu orang kampung.
Malu sanak sedara.
Malu mak bapak.
Malu anak bini.

Kalau reti basa malu la. Kahkahkah!



liq

Friday, April 18, 2014

Lanun-lanun Semua, Mari!!



Jambatan ke-3 ke Spore? Mana jambatan ke-2 nya? 

Jambatan bengkang-bengkok Mahafiraun tak jadi dibuat angkara Dolah ZZ, kini ada pulak jambatan ke-3?

Mari lanun-lanun!

Tauke simen, tauke batu, tauke besi, tauke pasir dan paling penting, tauke air liur. Ini projek biliun-biliun.

Dan mari kita renungkan sejenak kalau berpandukan perangkaan REHDA, berapa kerat Melayu yg untung?

Sayur akan jadi mahal, nasi goreng naik harga, sewa rumah rumah mahal, sewa kedai mahal, semuanya akan jadi bertambah mahal dgn kemasukkan dollar Singapura. Ke mana Melayu nak dihalakan?  

Betullah kata pepatah-petitih, 'dimana UMNO kuat disitu Melayu kena perambat.'

liq

Body Benggali



Ada satu body Benggali baek tarbaek punyo!

Benggali Selangor. Tapi tak ada gambar, mintak maaf.

Barang baek suda pasti mahal la.

Mau? Syarat, mesti pakai stokin kuning.

Kalau tak ada stokin kuning, tak boleh aahh ah aah aaah. Kah kah kah kah!!!

Kah kah kahkah!


liq

Budi Benggali


Setelah WTC New York tumbang dibom oleh Amerika sendiri, dunia telah dimaklumkan ini kerja orang Islam. Orang Islam jahat. Orang Islam suka membunuh diri dgn alasan jihad.

Tetapi hasil propaganda itu terbalik, rakyat Amerika berpusu-pusu mencari apakah sebenarnya Islam bukan semakin membenci Islam.

Dan sejak kes 9/11, semakin ramai orang Amerika yg celik Islam. Quran berlipat kali ganda terjual.

Karpal pernah berkata 'langkah mayatnya dulu kalau nak laksana hudud'. Dah dia bukan Islam! Mcm mana dia nak suka hudud. Pemahaman pun kurang. Lantak pi la!

Tapi harus diingat, suara Karpal itu telah banyak membuka medan penerangan utk PAS memberi penjelasan tentang apa itu Hudud. UMNO boleh dgr apa itu hudud, Cina India boleh dgr apa itu hudud. 70an dulu ada tajuk hudud dalam tv & paper? Tarak.

Hasilnya, hudud telah mendapat publisiti meluas. PAS dapat tumpang sekaki.

Hudud bukan bab kerat tangan & lontar batu sahaja. 


Karpal bukan Islam manakala Mahafiraun orang Islam.

Mahafiraun yg tak makan babi, yg bersunat 'yahanu'nya, bapak Islam India mari, datuk Kerala Islam mari, mak Melayu Islam, boleh kata ramai kudung dan habislah batu kalau hudud dilaksanakan.

Tak ke pokaimak punya Mahafiraun?

liq

Thursday, April 17, 2014

3 Benggali


Ada 3 Benggali yg begitu berpengaruh kpd aku sejak aku pandai makan sendiri, tengok TV dan baca paper.


Benggali Roti.

Benggali ini akan keliling kampung waktu petang menaiki motor bawak roti. Roti untuk minum petang atau untuk makan pagi esok hari.

Benggali2 ini sudah tak ada lagi sebab tua atau pun anak2 dah kaya raya jadi doktor atau lawyer.


Benggali Suara Sedap

Harjit Singh Hullon bekas pembaca berita RTM. Dia punya suara dan sebutan kalah orang Melayu. Aku pun tak tau dia ni entah di mana sekarang.


Benggali DAP

Waktu dulu aku amat pelik kenapa Karpal Singh duduk dalam DAP parti Cina? Zaman itu aku tak tahu hapa benda itu prinsip.

Malang sekali sejarah tidak sempat merakamkan Karpal Singh bersoal dgn Mahafiraun didalam Mahkamah. Amat ralat.

Sekiranya terjadi, aku berani kompom terberak-tercirit-terkencing-terkincit cair Mahafiraun.

RIP Karpal.

liq

Al Ustaz Al Skrip


Don Daniyal adalah nama yg 'rare' bagi orang Melayu
Dari dulu lagi aku amat setuju bila ada org kata, 

'Ustaz-ustaz yg selalu keluar mukanya dalam t.v itu ialah ustaz-ustaz skrip'. (bukan semua la kahkahkah!)

Kah kah kah sebenarnya rumah aku tak ada t.v pun, tapi aku kerap tertengok rancangan ustaz-ustaz ini di rumah sanak-saudara.

Ustaz skrip. Lawa, hensem, putih bersih, pakai celak, berjubah labuh boleh sapu taik ayam, petah, anak-anak dara terngigau-ngigaulah. Kahkahkah!

Lepas rancangan, sekian bayaran. (bukan semua la kahkahkah!)

Petik punya petik, terpetik hadis palsu.

Mustahillah tak ada skrip. Kalau tak ada skrip, nanti ustaz bincang rasuah? Cincin 24juta? Lembu2 sekian juta? RM500juta-komisyen, RM50-rasuah? Ikan jerung, ikan bilis, Mahafiraun? Kahkahkah! Naya.

Mustahillah segala bentuk t.v di Msia ini yg dipunyai UMNO dan rakan sewaktu dgnnya akan mempelawa Nik Aziz, Ahmad Awang atau pun Ustaz Mat Sabu berceramah. Kan?

Ingat lagi ustaz yg power nih?


liq

Wednesday, April 16, 2014

Zunar: Tian Chua Guna Samseng


Terbaek dari Zunar


Kah kah kah kah! IGP pun kena main.

liq

Rafizi Pun Termasuk Geng Geli Jugak

3 ketoi lauk


Ini poyo. Riak. Barua. Ini 3 ekor geng geli.


Aplanchaw?!?

Berlagak. Macam bagus. lebih tepat lagi macam haram. Ingat senang sgt menang PRU?

Tidakkah mereka sedar, PAS Kedah kendalian Ustaz Azizan cuma tahan sepenggal. Pun lingkup.

PAS Terengganu kendalian Tuan Guru Presiden kita sampai sekarang tak dpt ambik balik Tganu. Lama, cantek, baek punya lingkup.

Ingat senang?


liq

Tuesday, April 15, 2014

Berita PANAS!!!: Rosmah. Lutut. Menggeletar. Terkejut. Lemah. Badan.


11:15AM - 15 Apr 2014

Rosmah: Saya terkejut, lutut menggeletar, badan lemah

Dicedok dari Malaysiakini

Mulai hari ini laman sosial akan berdengung dan berkicau dengan perkataan di atas. Kah kah kah!

Perkataan-perkataan di atas ialah kata-kunci untuk berita dalam dan luar negara untuk seminggu bahkan mungkin  berbulan-bulan akan datang.

Ingat tu;

Rosmah. 
Lutut. 
Menggeletar. 
Terkejut. 
Lemah. 
Badan.


liq

Kolej Arab+Melayu+Islam al BauKari vs Kolej Cina


Kolej  Cina

Kolej Arab+Melayu+Islam

Idop Melayu!!! Idop Melayu!! 
IdopKetuanan!

Rupa2nya ada Kolej Arab+Melayu+Islam kah kah kah! Aku pun tau melalui blog Greenboc.

Tapi dah bengkrap. Padan muka. Kah kah kah!

Kolej Arab+Melayu+Islam al BauKari ini kepunyaan Mohtar al BauKari. Tauke beras satu Malaya. Tauke Proton. Tauke pelabuhan. Bercita-cita nak ambik KTM. Mungkin tak lama lagi MAS pun dia sapu.

Antara punca2 kolej ini bengkrap ialah kerana;

1. Kursus ntah hapa-hapa yg ditawarkan.

Contohnya;
Asas membaiki mesin taip.
Kelas jahitan dan kuih bahulu.
Elektronik-membaiki h/phone Nokia 3310
Karangan dan surat kiriman.

2. Pelajar yg mendaftar datang dari latarbelakang UMNO/BN.

Pergi kelas malas tapi nak markah tinggi.
Bodoh tak boleh diajar.
Yuran tak bayar, semua mintak kerajaan settlekan.

3. Ambik pelajar dari Afrika.

Nigeria, Selatan Sudan, Kenya, Zimbabwe, Congo dsb.
Ini semua penyangak. Habis kucar-kacir univesiti.
Dia datang bukan nak belajar, tapi nak jual dadah.
Sambil2 ambik peluang mengawan dgn pompuan Melayu yg senang kena ayat.

Idop ketuanan!


liq